Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

suzyQ

2011 baby's in 2013

Recommended Posts

Oh, dat geeft weer een beetje lucht!

Heb je Sepp en Lieke al verteld van Bumba?

Wij hebben zo'n Bumba muts. Koen wil m niet op, maar zet m wel telkens bij Thijs op. Toch handig zo'n broertje..:)

Ging Sepp wel meteen z'n gang op de opvang?

Vandaag ging Koen makkelijk, maar zat Thijs dit keer flink te brullen toen hij doorkreeg dat ik wegging. Och zo sneu!

Zie je al iets doorkomen in haar mond?

Michel gaat inderdaad alleen naar Bumba. Heb nu al lol, die wordt gek in die opgewonden kindermassa haha

Ik heb het inderdaad aan m'n leidinggevende verteld. Dus zij en een andere collega weten het, en daar houden we het voorlopig bij. Ze is blij voor me.

Voelt nog steeds onwerkelijk hoor, maar pot foliumzuur staat inmiddels op het aanrecht, dus is toch echt waar. Volgens mij gaat iedereen het straks aan me zien, heb aan de jongens al een fikse rollade overgehouden, en nu is m'n buik telkens erg opgezet. Dus zal me benieuwen als er straks geen vragen komen.

Zo huis is versierd, cadeautjes staan klaar. Morgen wordt Romy alweer 2!!!!!  We vieren het pas de 19e want dan is mn vriend vrij. Morgen gaan we lekker met zn 3e naar Ballorig. S'avonds komen wel de opa s en oma s op de koffie.

En vanaf de 15e gaat Romy naar de PSZ, moet nog even wachten op de bevestiging, heb het nu telefonisch geregeld. Wordt iid een soort van peuteropvang a 6,74 per uur

Kar, dat zou wel fijn zijn als jullie WW kunnen krijgen. Hier was dat geen vetpot, maar het geeft je net wel de lucht die je nodig hebt om een gezin draaiende te houden en op zoek te gaan naar iets anders. Kijkt hij wel in dezelfde branch of breder nu hij weellicht weer voor een baas gaat werken. Leuk hoor, Bumba ben benieuwd wat ze er van gaan vinden! Tygo zou zoeits ook wel leuk vinden, maar 1,5 uur stilzitten wordt 'm denk ik niet hahaha een aflevering Zandkasteel is al lang voor hem.

Wel fijn dat er nu klussen gedaan worden waar je anders niet aan toe komt! Fijn dat Lieke weer goed begint op te knappen! maar ook huilen dus bij het wegbrengen...sneu he! Bel je daarna nog om te vragen hoe het gaat of geloof je het dan wel?

Suzy, wat ga je antwoorden als mensen het gaan vragen? Hier zou zoiets als een lopend vuurtje gaan hahahah mag je wel oppassen dat het niet al bij je familie terechtkomt, al zou dat misschien wel meevallen, je woont natuurlijk niet in zo'n klein boerendorpje als wij! En denk je niet dat als mensen het weten ze constant aan Koen en Thijs gaan vragen? Wat zit er in mama's buik? Wil je een broertje of zusje etc?? Dan kan je Koen misschien beter even voorbereiden!

Kinderwens, van harte gefeliciteerd met romy!! 2 jaar alweer, wat wordt ze alweer groot en wat gaat dat hard zeg! Leuk om er samen op uit te gaan, dat is misschien nog wel leuker dan een huis vol visite! Gezellig dat de opa's en oma's nog komen, dat hoort er wel een beetje bij he. Was ze blij met haar kado?

Vanochtend Tygo weer weggebracht en hij ging lekker spelen tot ik weg ging...gaf me een kus met pruillip en begon toen te huilen en zei ondertussen, dag mama, mama werken, tygo niet mee? Nee, dag mama.....nou echt hoor, ik weer brullen (uit zicht) tjeetje zeg....vind dat zo ontzettend naar voor hem! Hij probeert zich groot te houden, maar je ziet dat hij het zo moeilijk vind.. ik vind dat ouders gewoon tot hun 4de jaar thuis moeten kunnen blijven! Kreeg wel een berichtje dat hij wel weer bijgetrokken was, maar blijft naar voelen! zal zo nog maar eens even een belletje doen...

Ondertussen flink bezig geweest met dingen waar je niet zo gauw aan toe komt, allerlei boodschappen/artikelen waar je weet ik hoeveel winkels voor af moet...niet handig met een kind, dus toch maar even gebruik gemaakt van de tijd die ik nu heb. Heb al vakliteratuur mee gekregen, dus daar ga ik zo mee an de slag. Hoefde het pas volgende week te doen, maar nu ik toch de tijd heb, kan ik het beter nu doen.

Ja dat zou heerlijk zijn, als je paar jaar thuis kan blijven. En kindjes dan naar Psz, maar ja, zo werkt het niet in een maatschappij die is ingericht op tweeverdieners. Vind het ook wel leuk om te werken, en de jongens hebben het goed op het kdv, maar soms knaagt het. Ze hebben je nog zo nodig!

Oh ja, dat gesleep met boodschappen. Wc papier hier, luiers daar, boodschappen weer ergens anders en dan af en toe bezoekje aan de Lidl voor dingen die daar echt heel fijn zijn. Dan sla ik gelijk groot in want zit niet om de hoek. Ik ga tegenwoordig naar een winkelcentrum, samen met de jongens. En dat gaat momenteel heel goed. Maar dan loop ik dus met volle kar door het winkelcentrum en ga mijn adressen af. Vond dat eerst niet zo geslaagd om die kar mee te nemen, maar zij kijken hun ogen uit en ik sleep steeds vollere kar mee.

Mijn droom is toch iemand die hier twee keer per week schoonmaakt en was en strijk doet. En dan boodschappen thuis laten bezorgen..helaas! Dat zit er niet in.

Ik verzin er wel iets op. Vind het leuk om het dit keer pas later te vertellen, maar wil ook dat soort vragen naar Koen en Thijs toe zolang mogelijk voorkomen. Koen heeft het wel al twee avonden over baby in buik en broertje...denk dat op het kdv iemand een broertje heeft gekregen. Maar daar is ie nogal vol van. Maar zelf hoeft ie niet. Nee hoor mama, hoeft niet! Oh, ok...

Mar, zo'n voorstelling duurt geen anderhalf uur hoor! Duurt maar een uurtje. En binnen twintig minuten staan de meeste kindjes al te springen en swingen en zingen.

En al braaf aan de vakliteratuur..zal wennen zijn! Jeetje zeg, maandag is het gewoon al zover!

Mar, heb nog eens nagedacht over de vergoeding voor het uitlaten van Guus. Ik vind 'm lastig! Heb je al spijt dat je het überhaupt hebt gevraagd?

Ik snap wel dat ze het niet voor niets doet. Ze komt drie keer per week heen en weer naar jullie huis. Maar dit is lastig in geld uit te drukken! Aan benzine kost die kilometer heen en weer natuurlijk geen drol. Als je daar een euro voor geeft, geef je denk ik niet te weinig. Ik bedoel, officiële kilometervergoeding is 0,19 per kilometer!

Maar ze is al met al toch twintig tot dertig minuten aan tijd kwijt. Is vijf euro per keer iets? De helft vind ik nog beter, maar denk niet dat ze het voor 2,50 doet..

Tja zou makkelijker zijn als je 1x per maand bos bloemen, fles wijn of tasje lekkers kan geven. Maakt het wat minder ongemakkelijk.

Jammer dat jullie niet goed zijn met Barry z'n vader, anders had je het aan hem kunnen vragen.

Nou dames Romy een topdag gehad, ook al vieren we het pas echt de 19e.

Vanmorgen al met wakker worden, zei ze al Romy jarig, Romy cadeautje, eenmaal beneden was ze helemaal vol van de ballonen die er hingen, cadeautjes uitpakken, viel jammer genoeg erg tegen, ze kreeg een keukentje van ons maar die was zo klein!!! Romy is nog groter dan dat keukentje... dus op zoek naar een nieuwe. Eerst hier al bij de Intertoys, kon besteld worden dan hadden we die vrijdag, maar zo lang kon vriendlief niet wachten.Maar we gingen naar Ballorig kom ik er halverwege achter dat ik geen billendoekje bij heb dus in Oud Beijerland een winkelcentrum opgezocht zodat ik billendoekjes kon kopen en wat ziet mij oog... een Intertoys.. ik daar vragen voor een keukentje en ja hoor die hadden er 1 staan die we wouden en ze konden m ook voor me apart zetten, dus gingen we eerst naar Ballorig, we weten 1 ding we gaan NOOIT meer op woensdagmiddag hahahaha  jeetje wat een drukte zeg, er waren geloof ik wel 10 kinderfeestjes, daarna dat keukentje ophalen en nog op ziekenbezoek bij vrienden van ons, snel naar huis prakkie eten en daarna kwamen de buurtjes en allebei dr opa en oma's  neefjes en nicht op verjaardagsvisite, toch ook met cadeautjes.. en we hadden een slagroomstammetje bij de Lidl gehaald zodat het echt een feestje was. kaarsje met 2 erin, liedje zingen en kaarsje uitblazen, ze vond het allemaal even prachtig en lag om 21 uur uitgeteld in bed

Zo, dan hebben jullie toch nog volle bak gehad!

leuk he, ze snapt nu echt wat er gebeurt. Een eerste verjaardag is memorabel, maar kind snapt er weinig van. maar zo'n tweede verjaardag...ja dat is een ding hoor, voor die ukken!

Balen van dat keukentje, maar snel opgelost!

Ja woensdagmiddag bij Ballorig moet je mijden..ik ga meestal 's ochtends. Ben je al eens bij Playcity in Barendrecht geweest? Of is Ballorig dichterbij voor jou?

nee daar zijn we nog nooit gewees,maar kunnen er altijd eens gaan kijken, Barendrecht is dichterbij ons. Nou Romy dacht vanmorgen dat ze weer jarig was en cadeautjes kreeg want ja de slingers hangen er nog hahaha,

oh haha die snapte er natuurlijk niets van! en dan straks de 19e weer..kind weet niet meer hoe ze het eheft!

Speelt ze goed met haar keukentje?

Play city is ongeveer hetzelfde als Ballorig. Voor de kleintjes is er ook een apart gedeelte. Maar ze hebben er ook een dansvloer en af en toe gaan de discolichten aan, muziek hard en dan staan al die kids daar ineens te swingen. Lachen hoor!

Entree is dacht ik hetzelfde, voor volwassenen zelfs ietsie goedkoepr dan bij Ballorig.

ok nou we kunnen er altijd eens een kijkje gaan nemen.

Ja hoor Romy is hartsikke druk om voor iedereen een kopje thee te maken hahaha, dat roze keukentje die ze in 1ste instanties had gekregen van ons staat in dr kamertje dus ook daar krijgen we kopje thee :)

Vanavond even mama tijd,zo naar de nagelstyliste, gelnagels laten opvullen en nieuwe nailart erop

Kinderwens, das ook een tegenvaller die keuken hahah, sta je denk ik wel even te kijken als je iets groters verwacht! Fijn dat jullie het snel konden oplossen. Leuk dat het toch een hele verjaardag is geworden ondanks dat je het nog niet echt viert! Heeft ze gewoon 2 keer feest, vind Romy vast niet erg. En wat voor art is het geworden op je nagels? Ik ben jaren model geweest voor een nagelsalon. Dan werd er op je geoefend, duurde dan 3 uur voor er een set netjes opzat...maar was dan wel gratis hahahah en als student is dat altijd een leuk woordje! Heb ze jaren gehad en toen moest ik mijn eigen nagels weer een lucht geven, want die bleken dus helemaal stuk...waren geen nagels meer, maar velletjes...kon er niets tegenaan verdragen en heb weken met 10 pleisters om mijn vingers gelopen hahahahaah vanaf die tijd doe ik het nooit meer, maar verzorg nu mijn eigen nagels goed en heb vaak french manicure en decoratie/versiering/steentjes etc.

Suzy, die vergoeding vind ik meer lastig in de zin van hoeveel? Ik had bij voorbaat al gezegd dat het natuurlijk tegen een vergoeding is, ik weet dat hun er ook hard vioor werken en zij heeft allerlei gezinnen waar ze schoonmaakt, neemt zelfs vaak een deel van de krantenwijk van haar zoons over etc. Ze verdiend dus door voor iedereen klussente doen  en diensten te verlenen..maar wij kunnen eigenlijk max. 30 euro per maand missen hiervoor. Het gaat al lastig worden om netjes rond te gaan komen, maar zoals het er nu uitziet kunnen we in de loop van het jaar weer gelijk spelen elke maand en dat zou al mooi zijn. Wij dachten zelf ook aan 2 tot 3 euro per keer. Ik vraag haar eerst wat ze zelf heeft bedacht en aan de hand daarvan weeet ik of het haalbaar gaat worden, want met 5 euro zit je al op zo 50 tot 60 euro per maand!

ja da's een goeie, vraag haar eerst wat ze zelf had bedacht. Ik vind vijf euro ook teveel hoor, daar mag je Guus wel langer dan vijf minuten voor uitlaten. Maar ja, als zij rekent met het uurtarief wat ze ook doet voor schoonmaken, dan kom je daar dus wel aan. Tientje per uur schoonmaken is vijf euro voor een half uur heen en weer rijden en Guus plas laten doen.

Dus ben benieuwd wat ze zelf had bedacht!

Kinderwens, maak ns een foto van je nagels, ben benieuwd!!!!

Ja wacht het wel af...vorr 5 euro houdt Guus zijn poten maar bij elkaar!

Zo en nu ga ik  heerlijk met een kop koffie GTST kijken en daarna voor het eerst "de gelukkige huisvrouw" kijken! had hem al een sopgenomen, maar niet gekeken en we zijn begin van de maand overgeschakeld naar telfort, dus alle opnames zijn dan weg. Barry is vanavond naar de club, dus nu moet het er maar eens van komen!

Goedemorgen meiden,

Zo manlief zit op het dak bij de buren (dakpannen plaatsen), Tygo kijkt zandkasteel, dusik zit zowaar met een bakkie achter de computer.. Gisteren hebben we onze auto opgehaald, hoera! Hij rijdt volgens barry heerlijk hahahah, ik krijg morgen les...nooit in een automaat gereden. Wil toch eerst even zonder tygo, dus vandaag neem ik nog maar mijn eigen autootje. Van de week gaat Barry alles omzetten van de oude auto naar de nieuwe en dan kan ik de sloop bellen om hem af te laten voeren. Nu maar hopen dat we meer geluk hebben met deze auto.

Gisteren heeft mijn zusje een pretecho gehad en .....(tromgeroffel)....we krijgen een nichtje! Ik kan het niet geloven, was helemaal overtuigd van een neefje hahaha (misschien toch een stille wens??) en merkte dan ook dat ik wel en beetje teleurgesteld reageerde hahahah Maakt natuurlijk geen bal uit wat het wordt, als het maar gezond mag zijn...maar blijkbaar had ik dus toch een voorkeur! hebben m'n ouders straks 3 kleindochters en 1 kleinzoon, net als het vroger was 3 meiden en 1 jongen hahah

Gisteren nog even bij de buurvrouw wezen thee drinken om te overleggen over de vergoeding voor Guus. We zijn nu op 3 euro uitgekomen! Zei had tussen de 2,50 en 3,50 bedacht en ik zat tussen de 2 en 3 euro, dus we houden het nu op 3, helemaal goed dus!

En hebben jullie nog leuke plannen voor dit weekend?

Wij hebben vnamiddag een verjaardag en morgen zijn we lekker met z'n 3tjes...even relaxen voor het hele circus maandag gaat beginnen! Heb er zo enorm veel zin in en tegelijkertijd ook best spannend!

Ik hou van overzicht en duidelijkheid en nu is het werk 1 grote vlek hahahahha Geen idee wat alle afkortingen betekenen die ze gebruiken, hoe alles werkt, waar alles is, de sociale kaarten van de gemeentes waar ik in ga werken etc.. dus ben blij als ik een beetje mijn weg weet te vinden, al zal dat waarcshijnlijk nog wel een par maanden gaan duren voor je er helemaal inzit. Ben blij te merken dat ik gewoon gezonde spanning bij me draag en er totaal niet tegen op zie, dat is een heel goed teken!

Gefeliciteerd Mar, leuk een nichtje erbij!!!

We hebben geen plannen voor het weekend, gisteren wouden we gaan zwemmen maar ik lag doodziek op de bank, donderdag op vrijdagnacht ineens spugen enzo,maar vandaag gaat het wel weer. Vriendlief gaat morgen de dagdienst in dus die is op zn werk, misschien even met Romy naar de kinderboerderij morgen.

Nou op verzoek:

Foto-EM6WIIN6.jpg

En nog een leuke foto van mn meissie:

Foto-3HYJKJT6.jpg

Met dr draagzak die ze van opa en oma voor dr verjaardag heeft gehad

kinderwens, mooi hoor je nagels. Wat een lieve foto echt een kleine mama in dop!

Balen dat je ziek was, griepvirus schijnt te heersen he, je hoort veel mensen die er last van hebben,

Hoop dat het hier voorbij gaat!

he he, even tijd om wat te schrijven.

Afgelopen weekend samen weggeweest, heerlijk hoor! Lag natuurlijk om 06.00 wakker, maar het feit dat je je kunt omdraaien en nog even kunt soezen, zonder dat de hectiek van de dag meteen begint..dat is wel wat waard!

De jongens zijn bij vrienden geweest, die waren gisteravond wel afgedraaid haha Maar dat stel boeven...ze ruilen je zo in! Wilden niet mee naar huis..

Ze hoorden 's avonds nog via de babyphone conversatie tussen Koen en Thijs. Thijs : mama, mama, mama

Koen : nee Thijssie...mama werken!  Thijs : papa, papa  Koen : Thijssie!!! papa ook werken. Koen en Thijs bij Tijn en Linda. Nu stil Thijssie. Waarop Thijs weer mama, mama begon te roepen. Nadat Koen 'm vervolgens met knuffels ging bekogelen werd er ingegrepen. Vond 'm wel grappig!

Dat zijn echt kunstwerkjes Kinderwens! Oh, ik hou m'n nagels kort en lak ze niet, en zelfs dan zien ze er al niet netjes uit. En jij kan dit mooi houden?!? Goed hoor!!! Wat vindt Romy ervan?

De Gelukkige Huisvrouw...ben destijds naar het toneelstuk geweest, dat vond ik al een en al hysterisch geschreeuw. Ben zelfs voortijdig weggegaan. Heb stukje van de film gezien en nee, ik hou het wel bij het boek.

Zo Mar, dus je zusje krijgt een meid! Ja stiekem toch een voorkeur haha Vertelt ze het aan iedereen, of houden jullie het binnen de familie?

Nou Koen is nu al een echte metroman. Hij heeft zn knuffel aangekleed met een romper en wiegt 'm de hele tijd in slaap en wil 'm een luier om doen. Hmm weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden haha

Mar, ben zo benieuwd naar hoe het vandaag is gegaan!!

We hebben de lokale middenstand van Venlo gespekt haha

En zondag hebben we zo'n drie uur heerlijk gewandeld in de omgeving van Velden. Het was prachtig weer, dus samen hand in hand ( oh romantiek!! ) gekletst en ondertussen stevig doorgestapt.

Ja Romy vindt mn nagels prachtig, maar ja ze houdt ook van nagellak!! hahahaha

@Mar, hoe is je eerste dag gegaan??

Wij zijn ook even op zoek geweest op het internet naar een kindermatinee van Bumba voor Romy, en hebben er 1 gevonden hier in de buurt, dus morgen even bellen, kost 13,50

Morgen gaat Romy voor het eerst naar de peuterspeelzaal, ben zo benieuwd hoe ze het vindt, ze loopt nu al heel de dag te roepen: Bijna naar schooltje!!!

suzy, lekker hoor er even samen tussenuit! Inderdaad het idee alleen al dat je gewoon kunt blijven liggen als je wakker wordt, er niet gelijk uit hoeft...oe heerlijk!!!! Wat schattig dat Koen het zo goed aan zijn broer uitlegt hahaha (het knuffelgevecht laten we maar even achterwege hahah) Waren ze weer blij jullie te zien?

Kinderwens, ook jullie dus naar het theater, leuk hoor. Lak je de nagels van romy ook al? Grappig he dat ze daar al zo vroeg mee bezig zijn haha Op de BSO deed ik vaak meiden middag houden, dan zat ik de hele middag nagels te lakken..(tot groot plezier van de ouders hahah) We hebben toen speciaal groen en zwart aangeschaft omdat de jongens ook wilde! (tot nog groter plezier van de ouders hahahah)

Gisteren mijn eerste dagje gehad en dat was gelijk behoorlijk intensief. Begonnen met een vergadering, inclusief supervisie, daarna 2 uur werkbegeleiding en daarna 2 huisbezoeken van elk 1,5 uur. In de file naar huis, dus was pas om 6 uur thuis..Tygo lag om 6.45 uur op bed, dus heb hem amper gezien. barry had gekookt, dus 1 chaos in de keuken, tassen uitpakken, zooi ruimen toen ik eindelijk op de banmk kon ploffen was het half 9 hahaha

Maar het was een erg leuke dag, veel indrukken en gelijk dus 2 heftige huisbezoeken. Komende 2 weken zitten volgeboekt met huisbezoeken en daarna krijg ik mijn eigen caseload. Tis practisch gezien freelancen, je deelt zelf je tijd en bezoeken in, zorgt zelf dat je aan de uren komt, alleen op maandagochtend zie je je team en als je aan een case werkt waar je samenwerkt. Sommige zijn zo heftig dat er 2 mensen nodig zijn, als je bijv. 4x per week hun moet bezoeken/begeleiden. Als het goed is kan ik dan dus ook zelf regel;en dat ik eerder thuis kan zijn dan ik gister was. Gisteren moest ik vanuit bilthoven naar huis gezien daar het latste bezoek was, maar kan dus zelf inplannen dat ik eind van de dag een gezin boek die dichter bij mijn huis zijn. Als ik bijbv. in zeist de laaste doe kan ik al een half uur eerder thuis zijn, dus dat zal zijn weg wel gaan vinden. En lukt het niet, ach het verliep gisteren ook goed, al was het vooral voor mij even wennen dat ik ons mannetje zo kort zag. Morgen mag ik de hele dag op huisbezoeken, dan doen we er 5 als het goed is, dus zal ook een intensieve dag worden. Al met al heb ik er een heel goed gevoel over. denk dat dit werk goed bij me past, ik hier uitdaging kan vinden en weer veel kan leren. Het team is ook erg leuk, mijn werkbegeleider zat toendertijd ook bij het eerste sollicitatiegesprek dat ik had en zei had gelijk na mij gezegd tegen mijn baas, zij moet het worden! Erg leuk om te horen, voelt erg warme n welkom. Had ook gelijk de eerste complimenten in the pocket eind van de dag over mijn proffesionele houding en inzicht  ;D, altijd leuk om te horen toch?

Hey Mar,

Wat goed te lezen dat je zo'n goede eerste dag hebt gehad, fijn!

Zo'n eerste indruk op de eerste dag is toch heel bepalend hoe je het werk gaat ervaren, dus dat is een heel positief teken. Het even doorzetten,maar als je eenmaal je weg erin kan vinden dan kost het ook minder energie en levert het juist positieve energie op!

Haha, ja mannen die koken, of je daar altijd blij mee moet zijn ....haha. Maar goed bedoeld, even wat bijschaven, hahaha.

Hoop ook dat je snel hoger ingeschaald wordt dan is het financieel gezien ook een leukere beloning voor je inzet op je werk en dan is het toch helemaal geslaagd?!

Wanneer krijg je de uitslag van de rechtzaak?

Liefs Lief

Ja Romy wil altijd dr teennagels gelakt hebben omdat mn zusje dat ook heeft, Romy heeft dus voor de kerst ook dr eigen nagellak gekregen.

Vandaag voor het eerst naar de PSZ geweest met de slee natuurlijk en ze vond het prachtig!!! Wel even een pruil lip toen we weggingen maar ze gingen gewoon verder spelen en wou niet mee naar huis toen we dr weer kwamen halen.

@Mar fijn dat je zo n goede eerste dag heb gehad!!

Nou nu weer op naar de slee want Romy wil niet slapen vanmiddag die wil alleen maar in de sneeuw spelen hahaha

Nou helaas geen Bumba voor Romy, heb gisteren gebeld maar we konden niet naast elkaar zitten, nog gevraagd voor Woezel en Pip waar wel nog plek was alleen dan helemaal boven in op rij 13 van de 16 rijen die ze hebben, baal er echt van, leek ons zo leuk voor Romy, even verder kijken dan maar en de volgende keer er iets sneller bij zijn....