Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

Conny, heb nog even gekeken op de verpakking Puregon driehonderd eenheden, maar die kost 300 euro. Dus lijkt erop dat je hier een euro per eenheid betaalt! Dan is Duitsland de helft goedkoper. Geen wonder dat de kosten van de zorg de pan uit rijzen.

He conny, dat is een mooie score bij de punctie. Nu maar duimen voor net zo'n mooie score wat bevruchting (en natuurlijk zwangerschap) betreft!

Suzy, dat is inderdaad wel heel lastig, blijkbaar is het werkrooster ook lastig te wisselen? Hopelijk mag je vrijdag voor de punctie komen en niet donderdag. Juist als je het graag voor julliezelf wilt houden. Is er anders niet een collega waar je heel goed mee kunt opschieten die misschien met je wil ruilen zonder dat iedereen hoeft te weten waarom?

Nou, hopen dat het dan nog maar een dagje extra duurt dat je de punctie hebt...

Liefs,

Sannie

Hi suzyQ,

Wat klote, dat je precies die dag moet werken. Als je wat moet vertellen, kan je toch zeggen dat je een medische behandeling hebt en dat die echt die dag moet plaatsvinden en dat het verder goed met je gaat? Dit is mijn verhaal, voor als ik een keer voor mijn werk internationaal moet vliegen tijdens mijn behandeling en dat ik dan een echo of punctie heb ofzo. (Gelukkig nog niet gebeurd, maar heb ik al wel voorbereid). Ik weet niet of jouw collega's ook je man kennen of niet, maar anders heeft hij toch een operatie waar je bij bij zijn of je zegt dat er een privé gelegenheid tussen gekomen is.....

Wow, puregon is in Nederland dan wel erg duur!

Ik heb van de narcose nooit zo'n last en ben blij dat ik heb krijg! ;) we hebben vandaag de kliniek gebeld en de bevruchting heeft plaatsgevonden, maar meer konden ze mij nog niet vertellen. Ik moet morgen weer even bellen.

Maar tien eiblaasjes voor de eerste echo is toch super. Ik heb er aan het einde nog nooit meer gehad! ;) en aantallen zeggen ook niet alles! Misschien is je punctie dan ook wel een dag later! [/img]

@sannie: dank je! En, hoe gaat het op het wachtbankje? Ik sprak een aantal weken geleden een vriend van mij, die zei: geloof je er wel in dat het lukt? Het stomme was dat ik moest toegeven, dat ik tijdens de eerste twee behandelingen er niet echt in geloofde, bang voor mijn reactie als het niet lukte! Een andere vriendin van mij zei: je moet er vast in geloven dan lukt het! Haar zusje is al 25 jaar ernstig ziek en zou maar 8 jaar worden, ze is nu eind twintig! Dus mijn vriendin is daar sterk van overtuigd! Ik heb daarom bij deze behandeling besloten dat het lukt en dat al mijn twijfels niet relevant zijn, want het lukt nu gewoon! :D het grappige is, dat ik daardoor nu ook lichter door de behandeling loop en mij allerlei dingen minder aantrek en minder pieker, dus ik kan het tot dusver wel aanbevelen! :)

@patricia: fijn dat je mag beginnen met spuiten en ze ook eens van het protocol afwijken en doen wat jij wil!

Liefs,

Conny

Hè Conny,

Aantallen zeggen zeker niet alles! Bij eerste behandeling 12 eitjes, daarvan zes bevrucht en maar 1 was goed genoeg voor tp. En dat was dan onze eerste zoon. Tweede IVF 10 eitjes, zowaar 1 cryo, maar wederom bij eerste tp raak. Het hoeft er maar eentje te zijn! Ik hoop dat er in ieder eiblaasjes een eitje zit, dan ben ik tevreden.

Wat goed dat je zo positief bent. Tja, ik heb om me heen genoeg wonderen gezien om te weten dat je iedere kans moet grijpen. Mijn moeder was opgegeven, naar huis gestuurd om te sterven. We waren de uitvaart aan het regelen! En nu, bijna drie jaar later, is ze genezen en geniet ze volop van haar kleinkinderen.

Ik hoop zo voor je dat je positiviteit beloond wordt, dat zou toch het mooiste begin van 2013 zijn dat mogelijk is! Heb je na vorige pogingen nog evaluatie met je arts gehad?

Qua werk is lastig. Mijn collega's weten dat de jongens door IVF zijn verwekt. Ze weten ook dat we een derde willen, daar heb ik nooit geheimzinnig over gedaan. Er wordt de laatste tijd al regelmatig gevist. Als ik de enige dag die ik moet werken afzeg, dan weten ze het, zo simpel is het. Smoesjes verzinnen werkt niet, ik werk nieuwsgierige en slimme vrouwen, dan kun je het wel vergeten.

De enige die het wel weet, en eventueel wel zou willen ruilen, is die dag vrij. Nou ja, eerst dinsdag maar eens afwachten, wie weet wordt het wel vrijdag, dan zijn alle zorgen voor niets geweest.

Hoi suzyQ,

Jij hebt een goede score bij ivf/icsi. Ik zou mij dan helemaal niet teveel zorgen maken. Natuurlijk zegt die Corelio niet dat dat nu ook gebeurd, maar ik zou vol vertrouwen zijn! Ik heb met mijn arts geëvalueerd en hij zei dat ik voor hem nog een jonge patiënt ben en de helft van de stelln met onze situatie is na twee keer al zwanger, dus hij had er er het volste vertrouwen in! Beide genetische testen waren zonder problemen, dus we hebben nog steeds groen licht!

Ben vandaag alweer begonnen met de fantastische bolletjes!  ;)

Wat mij uiteindelijk tijdens deze behandelingen is opgevallen, de artsen weten het ook niet precies en vanuit hun ervaring proberen ze het zo goed mogelijk te doen. Ook in jouw moeders geval: artsen weten ook niet alles! Wel super dat je nog al die jaren met je moeder kan genieten! Je waardeert dit denk ik nu wel meer dan vroeger, nietwaar? Een positieve grondhouding helpt met alles in het leven!  :)

Ik hoop dat je de tp vrijdag hebt! Duim voor je!

Liefs :love2:

Conny

Hè Conny,

Ik maak me ook geen zorgen over de score. Tien eiblaasjes is goed. Maar ik was er blind vanuit gegaan dat het zou gaan als voorgaande twee keer en zo alles gepland. Maar dat was dus niet zo handig :)

Had me er eigenlijk bij neergelegd dat ik dan maar open kaart moest spelen op het werk, maar toen kreeg ik gisteren een Appje van de enige collega die het weet. Zij wil donderdag mijn dienst wel werken, is tijdens haar vakantie dus vind het echt superlief. Dus ga nu morgen met een licht gevoel naar de echo, dan zien we wel wanneer punctie is.

34 is ook niet oud! Tijd gaat alleen zo snel. Als je op je dertigste besluit dat je voor kinderen wilt gaan, het lukt niet, dan ga je na een jaar, anderhalf jaar naar de dokter. Doorverwijzingen, wachten op afspraken, onderzoeken, uitslagen en uiteindelijk de behandeling. Je bent zo ruim twee jaar verder.

Heb je al gebeld naar de kliniek?

Broedkipjes  D-0043.gif

jolanda 15-11 2e echo

Conny 15-12 punctie

SuzyQ 18-12 2e echo

Patricia 15-12 start gonal f

Ditte 28-12 start decapeptyl

Wachtbankje  D-0081.gif

Nic testen 20-12, tp 7-12 van 2 embryootjes

Vogeltje87 21-12

Sannie, 14-12 tp van een cryo, 28-12 testen

Helaas  D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Turbo en Sterre 30-11 negatieve test

Han87 3-12 negatieve test

Antjek 10-12 mk

Stefanie 10-12 mk

Zwanger  B-0015.gif

Manuela82 6-12 positieve test

Nic, hou je het nog een beetje uit?

Hè suzyQ,

Ik moet vanmiddag om 13:00 uur bellen, dan hoor ik meer.

Fijn dat je collega wel wil ruilen. Dat verminderd weer de stress! Ik heb lekker vakantie, dus geen smoesjes en gedoe meer deze behandeling! Ook geen ziekmelding! :)

wij zijn ook met mijn dertigste begonnen....de tijd vliegt. In het begin dacht ik: wow, vier jaar in behandeling! Nou, nu nog een paar maandjes en we zitten al aan de vier jaar en het is zo voorbij gevlogen. Daarom vind ik het ook zo fijn, dat ik hier bij de kliniek eigenlijk continue achter elkaar behandelingen kan doen! Ook heb ik een hele begripvolle arts. hij zegt altijd dat wij zijn favourite patiënten zijn, omdat we altijd zo vrolijk zijn, dan vraag ik mij altijd af hoe de rest zich dan gedraagt!

Toen wij begonnen het te proberen, begonnen mijn zus en schoonzus het ook een paar maanden later. De een heeft sindsdien al twee kinderen en de ander is nu zwanger van de twee. Dan zie je ook hoe snel de tijd gaat!

Ik heb nu 8 nichtjes en neefjes, waarvan 7 van mijn kant en de volgende is onderweg. Aangezien ik in Duitsland woon, koop ik voor al mijn nichtjes en neefjes voor de kerst een verjaardagscadeautjes voor het hele jaar. Aangezien ik zeer waarschijnlijk niet van de partij ben. Dus ik heb de laatste tijd weer flink geshopt en ben benieuwd Naar hun gezichten!

@ Manuela: gaat bij jou nog alles goed?

Conny

Hi suzyQ,

Vanmiddag is niet alles zo gelopen als verwacht. Met de kliniek had ik een communicatiefoutje waardoor ik niet met het laboratorium gesproken heb. Ze hebben mij vertelt dat ik morgen de tp heb, maar dat betekent slechtere kwaliteit eicellen (scenario wat ik met de arts besproken heb) wat ik eigenlijk niet verwachte. Nu ga ik morgen nog maar even met het lab bellen om verder te vragen...voordat ik voor de tp naar de kliniek rijd.

Conny

@Stephanie: Goh, wat heftig meis! Wat een dag :(

Hoe gaat het nu met je? Heb je veel last van de operatie?

Ik heb ook een bbz gehad, maar die hadden ze pas heel laat ontdekt, ik had 1,5 liter bloed door mijn buik zwerven,

geen wonder dat ik zo'n pijn had en flauw viel...

Doe maar even rustig aan hoor, niets forceren. Behalve lichamelijk, heb je ook emotioneel behoorlijk wat  te verwerken. Onbegrijpelijk dat je zussen zo reageerden, sorry hoor, maar dan hebben ze echt geen inlevingsvermogen! Heel veel sterkte, ik denk aan je !  :love2:

@Vogeltje87: heel veel sterkte met het wachten. Ik mag 20-12 de test doen, dus 1 dagje eerder. Maar ik vind het maar niets hoor dat wachten...pfff. Succes !!! Hopelijk een goede week deze week ;)

@Sannie: Fijn dat de tp goed is gegaan! En nu maar afwachten, he.... succes !!

@conny: Jij ook de punctie goed doorlopen, fijn! In elk geval een goede score he, 10 eitjes, incl. cryo's !

@Antje: Goh Antje, heavy hoor, dat het zo lang op zich laat wachten :( Heel veel sterkte meis !!

Hier alles nog hetzelfde. Ik voel de ene keer vanalles (waarschijnlijk bijwerkingen van de medicatie) en de andere keer niets. Kan er dus echt niets van zeggen.

Wordt dus simpelweg wachten tot ik donderdag de test kan doen. Zooooooohooooooooooo spannend !!

Heel veel liefs en sterkte dames,

Nic

Lieve dames,

Vandaag zijn we voor controle naar het ziekenhuis geweest, inmiddels is het op gang gekomen en dat was in het begin geen pretje, nu voelt het als een heftige menstruatie.. Maar goed 2 Januari hebben we weer een echo om te zien of alles goed schoon is. En we mogen na mijn volgende menstruatie beginnen met de cryo behandeling  :D we zijn blij dat we al weer zo snel door kunnen. Het is natuurlijk nog wel even wachten op mijn menstruatie maar hopelijk is die net als voor mijn miskraam regelmatig..

Ik ga even een tijdje offline om alles een beetje te laten bezinken en ons op te laden voor de volgende poging..

Ik wil iedereen graag veel succes wensen met alles!

Iedereen fijne feestdagen en tot volgend jaar!

liefs antje

Hoi meiden,

Suzy ik hoop zo voor je dat je morgen te horen krijgt dat je vrijdag de punctie hebt. Scheelt weer een hoop stress en geregel..

Antje, tot het nieuwe jaar. Vol nieuwe en goede moed :)

Nic, oeehhh spannend, nog steeds geen rode dames in zicht!! Joehoe, tot nu toe loopt het voorspoedig!!

Conny, zenuwslopend nachtje zal je hebben voor je telefoontje voor morgen. Ik ben benieuwd, hoop dat de kwaliteit gewoon goed is!!

Ik heb nu 2keer Gonal F 250 gespoten, ga vanaf vandaag zonder overleg 275 spuiten. Erg he!! Ik had tuurlijk overlegt dat ik zou starten met 300 wat de arts zonder het te hebben gezegt weer heeft teruggedraaid naar 250. Had ik de vorige ook en moest toen ook na de eerste echo omhoog naar 275. Had toen wel iets van 12eitjes maar 6 goed voor de punctie die ik gecanceld heb. Nu zitten er nog kleine eiblaasje van de vorige keer(moest van de ene arts wegzijn, maarvlgns deze arts kon ik wel starten) nu moet ik voor mijn gevoel dus meer aanmaken omdat deze zowiezo leeg zijn!! Hoop maar dat rechts alles groeit, die was mooi schooon. Ik weet nu toch al zeker dat ik donderdag bij mn 2e echo meer moet spuiten, is tot nu toe alle keren geweest... T houdt wat ::) hihi

groetjes Patricia

Conny, dat is vervelend dat je nog niet weet waar je aan toe bent. Duim voor je dat het allemaal prima in orde is, zodat je een hele mooie terugplaatsing hebt!

Patricia, wow, knap dat je dat durft/gewoon doet! Hopelijk heeft dat mooi resultaat (genoeg eitjes die mooi rijp zijn).

Hier voelt het eigenlijk wat vreemd. Ik heb helemaal niet het gevoel dat we een behandeling hebben gehad. We hebben de teruplaatsing in eigen cyclus gehad en ik heb dus helemaal geen medicatie gebruikt en ik heb alleen maar één echo gehad om te kijken wat het nou was met die vleesboom, dus dat was niet een uitgangsecho voor de behandeling. en het allermooiste, de terugplaatsing is weer pijnloos verlopen. Het voelt dus helemaal niet alsof er iets gebeurt is. Dat zorgt er wel voor dat ik tot nu toe m'n aandacht er ook heel goed vanaf kan houden. Ben benieuwd of ik het uithoud tot de testdag, of dat ik er straks tot eerder een testje tegenaan gooi.

Nic, hoe houd je het vol om tot donderdag te wachten...

Het is inderdaad spannend, Patricia!! Ik heb wel een enorm opgeblazen onderbuik en voel af en toe een steek. Dus tja, ik kan er echt niets van zeggen.

Haha, je bent wel al een oude rot in het vak om oneerbiedig te zeggen als je zelf je dosis bepaalt ;) Ik hoop dat het het gewenste resultaat heeft!

Haha Sannie, dan ben ik eens benieuwd of jij het vol gaat houden... ;)

Ik wil niet eerder testen omdat ik gisteren de laaste Pregnyl 1500 heb gespoten en dit kan de test beinvloeden als je niet lang genoeg wacht. En er lijkt me niets zo erg als positief te testen om er een paar dagen later achter te komen dat het niet zo is, maar een reactie was van de Pregnyl.

Maar ik wou dat het al zover was hoor...pfff... Nog ff volhouden..

Groetjes,

Nic

Hahaha Nic, geen oude rot hoor. Nog maar een behandeling gehad en een gecancelde dus valt best mee. Ik denk dat ik gewoon een beetje eigenwijs ben ;) Ik hoop maar dat ik er goed aan doe, maar beide keren moest ik steeds omhoog dus het zal vast goedkomen(zal je nu zien dat ik mega reageer en moet stoppen vanwege teveel)

Die pregnyl, gebruik jij daar ook de utrogestanbolletjes bij? Hoelaat moet je de pregnyl zetten of maakt dat niet zoveel uit?(pregnyl voor de innesteling dan he, niet voor de eisprong op te wekken)

groetjes Patricia

Hoi allemaal..

Pff wat is er veel gebeurt in de paar dagen dat ik er niet was..

@ Stefanie en Antje wat vreselijk voor jullie.. Ik heb er geen woorden voor.. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven..

Jezus wat ligt blijdschap en verdriet toch dicht bij elkaar.. Ik vind het echt heel erg.

Ik heb echt een boel gemist.. @ SusyQ wat goed dat je zelf een x hebt gespoten! Kei goed!

@ Conny hoop dat voor jou ook alles goed gaat met de TP!

@ iedereen  die ik vergeet heel veel succes met alles wat jullie gaan doen of mee bezig zijn.. En hoop op veel goede berichten!!

Hier gaat alles  nog goed.. Heb niet echt klachten naast ochtend ziek en zeer gevoelige en grote borsten.. Wat ik wel al vanaf het begin heb is een soort van weeïg gevoel in de onderrug.. Maar ja.. Verder voel ik me goed.. Alleen het wachten tot 2 Jan voor de eerste echo duurt wel lang.. Het klinkt raar, maar ik ben wel blij maar toch tegelijk ook heel voorzichtig durf bijna niet zo blij te zijn.. Misschien ook wel zelfbescherming.. Het blijft zoooo raar 8 jaar al bezig voor zo'n wondertje en dan ineens is het dan zover.. Zoveel ongeloof en als ik erover praat of erover denk dan is het net alsof het niet over mij gaat.. Stom hè.

Maar goed op na 2 januari en hopen op een goede echo en hopen dat tot die tijd alles goed blijft gaan.. Pff wat moeten we toch veel geduld hebben!!

Ik hoop echt oprecht dat we straks allemaal in het lijstje staan met positief getest!! Dat gun ik jullie allemaal!!

Hoop dat 2013 echt het jaar van ons allemaal gaat worden!

Iedereen succes met wachten punctie of de TP  de kaarsjes blijven branden voor jullie allemaal!

Veel liefs Manuela  :love2:

Hi suzyQ,

Weet je al wanneer je de punktie hebt?

Ik heb vandaag de tp gehad. Van de 10 eicellen, waren er vijf rijp genoeg en daarvan waren er maar twee bevrucht, die nu weer lekker warm in mijn buikje zitten.  En nu afwachten. De officiële test is pas 3 januari ivm de sluiting van de kliniek, maar ik kan zelf al rond 29/30 december testen, hebben ze mij gezegd.

Conny

@ SuzyQ,

Ben vandaag gebeld door het ziekenhuis. Dat mijn testdatum pas de 25e is, oftewel eerste Kerstdag! Dit komt omdat ik afgelopen zondagavond laat mijn laatste Pregnyl injectie a 5000 IE heb gespoten. EN het ziekenhuis gaf aan dat elke 24 uur de hoeveelheid eenheden halveert. Dat betekent dat het pas komend weekend uit mijn lichaam is. Zodat ik daardoor geen valste test kan hebben.

@Nic, suc6 met je test donderdag spannend :P hoe voel jij je nu? ik weet niet wat ik moet verwachten soms denk ik ja het is gelukt en een ander moment denk ik toch niet! hoe ervaar jij dat en heb jij nog ergens last van? heb jij ook pregnyl gespoten ter onderseuning? je zal het wel gelezen hebben ik moet nog wachten met testen tot 25 dec.

Hè Conny, warmhouden die twee!

Geen cryo's dus. Toch jammer als je tien eicellen had. Maar twee kanshebbers in je buik, dat is toch mooi!

Punctie is donderdag. Ze zien tien eiblaasjes, is niet zeker of ze allemaal rijp zullen zijn. Acht waarschijnlijk wel, en van twee is het afwachten.

Ben meteen na de echo langs m'n werk gefietst en heb even gesproken met mijn manager. Alles uitgelegd, en zij heeft er samen met de collega die ervan wist een leuk verhaal van gemaakt naar de andere collega's toe. Dat is dus opgelost, alleen kom ik nu niet aan oppas...nou ja, heb nog een dag.

Sannie, kan me voorstellen dat het raar voelt. Als ons cryootje goed was ontdooit had het ook in eigen cyclus teruggeplaatst. Leek me toen ook al zo apart. Dan moet je lichaam het helemaal zelf doen.

Nic, nog twee dagen!!!

Manuela, snap dat 2 januari nog lang duurt. Ik vond zelf de periode na de positieve test tot eerste echo altijd het allerspannends.

Broedkipjes  D-0043.gif

jolanda 15-11 2e echo

SuzyQ 20-12 punctie

Patricia 20-12 eerste echo

Ditte 28-12 start decapeptyl

Wachtbankje  D-0081.gif

Nic testen 20-12, tp 7-12 van 2 embryootjes

Vogeltje87 25-12

Sannie, 14-12 tp van een cryo, 28-12 testen

Conny 29-12

Helaas  D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Turbo en Sterre 30-11 negatieve test

Han87 3-12 negatieve test

Antjek 10-12 mk

Stefanie 10-12 mk

Zwanger  B-0015.gif

Manuela82 6-12 positieve test

Hi suzyQ,

Fijn dat jE het met je werk nu goed geregeld hebt! Is toch altijd even stressen! Succes morgen!

Conny

Conny, gelukkig heb je twee lekker in je buik nu. Hopen dat daar toch wel eentje/twee van blijft zitten. Duim voor je!

Suzy, fijn dat je manager en je collega er een mooi verhaal van hebben gemaakt. Heb je tenminste niet het gevoel dat de hele wereld er vanaf weet... Dat hebben wij nu ook, eigenlijk voor het eerst in een ivf/cryo-behandeling.

Nic, spannend morgen....

Hallo allemaal,

Vanochtend getest, maar helaas...negatief  :'(

Het voelt zo tegenstrijdig en onwerkelijk; mijn lichaam voelt zwanger en dan zo'n vet min-teken op de test...

Ik denk dat ik het pas kan accepteren en verwerken als ik daadwerkelijk ongesteld ben geworden.

Ik weet nog niet wat ik verder ga doen, ik moet dit eerst ff laten bezinken.

We vertrekken morgen voor een weekje vakantie, kunnen we de boel even op een rijtje zetten.

Heel erg bedankt allemaal voor het mee leven en de interesse. Ik heb een paar drukke dagen achter de rug (bewust), waardoor ik niet op het forum heb ingelogd en dus niet heb gereageerd op jullie vragen, sorry.

Voor alle broedkipjes en iedereen op het wachtbankje heel veel succes !!

En voor iedereen: probeer het leuk te maken met de feestdagen en dan dit jaar afsluiten en vol goede moed op naar het nieuwe jaar !  :love2:

Liefs,

Nic  :love2:

Hallo lieve meiden het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest ( op advies van de maatschapelijk werker om even afstand te nemen) maar wat is er veel gebeurt!!!!!

Helaas niet veel goed nieuws....... Heel veel sterkte voor iedereen waarbij het mis is gegaan pffff!!!

Voor iedereen die nog bezig is of die een TP heeft gehad heel veel succes!!!

Iedere avond brand ik een kaarsje voor jullie allemaal!!!!

Lieve groetjes Esther xx