Jump to content
Zelda

Ik stel me voor, aangenaam ik ben Zelda

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik wil me graag even kort voorstellen.

Mijn naam is Zelda en ik ben 31 jaar. Vanaf januari 2011 zijn wij bezig om zwanger te raken. Februari 2012 ben ik naar de huisarts gegaan en werd meteen doorgestuurd naar het zkh. Vele onderzoeken verder zijn we doorgestuurd naar de voorplantingskliniek in Tilburg. We hebben een intake-gesprek gehad en meerdere onderzoeken. IUI is uitgesloten, dus hebben ze besloten voor IVF of ICSI te gaan.

Ik ben hier terecht gekomen om meer informatie te verkrijgen over beide trajecten. Ik hoop dat dat gaat lukken. Ook vind ik het fijn om met lotgenoten te praten en ervaringen uit te wisselen.

Groetjes Zelda

Hoi Zelda,

Welkom op de site. Hier vindt je van alles over de verschillende behandelingen en medicijnen en vele ervaringsdeskundigen. Je kan hier vragen stellen, ervaringen uitwisselen en je emoties uiten, wat je wil.

Succes!

Conny

Welkom hier.

Wat spannend voor jullie, zo aan het begin van het traject. Wanneer weet je wat voor behandeling jullie gaan krijgen?

In ieder geval heel veel succes!

Hoi Mar,

De info-map over IVF/ICSI zou gisteren opgestuurd worden, dus zal begin volgende week wel op de mat vallen.

Deze moeten wij goed doorlezen. Dan moet ik telefonisch een afspraak maken van een uur met de gyn. Deze neemt beide trajecten nog eens met ons door. Dan ligt de keuze bij ons, of we IVF gaan of voor ICSI. Ik vind het toch wel raar dat wij dat zelf mogen bepalen. Heb je daar al eens eerder van gehoord? Mij lijkt het toch beter dat de professionals voor ons de keuze maken....

Groetjes

hey zelda,

welkom op het forum.

volgens mij is het zo dat dat ter plaatse word bepaald hangt af van de hoeveelheid zaadcellen dat er op dat moment aanwezig of er voor ivf of icsi gekozen word.

bij ons hebben ze in het ziekenhuis aangeven dat het hoogst waarschijnlijk icsi word.

liefs peetje

Hoi Zelda, welkom op dit zeer verslavende forum. Waarscijnlijk kun je hier wel wat mee met je vragen! Vreemd idd dat jullie dat zelf mogen beslissen. Ik sluit me aan bij Peetje. volgend mij besluit de arts nav de zaadkwaliteit wat ht gaat worden. Tenminste dat was bij ons wel zo. Succes met alles wat komen gaat.

Groetjes Patricia

Hoi Zelda,

Welkom op 't forum!

De meeste ziekenhuizen beslissen pas op het moment zelf wat het wordt. Bij ons was het in principe ICSI, maar bij de tweede poging hebben ze besloten IVF te doen.

Succes komende tijd!

Bedankt voor jullie reacties.

Dan wacht ik maar gewoon af. Dan zullen ze wel per keer idd bekijken wat het zal worden....

hey zelda,

in princiepe is het voor jou het zelfde alleen in het lab gaat het anders bij ivf moeten de zaadcellen zelf de weg vinden na de eicel. bij icsi word er 1 zaadcel in de eicel geprikt.

maar de hormonen punctie etc is het zelfde.

liefs peetje

Hoi allemaal,

Wij zijn vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest. En we gaan definitef voor IVF/ICSI!

Zoals nu mijn cyclus is word ik net voor de kerst ongesteld en kan ik mooi in de kerstvakantie (hoop net na kerst!) de prikinstructies krijgen en de proefterugplaatsing plannen (ze laten niks aan het toeval over!) Mezelf spuiten zal dan ongeveer halverwege januari beginnen. Daarna wordt ik nog 1 keertje ongesteld en dan hopelijk in februari kunnen ze mijn eicellen eruithalen en een paar dagen later er weer terugplaatsen.

Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken en naar toe te leven. Verder gaat het gewoon door in ons leven. Druk druk druk, maar dat is momenteel wel prettig, want dan hoef ik niet zoveel over zwanger worden na te denken. We hebben genoeg afleiding.

Lieve groetjes Zelda

Hoi Zelda, ik ben ook wel heel benieuwd wat een proefterugplaatsing is. Spannend hoor wat er allemaal het nieuwe jaar gaat gebeuren.

Groetjes Patricia

Hoi Zelda,

Ook ik heb nog niet van een proefterugplaatsing gehoord. Ben benieuwd!

en nog een vraagje, wat is de samenlevingstest?

Groetjes conny

Hallo allemaal,

Ik ben heel trots op mezelf!!! Klinkt erg stom en arrogant, maar zo voel ik me nu wel!

Heb vanmorgen de prikinstructie gehad en ik heb bij mezelf durven spuiten. Het duurde wel even wat langer voor dat ik de spuit echt in mijn buik durfde te zetten en het kostte een paar traantjes, maarrrrr ik heb het gedaan! En achteraf viel het allemaal mee. Op 9 januari ga ik beginnen en als alles volgens plan loopt, zouden we eind januari/begin februari een punctie en terugplaatsing kunnen doen. Ein-de-lijk een eerlijke kans voor ons!

Daarna nog een proef-embryo-terugplaatsing gehad. Dan meten ze je baarmoeder op om niet voor verrassingen te staan als ze echt een embryo terug gaan plaatsen. Bij een samenlevingstest moet je ongeveer 12 uur vantevoren gemeenschap hebben en dan halen ze weefsel bij de  baarmoedermond weg om te bekijken of er zaadcellen aanwezig zijn. Dat hoort wel zo te zijn, maar bij ons was dat 2x negatief!

Groetjes Zelda

He Zelda, heb ook pas kortgeleden voor het eerst zelf geprikt. Viel honderd procent mee, maar wat was ik trots!

Succes, het is bijna 9 januari!

Hi Zelda,

Goed gedaan! Spuiten valt wel mee als je het een paar keer gedaan  hebt!

Is dat de samenlevingstest? Dat was bij ons de eerste iui en wij hadden hetzelfde resultaat: geen levende zaadcellen te vinden...

Die proef-embryo-tp ken ik niet. Tijdens de echo's in de aanloop van het traject hebben ze bij mij altijd wel mijn baarmoeder en baarmoederslijnvlies bekeken. Tijdens de behandeling doen ze dit ook.

Succes komende maand!

Conny