Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

Guest tanja1969

he? patricia, geen tp?

wat is dat voor raars? 13 eicellen en dan geen bevruchting of wat?

hier valt echt mijn klus op dek zeg....

enige wat ik kan bedenken is dat ze niet rijp waren?

ik ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben in het gemini

naar welke gyn moet je? zit Houben er nog?

dat was mijn favoriete gyn hihihihi

liefs Tanja

ps we zijn volgende week een aantal daagjes in Den Helder

Mijn klus op dek?? Wat is dat nu weer voor uitdrukking?!? Haha

Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven Patricia! Had bij mijn eigen 5 eicellen de bibbers of er wel bevruchting zou zijn, en was van de week stilletjes een beetje jaloers op jouw 13 stuks...en dan dit! Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Ben echt heel benieuwd naar maandag.

En jij stoppen? Nee....daar geloof ik niets van. Jij benut iedere kans die je krijgt, dus stoppen is bij jou geen optie.

Tanja, jij kwam toch uit Den Helder? hoe gaat het met de jongens? ( alle drie..)

Houben is er nog hoor!! Ondertussen ook een van mijn favorieten!! Hij gaf goedgoekring om 2embryos terug te plaatsen, al ging het AMC niet tekort en heb ik nu dus helemaal niks... En ik wilde graag pregnyl in combinatie met de utrogestan die ik al zou nmoeten gebruiken zegmaar. Kreeg het niet voor elkaar en bij Houben wel ;-) Beste man.

Nou idd, ik denk dat mn eicellen niet rijo waren ofzo. Ging ineens zo hard. Ik kon een week eerder al heen zegmaar als eigenlijk volgens dat schema.. Naja, ik zal toch egt moeten afwachten op mijn gesprek die ik maandag ga plannen. En nu maar hopen dat ik niet heel lang moet wachten hierop.

Suzy, ik had de eerste poging maar 4 en maar 1 bevruchting maar ze zeggen natuurlijk wel dat hoe meer, hoe minder te kwaliteit...Dus ook ik twijfel of ik er dan niet beter maar een paar kan hebben. Maargoe, het is nu giswerk..

Ik hoop maar dat jullie snel weer een beetje positief opbeurend nieuws hebben zodat ik er weer tegenaan kan  :-\

Heb vandaag wel een aanvraagpakker aangevraagt voor pleegzorg. Ga ik nu nog niet mee beginnen maar misschien als we een jaartje verder zijn en alles wat bedaard is. Ik las van de week in de margriet ;) dat er in 2013 een babyhuis door barbara muller n kind kunnen brengen als ze er niet voor kunnen zorgen. Nu zat ik daar even te snuffelen maar willen ze vooral de kinderen in dat huis houden begreep ik en de moeders hebben een half jaar bedenktijd. Maar wie weet als dat wat meer op poten staat en al duurt het 3 jaar dat ze dan meer kindjes hebben waar ze een goed huis voor zoeken...

Ik lees ook de Margriet hoor...van mijn schoonmoeder nog wel haha

Pleegzorg...hmm iik weet het niet. Ik zou het wel willen, Michel niet. En op zich heeft hij wel gelijk. Die kinderen zijn vaak erg beschadigd, dan kun je er niet nog een baan en een eigen druk gezin naast hebben. En het hechten he..oh ik zou het zo moeilijk vinden om zo n kindje dan weer te laten gaan..

En de hoeveelheid eicellen..tja bij twaalf eicellen had ik geen cryo's, en bij vijf dus ook niet. Weet niet wat dat is, maar daar zal ik wel geen antwoord op krijgen. Misschien houden mijn eitjes niet van kou of zo :)

Hoe is Jasper eronder?

Guest tanja1969

hihihihi suzy

das een Noord-Hollandse uitdrukking, Patricia weet het vast wel  ;)

en idd ik heb ruim 21 jaar in Den Helder gewoond, maar ben niet van origine een echte jutter of nieuwedieper zoals ze het daar noemen.

mijn boys wel, die zijn daar geboren, enne het gaat eigenlijk heel goed nu met ze, beide in het middelbaar en beide hadden ze enorm mooie examen resultaten deze kerst, enorm trots op ze beide.

met Maarten gaat het ook steeds beter, loopt weer maar kan helaas nog niet rennen (en dus nog niet sporten), en met zijn hand gaat het redelijk vooruit, kan weer schrijven al heeft ie soms nog wel eens uitvalverschijnselen.

en met Koen gaat het ook goed hihihihi

liefs Tanja

Jasper zegt er niks over... Heb ik niks aan, en zit nu even teveel met mezelf dat ik er ook even geen energie voor heb om het uit hem te trekken.. Wat kan een mens zich ellenidig en zielig voelen ;)

Ik wil alleeen maar pleegzorg als het zo goed als zeker is dat ik het kindje kan adopteren. 100% zekerheid heb je tuurlijk nooit. Maa op dit moment word het hem nog niet hoor. Dan moet je echt goed in je vel zitten vind ik wil je dat aankunnen..

Pitbull, al getest?

Sjonge Patricia, dat is een klap, je verwacht dan inderdaad toch wel een paar mooie bevruchtingen... Sterkte, ik hoop dat ze morgen meer duidelijkheid kunnen geven, of in ieder geval heel snel een afspraak kunnen inplannen.

Pitbull Lady, hoe gaat het? Spannend, ik hoop dat je hier morgen goed nieuws komt brengen! Duim voor je.

Jeetje Patricia, wat een verhaal !!  :(

Ik ben benieuwd wat de reden is waarom het niet heeft kunnen plaatsvinden. Lijkt me sterk dat ze alle 13 van dusdanig slechte kwaliteit zijn dat ze niet terug geplaatst konden worden....

Sterkte meis ! Houdt ons op de hoogte, he.

Nic  :love2:

Pitbull, al getest?

Conny, hoe gaat het met jou? Al terug in Duitsland, en belangrijker...nog geen rode duivels gesignaleerd??

Patricia, ik hoop echt dat ze je morgen al wat duidelijkheid kunnen geven, en een snelle afspraak voor een goed gesprek. En dat goede gesprek moet natuurlijk ook met Jasper komen, maar die mannen...binnenvetters he!

Hi SuzyQ,

Ja, ik ben weer terug in Duitsland. Zaterdag zijn we teruggereden.

Ik heb gisteren en vandaag getest en beide waren negatief... Ben echter nog niet ongesteld geworden. We hadden het al wel een beetje verwacht, maar wel weer een teleurstelling.  :'( donderdag ga ik nog voor een officiële bloedtest naar de

Kliniek, maar verwacht daar niets meer van.

Wat jullie schrijven over de mannen dat herken ik wel. Mijne is ook een binnenvetter en weet niet wat hij met mij aan moet als ik weer sta te janken na een behandeling. Dit keer gaat het beter. Hij heeft aangegeven het ook erg jammer te vinden en heeft geduld met mij en knuffelt mij fijn! :love2:

We hebben besloten niet meteen weer aan de 4e icsi te beginnen, maar even een maandje pauze in te lassen. Ik bennamelijk erg vermoeid ( ook emotioneel) van de behandelingen en van ons bezoek aan nederland aan de familie. daar ben ik altijd ook even twee weken van slag van. Gedurende de laatste drie behandelingen (in de laatste vijf maanden) ben ik vier kilo aangekomen. We gaan nu de komende twee maanden lekker samen sporten, uitrusten en leuke dingen doen. Voordeel is wel, dat ik nu de komende 8 weken mag skiën en een beetje zon kan tanken. Wij wonen dicht bij een skigebied! ;D

Dus ik denk dat ik januari/ februari even minder op het forumben om een beetje afstand te nemen en mijn energie weer op te laden.

Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en dat jullie allemaal in het komende jaar een gezond kindje in jullie armen mogen sluiten! :love2:

Conny

Och jee Conny, wat een teleurstelling!

Dat zal inderdaad een flinke klap zijn. En zolang je niet ongesteld wordt blijf je hoop houden!

Drie behandelingen in vijf maanden tijd is ook wel veel he...lichamelijk, maar vooral mentaal! Fijn dat je er dit keer beter over kunt spreken met je man. Tja, mijne is een schat en hij doet z'n best, maar de spanning die je als vrouw voelt..nee dat begrijpt hij niet.

Goed dat je nu even wat tijd en rust voor jezelf neemt. Dat is echt nodig om het traject draaglijk te houden!

Ga je nog een gesprek aanvragen in de kliniek?

Hi suzyQ,

Ja, ik baal er van en ben verdrietig, maar die klap varieert bij mij erg na zo'n behandeling. De eerste keer was die niet zo hard. De tweede keer ben ik vier dagen depressief geweest en heb alleen maar gejankt en nu jank ik wel, maar minder intensief dan de vorige keer.ik denk nu aan de leuke dingen die ik de komende acht weken weer kan doen en dat ik weer een beetje meer energie zal hebben. Ik stop ook met mijn vitaminenmix en ga gewoon even normaal leven!

Aanstaande donderdag denk ik dat ik de arts vraag toch even een echo te maken. Gewoon om even te weten of alles ok is. Dit keer heb ik namelijk veel buikpijn gehad en misschien wel een beetje overstimulatie...maar donderdag is het alleen een Snelle check. Dan vraag ik wel om een nieuwe uitgebreide afspraak ergens in januari.

Nee, die spanning begrijpt hij niet zo. Ik ben momenteel een boek aan het lezen voor mannen met een kinderwens (das kinderwunschbuch fur manner), daar gaan ze in op het verschil in beleving van de man en de vrouw tijdens zo'ntraject. Erg interessant en wat over de vrouwen geschreven wordt is erg herkenbaar. De schrijfster, birgit zart,  is homeopaat en heilpraktikerin en behandeld mensen met een kinderwens al jaren op alternatieve wijze. Ze geeft daarin allerlei tips zodat je elkaar beter begrijpt en hoe je van het hele proces niet teveel een sleur maakt of trein, waar je niet meer uit kan stappen. Ben nu op een kwart, dus ben benieuwd! We hebben meteen besloten in januari of februari lekker een weekendje weg te gaan om bijvoorbeeld lekker even te gaan skiën en dat we nu vooral leuke, sportieve en actieve dingen samen gaan doen! :)

Liefs, :love2:

Conny

Conny, bah. Veel sterkte om dit weer te verwerken. Heerlijk even van elkaar genieten (is ook heel belangrijk!).

Vanmorgen heb ik er toch nog maar een test tegenaan gegooid, ben namelijk nog steeds niet ongesteld. Afgelopen vrijdag was twee weken na terugplaatsing, dus ik ben nu officieel echt wel overtijd. Heel raar. Met die bolletjes had ik wel eens dat ik een dagje later was, maar dit was in m'n natuurlijke cyclus, normaal gesproken haalde ik dan meestal de testdatum niet eens... Heel vreemd allemaal. Gisteren was ik ook nog eens heel beroerd, met overgeven en zo, maar blijkbaar was ik gewoon ziek :-\, tja, je begint dan toch stiekum te denken he? We zaten zelfs nog te denken aan dat er misschien wel een hele vroege miskraam is geweest? Dat zou misschien wel verklaren waarom de testen steeds negatief zijn maar er nog steeds geen ongesteldheid is. Weten jullie of dat zou kunnen? Nou ja, woensdag sowieso even bellen met het ziekenhuis om de uitslag door te geven, dan moet ik gelijk maar eens vragen hoe dit allemaal kan...

Nou meiden, ondanks alle verdrietige berichten hier, hoop ik dat volgend jaar jullie (en ons) jaar gaat worden. Op naar een goed 2013!

Liefs,

Sannie

Hoi Conny, wat ontzettend naar dat je negatieve testen hebt. Bah. Heb je stiekum toch niet nog n beetje hoop omdat je nog niet ongi bent? Dat zou ik denk ontzettend hebben.. Hoef jij na n mislukte poging niet n cyclus over te slaan zoals ik? Jij hebt er zoveel gehad de laatste maanden. Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Emotioneel is het zo zwaar! Dat had ik niet zien aankomen. Hoe positief ik in het begin wel niet was ;) Nou heerlijk even genieten van hoe het normale leven ookalweer is! Hihi. Ik hoop dat je het egt even helemaal los kan laten.

Ooh Sannie, ook negatieve berichten, maar zoals ik hierboven ook al schreef, nog niet ongesteld, dat zou mij nog hoop geven(ookal is het tegen beter weten in)

Suzy, wanneer mag jij ookalweer testen? Dat schiet ook al weer op toch.

Pitbull!!! Heb je al getest of heb ik de uitslag gewoon gemist??

Ik heb donderdag een afspraak. Moet dus nog even in de spanning zitten.

Nou meiden, fijne avond en op een vruchrbaar vol positieve zwangerschapstesten jaar

Sannie, wat een vreemd verhaal! Tja en je houdt hoop zolang je niet ongesteld bent.

Patricia, ik mag vrijdag de 4e testen. Werd vandaag nog gebeld door het ziekenhuis, soort nazorg. Dus ze vraagt hoe het gaat, ik zei nou gaat de goede kant op, nog steeds niet ongesteld. Zegt ze, mevrouw zolang u de utrogestan gebruikt wordt u zeer waarschijnlijk niet ongesteld. Dus dat u nog niet menstrueert zegt niets. Nou die had ik niet zien aankomen. Ik dacht dat je ook met gebruik van de utrogwstan ongestwld kon worden.

Dus er kan komende dagen nog van alles gebeuren!

He Suzy,

Tja, we hopen er nu niet meer op hoor. Er zal wel wat geks aan de hand zijn met m'n lijf.

Wat vreemd trouwens van die utrogestanbolltjes. Ik word altijd gewoon ongesteld hoor, hooguit één dagje later dan ik had verwacht. Is het voor jou de eerste keer dat je die bolletjes moet gebruiken?

Nee is de derde keer, maar heb het nooit zo begrepen. Is me nooit verteld. Maar jij bent dus gewoon ongesteld geworden terwijl je die bolletjes nog gebruikte?

Hoi dames,

Wat een verdrietige berichten hier allemaal zeg. Hopelijk wordt 2013 wel jullie jaar!

Suzy ik heb ook de utrogestan gebruikt en de keer dat ik niet zwanger was werd ik al

(door de bolletjes heen) gewoon een paar dagen voor de testdag ongesteld hoor. Dus ze kletsen gewoon weer uit hun nek. Ach weten zij ook veel. Maar ieder lichaam steekt anders in elkaar en daar heeft de bijsluiter dus ook niets mee te maken.  ;)

Ik duim voor allen die nog in afwachting zijn om te mogen testen en nogmaals ik duim ook dat 2013 jullie jaar gaat worden!

Liefs,

Hoepie

Hi meiden,

@ Patricia: ik moet een maand wachten, Maar in die maand begin ik van dag 20 alweer met een neusspray, dus eigenlijk zit er bij mij altijd maar drie weken tussen. Nu nemen we dit keer zeven weken om een beetje tot rust te komen.

Wat die ustrogan betreft. Als ik nog extra brevactid spuit na de tp, dan heb ik eerst de officiële bloedtest en danken het nog een paar dagen duren voordat ik ongi wordt. Heb ik die spuit niet, ben ik op de testdag (bij mij dag 17) ongi geworden. De dag dat ik ongesteld wordt, heeft niets met mijn normale cyclus te doen, omdat ze die altijd met die neusspray plat leggen...

Dus de artsen hebben wel gelijk dat het niets zegt als je nog niet ongi bent..., maar je kan wel met de bolletjes ongi worden...

@ suzyQ: succes vrijdag!

Dat 2013 maar een vruchtbaar jaar mag worden![/img]

Conny

Je hebt groot gelijk Conny, die rust heb je echt nodig om te kunnen blijven functioneren als Conny, en niet als een broedmachine.

Het zou me niet verbazen als de utrogestan de ongesteldheid bij mij wel tegenhoudt. Ik heb sinds gisteren opgezette buik en een wat branderig gevoel. Maar we zullen zien.

Hi suzyQ,

Heb vandaag meteen even wat positiefs gedaan om wat naar uit te kijken te hebben: we gaan over zo'n twee weken lekker even samen een weekendje skiën! Heerlijk, wordt er meteen vrolijk van!

Ik moest van de artsen die bolletjes blijven nemen tot de officiële uitslag. Ook bij mij houden die bolletjes mijn ongesteldheid , denk ik, momenteel tegen. Wel heb ik buikkrampen en mijn blaas is pijnlijker als hij vol begint te raken...maar geen rode duivels...kan volgens mij nog wel tot over een dag of vijf duren bij mij.

Ik hoop dat jij betere testresultaten hebt! ;)

Conny

Hoi Suzy, ook ik werd gewoon ongesteld hoor ondanks de utrogestan, maar n kennis werd t ook pas een dag voor de testdag.

Vrijdag, spannend!! nou lijkt me een goed begin voor het nieuwe jaar!!

Conny, aha vandaar. Ik moet een cyclus overslan en dan de 2e keer ongi op dag 23 starten met de deca. Vind t altijd zoooo lang wachten :-\ Ik kan mezelf nog niet die rust gunnen, zie het dan als een weggegooide maand of eigenlijk 2mnd want de 2e mnd dat je begint spuit je alles plat en kan je ook niet spontaan zwanger worden... Hoezo geobserdeerd ;)

Wat een goed vooruitzicht Conny!

Pffff nog een dag of vijf...dan hou je toch hoop, niet?

Patricia, jij dus ook ongesteld tijdens de bolletjes. Heb heel internet afgezocht, en zo stellig als de dame aan de telefoon beweerde dat je dan niet ongesteld kan worden, zoveel verhalen lees ik dat het wel zo is.

Vanavond laatste bolletjes! Heb een enorm opgezette buik en wat kramp. Voorspelt in mijn ogen niet veel goede, maar zal toch geduld moeten hebben.

Hoi Suzy,

In de bijsluiter staat volgens mij wel dat de Utrogestan je menstruatie tegen kan houden. Maar ook ik werd toen gewoon ongesteld. Weliswaar  minder dan anders maar toch.

Dat kan dus echt wel hoor.

Groetjes en sterkte! Hopelijk wijzen de signalen toch nog op iets anders!

Ditte