Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

Guest tanja1969

hey meiden,

bij mij kwam mijn ongi altijd pas 3, 4 of 5 dagen na het stoppen ervan.

moest altijd stoppen als de bloedtest negatief was, maar dan duurde het

nog een aantal dagen, wat je toch wel onzeker maakt vond ik altijd.

pittbull, weet je al wat?

liefs Tanja

Hmmm die utrogestan...heel wisselende verhalen!

Hoor ook dat de een moet gebruiken tot aan de testdatum, de ander 12 weken en anderen 10 dagen ( ik dus..).

Ditte, ik heb het wachtbankje voor januari/februari geopend, heb jou erop gezet!

Patricia, heb je het ziekenhuis al gesproken?

Hi meiden,

Vandaag was er dan toch geen houden aan en zijn de rode duivels massaal gekomen! Ondanks dat ik de bolletjes nog steeds genomen had. Nou, vandaag ben ik daar dan ook maar mee gestopt.

Als je zwanger bent, moet je de bolletjes verder nemen, ik geloof tot de 12e week. daarom moet ik altijd tot de officiële test doorgaan of tot ik zo extreem duidelijk ongesteld ben (plastisch gezegd: met dik baarmoderslijmvlies, sorry), dat de kans nihil is. Na zo'n behandeling wordt ik altijd heftiger ongesteld. Vandaag ook paar lekker krampen gehad! :-\

@ Patricia: ik begrijp dat wel hoor met dat geobserveerd zijn. Wij hebben er dus even snel drie behandelingen tegenaan gegooid.  Na de eerste twee behandelingen wilde ik ook meteen verder. nu ben ik pas op het punt dat ik zeg even wat rustiger aan doen. Komt ook doordat ik knettergek wordt van die hormonen... Uiteindelijk kan je het ook niet afdwingen...

En het skiseizoen is hier nu begonnen! Goh, wat vervelend! :D dit wordt misschien wel mijn laatste seizoen, omdat we waarschijnlijk terug naar Nederland gaan verhuizen.

Conny

He Conny...dus toch...

Nog een traantje gelaten, of heb je dat afgelopen dagen genoeg gedaan?

Hoezo ga je weer terugverhuizen? En hoe gaat dat dan te je werk, je vliegt toch?

Hallo allemaal, moeten we niet overstappen naar wachtbankje 2013 ;-)

@ Suzy, heb je ondertussen niet stiekum al getest? En laat je niet gek maken hoor, ondanks de tekenen dat je denkt ongesteld te moeten worden kan je lichaam je voor de gek houden met al die rothormonen!! Blijf hopen!!! Zucht. Nou ik denk aan je morgen.

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest. De arts was goed voorbereid, want voor ons gesprek heeft hij nog 20min met de laborant van het AMC gebeld of het egt wel klopte de uitslagen op het formulier. Nou voor zowel het Gemini als het AMC is het een raadsel. Voorzover ze konden beoordelen waren de eicellen mooi volgroed met een goed membraam meen ik erin. Het zaad was ook voldoende anders hoor je dat wel gelijk. Dit hadden ze dus ook nooit eerder of niet vaak meegmaakt. 13mooie eicellen en dan helemaal niks. Dus het kan, of domme pech zijn, of er is iets mis in of de eicel of de celdelingen maar dan is de wetenschap nog niet zover dat ze kunnen zeggen wat het is.  Volgende keer start ik dus op dezelfde manier als nu omdat alles wel volgend boekje ging.

Ik heb nu wel voor elkaar dat mits ze er zijn ik de volgende keer 2terugplaatsingen krijg, Gemini heeft nogmaals gebeld en het ze gelijk op laten schrijven, dus ondanks de mega telleurstelling en dip voel ik me alweer een stuk positiever. Al blijft het super spannend want als er wil ergens een foutje zit dan is de kans supergroot dat er de volgende keer wer geen tp plaats zal vinden...

Oja ook nog gevraagt of het niet kan zijn dat het AMC per ongeluk iets heeft laten vallen of verkeerd vloeistof, maar volgens de gyn zouden ze dat wel toegeven. Waren echte Amsterdammers en nu gebeurt het eigenlijk nooit meer dat er iets fout gaat meer vroeger schijnbaar wel soms en dan gaven ze het ook toe en kreeg je die poging gewoon nogmaals aangeboden.

Nu moet ik wachten tot ik ongi word, of het nu 2 of 5 wkn is maakt niet uit, ik bel gewoon voor n afspraak op dag 5, dan kijken ze of alles schoon en rustig is en dan mag ik alweer starten!! Nu maar hopen dat de rode dames snel in zicht zijn ;D

Ho suzyQ,

Vandaag de officiële bloedtest gehad. Daar nog een traantje weggepinkt.  :'( Ik heb volgens de arts geen overstimulatie gehad, waarvan ik een vermoeden had, want ik heb heel veel buikpijn gehad dit keer. Ze heeft een echo gemaakt en er was niets bijzonders te vinden.

Ze vertelde mij ook nog een interessant verhaal. Bij mijn kliniek is het al vaker voorgekomen, dat vrouwen duidelijk ongesteld worden en toch een positieve test hadden, daarom moeten we de bolletjes blijven nemen tot de officiële bloedtest. Stel dat het vandaag toch een positieve test geweest was, dan had ik een week plat  in bed gemoeten (ziekmelding) en de bolletjes verder moeten nemen...dat vond ik wel een interessant verhaal!  :)

Wordt er in Nederland nu eigenlijk ook altijd een bloedtest gedaan? Ik heb het idee van niet als k jullie verhalen hoor...

Ik zat in de wachtkamer en tegenover zat ook een vrouw die ook de test gehad had. Nou, die had mij een verhaal zeg. Die had al 32 Emmy's teruggeplaatst gehad met haar vorige partner en nu vier met haar huidige partner. Zij was al twaalf jaar bezig! Woh! Ze had nu met de kerst de eerste positieve test, maar is toch ongi geworden. Dat vond ik echt super heftig!

Oh ja, heb even een paar vragen gesteld die voor jullie ook interessant zijn kunnen. Mijn man en ik mogen gewoon naar de sauna ook tijdens de behandeling, hij alleen liever niet in de heetste sauna en maximaal 10 minuten per keer. Biosauna is ook goed! HeStoelverwarming (wat hier een item is) is ook ok, dus manlief hoeft mijn gezeik daarover niet meer aan te horen! :)

dus binnenkort ga ik weer eens lekker naar de sauna!!! Dacht dat het niet mocht en ben dus al maanden niet meer geweest!

Ik ben vandaag in de kletsfase geloof ik! Een collega van mij wil ook met ivf beginnen. Zijn vrouw wilde liever naar Nederland of Oostenrijk. Heeft iemand een idee waarom dat zinvol is? Ik ben namelijk juist blij met Duitsland en dat ik hier, naar mijn idee in ieder geval, meer keuze en vrijheid heb...

Mijn man was voor zijn werk naar Duitsland gestuurd en moet nu weer terug naar Nederland. Ik werk momenteel in Duitsland, maar moet voor mijn werk soms internationaal vliegen. Dus ik zal waarschijnlijk komende zomer ergens een keer ontslag gaan nemen en in Nederland een nieuwe baan moeten gaan zoeken.

@ Patricia: wel een vreemd verhaal hoor! Maar fijn dat de arts het nog even goed uitgezocht heeft! En dit keer mag je dus ongeduldig zijn en snel weer starten! Fijn voor je! :)

Ooh, dit forum is echt verslavend! Niet beledigd zijn, hè, als ik even niet meer reageer. Zo rond maart ben ik er zeker weer!

Conny

Hey conny, wat een verhaal! Idd, mijn verhaal blijft apart. Misschien hebben ze wel per ongeluk ivf gedaan. Onze arts zei nog dat met ivf dit geen raar verhaal was maar met icsi wel. Maargoed hij had nog gecontact met het amc dus ik neem aan dat hij het anders zou horen en anders blijft het in de doofpot.

Ook wij> gemini/amc moeten gewoon bloe laten prikken om te kijken of je echt niet zwanger bent en ondanks dat je misschien al ongesteld bent idd gewoon doe bolletjes blijven gebruiken tot de officiele bloedtest.

Hoi Conny,

Wat fijn dat jij in de klets-stand stond! Heb wel wat aan je info hoor!

Heel begrijpelijk als je even wat minder vaak op t forum bent! Ik heb dat zelf ook even een tijdje gehad maar nu wij ook weer aan het broeden zijn vind ik de weg terug naar het forum ook steeds vaker ;)

Vanmorgen heb ik voor t eerst mezelf deca gespoten! Normaal doet mijn vriend dat altijd maar hij moet van de week een paar dagen weg dus moet ik het dan ook zelf kunnen. Het was echt een makkie! Desondanks ben ik toch wel trots op mezelf haha

Liefs Ditte

Goed daar gaan we dan...

DAMES DE BESTE WENSEN NOG!!!

Ik mocht natuurlijk de 30ste testen, iets wat ik niet heb gedaan, want....

De vrijdag ervoor moest ik met spoed naar het zh, ik had vreselijke buikpijn, geen kramp alleen buikpijn...3dgn lang wel te verstaan, dacht dat ik dood ging zo'n pijn...

Op donderdag begon ik lichtroze te vloeien en wilde ik weten waar ik aan toe was.

Dezelfde middag mocht ik nog naar St. geertgen, maar dat lukte mij niet, dus moest ik de dag erop kei vroeg komen, daar ik dat ook niet zag zitten, ben ik naar het MCL geweest, omdat ik daar een behandelend gyn heb, helaas was de beste man op vakantie waardoor ik door een collega ben geholpen. Zij heeft een inwendige echo gemaakt, daar constateerde we dat ik was begonnen met bloed te verliezen. Maar.....er zat ook een stipje, stipje was 3D rond en bewoog mee als ze vanuit andere hoeken het bekeek. Daarop wilde mevrouw de gyn een bloedonderzoek doen, prima, maar omdat ik pas de 30ste mocht testen kon het ook nog te vroeg zijn.

Dus de bloedtest was negatief, maar er zat wel iets...dus nu kon het zo zijn dat de bloeding een pseudo bloeding was en dat zou betekenen dat mijn stipje pas iets ging aangeven nadat de bloeding gestopt was...dat was dus maandagochtend, of zondagnacht.

Ik heb nog steeds geen test gedaan, want ik moet de 9de toch terugkomen, dus dan gaan we dan wel kijken of stipje nog aanwezig is, of dat hij of zij vertrokken is...

Het leven van een mallenmolenmeid bestaat uit wachten, wachten en nog eens wachten. Dat is mijn motto en voor de rest bestaat mijn motto uit het uitlaten komen van mijn grootste droom dit jaar. We gaan er weer voor!