Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

He Vogeltje87, balen zeg :(

Ik had hetzelfde, ook een licht streepje op de test, maar dacht wel al dat het door de pregnyl was die nog in mijn lijf zat. Maar je hoopt het stiekem toch he. Zeker als de menstruatie uitblijft, maar helaas ben ik afgelopen zondag toch ook ongesteld geworden, dus nu is er niets meer te hopen (of mezelf voor de gek te houden, 't is maar hoe je 't bekijkt ;) ). Heel veel sterkte met het verwerken van deze domper!

Dat klinkt inderdaad niet heel goed, Sannie. Je kent je lichaam denk ik als geen ander, dus als jij bepaalde tekenen ziet... Maar zeg nooit nooit.... ik duim stiekem toch nog voor je ;)

Heel veel succes morgen met de punctie Patricia !!

Ik ga in Januari verder voor de tp van de ingevroren embryo. Eigenlijk meer voor de vorm dan dat ik echt het idee heb dat het iets gaat opleveren. Waarom zou het met 1 embryo die ingevroren is geweest wel lukken als het niet lukt met 2 verse top embryo's??

Maar goed, is nou eenmaal de regel dat je eerst de ingevroren embryo's moet terugplaatsen voordat je de volgende IVF kunt doen. Niet dat ik daar nu zo om sta te springen ;) Ik was best aan het twijfelen of ik er wel mee verder wil gaan, mijn lichaam heeft de laatste 3 jaar al zoveel te verduren gehad. Maar ja, van de andere kant heb ik zoiets van ik ben hier nou aan begonnen, dan ga ik er ook mee verder. Dan kan ik me over een paar jaar ook niet verwijten dat ik er niet alles aan gedaan heb, he. Ook niet naar mijn man toe. Maar ik vind het wel moeilijk, ben er eigenlijk zo klaar mee he, wil mijn leventje weer oppakken ipv geleefd te worden van afspraak naar afspraak, van medicatie naar medicatie. Maar goed, alles voor het goede doel, he....

Fijne 2e Kerstdag nog en iedereen heel veel sterkte en succes,

Nic

Hmmm, sinds wanneer wordt je ongi als je kortaf bent?

Ik ben echt nooit kortaf als ik ongi moet worden of ben...

Voel me wel super onzeker, na 10 mk's vind ik deze poging een geschenk, maar ik wordt ook gek van mezelf, gek dat ik keer op keer zo twijfel, mijn man zegt er zit niks op je papiertje, maak jezelf niet zo gek daarmee. maar dat is zo makkelijk gezegd, na al die mislukkingen en gevoelens...ik weet het af en toe ook echt niet meer...

Over 2 dagen zou ik normaal ongi moeten worden en zondag testen...ik wil niet eerder testen, maar ben wel erg bang...

Afwachten maar weer.

Sterkte voor degene bij wie het niet zo heeft mogen zijn.

@Sanny, heftig zeg die fitsel, halen ze die operatief weg?

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Broedkipjes  D-0043.gif

jolanda 15-11 2e echo

Patricia 27-12 punctie

Ditte 28-12 start decapeptyl

Wachtbankje  D-0081.gif

Sannie, 14-12 tp van een cryo, 28-12 testen

Conny 29-12

Pitbull lady 30-12

SuzyQ 4-1

Helaas  D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Turbo en Sterre 30-11 negatieve test

Han87 3-12 negatieve test

Antjek 10-12 mk

Stefanie 10-12 mk

Nic 20-12 negatieve test

Vogeltje87 25-12 negatieve test

Zwanger  B-0015.gif

Manuela82 6-12 positieve test

Nic, wil toch even reageren op je cryo verhaal.. Ik weet dat het lastig is hoop te houden en vertrouwen te hebben in de cryo's. Maar je hebt ze wel en het zijn toch extra kansen die je in een poging hebt! Wij hadden het geluk dat weveel cryo's hadden, maar uit de 8ste cryo is toch echt een hele mooie zoon gekomen! Ik dacht ook, als het met een verse niet lukt...wat moet ik dan met een bevrore??? Maar het kan ook goed uitpakken hoor!!! En ik hoop echt dat hety voor jullie ook zo mag zijn...heel veel succes!

Enne...pittbullady, hier ook een kort lontje hoor als de ongi onderweg is hahahha dus ja het kan echt! Merk echt wel verschil in stemming als de ongi eraan komt en bij mijn vriendinnen ooki, dus zo gek is dat niet!

Heel veel succes met de laatste wachtdagen! Ik hoop voor jullie dat het raak mag en zijn en vooral mag blijven!!!!

Hoi Nic,

Ik kan me jou verhaal helemaal helemaal begrijpen het zou zo ook mijn verhaal kunnen zijn,

ik snap heel goed hoe je je voelt ik heb nu twee pogingen gehad die allebei niet gelukt zijn en dan nu ook

nog dat mijn lijf helemaal van slag is door de Lucrin spuit die ik van de zomer heb gehad lang leve de hormonsters >:(

want dat zijn het idd ze gaan niet meer uit je lijf.

ik heb nu ook het gevoel van waar doe ik het allemaal voor al die stomme hormonen in je lijf spuiten en dan vervolgens

nog steeds geen resultaat hebben ik denk dan ook wel is van ik stop er mee maar we hebben nu nog twee cryo;s in de

vriezer.

en mocht dat niet lukken hebben we nog 1 poging te gaan maar wil ik dat allemaal nog wel weer die hormonsters

spuiten en weer "fijne" punctie onder gaan.

en dan nog de frustratie van mensen om je heen die wel zwanger worden bah  :'(

Maar ook het idee van zal ik mezelf later geen verwijten maken of verwijten krijgen van was ik maar verder gegaan of van

jij bent er toen mee gestopt dat wil ik eigenlijk ook niet dus kortom het blijft een moeilijk dilemma

ik zou ook gewoon het liefst mijn oude leventje weer op willen pakken en niet geleeft worden door afspraken en het spuiten

van die stomme hormonsters.

ik denk dat wij ons nu op dit moment wel een beetje het zelfde voelen,

Heel veel sterkte er mee en laat hetnog is weten wat je gaat doen.

liefs Marjolein :love2:

Hoi meiden, nou vandaag mn punctie gehad. Iets gevoeliger als de vorige keer maar heb tot  nu toe vedrer nog nergens last van dus niks te klagen. ze hebben 13!!eicellen weggehaald!! Joepie, ik ben blij.

Zaterdag word ik gebeld of ik zondag n tp heb. Gaat iets anders in het weekend. Meestal moet je na 3dgn sochtends zelf bellen en dan smiddags gelijk komen. Maargoed hopen dat er n topper tussen zit en de rest word ingevroren.

Ik had het gemini zover dat ze toestemming gaven(tenminste 1 arts) dat ik ondanks dat ik te jong ben zeg maar toch 2 embryos terug geplaatst zou krijgen. Gaat het AMC niet akkoord. Grrr, de verzekering betaald dan niet. Kans op meerlingzwangerschap is te groot en dan is het vaan n ziekenhuisbevalling, couveuse ed en word t kostenplaatje te hoog ofzo. Kon kletsen als brugman maar werkte niet. Wel gaf de arts toe dat de slagingskans idd groter zou zijn... Zondag als ik heen mag maar weer proberen....

13 eicellen!! Wauw, wat veel!

Dat van het terugplaatsen van twee embryo's wordt toch allemaal per 2013 aangepast? Jij zou je terugplaatsing nog net in 2012 hebben. Ik zou het eens nakijken op internet als ik jou was. Maar daar ben je volgens mij al mee bezig :)

Voel je je goed?

Ik zal morgen even gaan snuffelen dan. Ik dacht dat je nu al maar 1 terug kreeg mits je 35 of ouder bent. Ik bedenk zelf nog welleens wat, maar kan beter dan ook even op internet strunen zodat ik mezelf nog beter kan onderbouwen ;)

Ik voel me tot nu toe goed, eigenlijk nergens last van nog en ook van de verdoving had ik dit keer niet zon last, Vorige keer leek ik wel half dronken kon ik mn ogen echt niet openhouden...hihi

En Patricia, al iets wijzer geworden?

Sannie, vanmorgen getest?

Conny, hoe gaat het met jou?!? Bijna testen!

Hier net bericht gekregen van het emc, helaas geen cryo's...Pffff die komt wel even binnen! Ik weet het, je hebt er maar eentje nodig, daar zijn mijn jongens het bewijs van, maar toch...

He Patricia,

wow, 13 eicellen. Dat is een mooie score. Volgens mij heeft Suzy gelijk hoor wat de verzekering betreft. Dat is pas per januari. Blijven proberen hoor als je twee terugwilt.

Conny, houd je het nog vol? Hopen dat jij wel een mooie uitslag hebt.

Vanmorgen hebben we getest omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden en vandaag 14 dagen na terugplaatsing is, maar nog steeds negatief.Het gekke is dat ik dus nog steeds niet ongesteld ben. Meestal was ik voor de testdatum al ongesteld, maar nu dus nog steeds niet, terwijl de testdatum meer dan twee weke na de eisprong is geweest. Heel raar. Kan het ook zijn dat ik wel een LH piek heb gehad, en dat ik die ook met de ovulatietesten heb gevonden, maar dat ik geen eisprong heb gehad? Volgende week moet ik de uitslag doorbellen, ben benieuwd of ik dan ondertussen al wel ongesteld ben...

Groetjes,

Sannie

Broedkipjes  D-0043.gif

jolanda 15-11 2e echo

Patricia 27-12 punctie

Ditte 28-12 start decapeptyl

Wachtbankje  D-0081.gif

Conny 29-12

Pitbull lady 30-12

SuzyQ 4-1

Helaas  D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Turbo en Sterre 30-11 negatieve test

Han87 3-12 negatieve test

Antjek 10-12 mk

Stefanie 10-12 mk

Nic 20-12 negatieve test

Vogeltje87 25-12 negatieve test

Sannie 28-12 negatieve test

Zwanger  B-0015.gif

Manuela82 6-12 positieve test

Nou Conny en Pitbull Lady, hierbij is het helaasbankje vol. Het zit hier veel te krap. Bij Manuela is nog wel plek.

Oh ja, Suzy, een halsfistel is een soort van gaatje in de hals. Zeg maar een soort van 'weeffoutje'. Het schijnt een overblijfsel te zijn uit de embryonale fase (het schijnt dat we als embryo kieuwen hebben die normaal gesproken helemeaal worden weggewerkt, maar soms blijft er een overblijfsel van bestaan en dat kan dan zo'n fistel worden...) Bij ons ventje komt er om de paar dagen slijm uit. Het is op zich niks ernstigs hoor, alleen het gaat vroeg of laat een keer ontsteken, daarom willen ze het wel operatief weghalen. Op zich ben ik daar wel blij om, een paar weken geleden zijn we al bij de huisarts geweest omdat het wat rood werd, een paar dagen later was er ook een beetje 'vies' slijm, dus waarschijnlijk was het een klein beetje ontstoken. Maar gelukkig was het daarna weer zoals het normaal gesproken ook is. Dat het wordt weggehaald is dus wel goed, alleen jammer dat ze het niet met een pilletje kunnen doen. Wat dat betreft ga ik honderd keer liever zelf onder het mes... Maar ja, dat kan niet he?

Maar goed, we gaan ons eerst daarop richten en dan zien we later wel wanneer we verder gaan met een cryo.

Groetjes,

Sannie

Ach wat sneu! Maar vooral voor jullie. Hij is zo jong dat ie er weinig van mee zal krijgen, maar zelf sta je te grienen bij dat ziekenhuisbed.

Goh, nooit geweten dat een embryo normaal gesproken kiezen heeft. Zo leren we nog eens wat.

Logisch dat je je eerst op je mannetje richt!

Hi sannie,

Balen, dat ook jij op het helaasbankje terecht gekomen bent... :-\

Ik ben momenteel nog niet ongesteld, ben echter bang dat het hem niet gaat worden, aangezien ik veel puistjes heb...heb nog wel grote gevoelige borsten, maar ja dat kan ook vande brevactid zijn.

Ik ga morgen ook nog niet testen, omdat ik dan nog een valse test kan hebben, dus wacht op maandag of ongesteldheid....officiële test is pas op drie januari vanwege de sluiting van de kliniek. Heb de eerste icsi een valse test gehad en dat maakt mij alleen maar onzekerder...

Dus we blijven nog hopen...

Conny

Dankjewel Mar voor je berichtje!! Het is goed om te horen dat het wel degelijk kans van slagen heeft!! :)

Dat weet je op zich wel, anders zouden ze daar geen tijd en geld in stoppen in het ziekenhuis, maar ik ben er toch een beetje sceptisch in. Dus daarom heel waardevol om te horen dat het wel degelijk een echte kans is, nogmaals bedankt daarvoor ! :)

Lieve Marjolein, zo te lezen zitten we inderdaad in dezelfde fase. Moeilijk he :(

Ik vind het soms voelen of ik tussen mezelf of een kleintje moet kiezen. Dat is natuurlijk niet echt zo, maar alles wat je voor jezelf kiest, gaat ten koste van de kinderwens (stoppen met die rot hormonsters en ziekenhuisbezoeken etc) en alles wat je voor je kinderwens kiest, gaat ten koste van jezelf.... Mijn werk, sociaal leven, alles staat al heel lang stil of op een heel laag pitje :(

Ik heb besloten in elk geval toch voor de cryo te gaan en indien nodig daarna ook voor de volgende IVF. Ik heb op dit moment het gevoel dat ik het toch nog niet kan loslaten, ook al zou ik met alles stoppen. Dan zou er toch iets blijven knagen, dat ik wellicht kansen heb laten schieten. Het voelt alsof je als je eenmaal in deze sneltrein bent ingestapt, niet kunt uitstappen. En natuurlijk is het fijn dat die sneltrein er is, maar je kunt hierdoor niet meer per station beslissen of je wilt uitstappen, je raast gewoon maar mee. Maar dat is natuurlijk mijn gevoel, kan voor iedereen anders zijn.

Wat ga jij doen Marjolein? Toch weer voor de cryo's? Sterkte met je beslissing en ik voel echt met je mee !!!  :-*

Wow Patricia, 13 eicellen!! Goeje score zeg !!  ;) En nu maar hopen dat er een paar toppertjes bijzitten !!

Bij mij hebben ze er wel 2 teruggezet, maar ik zit dan ook al bij de oudere leeftijdscatagorie (38 ;) ).

He suzyQ, inderdaad jammer :( Maar wie weet heb je die ook helemaal niet nodig, als ik jouw ICSI/IVF "score" bekijk ;)

Ach Sannie, balen zeg :( Dat je nog niet ongesteld bent geworden, zegt niet altijd wat. Ik was ook nog niet ongesteld, maar testte toch negatief. Een paar dagen later werd ik inderdaad ongesteld :( Maar ik heb tot die tijd nog elke dag hoop gehad dat de test niet correct was en dat als ik hem een week later deed ik wel positief testte, maar ja, eigenlijk houdt je jezelf dan voor de gek, he. Maar je wilt het zooo graag !! Sterkte ermee  :-*

Heel veel succes Conny, probeer het inderdaad nog even vol te houden. Je weet uit eigen ervaring wat het is om een valse test te doen, he. Hopelijk kun jij op de valreep nog voor goed nieuws zorgen in 2012 !!

Met mij gaat het wel weer een beetje. Gisteren een flinke huilbui gehad, alles ff eruit gehuild. Dat lucht wel op.

Nu dus even een maandje rust en dan beginnen met de medicatie voor de cryo. Ik heb vandaag al de pilletjes opgehaald, nu alleen nog wachten op de Pregnyl 1500 die ik moet spuiten ipv de utrogestan bolletjes waar ik vorige keer allergisch op reageerde. Helaas hadden ze me die dit keer gewoon weer voorgeschreven, maar

na ff heen- en weer bellen met de IVF arts, is het recept aangepast.

Dus nu eerst 2012 afsluiten, ben blij als dit jaar achter de rug is !!

En dan met frisse moed beginnen aan 2013, hopelijk brengt het ons allemaal goed nieuws !!

Ik wens jullie allemaal een hele gezellige Oudejaarsavond en een gelukkig en gezond 2013. Dat al jullie kinderwensen maar in vervulling mogen gaan  :-*

Nic  :love2:

Hoi Nic,

Het is idd een moeilijke beslissing die je moet nemen, waar kies ik voor? want het beheerst je hele leven mijn werk en sociale

leven staat er niet door stil of een laag pitje dat gaat wel door maar het beheerst wel je leven want iedereen Familie,

collega's noem maar op vraagt er naar (allemaal goed en lief bedoeld) maar je word er toch steeds mee geconfronteerd afgezien van de mensen om je heen die wel zwanger worden wat ook Frustrerend is.

Dat gevoel van die snel trein waar jij het overhebt herken ik ook wel het is allemaal zo snel gegaan het afgelopen jaar,

soms had ik wel is het idee van ik moet uit die trein maar je komt er niet uit omdat je gevoel dan weer begint te knagen,

van als je nu stopt dan krijg je er later spijt van.

Ook nu heb ik eigenlijk geen keus en gaat de trein gewoon weer verder voor ons want als de boel weer gereset is zoals de arts

dat zei dan moet ik meteen weer verder met de cryo behandeling,dit heeft w.s. ook wel met de leeftijd (39) te maken ,

Dus onze trein raast nog weer verder het nieuwe jaar in.

ik wens jou ook heel veel sterkte met alles en ik lees het wel wanneer je weer  bezig bent.

En ook ik wens iedereen een fijne oudejaarsavond en een heel mooi 2013.

liefs Marjolein :love2:

Hoi meiden, even snel een kort bericht voor ik op iedereen reageer. Ik kon het dus niet vinden op internet. Heeft iemand een link?! Ik word morgen teruggebeld dus dan moet ik het hebben! Kwam sites tegen vooral van ziekenhuizen die het dus noet doen.

groetjes patricia

He patricia, heb ook even gezocht, maar kan alleen maar vinden dat de officiele regels wijzigen 2013. Maar in 2012 is het nog afhankelijk van ziekenhuisbeleid. Dus als ze er een terugplaatsen kunnen ze niet schermen met dat het niet vergoed wordt.

Hoi Patricia,

Ik heb even snel voor je op het internet gekeken. Hier een site van de rijksoverheid: geen wijzigingen tov van 2011 voor ivf:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/basisverzekering

Inhoud basispakket kan je hier vinden.

http://financieel.infonu.nl/verzekering/56441-inhoud-basispakket-zorgverzekering-2012.html

Specifieke voorwaarden voor ivfmoeten in je polisvoorwaarden staan, anders is het het ziekenhuisbeleid.

Dus daar moet je zoeken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Conny

Hey Conny, dankjewel! Ik ga iig vandaag even vertellen dat je bij de 3e poging wel 2embryos terug mag. Zeg er niet bij dat het van 2012 is ;-) En hopen dat ik het dan voor elkaar krijg ondanks dat het hun beleid is... Jullie horen nog van mij.

Nogmaals bedankt voor de moeite van het opzoeken!!

Groetjes Patricia

Hoi meiden, nou ik heb geen terugplaatsing. Maandag moet ik het Gemini bellen en een afspraak maken zodat we antwoorden krijgen waarom het niet doorging. Daar kon ze geen antwoord op geven. Ik voel me heel kut, verdrietig en gefrustreerd. Waarom mag het nou gewoon niet lukken....

Geen terugplaatsing?!!? WTF, sorry voor de uitdrukking maar ik snap er niets van!

Oh oh wat zullen jullie je ellendig voelen..wist je maar waarom, misschien willen ze langer laten doordelen? Geen bevruchting kan toch eigenlijk niet met 13 eicellen..

Sterkte meid, het duurt helaas nog heel lang tot het maandagochtend is..

Hey Suzy,

dat zei ik ook, het waren er 13!! En dan niks. Gevraagd omdat je meestal een dag later moet bellen of het morgen niet wel goed was maar dat was niet zo. De verpleegkundige kon me ook niet meer vertellen, het lab zegt alleen maar of het doorgaat of niet. En idd, maandag pas bellen en ik wil niet een telefonisch consult, dan proberen ze je altijd zo snel te lozen... Ben benieuwd idd wat de reden is. Nu moet je tuurlijk altijd n cyclus overslaan omdat dan alles goed geneest maar dat wil ik eigenlijk niet dus daar ook nog even over in conclaaf... Bleh, ik ben er zo zat van.. Die hele kl... kinderwens.. Maarja, stoppen is toch egt nog n stap te ver.....