Jump to content
Sign in to follow this  
Vogeltje87

EMC

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Komende Maandag 5 November ga wij starten met onze eerste IVF/ICSI behandeling in het SFG Rotterdam in samenwerking met EMC Rotterdam Zijn er hier dames/heren die ook in het EMC/SFG onder behandeling zijn? Ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen daar zijn.

He Vogeltje,

Wij zitten in het EMC. Dus niet de combi die jij hebt, maar alles in het EMC.

Wat heb je in het EMC, de punctie en terugplaatsing, of alleen de terugplaatsing?

Ik ben tevreden over het EMC, maar hangt misschien ook samen met dat we daar twee succesvolle pogingen hebben gehad. Vriendelijke mensen, telefonisch ook goed bereikbaar ( je moet alleen niet meteen om 09.00 bellen ) en afspraken kunnen snel ingepland worden.

Er zitten hier meer meiden die in het EMC zitten, dus wie weet heeft iemand jouw combinatie SFG/EMC!

Morgen starten..wat ga je spuiten?

Hej SuzyQ

Morgen ga ik starten met neusspray van Nafareline. En ga spuiten:Twee soorten Follireopine en Choriongonadotrofine.

heb er totaal geen ervaring mee is onze eerst ivf/icsi behadeling. Maar vind wel leuk en fijn om te lezen dat er mensen zijn die een goede ervaring hebben met EMC. En die daar gezonde kindjes aan hebben over gehouden  :love2:

Wij hebben alleen de terugplaatsing in het EMC, en de rest in het SFG.

Vinden het super spannend!!!

Goh, dat zegt me allemaal niets! Bij ons nooit met neusspray gewerkt, en wat je moet spuiten ken ik ook niet. Je hoort toch meestal dat er Puregon, Gonal F of Menopur wordt gespoten.

Spannend hoor!!!

Tanja heeft weer een wachtbankje nov/dec geopend, dus je kan daar ook bij meeschrijven!

De neusspray is om mijn eisprong stil te leggen die is van Synarel en inderdaad Puregon het heeft bij mij een andere merknaam.  ;) ;D

Leuk Ga gezellig meeschrijven met Tanja. Thnx

hoi

wij ook ons traject in SFG icm EMC gehad. zoals je in het onderschrift kunt werken al regelmatig mee te maken gehad met alle keren goed succes! 6 jaar terug gestart in het SFG en daar na eerste ivf behandeling onze zoon Ezra geboren. wij hadden van die poging 2 cryo's over die wij allebei teruggeplaatst hebben gekregen, hieruit is onze dochter Febe gekomen. na 2 jaar weer nieuwe poging gestart met weer fantastisch resultaat, weer een dochter Nimra. zij is inmiddels ruim anderhalf en wij hadden besloten om het er nog 1 keer op te wagen. weer nieuwe poging ivf met als resultaat nu zwanger inmiddels 7 weken. t is nog onduidelijk of het er 1 of 2 zijn. in ieder geval 1 kloppend hartje gezien en een 2de vruchtzakje, as donderdag weer een echo om te zien of daar ook een kloppend hartje in te zien is.

hele positieve ervaringen dus met allebei de ziekenhuizen. ook wij alles in het SFG gehad en de terugplaatsing in het EMC. ook net als jij begonnen met Synarel en daarna spuiten met Puregon. het meeste heb ik de laatste keer dr van Hoof gehad en ook paar keer dr vd Weide, allebei hele leuke/spontane artsen.

nou mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel. heel veel succes met je behandeling! en hopen op net zulk positief resultaat als bij ons.

Hoi mama4

Ik heb even een vraagje moest jij ook je Pregnyl injectie mee terug naar het ziekenhuis nemen op de puctiedag???? raar misschien maar waarom is dat???? wij moeten hem namelijk wel mee terug nemen op de punctiedag.....

tis onze eerste behandeling dus alles is nieuwe voor ons :)

Als er andere dames zijn die hier ervarig mee hebben hoor ik dat graag!!!!

hoi Vogeltje87

ja dat klopt moest ik ook. deze moet je meenemen omdat ze hem dan na de punctie op de afdeling waar je even blijft gelijk kunnen geven. weet wel dat ik hem de voor laatste keer vergeten was en toen heb ik hem zelf thuis geprikt, maakte toen ook niet echt uit.

hoever ben je nu inmiddels met jullie poging?

succes hoor!

gr Mama4

Ow, dit heb ik nooit zo gehad!

Ik moest trouwens ook Otrivelle spuiten ipv Pregnyl. Volgens mij werkt het EMC daar liever mee? Wellicht schrijft het SFG wat anders voor.

Maar ik moest de Otrivelle altijd 36 uur voor de punctie spuiten, voor de laatste rijping van de eicellen geloof ik.

Waarom moet je het op de punctiedag spuiten vogeltje?

@mama4

Ok! nu snap ik het enigszins maar hoezo krijg ik die pregnyl injectie dan na de punctie??? je hoort die dan toch minimaal 36 uur voor je punctie te krijgen? de pregnyl injectie zorgt toch voor de laatste eirijping (boost) en zorgt toch ook dat de follikels los komen!!!???

@SuzyQ

Jou verhaal lijkt mij ook logischer.Wat zit er voor verschil in Otrivelle en pregnyl???

Op mijn schema staat dat ik mijn pregnyl injectie mee moet nemen op de punctiedag!!! het is mijn allereerste behandeling dus heb geen idee hoe het allemaal in zijn werk gaat!! maar vond het een beetje een kromme volgorde dan zou ik dus mijn injectie krijgen als mijn punctie heb gehad dan ik het toch telaat?

hoi

36 uur voor de punctie spuit je idd ook pregnyl, meestal 10.000 eh. na de punctie spuit je in totaal nog 4 x pregnyl 5000 eh, dit is om de innesteling te bevorderen. dus de dag van de punctie, 3,6 en 9 dagen daarna nog een keer. daarom mag je ook ip pas 19 dagen na de punctie testen, omdat je pregnyl, dus hcg spuit wat je test kan beinvloeden.

@mama4

Thnx voor je uitleg nu is het helemaal duidelijk  ;D Ik laat het maar op me af komen hihih!!!!

Zodra nu mijn red devil komt gaan wij op de 2e ongi-dag starten met 2x daags Synarel neusspray en 1x daags s'avonds 150IE puregon. SPANNEND!!!