Jump to content
Saar_85

6 miskramen wat kan ik nog doen?

Recommended Posts

Hallo,

Ruim twee weken geleden de 6e mk gehad. Een verse tp en ik heb nog twee cryos over en nog recht op 1 poging wat vergoed wordt als deze twee niet gaat lukken.

Inmiddels is dit nu de derde poging waarvan ik in de eerste poging wel gelijk een goede zwangerschap heb gehad en een prachtige dochter heb mogen krijgen dus ik mag erg dankbaar zijn, maarrr als je zo graag een tweede kindje wilt en pc's dezelfde drang hebt wordt het na 6 mk wel hopeloos! Ik vind zelf dat ik er goed mee omgaat maar wat ik van mijn zh in Ede niet snap is dat ze het niet verder kunnen uitzoeken, ik heb na 5 mk onderzoek gehad voor bloedstolling en chromosoom maar dat was in orde! Elke keer krijg ik een miskraam tussen de 5 en 6 weken ik red de 6 weken dus nooit dat kan voor mij geen toeval zijn.

Het zh zou een genetisch arts inschakelen of er wat anders gedaan kon worden maar kreeg te horen dat er niks aan gedaan kan worden, het is uithuilen en verdergaan wordt mij verteld. Ik kan nu al vanuit gaan dat ik straks als we op deze manier doorgaan gewoon weer mk krijgen dat zegt mijn gevoel ik ben van alle tp wel zwanger geworden alleen de eerste keer is gelukkig gelukt.

Op freya site lees ik dat ze nog meer onderzoeken kunnen doen, over je imuunsysteem en of je wel progesteron genoeg aanmaak. Zit te tweifelen of we niet beter naar een ander zh moeten gaan bv Gent of Düsseldorf , wat zouden jullie doen?

Een heel verhaal wat ik schrijf maar ik weet niet wat ik moet doen! Ik wil er zeker niet mee stoppen ik ben 27 en wil niet straks spijt krijgen dat ik het opgegeven heb.

Iemand die mij advies kan geven een beetje?

Groetjes Saar

Hi saar,

Wat heftig iedere keer een miskraam en al zo vele!

Een vriendin van mij krijgt ook iedere keer een miskraam. Zij heeft endometriose, wat pas na zeven jaar bezig te zijn ontdekt werd. Misschien kan in deze richting verder onderzocht worden? Gemiddeld wordt dit ook pas na zeven jaar  behandeling ontdekt...en het is lastig vast te stellen...

Conny

Jeetje zeg wat heftig!

Ik kan me voorstellen dat je meer onderzoeken wilt en dat dit bijna geen toeval kan zijn..

Is het misschien een optie om voor een second opinion te gaan in eerste instantie in een ander ziekenhuis?

Zelf ben ik altijd in het Meander in Amersfoort geweest, je zou wellicht je verhaal eens voor kunnen leggen en kijken wat daar gezegd wordt? Heel veel sterkte

Bedankt voor jullie reacties ik ga er zeker wat mee doen! Ik laat het er ook niet bij zitten want mijn gevoel zegt gewoon dat er iets opgelost moet worden.

Endometriose daar is dan wel iets aan te doen stel dat ik dat zou hebben. En een ander zh heb ik ook over na lopen denken misschien maar zoveel mogelijk info opdoen.

Bedankt!

Hoi Saar,

Ik zou idd naar een ander ziekenhuis gaan. Als je zes miskramen krijgt die telkens op hetzelfde moment misgaan, dan is het niet een kwestie van uithuilen en verdergaan, dan is er iets aan de hand. En blijkbaar heeft jouw ziekenhuis niet de kennis in huis om het te onderzoeken, en niet de wil om je door te sturen naar een ander ziekenhuis. Tja, je moet ook alles zelf doen...:(

Over endometriose kun je veel vinden op internet, ik heb het ook. Bij mij werd het bij toeval ontdekt toen ze een enorme cyste verwijderden. Ik had er nooit last van gehad, dus wie weet liep ik er al jaren mee rond. Het is het zeker waard om te laten onderzoeken!

Hoi Suzy,

Je hebt gelijk daar heb ik ook aan lopen denken. Kunnen we zomaar elk willekeurig zh bellen of moeten ze in Ede ons doorsturen naar een ander zh?

Ik heb op internet gekeken naar endometriose niet elke gynaecoloog doet daar standaard een onderzoek naar, wel jammer want je moet idd net wat je zegt alles zelf uitgaan zoeken.

Bedankt voor je reactie!

Pfff weet ik niet! Het staat je natuurlijk vrij om naar ieder ziekenhuis te gaan dat je wilt, maar in Ede is je medisch dossier, en dat heb je wel nodig. Ik zou anders eerst kijken waar je naartoe wilt gaan, welk ziekenhuis spreekt jullie aan, daar contact mee opnemen en situatie uitleggen. Dan geven zij wel aan of ze wel of niet iets nodig hebben van Ede. En dat medisch dossier moeten ze je trouwens meegeven hoor, als je daarom vraagt.

Hey meid,

Bij mij ontdekte ze na 8 mk's dat mijn eileider toch minder mooi was als dat ze voorheen gezegd hadden.

Wij waren toen al overgestapt naar de voor ons 6de kliniek.

Mijn operatie is in juni dit jaar geweest.

Ik heb 3dec mijn 9de mk gehad.

Inmiddels heb ik de 14de december onze eerste IUI gedaan en zit ik nu in de wachtweken.

Hoelang je iets wel of niet trekt is heel persoonlijk.

Ik wil het sowieso niet eerder opgegeven dan dat ik echt alles heb geprobeerd.

Wens je dus heel veel succes bij het maken van de voor jullie juiste beslissing.

Als je net als mij een vechter bent, dan wil je ook nog lang niet opgeven.

xxx liefs Pitbull_lady :love2: