Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

Hi meiden,

Vandaag de tweede echo gehad met acht eiblaasjes. Vandaag moet ik om 24:00 uur brevactid spuiten voor de ovulatie en dan heb ik zaterdag de punctie. De tp is dan dinsdag of donderdag waarschijnlijk.

@suzyq:succes vanavond meissie! ;) ik duim voor je!

Conny

oh Antjek, wat afschuwelijk nieuws. Heel, heel veel sterkte meis. Hoop voor je dat het snel doorzet en dat je het dan ook kunt gaan verwerken. Dikke knuffel.

Suzy, sterkte vanavond. Je kunt het!

Wat betreft de kids meenemen naar het ziekenhuis, ja, lastig denk ik. We hebben Kris wel meegenomen naar de echo's in Dusseldorf, maar ik voelde mij dan toch niet helemaal op m'n gemak. Niet voor de kleine vent, want die snapt dat toch allemaal nog niet, maar meer voor de anderen in de wachtkamer. Ik weet dat ik het zelf altijd heel dubbel vond om een stel met kind(eren) in de wachtkamer van de ivf-afdeling te zien. Aan de ene kant hoopvol, want waarom zou het bij jezelf niet lukken als het blijkbaar bij anderen ook is gelukt, maar aan de andere kant toch ook stikjaloers en heel verdrietig... Als het even kan nemen we Kris dus niet meer mee. De laatste keer is m'n man even met hem naar buiten een blokje om gaan lopen, helemaal toen hij wat luidruchtig begon te 'kletsen'. Maar goed, morgen kan hij naar de oppas dus dat is voor ons allemaal rustiger en gemakkelijker. Maar goed, jouw kids zijn natuurlijk al wat groter.

Sannie, morgen de tp! Hoe laat bellen ze je?

Ik heb voorheen de kinderen wel meegenomen. Niet altijd, omdat ik me net als jij opgelaten voel. Maar Koen is nu op een leeftijd dat ie ook aan anderen gaat vertellen wat ie heeft gezien of gedaan. En s middags hebben we verjaardag van mn schoonvader..leuk praatje voor bij de taart haha

Conny, zaterdag al de echo! Dat is tien dagen na je eerste spuit, dan hoef jij net als ik niet lang te stimuleren. Acht eiblaasjes is ok, toch?

Ik moet morgen zelf spuiten, niet vanavond..maar bedankt meiden!

Nou heb toch zelf gespoten! Had vorig berichtje gepost en ging spuit vast pakken terwijl mn man stond te douchen. Toen dacht ik, ik doe t gewoon..en heb m zonder nadenken meteen gezet. Viel mee! En doordat ik er niet bij nadacht ook niet eng of zo. Maar zaterdag mag mn man m weer zetten, dat dan weer wel haha

Hi suzyQ,

Super! Goed gedaan! Als je het eenmaal een keer gedaan hebt, dan valt het daarna wel mee! ;) dus morgen komt het helemaal goed!

8 blaasjes is voor mij hetzelfde als de vorige keer en is ok. De artsen wilde ivm de echo nog langer wachten, maar mijn bloedwaarden waren te hoog, daarom toch maar kort spuiten. Dinsdag hadden ze het nog over een tp op woensdag!

Zaterdag de tp en mijn schoonouders zijn voor het weekend bij ons in Duitsland op bezoek. Ben benieuwd hoe dat gaat! :) maar ja, dit keer genoeg oppassers voor na de narcose!  ;)

@sannie: wat betreft het meenemen van kinderen, dat gebeurd bij ons in de kliniek ook. Vooral in het begin had ik daar een beetje moeite mee, maar tegenwoordig helemaal niet meer. Bij ons in de kliniek hangen allemaal foto's van ivf en icsi kinderen en ik vind het ook leuk om ernaar te kijken en het geeft ook hoop. Dus ik zou gewoon doen wat jij prettig vindt of goed voor je kind vindt!

Liefs

Conny

Komen je schoonouders speciaal voor de punctie, of was het al gepland? Zijn je schoonouders eigenlijk Duits?

En hoe zit het bij jou ook alweer qua behandelingen, jij hebt toch vanaf de eerste behandeling een gedeelte dat je zelf moet betalen?

Ik vind het eigenlijk wel mooi dat de kliniek foto's van IVF en Icsi kinderen heeft hangen!

Broedkipjes  D-0043.gif

vogeltje87 12-11 start puregon en neusspray

jolanda 15-11 2e echo

Conny 15-12 punctie

Sannie 14-12 tp cryo

SuzyQ 16-12 eerste echo

Patricia 15-12 uitgangsecho

Ditte 28-12 start decapeptyl

Wachtbankje  D-0081.gif

Nic testen 20-12, tp 7-12 van 2 embryootjes

Helaas  D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Turbo en Sterre 30-11 negatieve test

Han87 3-12 negatieve test

Antjek 10-12 km

Zwanger  B-0015.gif

Manuela82 6-12 positieve test

Stefanie 7-12 positieve test

Zo, even aangepast!

@antjek,veel sterkte meid,kan me nu heel goed voorstellen welk verdriet je hebt.dikke knuf en kus

nu..waar ga ik beginnen...

vrijdag hadden we dus onze eerste bloedafname achter de rug waar het hcg op 57 bleek te staan,volgens de gyn een goede start,dus disdag terug bloedafname om te zien of het hcg al dan niet gestegen was

8u30 bloedafname en dan wachten tot 17u voor het verlossende telefoontje

ondertussen thuis uit nieuwschierigheid eventje een testje gedaan en er verscheen een heel mooi donker tweede streepje,dus het hcg moest de hoogte ingegaan zijn,...

nog enkele uurtjes wachten,eindelijk 17u,tijd om te bellen,

de gyn aan de andere kant van de lijn had goed nieuws voor ons,het hcg was gestegen tot 818 :D

natuurlijk meteen gebeld naar mijn ventje om het goede nieuws te zeggen,na een half uurtje was hij zelfs al thuis :D

toen begon ik plots wat krampen en steekjes te krijgen in mijn buik,als ik naar het toilet ging om te plassen deed dit wel wat pijn dus ik dacht aan een blaasontsteking ofzo want had de laatste dagen niet zo heel veel gedronken.

nog een beetje gewacht maar de pijn bleef,voor alle zekerheid naar de huisarts gebeld of ik nog even mocht langskomen,dat kon om 21u

ondertussen mij een beetje op de zetel gelegd en een dafalganneke genomen,

naarmate de tijd vooruitging kreeg ik ook maar meer en meer pijn in de buik,overal,kon zelfs buina niet meer stappen van de pijn

dus naar mijn schoonbroer gebeld of hij eventjes kon thuiswachten op ons zoontje want ik kon zelf niet meer met de auto tot bij de huisarts rijden.

eindelijk 21u,alles verteld aan de dokter,zij onderzocht toen mijn buik en ze voelde en voelde ze dacht eerst dat ik wrs een niercrissis zou kunnen hebben,een bbz kon mss ook maar omdat het hcg zo gestegen was twijfelde ze,maar om zeker tezijn van alles moest ik naar spoed om een echo te laten maken.

eerst nog eens lags huis om mijn papieren sis kaart enzo op te halen en mijn schoonbroer te verwittigen en dan richting spoed,daar belden ze dan terug naar de gyn(die de huisarts al verwittigd had)en ze kwam eraan

rond 22u40 was het dan tijd voor de echo,aan de linkerkant alles goed in orde,de rechterkant was wat minder,ze vond de eileider en eierstok niet,wel zag ze het vruchtje al zitten,maaaaar ze zag ook iets wat er niet moest zitten,een massa,maar wat was de massa,een cyste,mijn eierstok die gedraaid was,..geen idee,dus stapte ze direct over om een hysteroscopie te doen,ik ben in tranen uitgebarsten omdat ik al wist dat het vruchtje verloren was.

ze belde sebiet naar het ok om alles te regelen,verslagen verlieten we het echo lokaal terug naar spoed,onderweg hebben we ons wel efkes op een bankje gezet om tegen elkaar te praten,vast te pakken en te huilen,tranen van blijdschap en verdriet dit op een paar uur tijd.

om 23u30 lag ik klaar op de operatietafel,23u25zag ik de laatste keer de klok,om 1u10zag ik ze terug,alles was achter de rug,de gyn kwam nog even bij mij om te zeggen wat ze gedaan had en om mijn ventje op te bellen die terug naar huis moest voor ons kleine ventje

het emmyke had zich blijkbaar ingenesteld op mijn eileider,daardoor was een bloeding ontstaan,er zat al een hele klonter doorsnee 7cm bloed en er zat ook al meer dan een halve liter bloed in mijn buik,dus had ze de operatie niet gedaan was ik er mss ook niet meer,dus toch een bbz ondanks het sterke stijgen van het hcg.

ben thuis van donderdagvond,verslagen,kapot,verdrietig,radeloos,..

de pijn van de operatie is al wat verzacht,maar de pijn in mijn hartje is ongeloofelijk,waarom moest ons dit weer overkomen...

gelukkig heb ik teun gekregen van onze donor,wat ben ik blij dat zij er is want op mijn zussen hoef ik niet te rekenen de ene zei zelf"het is het einde van de wereld niet he"maar voor ons op dit moment is dit wel een beetje het einde.

sorry voor het lange verhaal

liefs stefanie

Hi Stefanie,

Jeetje, wat een verhaal! Echt heftig! Zoveel blijdschap en verdriet in een zo korte tijd!

Dit forum is ervoor om je te kunnen uiten, dus daar hoef je je zeker niet voor te verontschuldigen!

Heel heel veel sterkte! :love2:

Liefs,

Conny

Hi suzyQ,

De Duitse krankenversicherung (ziekenfonds) vergoedt de helft van de behandeling. Uitgesloten daarbij zijn de narcose en cryoconservering. Het maximale aantal behandelingen is drie. Ik heb nog een aanvullende private verzekering en die vergoedt over het restant de helft, dus dat komt neer op 25% van de behandeling. Dus totaal krijg ik zo'n 75% vergoed. De eventuele volgende behandelingen moeten we zelf volledig betalen. Een behandeling kost hier zo tussen de 2300 en 3500 euro. Dit is natuurlijk afhankelijk van de medicatie die nodig is. In een andere kliniek kregen we echter een berekening van 5000-6000 euro....hoe dit grote verschil tot stand kan komen weet ik niet. Maar het zijn beide private klinieken.

Wij zijn beide Nederlands en mijn schoonouders dus ook. Ze komen ieder jaar een weekend in december en nu valt het toevallig samen met de punctie.

Groetjes,

Conny

Hoi meiden,

Ik ben er een tijdje niet geweest! er is wel een hoop gebeudt in die tijd, zag net dat ik nog als broedkipje op de site sta maar mag wel zeggen dat ik inmiddels thuis hoor in het rijtje van het wachtbankje.

Alles is supersnel en tot nu toe voorspoedig verlopen. Vorige week mijn punctie gehad, nadat ik in totaal 10 dagen hormonen had gespoten. De score was vier goede eicellen, waarvan uiteindelijk drie bevrucht. Afgelopen maandag is er één embryo terug geplaatst en zit nu op het wachtbankje tot volgende week vrijdag 21-12. Uiteindelijk van het ziekenhuis vernomen dat van de twee overgebleven embryo's er slechts één cryo is ingevroren.

Ik lees hier ook een hoop wisselende berichten, vreugde en verdriet staan ook hier dicht op elkaar. Ik wil alle meiden die nu zwanger zijn van harte feliciteren en wens iedereen op het wachtbankje veel succes. Iedereen met een negatieve uitslag, toi toi toi voor de volgende poging.

Groetjes,

Vogeltje87

Stefanie, wat een vreselijk verhaal! Oh oh dan liggen geluk en verdriet wel heel dicht bij elkaar. Tja, het had dus fout kunnen aflopen, dus goed dat er zo snel is ingegrepen, maar hoe blij je ook bent dat je er nog bent, toch sta je nu met lege handen. E wat een rare reactie van je zus! Die is niet goed snik.

Sterkte meid!

Conny, wat een enorm prijsverschil is dat! En zit bij jou voor dat bedrag dan ook de medicatie inbegrepen? Ik zag op de verpakking Puregon dat het 900 euro heeft gekost. Wat een geld hè!

Morgen je punctie, succes meid!

Sannie, heb je een terugplaatsing gehad?

Broedkipjes  D-0043.gif

jolanda 15-11 2e echo

Conny 15-12 punctie

Sannie 14-12 tp cryo

SuzyQ 16-12 eerste echo

Wachtbankje  D-0081.gif

Vogeltje87 21-12

Helaas  D-0090.gif

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Antjek 10-12 mk

Stefanie 10-12 mk

Zwanger  B-0015.gif

Hi suzyQ,

Ja, dat is inclusief medicatie. Een verpakking puregon 0,36 (maar praktisch 0,4) kost hier 186,- euro. Ik neem altijd de kleine verpakking, omdat er meer in zit. Bij de verpakking van 0,72, zit er exact dat ook in. Daardoor heb je een kostenvoordeel met de kleine verpakking. Dus hoe groot was jouw verpakking met 900 euro?

Heb je al gespoten vanavond? Is het goed gegaan? Lees ik het goed, dat je zondag de eerste echo hebt?

Liefs,

Conny

900 euro voor 900 eenheden. Dus ik spuit 6x 150 eenheden uit de verpakking van 900 euro. Dan is het dus in Duitsland goedkoper, want 0,4 is 400 eenheden?

Ja, zondagochtend de eerste echo. Ben benieuwd. Heb vanaf vandaag echt een zere buik. Continu wat kramp. Voelt gewoon niet fijn. Maar zal punctie op zn vroegst dinsdag hebben, dus nog even afzien.

Spuiten ging goed. Maar morgen mag mn lief het weer doen.

Nee viel echt mee, absoluut.

Stefanie, wat een naar verhaal. Heel veel sterkte om dit verdriet te boven te komen.

Conny, succes met je punctie. Hopen op een mooie opbrengst!

Suzy, fijn dat je man het vanavond weer kan doen, dat spuiten. Maar knap dat je het zelf hebt gedaan hoor!

Wij hebben gisteren een tp gehad. Ze hebben gelukkig maar één embryo hoeven ontdooien, die had zich goed ontwikkeld. Ik weet niet hoeveel cellen de embryo was, maar we hebben een foto meegekregen van toen 'ie tweecellig was (ze zijn ingevroren met een/twee cellen, dus dat was heel goed. Geen schade met ontdooien dus. De terugplaatsing ging gelukkig ook weer pijnloos. M'n man had goed opgelet, want die zag dat ze andere inbrengrietjes gebruiken dan ze altijd in NL hadden. In NL was het altijd een drama omdat ze de inbrengrietjes niet de bocht omkregen die in m'n baarmoederhals zit. Maar hier hebben ze korte inbrengrietjes gebruikt zodat die blijkbaar die bocht niet hoeft te nemen. In ieder geval ging het rietje met de embryoos wel gemakkelijk de bocht door, want ik heb er niks van gemerkt, het zat zomaar op de goede plek. Heerlijk is dat. Ik voel nu dus ook helemaal niks, geen napijn of wat dan ook. Dus ik ben nu alle normale dingen gewoon aan het doen. Op zich ook wel lekker, dan denk je er niet continue aan...

Nou, ik zal het wachtbankje even aanpassen.

Liefs,

Sannie

Broedkipjes  D-0043.gif

jolanda 15-11 2e echo

Conny 15-12 punctie

SuzyQ 16-12 eerste echo

Wachtbankje  D-0081.gif

Vogeltje87 21-12

Sannie, 14-12 tp van een cryo, 28-12 testen

Helaas  D-0090.gif

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Antjek 10-12 mk

Stefanie 10-12 mk

Zwanger  B-0015.gif

Hi suzyQ,

Wow dan is puregon in Nederland echt duur! 0,4 is 400 eenheden. Ik heb tijdens deze behandeling zo' n 1850 eenheden gespoten! Kan je ze niet in kleinere verpakkingen kopen, dat is hier goedkoper, omdat ze er dus meer indoen!

Vandaag de punctie gehad en weer net als de vorige keer 10 eicellen! Ik ga hier altijd onder narcose en als ik dan zeg maar half wakker ben sta ik de artsen al vragen te stellen en ik onthoud ook de antwoorden, maar gezichten en de omgeving van datmoment kan ik mij niet herinneren.wat wel grappig is.  ;D

Feitelijk stel ik de vragen onbewust! Dit keer vroeg ik meteen: hoeveel eicellen? Ook cryo? Op de laatste vraag antwoordden ze ja, maar ik geloof niet dat ze dat al kunnen weten! En ik vraag het dus ook altijd netjes in het Duits! ;D

Ik  was dit keer ook blij dat de punctie nu plaatsvond, wat ik had ook krampen en get. Voelde gewoon niet meer lekker. Nu heb ik weer andere pijntjes, maar dat gaat wel weer over!

@ sannie: fijn dat alles goed gegaan is en nu maar afwachten, hè!

Conny

@ stefanie wat een vreselijk verhaal zeg! Heel veel sterkte de komende tijd! Dat vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar kunnen liggen echt ongelofelijk..ik begrijp heel goed hoe je je voelt.

Ik wacht nog steeds totdat de miskraam op gang komt...dit is echt slopend iedere dag is er één teveel. ik heb vanochtend naar het ziekenhuis gebeld maar zij zeggen dat ik het dit weekend nog maar even moet afwachten..

Liefs antje

stefanie en antjek veel sterkte gewenst

antjek miskraam kan nog wel 2 weken duren.

want bij me eerste ivf poging was ik ook gelijk zwanger en mijn miskraam heeft 2,5 week geduurt dat door ging zetten.

iedere keer hele erge krampen en ik was aan vloeien maar de miskraam zette pas door na 2,5 week.

had geen dag later moeten komen.

als bij mij die dag niet was gebeurt lag ik volgende dag op de o.k

veel sterkte allemaal

het kan zijn dat ik vanaf volgende week tijdje afwezig ben.

want wij gaan waarschijndelijk verhuizen.

en dat word drukke bezigheid.

ik wens iedereen alvast fijne feestdagen en goed uit einde toe.

alsvast hele gelukkig nieuwjaar dat veel baby`s en zwangere vrouwen mogen komen!

iedereen die nog bezig is met spuiten,wachten of andere vorm heel veel succes toegewenst en sterke.

voor de mensen die het mis is gegaan heel veel sterkte leef met jullie mee.

hoop dat volgende poging goed gaat bij jullie!

dikke knuf ons en de hondjes

Neee, Antje en stefanie. Wat verschrikkelijk voor jullie. Eerst doe blijdschap dat het gelukt is en dan dit.. Antje voor jou hoop ik idd dat het snel opgang komt. Lijkt me verschrikkelijk als je op je miskraam zit te wachten zegmaar..

En Stefanie, beetje rare vraag misschien maar hebben ze je eileider nu dan moeten verwijderen? Bij mn vriendin was dat namelijk wel zo bij dr bbmzwangerschap. Jeetje wat een heftig verhaal zeg. Zo blijkt maar weer eens hoe bijzonder het is om uberhaupt spontaan zwanger te worden en dan een goede zwangerschap te houden... En je zus, jeetje wat een opmerking. Ik heb gelukkig een zoontje, maar anders kwam het niet zwanger worden toch wel aardig dicht bij  "het einde van de wereld". Ik vind het nu al zo verschrikkelijk verdrietig en frustrerend. Maarja zo zie je maar weer welke opmerkingen mensen plaatsen die niet in deze situatie staan of hebben meegemaakt. Meiden heel veel sterkte.

@ Suzy, dapper hoor zelf die spuit gezet!! Heel knap van je !

@ TurboenSterre, succes met de verhuizing en tot in het nieuwe jaar met positieve verhalen. (de hondjes en de goedgelukte verhuizing ;-)  )

@ Conny, superscore!! Dat er maar een hoop toppertjes tussen zitten. Dinsdag bellen?

@ Sannie, spannend die ww. Maar ook verschrikkelijk zenuwslopend. Gelukkig de feestdagen in het vooruitzicht. geetf ws een hoop afleing met die drukte. Al zit je wel rond die tijd met testen :-\

@vogeltje, welkom terug. Dat je volgende bericht maar een met een positieve uitslag mag zijn!!

Ik ben vandaag voor mijn uitgangsecho geweest. Er zaten nog wel wat kleine follikeltjes, maar niet noemenswaardig vlgns de arts dus mijn eerste spuit Gonal is gezet en ik ben dus sinds vandaag ook weer een broedkip!! Heerlijk. Ook heb ik voor elkaar gekregen dat ik straks in combinatie met de utrigestan pregnyl mag spuiten. Ik had het al eens aan een andere gyn gevraagt en zij overlegt met het amc en deze wilde het niet, dus gaf de gyn ook geen toestemming. Een andere gyn zei toendertijd al dat ik dat gewoon moest doen en niks tegen het amc zeggen. Vandaag kwam ik de beste man weer tegen dus even erover begonnen. Geen probleem, recept uitgeschreven!! Jahoe hopen dat het werkt. Heb nu alleen de zenuwen dat ik bang ben dat die kleine foliikels gaan uitgroeien tot grote zonder eicel natuurlijk omdat ze oud zijn en er niks nieuws groeit wat bruikbaar is.. dan is het een weggegooide poging... maarja dat moet ik gewoon afwachten...

Groetjes patricia

Oja @ manuela, bij jou alles nog goed?!!!!

Goed zeg Patricia! En dat je nu net die gyn tegenkomt...gelijk heb je dat je m bent aangeschoten.

Wanneer heb je je eerste echo?

Ik heb m straks om half tien. Mag hopen dat punctie meteen ingepland wordt, heb echt onwijze last van mn buik.

En puctie gepland? De gyn en ik waren zodruk bezig met de pregnyl en het regelen van de Gonal(ik ben gewoon helemaal vergeten de gonal te bestellen, daar dacht ik sochtends aan. Lekker handig op zatredag als je savnds moet gaan spuiten ;) ) Eerst apotheek texel gebeld, maar deze hadden het niet op voorraad. Gelukkig in Den Helder wel, de hele stad doorgefiets met flinke tegenwind maar uiteindelijk mijn Gonal te pakken!! Jahoe. Heb dus nog geen eerste afspraak gemaakt. Zal maandag even bellen, is meestal dag 5 dus zal woensdag worden. Dan zal ik eerst nog flink omhpog moeten met de Deca. vorige keer duurde het toen weer 5dgn eer ik voor de 2e echo mocht.

Groetjes Patricia

Conny, het is achter de rug! Wanneer hoor je op welke dag de terugplaatsing is?

Dan ben je toch nog vrij helder na de narcose, als je dat meteen in het Duits vraagt.

Ben je een beetje bijgekomen?

Turbo en Sterre, succes met de verhuizing.

Antiek, is er nog steeds niets op gang gekomen?

Patricia, dan heb je geluk gehad dat ze het in Den Helder wel hadden! Nou ja, heb je je beweging weer gehad :) Je zal wel opgelucht zijn dat je weer mocht beginnen.

Vanmorgen voor de eerste echo geweest. Was wat teleurgesteld. Ben gewend dat het bij mij heel snel gaat, maar dit keer dus niet. Dinsdag terug voor 2e echo. Rechts had ik maar twee eiblaasjes, maar links zaten er acht. Punctie zal nu donderdag of vrijdag zijn. En nu heb ik dus probleem met m'n werk. Ben hele maand vrij, maar moet dus wel donderdag werken. Dus zal je net zien dat o de enige dag in de maand dat ik moet werken, ik de punctie heb. En dan zal ik het dus moeten vertellen aan m'n collega's. Als ik me ziekmeld op de enige dag die ik werk ( moest om het rooster rond te krijgen ) krijg je scheve gezichten. Maar ik had dit zo graag privé willen houden. Zelfs m'n moeder weet het niet, en dan zouden m'n collega's het wel weten...nee dat voelt niet goed. Dus weet niet zo goed wat te doen.