Jump to content
Vogeltje87

Eindelijk kunnen we starten met icsi

Recommended Posts

Hallo allemaal ik zal me eerst even voor stellen ik ben Vogeltje87 ik en mijn man van 30 hebben te horen gekregen dat wij met icsi geen starten.wij gaan as Donderdag ons prikschema ophalen in het ziekenhuis en krijgen verder uitleg over de behandeling dit wordt onze aller eerste behandeling dus erg spannend !!! Ben op die forum gekomen om wat info in te winnen van mensen die ervaring hebben hier mee !?!? mijn man en ik zijn in 2009 gestopt met de pil een hoopte dat we snel zwanger zouden zijn maar niet was minder waar na veel onderzoeken beek dat het zaad van mijn man erg slecht is geworden van de astma medicijnen en prednison die mij man al vanaf jongs af aan gebuikt. maar nu hopen we op een voorspoedige behandeling !!!!

Zijn er dames met ervaringen?

Hi vogeltje,

Welkom op deze site. Hier kan je van alles nalezen en ervaringen uitwisselen over de verschillende behandelingen of vragen stellen, wat je wilt!

Ikzelf ben 34 jaar en wij zijn ook sinds 2009 bezig om zwanger te worden. Ik ben momenteel in mijn 2e icsi behandeling en stop vandaag met spuiten, aangezien ik dinsdag de punctie heb.

Als je begint met spuiten kan je je ook bij het topic wachtbankje melden, waar wij allemaal aangeven waar we in de behandeling zijn.

Veel succes! :)

Conny

Welkom vogeltje,

Ook wij beginnen deze maand met onze eerste icsi behandeling. Het is inderdaad erg spannend allemaal! Wij zijn een jaar bezig geweest om op natuurlijke manier zwanger te raken, helaas bleek na testen dat het zaad van mijn man te slecht was om op natuurlijke manier zwanger te raken.

Mocht je vragen hebben of ervaringen willen uitwisselen dan laat je het maar weten..

Liefs antje

Hoi Antje,

Leuk dat je op en berichtje reageert!!! Wij zijn ook een jaar bezig geweest om op een natuurlijke manier zwanger te raken maar ook voor ons mocht het nog niet zo zijn. Wij zijn vanaf 2009 bezig en gestopt met de pil na ons trouwen na een jaar hebben wij de moet bij elkaar verzameld  om naar de huisarts te gaan die verwees ons door naar het Maasstad in Rotterdam daar in de mmm gegaan en daar kwam uit dat het zaad van mijn man slecht is en dat een natuurlijke zwangerschap zo goed al uitgesloten is. Kwam ivm mijn BMI  niet gelijk in aanmerking voor een vruchtbaarheidsbehandeling daarvoor moest wij eerst afvallen. Via via hoorden wij dat ze in het SGF in Rotterdam geen strenge BMI regels hanteren zijn 3 weken geleden voor een intake geweest in het SFG en krijgen as Donderdag al ons prikschema en verdere uitleg dus gaat super snel!!! Wij vinden het ook super spannend en leuk!!!

Hoi Vogeltje87, welkom op het forum. Genoeg dames en heer met ervaring hier! Wij zijn nu 1.5jaar bezig voor een brusje voor onze zoon. Net mijn 2e icsi poging gestaakt en ben nu met spanning aan het wachten tot ik weer ongesteld word, dan voor een echo kan en hopelijk groen licht krijg om te starten met de herkansing voor poging 2!

groetjes Patricia

He vogeltje87,

Als het goed is gaan wij dit jaar ook nog beginnen met onze eerste icsi behandeling.

Ook ik ben net nieuw op dit forum en vind het fijn om ervaringe en tips uit te wisselen.

Spannend hé...Maar ik heb ook wel zin in om te beginnen.

Bij ons is de kwaliteit van het zaad van mijn man niet zo heel erg goed vandaar icsi. Wij lopen in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen.  Ik heb hiervoor al 5iui behandelingen gehad in eigen cyclus maar de kwaliteit van het zaad loopt terug dus helaas is dit niet gelukt.

Spannend morgen het schema te halen...

Ik hoop op een positief resultaat.

En in de tussen tijd is het fijn ervaringen/tips met elkaar te delen.

Groetjes Geertje

Hej Geertje

Welkom op dit forum vind het idd erg fijn om ervaringen en tips met elkaar te delen!!!

Maar het word voor jullie ook een spannende tijd zeg maar wel erg leuk! lees in je verhaal dat je eerst 5iui behadelingen heb gehad ondanks de mindere zaad kwaliteit van je man. Wij komen niet in aanmerking voor iui gaan gelijk over op icsi/ivf zijn gister weer terug geweest naar het ziekenhuis en hebben 5 November een echoscopie om te kijken of mijn lichaam klaar is voor een bahandeling' krijgen gelijk onze hormonen mee en uitleg hoe we moeten priken ook krijg ik die dag een neusspay mee die ik moet gaan gebruiken om mijn eisprong stil te leggen. Na tien dagen neusspay ga ik op de 2e dag van mijn menstruatie starten me hormonen prikken. Ze kijken in het lab terplekken of het ivf/icsi word.

Super spannend....... maar wel erg veel zin in.

Hebben jullie al een intake gehad voor icsi?

Groetjes Vogeltje87

Hey Vogeltje,

Van harte welkom op het forum. Wat vervelend dat jullie ook de MMM nodig hebben.

Fijn dat jullie snel kunnen straten en ik hoop dat de eerste pogign gelijk een heel mooi resultaat mag geven!

Er zijn hier ervaringsdeskundige zat helaas, dus als je vragen hebt, kan je ze altijd kwijt.

Heel veel succes!

Hey Vogeltje,

Wij hebben de intake op 6 november. En kunnen dan vanaf decemeber gaan spuiten. Helaas niet meer in november dit omdat er een winterstop tussen kerst en oud en nieuw van twee weken in het Radboud is.

Tot die tijd mogen wij nog iui behandelingen doen. Heb er gister weer een gehad. Dus ook dat is weer spannend we hopen dat het gelukt is. De kwaliteit van het zaad van mijn man was nu toch weer 2% dus dat was weer veel beter als de vorige keer met 0,08%. 

We gaan er maar vanuit dat het niet gelukt is maar je weet het nooit.

Als het dus niet gelukt is gaan wij op 6 november voor de intake.

Spannend voor jullie hoor ik hoop dat het allemaal mee zal vallen met het spuiten.

Ik zie daar wel een beetje tegenop. Ik ben zelf doktersassitente en heb geen moeite het bij een ander te doen maar bij me zelf is wel een ander verhaal.

Ik zal duimen voor jullie op 5 november. Ik hoop dat je dan kan beginnen.

Groetjes