Jump to content
M44YK3

UMCG 2013

Recommended Posts

@libelle, wat spannend weer zeg! Vriendin van me heeft ook 2 zoontjes uit 1 behandeling uit dusseldorf! (geen tweeling!)

Ik hoop dat je over 2 week mooi nieuws mag brengen!!!

@patricia, spannend meid, ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn daar en wat betreft samenwerkingen!

Het etentje was weer zeer geslaagd, alleen wel jammer dat we niet compleet waren, maar... Dan hebben we wel weer een reden voor een snelle nieuwe date! Haha

We hebben t nu ook erg gezellig opbde groeps whats app... Dus mensen die dasr ook bij willen, stuur maar ff een prive berichtje door, dan viegen we je toe. ?. :-)

@ Patricia dus jij ook naar DD? Spannend. Kan alleen maar zeggen dat wij niet meer anders willen. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen.

Tip: er zijn zeer veel wegwerkzaamheden onderweg. Ook rond DD. Ik heb er vorige week terugreis 4 uur overgedaan ipv 2. Drama!!

Onderstaande tekst ff gekopieerd uit n ander topic!! Zon verhaal.

Gelukkig hadden we geen last van wegopbrekingen!!

Ik ben idd gisteren naar DD geweest. Ik had me er helemaal op gefocust dat wij wel in aanmerking kwamen voor PICSI, maar dat is dus niet zo. Er zijn te weinig zaadcellen. GRRRR. Flink balen. Wel zouden we eventueel in aanmerking komen voor IMSI. Dan vergroten ze de zaadcellen ook om de beste eruit te kiezen, maar bij de PICSI snijden ze ze dan nog weer open oid en dan komt er een stofje vrij waardoor de zaadcel beter gaat hechten aan de zaadcel en mede de kans op bevruchting groter word.

Dr Scholtes vond ook mijn dossier een beetje "zorgwekkend" maar was vooral benieuwd hoe dit dat kon. Hij wilde dus verder kijken wat er dan precies aan de hand is met de zaadcellen.

Tevens was het vreemd dat ik op dag 24een eisprong heb en dag 28 al ongesteld word. Tja dan lukt een natuurlijke zwangerschap natuurlijk nooit.

Gevraagd of ik niet behandelt kon worden in Geertgen of een andere kliniek in NL aangezien ik nu toch niet perse voor PICSI in Geertgen kan, maar volgens dr S. was ik wel een gevalletje voor bij hem (pingping)  Aangezien ze in Duitsland toch even verder zijn qua technieken. Nah, dat lees je overal dus ik ga er maar vanuit dat hij het beste met ons voor heeft en niet met z'n eigen portemonnee.

Ze zijn volgens hem net iets verder met het proces qua bevruchting en kunnen eventueel iets "helpen" dit te stimuleren.

Ze hebben nu eerst bloed afgenomen om allerlei onderzoeken te doen. Ws ook overgang ed en vast nog veel meer. Vanuit dat gaat hij kijken of er iets uitkomt en of ik dus te behandelen ben en dan een behandelplan uit te schrijven. Dan moet Jasper nog ff voor een heen en weertje om z'n zaad in te leveren(4uur rijden hoor, ruim 600km!! We zijn ook helemaal gestoord met z'n allen met onze baby wens...  ) Wel vond hij het vreemd dat mijn eigen artsen niet meer gedaan hebben betrekking tot verder onderzoek naar wat er precies mis is. Ook de hoeveelheden Gonal die ik spoot waren erg hoog voor mijn leeftijd. Wel gezegd dat ik dat zelf wilde aangezien ik dan meer eitjes had en omdat er zoveel niet rijp zijn ik liever n shotje meer spoot als maar 4follikels te hebben. Nou dit had de arts moeten bedenken net als mijn gecancelde poging.

7juni heb ik een telefonisch consult en nu dus duimen dat ik nog wel te helpen ben!! Spannend spannend.

Nu ben ik net ongesteld geworden en ik was er eigenlijk een beetje klaar mee aan het worden, dat hele babygebeuren en die telleurstellingen en eigenlijk dacht ik dat ik het al n plekje aan het geven was. Vd week gedroomd dat ik de hele babyuitzet op marktplaats had gezet. Dus ik denk mooi. Hehe, ik kan eerdaags het besluit nemen om te zeggen "het is goed zo, we stoppen ermee". Maar nu dus ongesteld en ik ben een partijtje chagrijnig en verdrietig dat het toch niet per ongeluk stiekem spontaan gelukt is. Bleh.. Wat dat betreft zou ik soms wel stiekem een kijkje in de toekomst willen nemen en kijken hoe ons gezinnetje er over 5jaaar  uitziet. Zijn we dan nog met zn 3en dan stop ik er direct mee en laat een spiraal plaatsen!!  Zou een hoop rust geven denk, en dan niet meer die hoop wat uiteindelijk uitloopt in de zoveelste telleurstelling.

Nu zijn wij ook erg vaag tegen de meeste mensen over hoe nu verder met behandelen. Steeds alles weer meten vertellen, ook aan vriendinnen die het alleen dan vragen en die je niet zo vaak meer ziet. Ik ben dr klaar mee. En vooral dan die opmerkingen.. Gelukkig heb je Koen tenminste! Ja, dat weet ik ook wel, maar dat maakt de wens op nog een kindje niet kleiner.

Zo, hihi, mijn frustraties ook weer even kwijt.

groetjes Patricia

Patricia, jeetje meid, ik hoop dat dr scholtens jullie toch kan helpen met jullie wens!!! T is wel een klere eind rijden zeg! Wij wilde ook naar DD, gelukkig zijn ons die ritten bespaard gebleven. Ik duim met je mee voor goed nieuws bij t telefonische gesprek!

Linda, heb jij nog een voorbeeld van je brief die je naar PNO verstuurd hebt op de computer staan?

Zo'ja, zou ik deze van je mogen. Je mag persoonlijke dingen er natuurlijk uithalen maar dan heb ik een beetje een opzet van wat jij erin had staan. Nou dat word bij mij nog wat want ik heb een korte brief van het zh gekregen om in te leveren. Zeiksnorren.. En zal ik er ook gelijk in vermelden dat het Duitsland word of zal het meer wijsheid zijn om dat erbuiten te laten. Ik hoor graag van je.

Oja mijn mailadres is  jbraam@texel.com

Groetjes Patricia

Spannend Patricia! Ik hoop dat Dr Scholtes wat voor jullie kan betekenen.

Wat was je indruk in Dusseldorf?

Goeie eerste indruk al viel Jasper zowat in slaap van de monotone stem van dr S. ;) Nu gewoon maar afwachten. Je leest op andere forums toch ook weer genoeg negatieve berichten betreft dr. S. dusja...

Hi Patricia,

Sorry, dat ik even op jullie ziekenhuis topic inbreek! Ik denk, ik zal weer even wat research voor je doen!

Ik heb even op de Duitse site van de kliniek gekeken. Onder de onderstaande link kan je wat extra info over de arts vinden: http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=7r8gb2rgtgcj9ps5fp19df8s13&lang=de&id=8

Verder behoort hij tot de top artsen van Duitsland over 2012. Ik geloof dat die test gebaseerd is op wat de patiënten zeggen. Mijn kliniek en ik geloof ook mijn arts behoorden ook tot die lijst. Dat is een goed teken.

Als ik de website lees, komt hij mij erg zakelijk over en minder persoonlijk. Dus mijn inschatting is dat ze hier een redelijke commerciële visie hebben. Anders moet je eens in de garage of parkeerplaats van de kliniek kijken (meestal met naambordjes) Staan daar alleen gloednieuwe bmw's, Porsches en audi's en hebben ze allemaal een erg gezond bruin tintje en gouden horloge, dat weet je dat je in een zeer commerciële kliniek bent, die weinig tijd voor je neemt.....(oude bmw's, audi's tellen dan niet hoor, dat is gewoon normaler in Duitsland). Die laatste beschrijving was van mijn eerste "lopende band" kliniek.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ik zou als ik jou was in ieder geval ook een beetje over de Duitse site surfen, aangezien daar veel meer informatie op staat dan op de Nederlandse!

Succes!

Liefs, :love2:

Conny

@ Libelle, ben je al nerveus??? wachtijd zit er bijna op toch??? hoe voel je je??

Hoi Conny. dankje weer voor de info. Je hoort van meerdere mensen dat ze wel commercieel zijn en idd niet altijd evenveel tijd voor je nemen. Lastig... De een is positief de ander minder. Ik ga igg maandag bellen, wat ik heb ze dinsdag n mailtje gestuurd en nog steeds geen antwoord..

Weet jij of België net zover is qua kennis en ervaring? Mn eigen gyn was ook niet zo positief over DD omdat hij vond dat ze je idd te veel lieten  "zwemmen".. Hij was positiever over Gent, Genk en Leuven, maar aangezien ik zelf overal achteraan moet en uitpuzzelen is het best lastig....

Hi Patricia,

Dat ze nog niet geantwoord hebben, kan daaraan liggen dat het donderdag in bepaalde deelstaten een feestdag was en er momenteel ook schoolvakanties zijn. Ik had gisteren een feestdag en vandaag verplicht vrij....

Van België weet ik zo goed als niets. Maar als je op de website kijkt van klinieken, kijk dan hoe ze je informeren. Of ze ook allerlei tips geven voor het psychologische aspect van behandelingen en hun schrijftoon. Mijn kliniek geef heel veel goed leesbare (niet zozeer wetenschappelijk geschreven) informatie en geeft in de teksten ook aan rekening te houden met de situatie en beleving van de patiënt, wat ik zelf erg belangrijk vindt. Mij beviel bijvoorbeeld de site van het Reinier de graaf in Voorburg. Er stond niet super veel info op, maar we duidelijk een persoonlijke benadering en ik denk dat je zo'n soort kliniek nodig hebt, want met lopende band werk gaat het bij jou zeer waarschijnlijk niet lukken!

Ik was weer even nieuwsgierig! ;D  even snel gesurfd bij Gent. Daar was een brochure, die vrij uitgebreid en leesbaar was en. Ze spraken ook over eicelactivatie. Ik heb hier nog niet eerder van gehoord, maar klinkt in eerder geval interessant voor jou. Ze testen bij muizen of het probleem bij de eicel of de zaadcel ligt. ze schrijven dat het nog experimenteel is en ze de gevolgen daarvan nog niet kunnen inschatten....maar dat er al tientallen zwangerschappen door dit onderzoek zijn ontstaan.

http://www.uzgent.be/wps/wcm/connect/6df07a004c2e99b3ad05fdf3530baaf2/UZ_A5medBegeleideVoortplv4.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=6df07a004c2e99b3ad05fdf3530baaf2

Als ik die folder verder lees, hebben ze wettelijk gezien veel vrijheid. Als je 40 jaar bent of ouder kan je zoveel Emmy's terug laten plaatsen als je wilt! Ook hebben ze assisted hatching, cystoblastencultuur, genetisch onderzoek, eiceldonatie, etc. Klinkt voor mij als een vooraanstaand ziekenhuis. Het wordt ook veel genoemd op het internet. Het is het een na grootste ivf centrum in België.

Patricia, ik zou gewoon alle sites van die ziekenhuizen afzoeken en lezen wat ze aanbieden en hoe ze het beschrijven, zodat jij er een lekker gevoel bij hebt en vertrouwen hebt in hun kunnen. Dat maakt 50 km extra reizen niet uit. En ja, ik weet dat het voor jou al helse afstanden zijn!  ;)

Succes!

Conny

Test was negatief helaas. Over 2 wk eerst op vakantie en dan maar eens kijken wat we gaan doen.

Pff, wat ontzettend K... Libelle! Hoe is het met je? Gaat het wat? Hoop dat jullie toch n beetje kunnen genieten vd vakantie en niet alleen maar bezig zijn met nadenken over hoe nu verder.. Doet dat de komende 2wkn maar :P Heel veel sterkte want deze telleurstelling is niet niks...

@ Conny, jeetje. Gent klinkt ook goed idd :-\ :-\ Alleen n beetje jammer dat ik onder het kopje "diensten" zegmaar niet afdeling fertiliteit kan vinden.. De folder is idd wel te lezen en die klinkt veelbelovend!! Als je nog meer tips hebt als "personel speurmuis" op het internet ;D

Ik ga vd week nog ff verder neuzen en wacht even af wat de arts vrijdag te melden heb. Dan zal ik even wat termen in de lucht gooien die ze in Gent gebruiken ;) en even forums bekijken over de reactie vanuit Gent. Over DD lees je idd veel dat ze het soms wat afraffelen..

Goh, hier word ik ook enthousiast van. Ik ga vrijdag als ik gebeld wordt vragen wat voor behandelplan ze in DD in gedachten hebben en dan contact ik nog ff met mn eigen gyn.. Moeilijk moelijk.. Wat is wijsheid

Oh libelle... Nee he... Weer een klap in je gezicht! Fijne vakantie, hoop dat je t een plekje kan geven!

Wat een luxe patries zo, n persoonlijke speurneus! Klinkt goed!!!

Zo daar was ik ook weer een keertje ;D

@libelle: wat een domper dat het weer niet is gelukt. Sterkte.

@Patricia: wat een gedoe ook allemaal hè. Tuurlijk zijn jullie blij met Coen maar waarom moeten wij ons altijd verantwoorden voor het feit een tweede kindje te willen. Ik hoor nooit dat iemand tegen iemand die natuurlijk zwanger kan worden zegt : 'Waarom een tweede kindje wees blij dat je al een hebt! "

Ik heb geen kopie meer van de brief die ik naar PNO heb gestuurd. Ik heb gewoon mijn hele verhaal er in gezet en mijn IVF/ endometriose arts heeft een brief geschreven waarom hij vindt dat ik nog recht heb op een extra poging.

Begin januari is alles in werking gezet en nu een half jaar later zijn we nog niks verder doordat PNO steeds weer opnieuw om brieven vraagt met meer informatie. Schiet allemaal niet op dus. Ik krijg van elke brief een kopie en zo kreeg ik van de week ook weer een confronterende brief met mevrouw was 89 dagen zwanger op het moment van curettage na een intacte zwangerschap van de laatste cryo uit ICSI poging 3. Was wel weer even confronterend en leverde hier gelijk weer een discussie op want D wil wel nog een poging doen maar voor mij is het klaar. Dat heb ik al eerder aangegeven maar is kennelijk niet doorgedrongen.

Jij kunt het natuurlijk altijd proberen bij PNO. Niet geschoten is altijd mis.

He meiden,

er wordt hier helemaal niet meer geschreven he sinds we de UMCG What's App hebben... terwijl daar niet iedereen in mee schrijft...

Wel een beetje jammer dat ons oude vertrouwde jarenlange forum nu zo "stilstaat"...