Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

Stefanie, gefeliciteerd!

Begrijp je angst, maarreuh...het is gelukt meid! Super. Wanneer heb je eerste echo?

Conny, mijn ziekenhuis is 365 dagen per jaar open. Behandelingen tijdens kerst, nieuwjaarsdag, alles is mogelijk. We zullen dan dus vlak na elkaar mogen testen! Ik zeg, wij gaan 2013 goed beginnen!

Wat wil je zelf, 1 of 2 Emmy's terug?

Hi Stefanie,

Gefeliciteerd!

Ik snap dat je nog terughoudend ben met juichen, maar we duimen voor je!

Conny

He Stefanie, gefeliciteerd hoor. Op naar een mooie eerste echo!

@suzy, tja, bij die ovulatietesten van kruidvat staat dat ze positief zijn als de teststreep gelijk of donkerder is dan de controlestreep. De eerste keer was het inderdaad lichter, maar de tweede keer een stuk donkerder, dus positief. Even later geprobeerd met de digitale clearblue, omdat het volgens mij ook veel te vroeg in de cyclus was en die gaf negatief aan. Later las ik op internet dat die van kruidvat heel vaak positief zijn terwijl dat helemaal niet kan. Ik heb van de week nog een paar keer als extra die van kruidvat gedaan en die waren allemaal positief. Nou ja, dat bestaat gewoon niet dat je zo lang achter elkaar positief bent toch? Nou ja, die koop ik dus niet weer, dan maar de dure testen... haha.

Groetjes,

Sannie

Hi suzyQ,

Fijn dat we tegelijk in het traject lopen! Ik vind dat het dit keer gewoon moet lukken en zeker na al dat goed nieuws hier op de site!  ;)

Een Emmy is voor mij prima als de kans op een zwangerschap ook goed is. Tot dusver hadden we er iedere keer twee, omdat ik in de statistieken van de kliniek  duidelijk hogere kans zag. De laatste keer vroeg mijn arts: maar u wilt toch een tweeling? Ik zo: nee, niet echt, maar is welkom. Ik wil liever een kind tegelijk, maar beklaag mij niet na zo'n traject over een tweeling. Een kind tegelijk is denk ik gezonder voor mij en het kind. Dus toen gaf hij aan dat we dan misschien wat anders kunnen proberen. Dat andere is volgens mij het wachten tot de Emmy's in een latere fase zijn en dan de tp, maar daar moet ik met de arts nog verder over praten...dus we kijken wel wat het wordt![/img]

Conny

@ manuela Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat toevallig dat we beiden op 2 Januari de echo hebben  :love2:

@ stefanie Ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap, ik snap dat het nog even spannend is maar toch is het een fijn gevoel..

Broedkipjes  D-0043.gif

vogeltje87 12-11 start puregon en neusspray

jolanda 15-11 2e echo

Conny 5-12 start puregon

Sannie start ovulatietesten 4-12 voor cryo poging

SuzyQ 10-12 start puregon

Ditte 28-12 start decapeptyl

Wachtbankje  D-0081.gif

Nic testen 20-12, tp 7-12 van 2 embryootjes

Helaas  D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Turbo en Sterre 30-11 negatieve test

Han87 3-12 negatieve test

Zwanger  B-0015.gif

Antjek 4-12 positieve test

Manuela82 6-12 positieve test

Stefanie 7-12 positieve test

Stefanie, ik heb je een bankje opschoven! Op deze manier is lijstje aanpassen leuk, met die positieve berichten!

Sannie, dure grap wordt dat zo met die testen!

Connie, hoor je dat dan dinsdag van je arts, samen met de uitslag van het genetisch onderzoek?

Morgen voor de uitgangsecho en dan kan s avonds het feest beginnen. Mijn man is al zenuwachtig, die zet de spuiten bij me.

Hi suzyQ,

Ik mag het zelf beslissen. Dinsdag heb ik alleen een andere dan mijn normale arts, die is dan in de operatiezaal. Dus ben benieuwd wat de andere arts mij kan vertellen. Anders beslissen we later deze week. Hoop alleen dat er geen vervelende verassingen zijn!  ;)

Spuit je man, omdat je dat zelf niet ziet zitten? Ik spuit zelf en mijn man heeft al moeite om toe te kijken!  ;D mijn beste vriendin is zwanger en die zegt dat ze nooit zelf zou kunnen spuiten of waarschijnlijk dit traject in zou kunnen, omdat ze helemaal niet tegen spuiten en bloedafname kan!

Spuit jij trouwens s avonds begrijp ik dat goed? Ik moet altijd morgens spuiten, alleen de ovulatiespuit is bij mij savonds.

Succes morgen bij de uitgangsecho!

Liefs,

Conny

Ik zie het inderdaad zelf niet zitten om te doen. Ja als het moet zou ik me er wel overheen kunnen zetten, maar mijn man zei meteen, dat doe ik voor je. Hij weet dat ik zelf spuiten moeilijk vindt, en voor hem is het zijn manier om iets te kunnen doen. Als vrouw zijnde krijg je toch alle narigheid in je lijf, en al die onderzoeken etc zijn ook niet geweldig. Dus heb zijn aanbod meteen aangenomen!

Wow, kon ik na een aantal dagen weer op het forum, zijn er gewoon 2 zwangere dames bij gekomen!! Meiden, gefeliciteerd. Wat een goeie maand. Wauw!

Suzy, succes vanavond met spuiten! Altijd weer spannend zon eerste spuit.

@ Conny, nou ik weet wel zeker dat jou vriendin dit circuit in zou gaan ;-) Op dat moment zet ze echt wel een knop om!!

@Sannie, vreemd, ik heb ze ook altijd vd kruidvat. Moet dan idd maar overgaan op een ander merk als ik ze weer nodig heb..

Groetjes Patricia

Proficiat Stephanie !! :D Hopelijk morgen het echte verlossende woord, maar vooralsnog goed nieuws toch!?

Zo zie je maar, na een paar beroerde maanden, deze maand een lekker gevuld zwangerschapsbankje  :)

Hopelijk is er eind van de maand nog een plekje voor mij vrij ;)

Ik vind dit wachten maar niets hoor, pfffffff.... Telkens maar afvragen gebeurt er iets hierbinnen en zo ja, wat?

En voelen of ik al iets anders aan mijn lichaam voel, maar volgens mij is het daar sowieso nog veel te vroeg voor. Dus maar gewoon geduldig proberen af te wachten.... 

Ik denk dat ik de Kruidvat testen dan maar ff oversla ! Lijkt me niets zo erg als dat je denkt dat je positief getest hebt, maar dat de test onjuist blijkt...  :(

Ik heb helaas een allergische reactie gekregen van de Utrogestan pilletjes, dus vandaag met de IVF arts besproken dat ik in plaats van de pilletjes 3 Pregnyl spuiten van 1500 moet zetten; eentje vanavond, eentje donderdag en eentje zondag. Was wel flink wat heen- en weer bellen met de apotheek, want daar hadden ze die spuiten niet op voorraad. Heb nu eentje bij een andere apotheek weten uit te halen, maar de overige 2 is dus nog ff spannend of die voor donderdag binnen zijn aangezien er leveringsproblemen zijn. Als noodoplossing kan ik wel de Pregnyl 5000 gebruiken, maar dan natuurlijk alleen de hoeveelheid die ik nodig heb. Morgen gaan ze me laten zien hoe ik ervoor zorg dat ik precies 1500 van die 5000 spuit. Een heel gedoe weer, maar ja, het komt voor deze keer in elk geval in orde  ;)

Dag ladies, succes met alles !!  :love2:

Nic, er is nog plek genoeg op het zwangerenbankje, don't worry :)

Ik weet niet hoor, of het te vroeg is om iets te voelen. Dat verschilt per persoon. Ik wist tot een week of negen alleen maar dat ik zwanger was door de echo's, maar vriendin van me had al paar dagen na de terugplaatsing gevoelige borsten enz. Dus ja, eigenlijk kan je er niets over zeggen...zucht...

De zwangerschapstesten van Kruidvat zijn wel goed hoor! De problemen van Sannie zijn met de ovulatietesten, niet met de zwangerschapstesten. Ik heb ook die van Kruidvat gebruikt, en beide positieve testen waren ook echt positief. Ze zijn echt goed, zeker voor de prijs!

En wat een gedoe met de pregnyl! Tja apotheken moeten alles bestellen en hebben nauwelijks iets op voorraad. Ik heb paar maanden terug 7 apotheken moeten bellen om aan 1 spuit Lucrin te komen. Dan zit je toch wel even in paniek aan die telefoon, je hebt het echt NU nodig!

Vandaag uitgangsecho gehad, en alles zag er goed uit. Cysten waren niet groter geworden. Dus vanavond beginnen!

Hi suzyQ,

Fijn dat je vanavond mag beginnen. Is er weer actie en hoop!  :love2:

Ik moet wel zelf spuiten, omdat mijn man vaak internationaal onderweg is en dus vaak afwezig is. Maar het went wel hoor! Mijn vader is helemaal niet onder de indruk, hij is is diabetiker en spuit zelf een paar keer per dag met zo'n zelfde penspuit! :o

@ nic: dat voelen heb ik opgegeven. De eerste keer had ik hele pijnlijke borsten, maar dat was volgens mij van de brevactid (zelfde als pregnyl, denk ik). En iedere keer voelt het weer anders. De eerste keer was ik heel nuchter, de tweede keer enorm emotioneel en nu ben ik tot dusver nog rustig. [/img] sterkte met wachten de komende 10 dagen!

Liefs,

Conny

He meiden,

hier is er weer wat nieuws te melden. Als het ontdooien goed gaat hebben we vrijdag een tp. Vanmorgen een mooi positieve ovulatietest, dus maar gebeld om een tp in te plannen. Was er wel een kleine tegenvaller. We hadden altijd begrepen dat we 6 cryo's apart ingevroren hadden. Blijken er maar 2 van de 6 apart ingevroren te zijn en de andere vier in twee rietjes van 2 embryo's. Hmm, dan wordt het aantal kansen hard minder... Nou ja, ze gaan eerst die 'enkelen' ontdooien, hopen dat gelijk de eerste goed ontdooit, anders kunnen ze de andere nog ontdooien. De rietjes van 2 embryootjes kunnen we dan misschien later nog gebruiken. We gingen voor een éénling, maar als het nodig is dat zo'n dubbel rietje moet worden ontdooit ben ik niet van plan om een goed embryootje weg te gooien, dan maar allebei terugplaatsen. Net m'n man even gebeld en gelukkig denkt hij er hetzelfde over...  ::) . Maar goed, misschien is het helemaal niet nodig en hebben we vrijdag een pracht- embryootje terug. Ik hoop het maar...

Groetjes,

Sannie

Hi meiden,

Vandaag heb ik de eerste echo gehad. Aan de ene kant meerdere wat grotere eicellen te zien, aan de andere kant veel kleine eicelletjes.

@Suzyq: Het plan is nu afhankelijk van de kwaliteit van de Emmy's tp van twee bei slechtere kwaliteit en bij goed kwaliteit een emmy pas tp na vijf dagen, zodat de kans op bevruchting vergroot wordt.

@stephanie:weet je al meer?

Conny

Sannie, hoop inderdaad dat de eerste meteen goed ontdooit! Maar wel fijn dat je man en jij op een lijn zitten om eventueel twee te laten terugplaatsen. Heeft Düsseldorf je nooit bericht over hoe ze hebben ingevroren?

Conny, dat gaat dus de goede kant op. Wanneer is de volgende echo? En daarna waarschijnlijk punctie inplannen? En op welke dag worden emmy's  teruggeplaatst als ze van matige kwaliteit zijn?

Patricia, wanneer moet jij weer terug?

M'n man heeft vrijdag kerstdiner van z'n werk, moet dan dus zelf spuiten..Pffff ik weet dat bijna iedereen hier zelf spuit, maar ik zie er enorm tegenop.

Hi suzyQ,

Ik ga donderdag voor de volgende echo. Afhankelijk van hoe het er dan uitziet, wordt de tp gepland of moet ik nog een keer langskomen. Bij matige kwaliteit worden de Emmy's op dag 2 of 3 teruggeplaatst. De genetische test was ok, daar hebben ze niets gevonden, dus dat kunnen we ook weer afstrepen.

SuzyQ, dat spuiten vrijdag komt wel in orde. En anders kijk je of je langs een polikliniek ofzo  kan rijden, daar zetten ze hem er als het goed is in no time in. Dat s in ieder geval het advies wat ik kreeg, mocht het mijzelf niet lukken. De eerste keer was ik alleen thuis en had mijn moeder op de Skype ter ondersteuning!  ;) niet dat zij enig idee had hoe het moest, maar daardoor had ik niet zo het idee dat ik het alleen mest doen en kon ik terwijl gezellig kletsen!

Hoe werkt dat eigenlijk met cryo? Tot dusver hebben wij nog nooit een cryo gehad...moet ik ergens specifiek op letten? ( mochten we ze een keer hebben)

Conny

Fijn dat je genetische test goed was! Toch weer een opluchting lijkt me.

Wij hebben maar 1x een cryo gehad, en die is helaas niet goed ontdooid. Dus daar kan ik je weinig over vertellen! Hij zou in eigen cyclus worden teruggeplaatst, zonder medicatie.

Het komt inderdaad wel goed vrijdag, maar zie er wel tegenop. En dat vind ik dan stom van mezelf. Heb twee kinderen op de wereld gezet en dan vind ik het eng om een naaldje in m'n buik te prikken..en dat terwijl ik helemaal niet bang ben voor naalden. Nee, ga mezelf voorbereiden en vrijdag zet ik die spuit, fluitje van een cent.  ;)

Hey Suzy, ik vond het de eerste keer ook zo eng! Hing ik met die naald boven mn buik te zweven en te darten en dan net voordat ik mn velletje zou raken snel die spuit weer omhoog ;) Vreselijk. Op school eerde je altijd de naald erin te darten, nou dat doe ik dus niet. Ik prik m gewoon heel voorzichtig. Wat zal je klotsende oksels hebben.. Als ik in de buurt woonde kwam ik m even bij je zetten.

Ik mag zaterdag voor n echo. Dan kijken ze dus of alles schoon is(de overige follikels van de gecancelde poging moeten weg zijn) en dan mag ik starten met de Gonal. Anders mocht ik van de ene gyn doorspuiten met de deca om te kijken of het alsnog weg is maar ik heb n ander dus ben zeer benieuwd. Al kan ik dan wel over de Pregnyl beginnen die de andere artsen niet willen voorschrijven en hij volgens mij wel stiekum ;D

Hallo dames,

Daar zat ik dan maandagmiddag, 5 weken zwanger en een raar gevoel in mijn buik.. het voelde alsof mijn menstruatie op gang kwam.. even later zakte het weg. Maar na een uur kwam het weer terug dit is de hele middag doorgegaan totdat ik maandagavond op de kop stond van de pijn.

Toen hebben we de huisarts gebeld en hij heeft direct een ambulance gebeld om ons naar het ziekenhuis te brengen...hij was bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis is er twee keer een echo gemaakt maar daar was niets op te zien, uit de bloedtest bleek ik inderdaad wel degelijk zwanger te zijn.. De gyneacoloog dacht aan een bbm, vroege miskraam of een rare kronkel in mijn darmen.

Ik moest die nacht in het ziekenhuis blijven en gelukkig mocht mijn man bij mij op de kamer slapen, dinsdag de hele dag nergens last van gehad maar ik moest toch tot woensdag ochtend blijven omdat ze dan weer een bloedtest wilden doen., en eventueel een echo. We hebben dinsdag de hele dag tussen hoop en vrees geleefd. Maar helaas kregen we vanmorgen te horen dat het hormoon heel erg gedaald was en dat het een vroege miskraam gaat worden.. daar zit ik dus op dit moment op te wachten...

We zijn er allebei helemaal kapot van dat onze eerste zwangerschap zo gelopen is en proberen dit nu een plekje te geven.

Maandag hebben we een afspraak bij de fertiliteit arts en hopen we wat wijzer te worden..

Maar ik vroeg mij af of jullie enig idee hebben hoe lang het ongeveer duurt voordat we verder kunnen voor een cryo poging en hoelang een miskraam op zich laat wachten..

Antje

Hi antjek,

Wat balen,zeg! Eerst alle vreugde en dan kort daarna dit! :'(

Ik kan je geen antwoord op je vraag geven, aangezien ik daar geen ervaring mee heb.

Ik wens je veel sterkte om dit ergens een plaatsje te geven!

Liefs, :love2:

Conny

Och Antjek, wat een verdrietig nieuws  :'( Heel veel sterkte om dit te verwerken.

Het klinkt cru, maar ik hoop dat het snel gaat doorzetten, want hoe langer het in je lichaam blijft zitten, hoe langer het duurt voordat je het kunt afsluiten en een plekje kunt geven...

Ik heb beide zaken meegemaakt: een miskraam bij 7 weken en een bbm zwangerschap, maar toch kan ik je geen antwoord op je vragen geven, want elk lichaam reageert anders.

Hele dikke knuffel meis  :love2:

@Sannie: Hopelijk gaat het ontdooien goed en kun je vrijdag de tp krijgen. Heel veel succes alvast !

@Conny: succes met de echo morgen ! In elk geval fijn dat de genetische test ok was.

Ja, ik zou eigenlijk ook beter moeten weten, want mijn lichaam heeft me al zo vaak voor de gek gehouden... Maar toch grijp je telkens elk beetje hoop aan als je een misselijk gevoel, pijnlijke borsten enz. hebt. Maar de kans zal inderdaad groter zijn dat het bijwerkingen van de medicatie zijn, dan dat het daadwerkelijk tekenen van een zwangerschap zijn.

@Suzy: het is heel normaal dat je het eng vindt hoor, het is ook zoiets onnatuurlijks om jezelf te spuiten :-(

Ik heb het "geluk" gehad dat ik vanwege de longembolie mijzelf 8 maanden lang 2x per dag heb moeten spuiten. Dus ik heb er ondertussen wel ervaring mee ;-) Maar destijds heeft mijn man me de eerste paar weken gespoten, want ik durfde het zelf echt niet. Telkens als ik die naald in mijn buik prikte, trok ik hem weer terug, haha, lekker handig...NOT..! Ik ben het toen heel rustig aan zelf gaan proberen, niet met een aanloopje, want dat lukt me dus echt niet, maar ik zet de naald op het rolletje wat ik vast heb gepakt van mijn buik en duw dan door. Dat is nog steeds niet fijn om te doen, maar het maakt het voor mij minder akelig.

Ik hoop dat het je lukt vrijdag, heel veel succes !!! En anders als het echt niet lukt, kun je misschien op de IVF afdeling van het ziekenhuis terecht?

Oke, het is en blijft dus gewoon een kwestie van afwachten.. Ik zit nu bijna op de helft morgen over een week mag ik de test doen...pffff... zooohooo spannend !!

Ohw oke, had ff gemist dat het over de ovulatietesten ging en niet over de zwangerschapstesten ;)

Ja, echt wel panieken met die Pregnyl! Maar goed, alternatief is nu dus om 3/10 van de Pregnyl 5000 te spuiten die wel op voorraad is.

@Patricia: Ik hoop voor je dat de echo zaterdag goed is en alles schoon is !

Heel veel succes en sterkte met alles ladies !!  :love2:

Nic

Patricia, lief van je!

Zaterdag dus een echo, hoop dat je dan kan beginnen! Neem je Koen mee naar de echo? Of blijft ie bij Jasper? Ik heb zondag de eerste echo, wil eigenlijk wel dat Michel erbij is, maar om nu zondagochtend met z'n vieren daar te zitten..en ook niet zo fijn als ik daar wijdbeens lig met dat echo ding in me en m'n jongens kijken toe. Twijfel dus wat te doen en ben benieuwd hoe jij het aanpakt.

Antiek, dit is niet wat ik hoopte te lezen van je! Oh oh dat zal er even flink inhakken. Het begon zo mooi, en nu een flinke teleurstelling. Ik weet niet hoe snel je doorkan na een miskraam. Volgens mij willen ze vaak dat je eerst een keer normaal ongesteld bent geweest en kan je de cyclus daarna beginnen. Maar verschilt per ziekenhuis. Na een miskraam kan je cyclus behoorlijk van slag zijn, vandaar.

Hoop voor je dat het snel op gang komt. Lijkt me zo naar om je zwanger te voelen en dat niet te zijn. Sterkte meid!

Nic, jij al bijna op de helft...hou je het een beetje uit?

Conny, succes morgen, ben benieuwd!