Jump to content
Sign in to follow this  
Jill

1ste cryo teruggeplaatst!

Recommended Posts

Hallo allemaal...

Tja... Ik ben niet zo'n forum iemand...  ::) Maar af en toe maak ik er wel gebruik van om iemand te steunen of om dingen van me af te schrijven... Zit momenteel op het wachtbankje. Dag 11 om precies te zijn. Een cryo terugplaatsing in eigen cyclus. Na het spuiten van de pregnyl heb ik 7 dagen later de terugplaatsing gehad van een cryo van 5 dagen oud. Dit is dus nu 17 of 18 dagen geleden... Ik mag as woensdag bloed laten prikken in het ziekenhuis om te kijken of dat ik zwanger ben.

Toch ben ik "stout" geweest en heb gisteren een kruidvattest gedaan. (2 voor 5 euro) Gisteren was er een licht 2de lijntje zichtbaar. Ik heb deze rond 11.00 uur gedaan. Vandaag was ik zo onzeker over de uitslag en heb ik er nog maar een gedaan... stom.. stom! (18.00)  Deze was negatief. Nou ja... ik dacht iets te zien maar ik ben duidelijk de enige die iets van een streepje ziet... grrr.. Tja... het ziekenhuis zegt dat deze testen niets zeggend zijn. Ik heb dus maar niet gezegd dat ik heb getest.. Maar na 17 dagen moet normaal toch de pregnyl uit je lichaam zijn? Zou er dan toch te weinig Hcg zijn? En gisteren dan? Toen was ie positief... Ik weet het niet meer..

We hebben nog twee cryo's in de vriezer liggen. Bij de 1ste ivf poging geen cryo's. 1 verse terugplaatsing maar helaas! De twee ivf poging 30 eitjes.... Wat ben ik ziek geweest! Gezien mijn leeftijd (38) toch punctie gedaan. Een ramp!!! Hieruit 1 verse terugplaatsing gehad. (helaas) en uiteindelijk 4 crýo's. De1ste gesneuveld. De tweede nu in mijn buikje.. Dit terwijl er 16 eitjes goed bevrucht waren.... en "maar" uiteindelijk 4 cryo's...

Tja... Nu geen testen meer en netjes wachten tot woensdag. Zou het toch positief kunnen zijn? Geen ongi gevoel, wel pijnlijke borsten en duizelig. gespannen buik.. Gisteren positief getest en vandaag negatief....

Wat een verhaal... Sorry hoor.. moest het even kwijt...

Straks naar een verjaardag... Heb geen zin! Gisteren wel nog..

:-\

Hoi Jill,

jeetje wat een verhaal zeg  ik kan me voorstellen dat je het graag even kwijt wil en dan is dit een mooie plek daar voor,

ik kan me ook voorstellen dat je het graag wil weten ik hoop voor je dat het positief uit pakt ik duim voor je.

Ook ik had na de 1e poging geen cryo's helaas met de 2e poging had ik 14 eitjes vaarvan er uiteindelijk twaalf goed waren

maar van die twaalf zijn er ook maar drie over gebleven daar heb ik  1 verse terugplaatsing gehad die helaas niet goed is gegaan

maar we hebben er nu dus nog 2 in de vriezer, morgen moet ik weer naar het zh voor gesprek dan zal ik ook wel horen wanneer er weer 1 terug geplaatst gaat worden.

ik heb tot nu toe altijd de Utrogestan bolletjes gehad maar ga ook is vragen of ik ook pregnyl mag gaan spuiten (ben 39) dus tijd begint te dringen.

ik wens je heel veel succes met wachten en nogmaals ik duim voor je en je hoeft geen sorry te zeggen hoor.

liefs Marjolein :love2:

Hoi

Bedankt voor je reactie! Spannend hoor dat gesprek. Weet je al of ze die cryo of cryo's terug gaan plaatsen in natuurlijke cyclus? Die Pregnyl heb ik de laatste keer alleen gehad voor de eisprong en voor het BMS op te bouwen. Ik heb geen bolletjes gehad de laatste keer wat ik beetje vreemd vond. Nadat ik ongesteld ben geworden moest ik circa 8 dagen ofzo terug voor de 1ste echo om het eitje te meten in natuurlijke cyclus. ik mocht gelijk die avond al de spuit zetten omdat het eitje groot genoeg was. ik snapte er helemaal niets van. Maar ja. 1 week daarna had ik de terugplaatsing. Zonder hormonen. Dat was op zich wel fijn. Geen bijwerkingen... Maar dat gaf me toch een vreemd gevoel. Ik moest vertrouwen hebben in mijn lichaam zeg maar... Maar ja.. op onze leeftijd... Hihihi

Ben nog altijd niet ongi. Alle klachten zijn nu een stuk minder. Mijn borsten zijn ook niet meer gevoelig. Ik kan wel gaan gissen over het wel of niet vwanger zijn maar dit heeft volgens mj helemaal geen zin. Maar ja, het klokje tikt snel.. Hierna nog twee cryo's.. Dus dat is een prettig voorruitzicht. En daarna nog een hele poging.

Bij welk ziekenhuis ben je? Wij in Tilburg, Elisabeth.

Ik vind het jammer dat ze voor de rest geen onderzoek doen. Ik zou natuurlijk zwanger kunnen worden maar lukt gewoon niet. (innesteling?) een operatie gehad (kijk) en daaruit bleek dat een eileider geheel was afgesloten en het niet meer deed. Was ook niets meer aan te doen. Verder niks schokkens. Behalve dan dat mijn baarmoeder wat aan de kleine kant is. Na ja... Kun je oud mee worden.. ;-)

Maar twee doktoren hebben via echo kunnen zien dat er een schot in baarmoeder te zien is. Terwijl mijn eigen arts zegt dat dit niet het geval is. Deze heeft me ook geopereerd. Tja.. wat moet je ervan denken?

Ik denk dat we de laatste poging in een ander ziekenhuis gaan doen. Dat zegt mijn gevoel. Dan kan een ander team eens naar onze situatie kijken. Maar ik zou niet weten waar... Het liefst een ziekenhuis die wat meer risico's durven nemen en die verder onderzoek doen naar de innesteling. Het schijnt te zijn dat ze in utrecht wel onderzoek doen en een nieuwe behandeling hebben (pipelle). Ze maken een gaatje/beschadiging in het BMS zodat het lichaam hier een reactie op geeft. Zo is de doorbloeding in je BMS optimaal. Klinkt logisch... Maar ja, wat is wijsheid?

Heb jij enig ervaring hiermee? 

"Grappig" dat wij precies evenveel pogingen hebben. 2 in de vriezer en nog een nieuwe poging.

ik denk dat je snel mag beginnen met je terugplaatsing. ik denk zelfs vanaf het moment dat je nu ongesteld bent. Slik je nu de pil?

Heel veel succes morgen! Zal duimen!

Liefs! X

hoi Jill,

Nee ik weet niet hoe het nu verder gaat of ik nu eerst moet wachten dat ik ongi word of niet ik zit morgen op 5 weken na de

terugplaatsing van een vers embryo en ik was bijna op de test datum (30 okt) toen het mis ging, ik zal het morgen wel

horen hoe het verder gaat wel weer spannend. slik geen pil op het moment

Ik ben in Apeldoorn in het zh onder behandeling maar de terugplaatsingen vinden in Nijmegen in het Radboud plaats daar

werken ze mee samen.

ook hier word volgens mij verder geen onder zoek gedaan naar waarom het mis gaat het kan de leeftijd zijn wordt er

dan gezegt maar ik ga het toch aan geven dat er ook met pregnyl wordt gewerkt i.p.v met de  Utrogestan.

ik kreeg tijdens mijn menstruatie steeds meer last van mijn buik en toen er een echo werd gemaakt bleek dat ik endome-

triose cystes heb in m'n rechter eierstok op zich is dit geen belemmering want de eitjes groeien wel gunstig ten opzichte van de cystes maar ze moeten wel voorzichtig doen met de punctie.

Ik zou ook niet weten waar ze hier in NL meer ervaring hebben met IVF weet wel van andere mensen hier op het forum dat ze in Belgie en Duitsland er wel verder mee zijn maar dat je daar weer meer zelf moet betalen  voor de medicijnen.

misschien heb je hier nog wat aan en kan je dat nog overwegen.

Ik wens jou heel veel succes met het maken van je keuze overweeg dit goed zou ik zeggen.

het is idd grappig dat we allebei in de zelfde poging zitten en ongev van de zelfde leeftijd zijn,

soms best wel prettig om daar mee je ervaringen te delen.

ik laat het je nog wel weten wat er verder gaat gebeuren.

liefs Marjolein

Hoi

Ben ik weer.. Ik hieb ook veel last van mijn buik/eierstokken tijdens eisprong en ongi. Zkh zei dat het kwam vd zware punctie. (30) maar daar neem ik nu ook geen genoegen meer mee.. Ja en leeftijd. Tuhuh... Ik ga ook voorstellen om pregnyl extra te gebruiken. Utrogestan heb ik gehad bij de verse terugplaatsingen. Ach ja.. Eerst woensdag afwachten. Misschien ben ik toch nog zwanger..  :-\ maar die kans schat ik klein

in. Tot morgen! X

Hoi Jill,

Wat een onzekerheid!!! Ik heb ook de Kruidvat testen gebruikt, en die zijn erg goed en gevoelig. Dus apart dat je twee keer een andere test had..!

Dertig eitjes...au!!!

Succes komende dagen.....

Hoi Jill, wat spannend!! Kon je de klok maar gewoon zelf vooruit zetten zodat het al woensdag was. Succes nog even!

groetjes Patricia

Hoi Jill,

Daar ben ik weer, Ben naar het zh geweest vanmiddag, heb nu een recept meegekregen voor Progynova die moet ik

twee keer per dag gaan slikken van af de eerste dag dat ik ongi ben geworden, en dan moet ik vanaf het moment dat ik weer een echo heb gehad ook weer met de bolletjes beginnen tenminste als het het BMS dik genoeg is.

Ging dat bij jou ook zo ?

hoe is het nu met je is alles nog rustig?

liefs Marjolein

Hoi Marjolein

Vandaag ligt bloedverlies gehad. (zojuist) Heeeel klein beetje helder rood. Afwachten of dit gaat doorzetten. Heb echter geen buikpijn. Alleen gevoelige borsten. Tja.. Niet zo positief dus. Maar ja, ben vrij nuchter type. Maar vind het gewoon k.. en niet eerlijk. Ben nog positief gezien het feit dat er nog twee cryo's zijn en ik nog een hele poging heb. Ach ja.. zullen we maar zeggen.

Nee, ik ben niet bekend met Progynova. ik heb de laatste terugplaatsing alleen een pregnyl spuit moeten zetten. De pogingen daarvoor (2verse terugplaatsingen heb ik bolletjes gehad en voor de stimulatie Lucryn en voor de eisprong Pregnyl. Dus bij de cryo geen bolletjes gehad. (vond ik vreemd en ik ga dit navragen..) gaan je bij jou 1 of 2 cryo's terugplaatsen? Wij hebben ervoor gekozen om iedere keer 1 embryo/cryo te laten terugplaatsen als ze van goede kwaliteit zijn omdat we de kans op een tweeling willen vermijden. Echter bij een twijfelachtige embry/cryo laten we er twee terugplaatsen omdat het dan een gemiste kans zou zijn. Het is zonde om een iets slechtere embry/cryo weg te doen. Alle kansen benutten gezien mijn leeftijd...  :o

Waarvoor is de Progynova voor?

Mooi dat jullie weer kunnen beginnen! Zal duimen!

Patricia en Suzy:

Bedankt voor jullie reactie!

Ja, 30 eitjes was inderdaad auw! Ben helemaal niet kleinzerig maar de punctie was echt k..!!! In Tilburg krijg je alleen een pijnstiller. (spuitje in je bil) Die helpt bij mij echt niet! ben ook bijna flauw "gevallen" en de tranen rolden over mijn wangen. En na de punctie was ik echt ziek. laat staan bij de stimulatie... 30 eitjes. Ik had een buik alsof ik zwanger was. blablabla.. maar ja, het was voor een goed doel...

groetjes allemaal!

hoi Jill,

oooowh dat is geen goed nieuws idd ik hoop voor je dat het niet door zet en het blijft altijd K hoe dan ook,

en idd het hebben van 2 cryo'sis dan nog weer een licht puntje.

Die Progynova moet in samen werking met de bolletjes het baarmoerderslijmvlies dikker maken en zorgen dat

de cryo dus goed kan innestelen ik heb ook nog gevraagd of ik evt ook pregnyl kan krijgen dat kan wel als ik dat wil

maar inprinciepe werken ze met de bolletjes omdat die ook goed werken  anders was ik bij de 2e poging niet zover gekomen.

Ik weet niet of er 1 of twee terug geplaatst gaan worden dat licht er ook aan of ze allebei in 1 rietje zitten of niet maar dat weet

ik niet, moet ik toch is na vragen.

Ik denk dat we dit jaar niet meer aan een terug plaatsing beginnen ik weet niet precies wanneer ik ongi word en aangezien we al weer richting december en dus richting de feestdagen gaan wil ik daar toch mee wachten ik heb er niet zo veel zin in om met de feestdagen in onzekerheid te zitten van of het goed gaat of niet of erg verdrietig te zijn omdat het weer mis is gegaan

en kan ook positief uitpakken natuurlijk maar ik wil dat risico niet nemen en bovendien vind ik het ook wel even prettig om even een pauze te nemen.

sterkte de komende dagen

liefs Marjolein

hoi Jill,

hoe is het ik heb een vermoeden dat het niet goed is klopt dat? want het is zo stil.

sterkte  liefs Marjolein :love2: