Jump to content
Sign in to follow this  
Vogeltje87

ivf/icsi Pogingen

Recommended Posts

Ik heb een vraag die voor mijn niet helemaal duidelijk is: ik heb laatst van een iemand gehoord die ook met ivf/icsi bezig is dat ze een poging zien van de punctie!! maar ik welk geval krijg je je poging vergoed moet je dat langer dan 13 weken zwanger zijn geweest of hoe gaat dat is zijn werk. 

iemand ervaring hier mee ????!!!!

Je krijgt vanuit de basis verzekering 3 pogingen vergoed.

Wat die kennis bedoelde is dat je zorgverzekering pas vanaf de punctie het als een poging ziet. Dit is dus niet afhankelijk van het feit of je wel of niet zwanger van die poging bent geworden.

Het komtnamelijk voor dat vrouwen al voor de punctie de poging moeten afbreken, omdat ze bijv niet goed te stimuleren zijn en niet goed reageren of de medicatie die hiervoor zorgt.

Het tweede punt, een zwangerschap; Bij een eventuele zwangerschap die langer duurt dan 13 weken (ik dacht zelf 12 weken?) dan ziet de zorgverzekeraar dit ook als een zwangerschap en krijg je na de geboorte, of hoe vreselijk dit ook klinkt bijv je krijgt een miskraam met 15 weken dan komt de teller weer op 0 te staan en heb je weer recht op 3 behandelingen.

Dit maakt het traject ook zo onzeker en komt een miskraam( voor iedereen natuurlijk heel verdrietig en erg, hoe het babytje ook is ontstaan) via de MMM ook zo hard aan, omdat je zelfs daar rekening mee moet houden.

Heel onmenselijk eigenlijk!

Maar...............jij gaat beginnen vol goede moed en dat is juist heel goed om je zo positief mogelijk erin te gaan. Laat het ok maar een beetje over je heen komen en ik hoop op een geweldige uitslag voor jullie!

Liefs Lief

Tip; vraag even na bij je verzekering hoe zij een poging tellen, of dit vanaf de punctie is.

Bedankt voor je reactie lief.

Het is me nu een stuk duidelijker!!! ik week dat onze zorgverzekeraar een poging ziet vanaf een punctie.

ik denk ook dat de zorgverzekeraar dan de teller op 0 zet om dat je inderdaad 12 weken of lager zwanger bent geweest! Weet jij ook hoe het dan gaat met eventuele cryo's stel je hebt in je eerste poging  6 embryo's bevrucht en daar wordt er 1 van terug geplaatst dan hou je 5 cryo's over. de eerst terug plaatsing loop uit tot een zwagerschap van 13 weken en daarna krijg je een miskraam!!! worden dat eerst de cryo's op gemaakt uit de poging of start je met een nieuw traject??

Groetjes Vogeltje87

Guest tanja1969

hey vogeltje

volgens mij tellen alle cryo's mee als 1 poging, maar ben er niet zeker van dat als je

zwanger bent geweest en je krijgt een miskraam na 12 weken of die poging dan ook

direct klaar is, want je hebt immers nog cryo's.

bij ons worden die cryo's eerst teruggeplaatst en dan pas aan een nieuwe poging begonnen.

zou dit ook eens goed navragen.

heel veel succes meid!

liefs Tanja