Jump to content
Guest tanja1969

Broedkipjes en wachtbankje nov/dec 2012

Recommended Posts

Hi Esther,

Wat vervelend! Ik had zo gehoopt dat het dit keer zou lukken! Sterkte de komende dagen... :love2:

Ik moet morgen weer een bloedtest doen en volgens mij is mijn ovulatie nu geweest, dus ik verwacht een positieve test en dan kan ik met de neusspray beginnen( om mijn hormoonsysteem plat te leggen), alleen dan wordt het spannend wanneer ik ongi wordt....ho, dit keer ben ik blij als ik tijdig ( voor 5 december) ongesteld wordt! En dan is de uitslag van het genetisch en stollingsonderzoek er ook... ::)

Conny

Broedkipjes D-0043.gif

han87 19-11 tp

vogeltje87 12-11 start puregon en neusspray

jolanda 15-11 2e echo

Nic 28-11 1e echo

Wachtbankje D-0081.gif

zus car 12-11 bloedtest

Peetje 18-11 testen

Turbo en Sterre 1-12 testen

Han87 3-12 testen

antjek ...

Helaas D-0090.gif

Marielle1980 9-11 ongesteld

Grietje77 14-11 ongesteld

Esther 20-11 ongesteld

Zwanger B-0015.gif

Ben ik nu nog iemand vergeten???

Antjek, wanneer mag je testen?

Patricia, wanneer begin jij?

Conny, ik hoop met je mee dat je voor 5 december ongesteld wordt!!!

Dat de sint maar een pak maandverband voor je in de jute zak mag hebben :)

We zijn nu onderweg naar het zh, er waren 10 embryo's.

Ik mag op 6 Dec testen....wat lijkt dat nog ver weg!

@conny ik duim voor je!

Tien embryo's??????

wow, dat is echt veel! En bijna een 100% score, je had toch 11 eicellen? Goed zeg! Nou daar moet toch gewoon iets moois uit voortkomen?

Broedkipjes D-0043.gif

han87 19-11 tp

jolanda 15-11 2e echo

Nic 28-11 1e echo

Wachtbankje D-0081.gif

zus car 12-11 bloedtest

Peetje 18-11 testen

Han87 3-12 testen

Antjek 6-12 testen

Helaas D-0090.gif

Esther 20-11 ongesteld

Zwanger B-0015.gif

Ben ik nu nog iemand vergeten???

Ohh Esther, wat oneerlijk is het toch! Ik had zon goede hoop voor jullie en dan op dag 16 nog eens ongesteld worden.. Dan krijg je stiekum toch wel een beetje hoop. Meid heel veel sterkte. Kruip lekker onder de wol met heel veel chocola en kom er pas weer uit als je weer mag starten...

@ Antjek, wow, 10!!embryos!! Als daar geen topper tussen zit! En ja 6dec is het opzich zo, maar als je erop zit te wachten voor zon belangrijke test... Dan lijkt het wel eeuwen.. Ik duim mee voor positief nieuws!

@ nic, spannend he, dat het nu dan egt begonnen is! Hopen dat alles lekker meezit en je snel voor de punctie kan.

@ xeny, ik snap het dat je je even niet hebt laten zien. Het forum is een heerlijke uitlatklep, maar ook best confronterend. hopen dat het nieuwe jaar een beter jaar word!

@ Suzy, ik moest dus eigenlijk een cyclus overslaan. Mn rechtereierstok was mooi schoon maar links niet. Er zaten een paar kleintjes en een hele grote. Na overleg met de arts mag ik nu gewoon op dag 23, dit zou 4dec zijn starten met de deca in de hoop dat de deca de follikels wegkrijgt. Ik moet dan wederom ongesteld worden zoals gewoonlijk en op dag 5 voor een echo. Als dan alles weg is kan ik gewoon starten met de Gonal. Zoniet, ik denk dat het eraan ligt hoe groot de folikels nog zijn, dan nog een paar dagen doorspuiten met de deca in de hoop dat ze dan weg zijn en anders moet ik egt die cyclus overslaan. Ik moet "schoon"zijn volgens de arts. Ik hoop dus dat ik decamber kan beginnen maar aangezien alles toch niet egt voorspoedig loopt zie ik het op dit moment ;) even somber in( mn achterbuurvrouw is bevallen van een zoon en zodra ik de poort uitloop zie ik een mega grote blauwe vlag, ooievaar en nepbaby.. bleh, ik dacht dat ik altijd een beetje overdreef als ik zei het niet leuk te vinden een zwanger iemand te zien oid maar ik ben er beroerd van. Hun eerste is net 2 dus naar mijn idee de perfecte leeftijd ertussen. Dat wilde ik ook, maarja.. Net evenheerlijk een potje gehuild en zelfmedelijden gehad en dan rug weer recht en lachen naar iedereen..)

Groetjes Patricia

Nou dat is best confronterend, zo'n ooievaar is moeilijk te missen! En tuurlijk heb je het er moeilijk mee. Je wilt zelf zo graag, en nu zit je maar in dat wachten, wachten, wachten, er gebeurt zo weinig, en dan kijk je uit je raam en zie je dat blauwe ding. Ik zou van minder verdrietig worden!

Je hebt wel een heel ander schema dan ik! Je gaat dan dus pas op z'n vroegst half december beginnen met stimuleren?

Ik heb net gebeld met het ziekenhuis. Afgelopen maandag laatste lucrin gehad, en mag op 10 december beginnen met Puregon, 16 december 1e echo. Vorige keren kon de punctie al ingepland worden na de 1e echo, dus met kerst is de buit aan boord!

Tja dat zou wat zijn...nou dan koop ik echt nooit meer een lot voor de loterij, m'n portie geluk heb ik dan toch wel gehad!

hallo allemaal,

Ik ben maandag weer naar het zh geweest voor gesprek ik moet nu eerst weer wachten tot ik weer ongi wordt en dan mag ik   

beginnen met het slikken van een hormoon pilletje voor een cryo terug plaatsing.

maar ik heb besloten om weer even rustig aan te doen en dit jaar niet meer te starten met iets ook omdat we straks weer de feestdagen krijgen en ik geen zin heb om met die dagen een teleurstelling te moeten verwerken ik weet wel dat het ook goed zou kunnen gaan maar daar ga ik niet van uit.

Maar ik doe het ook om mezelf lichamelijk maar ook geestelijk even rust te geven zodat ik er in 2013 weer helemaal tegen aan

kan hoop ik.

Ik wens alle broedkipjes en alle mensen op het wachtbankje heel veel sterkte en ik hoop dat er ook nog positief nieuws uit komt ik zal duimen,en het ook nog wel blijven volgen hoe het gaat met iedereen.

Ook voor de mensen bij wie het nu niet gelukt is heel veel sterkte en blijf moet houden.

groetjes en liefs  :love2:Marjolein

hallo,

sorry dat ik even niets heb laten horen.

maar oo.

k ik ben ongeslteld geworden dus moeten we volgend jaar nog maar een x proberen.

had even de tijd nodig om het te verwerken.

liefs peetje

@peetje  wat klote zeg! heel veel sterkte toegewenst!

@marjolein wat goed van je om deze beslissing te nemen, heel veel sterkte!

@patricia tja dat zijn van die dingen waar je niet op zit te wachten, net als al die tieners die in mijn omgeving bij bosjes zwanger raken

Je gunt het iedereen natuurlijk maar van sommige mensen kun je het gewoon niet zo goed hebben.

De terugplaatsing stelde eigenlijk niets voor maar vond het wel heel bijzonder, we konden de embryo ook op een beeldscherm uitvergroot zien. De embryo was na vanmorgen ook nog weer verder gedeeld..dus het zag er goed uit!

Morgen kunnen we nog naar het ziekenhuis bellen om te horen hoeveel embryo´s er ingevroren kunnen worden..

Hi meiden,

@patricia: zulke ervaringen klinken bekend. Ik heb ook wel een bijzondere situatie. Mijn jongste zus is van de derde zwanger en die heeft een prenatale depressie en is dus gevoelsmatig niet blij met de zwangerschap ook al is hij wel gewenst en dat zit zij mij dan aan de telefoon te vertellen, terwijl ik alles doe om zwanger te worden. ::) Gelukkig kan ik er op dit moment ook wel weer de "lol" van inzien, ook al vind ik het natuurlijk vervelend voor haar.

@ marjolein: soms heb je rustpauzes nodig. Ik zag de kerst in eerste instantie ook niet zitten als behandelingstijd. Ben je weer emotioneel, mag geen alcohol en koffie en extra vermoeidheid. Dat maakt het niet gezellig en ontspannend. Maar omdat ik voor mijn werk in januari weer moet gaan vliegen (met mijn collega's terwijl ik dan misschien wel spuiten bij mij heb.... ???) en het dan drukker krijg en nu in december een halve maand vrij ben, probeer ik het toch. Maar vele afspraken eind december doe ik onder voorbehoud.. ::)

@ peetje: sterkte, lekker even tijd voor jezelf nemen en jezelf (laten) verwennen!

Oh ja, dat vergeet ik bijna. Ik  heb vandaag weer een bloedtest gehad en zoals ik vermoedde, is mijn ovulatie geweest en mag ik vrijdag met de downregulatie cq neusspray beginnen en dan wordt het afwachten tot de rode duivels eindelijk komen! ;D

@antjek: gefeliciteerd met je topscorer van 10 embryo's! ;)

Conny

Broedkipjes D-0043.gif

han87 19-11 tp

jolanda 15-11 2e echo

Nic 28-11 1e echo

Wachtbankje D-0081.gif

zus car 12-11 bloedtest

Han87 3-12 testen

Antjek 6-12 testen

Helaas D-0090.gif

Esther 20-11 ongesteld

Peetje 17-11 ongesteld

Zwanger B-0015.gif

He, lijstje aanpassen is helemaal niet leuk..ik wil eens een keer iemand op het zwangerbankje kunnen zetten!!!

Vanochtend gebeld en we hebben 6 cryo's, we kunnen dus even vooruit...

Wat op zich een fijn idee is mocht het deze keer niet lukken.. maar eerst twee weekjes geduld.. ;)

Laten we hopen dat je die cryo's pas hoeft te gebruiken als je voor een brusje gaat, want dan blijft dit toppertje 9 maanden zitten in je buik!

Wel goed zeg, 6 cryo's. Ik was al blij dat ik er de laatste keer een had!

Ester, wat naar dat je lijf je zo voor de gek houdt. Het zag er zo goed uit... Knuffel.

En Peetje, bah wat een rotnieuws. Heel veel sterkte jullie allebei

Liefs,

Sannie.

@suzyQ: spannend hoor, met de kerstdagen! Wie weet, jullie eigen kleine Jezus, haha  ;)

@Patricia: Ik hoop voor je dat je 4 dec aan de slag mag met de deca.

Zal inderdaad heel erg confronterend zijn om telkens die ooievaar te zien :( Zo is het wel moeilijk afschakelen,he...

Ik vind dat ook zo confronterend op zaken als Facebook enzo, allemaal kinderfotootjes en echofotootjes die op je homepage langskomen..pfff..

@Marjolein: heel erg herkenbaar dat je lichaam en geest het af en toe nodig heeft om bij te tanken.

Goed dat je je dit zelf toe staat! Probeer lekker van de feestdagen te genieten en dan volgend jaar weer ertegen aan! ;)

@Peetje: heel veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling  :'(

Dikke knuffel!

@antjek: de spannende wachttijd is nu dus voor je aangebroken... heel veel succes, ik duim voor je !

En nog 6 cryo's, dus genoeg backups mocht het nodig zijn ;)

@Conny: goed dat je vandaag mag beginnen met de neusspray. Hopelijk wordt je daarna snel ongesteld en kun je verder met de rest!

Ik herken je verhaal heel erg, een vriendin van me heeft ook last gehad van prenatale depressie. Ze heeft een heel mooi en lief dochtertje gekregen, maar zag dat zelf niet zo. Alleen maar klagen dat ze haar eigen ding niet kon doen en tegen mij zeggen dat ze er nooit aan had moeten beginnen.

Ik realiseerde mij wel dat zij op dat moment overgeleverd was aan hormonen en gevoelens die ze zelf niet in de hand had, maar het was toch echt een steek in mijn hart. Ik heb bewust ff wat afstand genomen, want ik kon er niet mee omgaan. Gelukkig gaat het nu al wat beter met haar en kan ze toch ook al een beetje van haar mooie dochtertje genieten.

Ik heb vandaag een hele vervelende dag (gehad) :(

Sinds afgelopen woensdag begonnen met de Puregon spuiten en daar krijg ik nu steeds meer last van; hoofdpijn, buikpijn, misselijk. En daarbij had ik vandaag een behoorlijke paniekaanval. Ik heb in 2010 een dubbele longembolie gehad tijdens een zwangerschap (helaas buitenbaarmoederlijk en operatief verwijderd, evenals de eileider). Dat is een hele nare en angstige ervaring geweest. Op de Puregon bijsluiter staat dat dit de kans op embolieen vergroot, zeker als je dit al eens gehad hebt. We hebben voordat we dit IVF traject in gingen heel veel overleg gehad met verschillende artsen (oa hematoloog) en zij gaven allemaal aan dat ik hiermee mocht starten omdat het risico niet heel veel groter voor me zou zijn. Maar al zeggen 100 artsen dit tegen je en weet je rationeel gezien ook wel dat ze je dit anders nooit hadden laten doen, die angst neemt niemand je af. Zucht... zal toch een manier moeten vinden om het naast me neer te leggen, anders worden het nog 2 lange weken.. en bij een zwangerschap 9 heeeeeeeele lange maanden !!

Maar goed, hysterie is er gelukkig alweer een beetje af ;) Zullen de hormonen ook wel een extra rol in gespeeld hebben ;)

Ook een goed gesprek met de IVF arts gehad, echt heel lief ! Wat dat betreft echt een perfecte begeleiding.

Ik ga proberen er toch een leuk weekend van te maken. In elk geval is mijn mannetje er dan ook, dat scheelt ook al als je niet alleen bent.

Liefs,

Nic

Ow Nic, dat legt toch wel flinke druk op je! Logisch dat het je dan soms even teveel wordt. En wat een bijwerkingen!

Tja die hormonen...horMONSTERS kan je beter zeggen..!

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je arts. Hoe gaat het nu?

En hoe is het met de dames op het wachtbankje?

hallo mensen

ik word al helemaal gek van het wachten.

ga iedere keer op versite of andere dingen doen om niet aan te denken.

ik blijf wel heletijd positief maar is soms wel moeilijk.

omdat je niet weet welke kan het op gaat.

ik denk hele tijd maar zo zolang ik niet geen bloed verlies is het goed.

en zolang ik nog last van me borsten heb zit het ook nog wel goed.

hoop voor de mensen die ook op de wachtbankje zitten.

de dagen goed door komen.

en de rest veel succes en sterkte gewenst

@turbosterre spannend he deze dagen, ga jij wachten tot de testdag of doe je stiekum al eerder een test?

Ik vind het zo moeilijk om me voorstellen dat ik niet zwanger zal zijn.. wij zijn zo positief dat ik bang ben dat wanneer het niet zo is we daar helemaal kapot van zouden zijn. Doordat alles bij ons zo voorspoedig en goed ging tijdens de behandeling voelt het alsof een zwangerschap niet uit kan blijven....terwijl ik echt wel beter weet.

Hoe gingen jullie hier mee om?

bij de eerste poging van ivf was heel spannend allemaal we wisten wat ons te gebeuren staat maar die info deden we niks op uit.

we dachten de eerste keer we doen gewoon en dan zien we wel weer verder.

in de tijd was we moesten wachten toen tot we test mochten doen.

was het koninginnedag en de andere feestdagen.

dus we gingen meestal met rolstoel na rommelmarken en braderie af.

dus die 2 weken kwamen we wel snel en goed door.

eerste keer was gelijk raak ik was zwanger.

en op geven moment begon ik bloed te verliezen en toen had ik al zo het gaat mis.

maar me vriend zei heletijd positief blijven.

uiteindelijk had ik toch gelijk.

ik heb 2 weken over gedaan tot dat de miskraam door zetten.

die 2 weken was geen pretje.

ik was 6.1/2 zwanger.

was grote teleur stelling.

hoe ik ermee om ben gegaan.

heb even alles laten vallen en laten gaan.

even rust voor mezelf pakken.

en alles op rijtje zetten.

en met mensen praten over je gevoelens.

en daarna ben ik verder gegaan met me leven.

heb ff paar maanden dingen gedaan wat ik zelf wou.

en na de zomer vakantie

ben ik met 2de ivf poging begonnen.

omdat bij de eerste poging niet in de vriezer terecht was gekomen.

tot nu toe vind ik de 2de ivf poging zwaader als de eerste behalve de punctie die was deze keer niet zo pijndelijk.

hij wij er nu mee omgaan we zijn nog steeds positief.

we hopen deze week goed nieuws te krijgen.

maar wij houden in onze achter hoofd dat het net zo mis kan gaan als de vorig keer.

we hopen dat ik gewoon zwanger ben en alles goed gaat.

maar je weet maar nooit.

een tip wees positief maar ook niet te erg.

het beste is gewoon tussen negatief en positief in te zitten dus nutraal.

en gewoon leuke dingen doen.

en als het toch mis gaat.

ga je jezelf geen dingen verwijten je kan er niks aan doen.

toen bij mij mis ging dacht ik op gegven moment volgende keer beter.

en ik heb 2 honden en dat zijn mijn kindjes op dit moment en me steun en toe verlaat.

op geven moment moet je door gaan met je leven

ik hoop dat bij jou ook lukt.

en ik wens je veel succes,sterkte,moed. antjek