Jump to content
Sign in to follow this  
esther33

Wanneer starten laatste cryo....

Recommended Posts

Hallo lieve meiden.

Van onze 3de ivfpoging hebben we 1 cryo.....de laatste kans op een kindje......

Mijn vriend wil bij de volgende ongesteldheid er meteen mee verder omdat de endometriose dan nog rustiger is dan wanneer we langer wachten. (tja daar heeft hij wel gelijk in nartuurlijk)

Maar ik heb het nog zoooo moeilijk met de terleurstelling dat de verse poging niet gelukt is......

En ook met het feit dat het onze laatste kans gaat zijn als de cryo goed ontdooit dan he anders is er nog niet eens een kans.....

Wat zouden jullie doen?? Meteen doorgaan of nog wachten met het risico dat de endometriose terugkomt......

Liefs Esther xx

Esther, hebben jullie al gesprek gehad met het ziekenhuis? Ik zou anders vragen hoe zij dat zien. Uit je bericht lees ik tussen de regels door dat je er geestelijk nog niet aan toe bent, en nu voor de volgende cryo zou gaan ivm de endometriose. Informeer bij je ziekenhuis of zij denken dat het uitmaakt als je er 1 of 2 maanden mee wacht.

Dan kun je jezelf de tijd geven om je weer op te laden!

Hou er wel rekening mee dat mocht je cryo niet goed ontdooien, dit een enorme klap zal zijn en een waardeloze afsluiter van jullie traject.

Wij hebben de enige cryo die we hadden eind augustus laten ontdooien, en die ontdooide dus niet goed. Het was een klap in mn gezicht en ben er even goed ziek van geweest. Een toppertje dat niet eens de kans kreeg om het te proberen in m'n buik. Wat ik probeer te zeggen is, er is altijd een kans dat je cryo niet goed ontdooit, en kun je de teleurstelling op dit moment aan als het zo abrupt tot een einde komt?!?

Weeg alles goed af, en overleg met je arts, dat is mijn advies.

Guest tanja1969

hey esther

ik ben het helemaal met Suzy eens,

als je er nog niet aan toe bent , zou ik het nog niet doen nee.

vorig jaar hetzelfde bij ons, verse poging mislukte, 1e cryo mislukte, en onze allerlaatste 2 cryo's overleefden de ontdooiing niet en dat deed zo onwijs veel pijn omdat het zo'n abrupt einde was.

vraag een gesprek aan, praat er over samen, en misschien is het gewoon geen slecht idee om te wachten.

want je moet er wel klaar voor zijn om de volgende poging in te gaan.

sterkte meis

liefs Tanja

Hoi Esther,

Ik ken dat gevoel ook maar al te goed en ik ben het ook met de andere dames eens denk er goed over na en praat er over

met de arts in het ziekenhuis.

Ik zit zelf nu nog in mijn 2e poging waarbij de  verse terug plaatsing ook niet is gelukt wat ook al weer een grote teleurstelling 

was natuurlijk maar uit deze poging hebben we nu nog twee cryo's.

De arts in het zh huis legde mij uit hoe nu de procudure was maar zij ook meteen dat ik zelf mocht bebalen wanneer ik er mee

begin,ik had voor mezelf al zo iets van dit jaar niet meer ook om mijn lichaam maar ook in mijn hoofd rust te krijgen,maar ook

omdat ik geen zin had om evt met de feestdagen weereen teleurstelling te verwerken.( ook ik heb Endometriose)

Dus denk er goed over na en praat er over laat je niet gek maken het is je laatste kans.

heel veel sterkte er mee meis

Liefs Marjolein :love2:

Hallo lieve meiden!!!

Helaas ken ik de terleurstelling van het niet goed ontdooien.... Bij ivf2 was dat ook het geval. Denk idd dat ik een extra cycles wacht voor we met de cryo gaan beginnen heb het nu nog zo moeilijk. In het ziekenhuis blijven ze maar zeggen dat we gewoon pech hebben en dat mijn baarmoeder en baarmoederslijm er goed uit ziet dus dat het kan lukken. Tja waarom dan niet he?? Op de grote waarom vraag zullen we nooit een antwoord krijgen helaas. Denk ook niet dat het ziekenhuis nu andere onderzoeken wil gaan doen aangezien ze dat bij het gesprek over ivf3 ook niet deden terwijl ik het toen wel heb aangegeven.

We zijn idd nog wel van plan om nog een poging in Gent te gaan doen hier doen ze wel extra onderzoeken!!! We hebben er in juli al een intakegesprek gehad omdat we eigenlijk ivf3 daar al wilde gaan doen aangezien we veel moesten bijbetalen van de verzekering toch ivf3 in NL gedaan.

In Gent wilde ze een MRI en een hydroscopie gaan doen en aan de hand van die uitslag kijken of ik weer geopereerd moet worden. Wel heb ik van de verzekering begrepen dat die onderzoeken wel vergoed worden omdat dat met endometriose te maken heeft en niet met ivf.  Een hydroscopie hebben ze hier in NL ook al gedaan en toen was alles goed.

Als het zover is ga ik zeker nog een mail sturen naar het VGZ om het zwart op wit te krijgen wat er nu wel en niet vergoed gaat worden ivm de extra onderzoeken het kost ook zo veel geld!!!!!

Heel veel liefs en dankjulliewel!!!

Esther xx

hoi Esther,

Ik moet als ik Ongi wordt beginnen met Progynova 2x per dag 1 tablet, zorgt er voor dat hetBMS dikker wordt,

en als ik dan een echo heb gehad en het BMS is dik genoeg dan moet ik ook weer met de Utrogestan bolletjes beginnen.

liefs Marjolein.

Esther, goed dat je even een korte pauze inlast. Denk dat het je goed zal doen. Het is nogal wat wat jullie doormaken!

Ik heb geen medicatie gehad voor de cryo terugplaatsing, maar bij jou doen ze dat wel?