Jump to content
Sign in to follow this  
antjek

decapeptyl / puregon 150 eenheden

Recommended Posts

Hallo dames,

Nadat ik een aantal berichten had gelezen op het forum, begon ik met iets af te vragen.

Bij een aantal van jullie las ik namelijk dat jullie na een aantal dagen spuiten al een echo hadden, bij mij is dit pas na 20 dagen. Mijn prikschema ziet er als volgt uit

dag 1 t-m 4

hier komt het vervolg....

dag 1 t/m 4  de pil & decapeptyl

dag 5 t/m 12 decapeptyl

dag 13 t/m 20 decapeptyl en puregon 150 eenheden

Op dag 20 hebben we dan de eerste echo...

Moesten jullie dan daarna ook nog langer spuiten, en hoe lang duurde het dan bij jullie totdat de punctie was?

hallo, 

dat klopt wel ongeveer denk ik zal even mijn schema erbij pakken

ook tot dag 4 beide spuiten dag 20 eerste echo toen puregon erbij 100 eenheden ( dat zal wel bij iedereen verschillen)

verder ben ik niet gekomen op 28 sep twijfelden ze bij mij dus moest 29 sep terug komen.

toen werd er weer gekeken en aan de hand van bloedprikken en die uitslagen is het gestaakt.

maar er zijn meer mensen(vertelde de arts mij) die met deze hoeveelheid maar 2 eitjes krijgen als wat er bij mij gebeurd is.

en ik spuit nu nog steeds decapetyl door zodat ik na de menstruatie gelijk door kan gaan met de behandeling.

liefs peetje

Hoi,

Ik moet ivm endometriose en cystes drie maanden lucrin spuiten. Lucrin heeft ongeveer zelfde werking als decapeptyl. De laatste week dat de Lucrin werkt moet ik gaan stimuleren met 150 puregon, na 6 avonden spuiten een echo, en als het gaat als voorgaande keren dan heb ik twee dagen later de punctie.

Dus ja, is voor iedereen verschillend!

Hoi,

Ik ben op de 20e dag van mijn vorige cyclus begonnen met een neusspray, synarela ofwel nafarelinacetat (=deca) die moet ik 2x per dag tot op de ovulatiespuit zo nemen.

Dan de derde dag van mijn nieuwe cyclus begin ik in de ochtend met puregon 225 te spuiten iedere dag en om de dag met 1 eenheid menogon spuiten. De menogon moet ik nu vanaf de 9e dag dagelijks nemen. Eerste controle (echo en bloedtest) op dag 8 of 9 van mijn cyclus.

De vorige keer had ik op dag 12 de punctie, maar dat was volgens mijn arts vrij vroeg, dus ik denk dat ik dit keer de punctie later heb.

Groetjes,

Conny