Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

Hoi Antje,

Ik heb je erbij gezet!

Ik had ook beide keren dat mijn buik na een paar dagen spuiten al 'vol' voelde. Bij eerste echo na een week puregon kon de punctie voor twee dagen later al worden ingepland. En op die dag voelde het alsof de trossen eitjes in m'n liezen hingen!

Dus..grote kans dat je over een paar dagen je punctie al hebt. Succes!

Bedankt,

Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.. erg spannend.

Had je na het spuiten van de pregnyl ook veel last van bijwerkingen?

groetjes

Ik heb geen pregnyl gespoten, wel otrivelle, dat is een soort pregnyl.

Zes dagen puregon, toen 1 avond otrivelle en 36 uur later de punctie. Had geen last van de otrivelle, ook niet van de puregon. Maar veel ziekenhuizen doen allemaal wat anders met de pregnyl, lees hier op het forum heel verschillende verhalen.

Ja het is spannend he..maar ook fijn dat er nu iets gebeurt. Tenminste, zo voelde ik dat die eerste keer.

@sannie,

"dat vreemd ding in je buik"...dat moet normaal toch goed op een echo te zien zijn ? Ik heb ook een (grote) vleesboom, al jaren, maar de dokters hebben altijd gezegd, dat het geen probleem is. Ze willen normaal wel uitsluiten waar het ding zich bevindt, als het aan de buitenkant zit, geen probleem, maar als het aan de binnenkant zit, dan wordt het een ander verhaal.

Ik hoop dat je eind deze maand uitsluitsel krijgt wat het ding is, want zolang je niet weet wat het is, blijf je maar malen.

@esther,

Hoe is tie inmiddels ? krampen wat afgezakt ? voor een testje zal het nog te vroeg zijn, maar er is nog hoop, zolang je geen ongi hebt, toch ?

Hier is effe wat minder nieuws te melden. Vanmorgen voor echo geweest, zitten vandaag op dag 7 van hormoon stimulatie, maar er was vrij weinig te zien. De dokter had ook problemen om mijn eierstokken te vinden, hij zei dat mijn baarmoeder wel erg hoog lag, waardoor de echo het niet kon zien/vinden, dus om uitsluitsel te krijgen, is er bloed getrokken, om bepaalde hormoonwaarden te krijgen. Hiervan krijg ik morgen de uitslag. Hopelijk zijn de waarden goed genoeg om toch door te mogen, want gevoel zegt, dat de poging mislukt is en (weer) afgebroken gaat worden.

@ Suzyq,Sannie, Jolanda

Dankjulliewel voor jullie lieve woorden!!!!!! Nu eigenlijk bijna geen last meer van krampen verder voel ik niks niet misselijk geen pijnelijke borsten enz enz... Zaterdag de laatste pregnylspuit gezet. Vrees dat net als bij de andere TP's na 12 dagen mijn ongie begint dat zou dus donderdag of vrijdag zijn.....

Suzyq mocht er door een wonder toch iets gebeuren mag ik de 20ste pas testen ivm de pregnyl.

@Zus car Spannende dag vandaag!!!! Succes!!!!

@ Patricia haha idd een leuke manier van......  Ik hoop mee dat het geen dure wip was hihi.

@ Antjek Heel veel succes met alles!!!!

@Jolanda Ik duim voor een goede uitslag!!!!

@ Sannie hoop dat je snel weet waar je aan toe ben hoor pfff dit is niks!!!!

Iedereen heel veel succes!!!!

Lieve groetjes esther

@Esther33, zo spannend meid deze tijd! Eindelijk ben je weer zo dichtbij..........even hoop houden zolang er geen ongi is!! Ik duim hard mee. Wordt ook zooooooo tijd voor positief nieuws hier!

Ik weet even niet of jullie nog een cryo hebben over gehouden? Ondanks de maar 3 eicellen had je toch een goede score! Ik had 10 eitjes waarvan "maar" 3 bevrucht, 1tp en 1 cryo. Zo zie je maar, dat zegt niets.

Maar mijn vraag is jullie waren ook nog bezig met Gent omdat ze daar assisted hatching doen toch? Ik heb begrepen dat jullie de laatste betaalde poging toch nog in Ned. doen, maar hebben jullie geen plannen om in Gent verder te gaan? NATUURLIJK is dat niet meer nodig blijkt volgende week ;)! Maar stel.....?

Ik herken je gevoel heel erg dat je bijna geen hoop meer hebt dat er ooit een kleintje rond loopt in huis van jezelf! Klote is dat......ik worstel er ook vaak mee. Wat dat betreft zijn ze in Nederland nog maar slecht op weg met de resultaten wat betreft IVF! Bah.

Intussen wens ik iedereen veel sterkte en kom op met dat goede nieuws!

Liefs, Merel

hallo allemaal,

voor iedereen op het wachtbankje heel veel succes.

Ik vanochtend bloed geprikt en HCG was 76 Nog niet gebeld dor de gyn maar zal morgen wel zijn ( werk op een huisartsenpraktijk) vandaar dat ik mijn eigen bloed kon zien. Maar ik ben erg blij. Wel erg gereserveerd nog, want er kan nog vanalles gebeuren............ Maar voor nu even joepie.

iedereen heel veel succes en ik hoedt jullie op de hoogte.

greotjes carrie

Bedankt voor jullie berichtjes, we zullen het morgen zien ben heel erg benieuwd..

Voor jullie ook allemaal heel veel succes!

Carrie, dat is een voorzichtig hoera!!! Ik wacht nog even met je verplaatsen op het bankje tot je een definitief 'ja'hebt gekregen. Goed zeg!!! Dit zijn de berichten die we willen lezen.

Esther, dat je niets voelt hoeft niet te betekenen dat het niet goed is. Ik heb beide zwangerschappen niets gevoeld tot een week of 8/9, toen kwam de vermoeidheid. En verder geen seconde misselijk of zere borsten etc

Oh wat is het spannend voor je, ik hoop zo met je mee!!!

Jolanda, dat zou toch wat zijn als de poging al stopt nog voordat ie goed en wel begonnen is. Heb je je voorbereid, en dan dit. Hopelijk morgen beter nieuws!

Wow Carrie, hier een kleine voorzichtige gefeliciteerd! Het kan dus toch! Op naar die definitieve uitslag morgen!

@ antjek, succes morgen.

hier bleek het een dure wip te zijn ;) Vanavond ongetseld geworden. Morgen bellen voor een afspraak voor een echo en hopen dat ik helemaal schoon ben en dan hopelijk in december nog een broedkip! zal erom hangen..

Hi Ladies,

Ik had me al "aangemeld"  als broedkip in de post over sept/okt, maar bij deze dus ook in de nov/dec editie  ;)

Ik ben 8 nov begonnen met de Decapeptyl spuiten. Vooralsnog vallen de bijwerkingen nog redelijk mee, behalve de nachtelijke zweet aanvallen die zijn minder prettig  :( 2 Keer per nacht een nieuw T-shirt aan enz....

20 Nov staat de startecho gepland, waarschijnlijk 21 nov dan beginnen met de Puregon, spannend...

Voor iedereen heel veel sterkte en succes !!  :love2:

Ha Nic, welkom bij de club!

Patricia, dat was dan inderdaad een dure wip! Nou ja, als je er maar wat lol aan beleefd hebt :)  Je zal toch wel in december mogen beginnen?!? Ik ga waarschijnlijk vanaf de 10e spuiten, gaan we gezellig samen op het bankje zitten.

Broedkipjes D-0043.gif

han87 19-11 tp

vogeltje87 12-11 start puregon en neusspray

jolanda 12-11 1e controle echo

antjek 12-11 1e echo

Nic 20-11 1e echo

Wachtbankje D-0081.gif

zus car 12-11 bloedtest

Grietje77 15-11 testen

esther 16-11 testen

Peetje 18-11 testen

Helaas D-0090.gif

Marielle1980

Zwanger B-0015.gif

Dankjewel suzyQ !

Heel veel succes met je 1e echo vandaag Antjek.

Greets,

Nic

He Patricia,

Balen dat het niet is gelukt. Hopelijk mag je toch nog in december weer door. Zitten jullie met een kerststop, of gaat jullie ziekenhuis gewoon door tijdens de kerstvakanties?

@zusjecar, voorzichtig gefeliciteerd. Hopelijk binnenkort de mooiste echo van je leven!

@jolanda, waarom zouden ze de poging al na 7 dagen afbreken dan? Het duurt bij mij meestal ook veel langer voor er iets te zien is aan groei. Althans met het normale schema van pil,lucrin, gonal-f duurde het minimaal twee weken voor er een begin van ei- en baarmoederslijmvliesgroei te zien was. De poging die uiteindelijk tot onze Kris heeft geleid had ik wel een ander schema waarbij ik op dag 15 al de punctie had (voor mijn doen razendsnel dus)...

Wat betreft het 'ding' in m'n buik, ik vermoed dat het wel een vleesboom is aan de buitenkant, maar ja, ik snap ook wel dat de arts het zekere voor het onzekere wil nemen. Hij wist het niet zeker wat het is. Liever een paar maanden extra wachten dan er later achter komen dat een eventuele zwangerschap niet mogelijk is of nooit uitgedragen zou kunnen worden. Dus ja, het is even balen, maar ik moet zeggen dat we er vrij ontspannen in staan. Tuurlijk waren we wel teleurgesteld, maar dat was binnen een half uur weer gerelativeerd, we beseffen ons maar al te goed dat we onze handen heel stijf mogen dichtknijpen met onze zoon.

De andere meiden, broedze en wachtze! Hopen op meer goed nieuws net als bij zusjecar!

Liefs,

Sannie

@sannie,

Het is beter voorkomen dan later erachter te moeten komen dat er iets mis is, dat klopt wel.

Fijn dat je het hebt kunnen relativeren, ondanks dat het wel erg balen blijft.

Ik ben voor de 1e keer in behandeling in dusseldorf en ik ben een slow responder. Ik heb lang nodig om resultaat te krijgen, dus het was voor mij afwachten hoe de artsen daar in meegaan. Vandaar dat ik dacht dat als op CD9 niets te zien is, dat er dan ook niet genoeg ruimte meer was om nog follikels aan de groei te krijgen. Oude ziekenhuis liet altijd doorschemeren dat op CD14 alles rond moest zijn, omdat dan je natuurlijke eisprong is.

Ik heb vanmorgen gelukkig goed nieuws gekregen. We mogen doorgaan met spuiten en moeten donderdag terug voor echo. Dan zal er verder besproken worden hoe en wat. Het blijft spannend, totdat een afspraak van punktie staat, blijf ik me toch een beetje zorgen maken...het is een eigen betaalde poging, wat al kostbaar is, financieel gesproken, maar ook nog eens, omdat onze kansen echt op beginnen te raken (vanwege de leeftijd).

@ SuzyQ

Ik ben nog niet begonnen met de hormonen, want ongi is tot nu toe uitgebleven. Je hoort wanneer het zover is.

Gr. Vogeltje87

Ben vandaag ongesteld geworden.... wachtdag 13... Had al een week lang last van menstruatiekrampen,

maar dacht zolang ik nog geen bloed zie...

Helaas dan vandaag toch. Was onze laatste vergoede poging voor een brusje...

Nu maar even laten bezinken en kijken welke volgende stappen we gaan nemen.

We denken er over. om nog een zelfbetaalde poging te doen in Dusseldorf, eerst maar eens

informeren wat de kosten daarvoor zijn...

Zusjecar, gefeliciteerd!

Marielle, dus ook voor jou heeft het niet zo mogen zijn... Sterkte!

ik heb vrijdag de terug plaatsing van de eicel (ivf)

en ik mag 1 december testen maar wij doen de test op 30 november.

omdat 1 december op zaterdag valt.

en onze huisarts wil ons het goede of slechte nieuws brengen.

want onze huis arts leeft heel erg met ons mee.

@ zusjecar.. wat ontzettend spannend voor jullie..

@ grietje77.. zal inderdaad toch een klap voor je zijn als je dan echt ongesteld word.. sterkte!

@ sannie.. wat vervelend dat je nu even niets kunt.. maar je kunt dit inderdaad eerst maar achter de rug hebben

Ik heb gister mijn eerste echo gehad.. 10 follikels tussen 10 en 20 mm, morgen gaan we weer voor een echo.. waarschijnlijk maandag of dinsdag punctie..

Nu ik weet dat het er allemaal zo goed uitziet heb ik een heel positief gevoel, al weet ik dat het nog alle kanten op kan maar het begin is er..  :D

Grietje wat ontzettend balen! Je voelde het volgens mij al aankomen he? Heb je een gesprek aangevraagd bij je ziekenhuis, hoe zij de kansen zien? Tja Dusseldorf is voor velen een goede optie. In Nederland wordt er veel volgens een vast protocol gewerkt, en in Dusseldorf is dat anders.

Dikke knuffel!!!!

@ Turbo en Sterre, jullie zitten dus ook in de spannende wachtweken! Aftellen tot 30 november!

@Antjek, dat ziet er al goed uit met tien follikels!

@Jolanda, ben benieuwd wat er donderdag uitkomt! Wat is je leeftijd, als ik vragen mag?

@Zusje Car, heb je al een definitieve uitslag?

@ Esther, hoe gaat het...?

Broedkipjes D-0043.gif

han87 19-11 tp

vogeltje87 12-11 start puregon en neusspray

jolanda 15-11 2e echo

antjek 15-11 2e echo

Nic 20-11 1e echo

Wachtbankje D-0081.gif

zus car 12-11 bloedtest

esther 16-11 testen

Peetje 18-11 testen

Turbo en Sterre 1-12 testen

Helaas D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Zwanger B-0015.gif

Goh Grietje77, wat balen zeg  :-[ Heel veel sterkte met het verwerken. En daarna eventueel met een nieuwe poging in Dusseldorf.

Dat gaat de goede kant op, he Antjek! Alvast veel succes met de punctie begin volgende week !!

Ohw spannend turbo en sterre !! Dat worden 2 lange weekjes.... hopelijk daarna goed nieuws !  :)

Ik zit nog steeds in de voorbereidende Decapeptyl fase... hopelijk na de startecho volgende week starten met de Puregon en dan begint het "echte" werk... spannend!

:love2: Nic

Hallo allemaal,

@nic ik lees wel dat de behandeling ook per ziekenhuis verschilt, ik had al een week puregon gespoten toen ik de eerste echo had. Wel spannend allemaal he? Heel veel succes de komende weken!

vandaag de tweede echo gehad en er zaten 11 follikels, mijn bms was 12,2 mm.

maandag de punctie...nu gaat het echt gebeuren.

Is er bij jullie nog nieuws??