Jump to content
Ditte

Sauna?

Recommended Posts

Hoi meiden,

Een vriendin van mij, die (nog) van niks weet over ons ICSI-traject, heeft me gevraagd om mee te gaan naar de sauna. Nou weet ik dat het voor mannen schadelijk kan zijn, omdat het te warm is voor het sperma. Ik vraag me alleen af hoe dat voor vrouwen is? Weet iemand van jullie dat?

Op dit moment ligt ons ICSI-traject even stil. We konden niet meer mee in november, dat was al vol en ik ben ook net begonnen met een nieuwe baan (dus nu heb ik even wentijd in het werk en kan ik leuke dingen doen, zoals naar de sauna). In januari gaan we dan voor onze tweede poging.

Hopelijk weet één van jullie antwoord!

Lieve groeten, Ditte

Hey ditte,

Hier alvast een reactie,

Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven omdat ik het niet weet, sorry maar ik hoop dat iemand anders je wel kan helpen.

Heel erg veel succes met je nieuwe baan!!

Veel liefs marielle

Hoi Ditte

Ik weet het niet helemaal meer zeker, maar volgens mij niet. Ik meen me zelfs te herinneren dat ik dat zelf ook destijds heb gedaan. Maar het is al zolang geleden dat ik bezig was met IVF (ruim 4,5 jaar geleden dat ik begon met spuiten), dat ik het niet meer zeker weet.

Maar als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen, en mocht je twijfelen, moet je gewoon even de ivf-verpleegkundige bellen. Zij kan het je wel vertellen.

Heel veel succes in januari en natuurlijk nu al met je nieuwe baan, en misschien ook heel veel plezier in de sauna...

Kristel

Hoi,

Ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij maakt het voor de vrouw pas uit als ze al zwanger is. En niet als je in het traject zit.

Maar nogmaals, ik weet het niet heel zeker.

Sterkte alvast voor jullie poging in januari.

Hoepie

hallo!

Lekker gaan hoor!

Het heeft geen enkel effect op de behandeling, misschien alleen als bijwerking dat je heerlijk ontspant en das altijd goed voor een mens toch? Ik ging ook veel tijdens mijn behandelingen en de zwangerschap. Pas vanaf ik geloof 36 of 38 weken zwangerscahp raden ze het bubbelbad af en te hete sauna's.. Met 38 weken zat ik nog steeds heerlijk in de sauna, ik ben meer van de poedelbadjes etc dan "uren" in de sauna's zitten. ook dit was geen enkel probleem. Bij mannen kan het eventueel iets effect hebben als hij uren in te hete sauna''s gaat zitten, maar ook die mogen gewoon gaan.

Hoi,

in je zwangerschap en tijdens behandelingen wordt het niet aangeraden, maar ervoor??? geen idee eigenlijk.

Persoonlijk zou ik ook het ziekenhuis bellen, dan weet je het zeker.

Liefs Lief

Hoi,

Ook hier een fervent sauna-ganger. Voor je behandeling maakt het niet uit, en tijdens je zwangerschap kun je beter de eerste drie maanden niet gaan, tenzij je normaal gesproken ook al veel gaat.

Lekker gaan dus!!!