Jump to content
suzyQ

2011 baby's in 2013

Recommended Posts

7 uur...dat hebben wij echt nog nooit meegemaakt met Thijs! Beetje jaloers.

Zou mooi zijn als hij morgen ook wat langer slaapt, en dan 's middags ook graag!

Ja is een heel georganiseer he...ik kook vaak op zondag twee avonden vooruit, wasmachine stel ik in dat ie 's avonds tijdens het eten draait en huis aan kant doe ik tussen de bedrijven door. Maar het is flink plannen en behelpen!

Nee ben niet gelijk uit school daar gaan werken, was 20 toen ik daar in dienst kwam en werk al sinds mn 17 fulltime. Ja was idd wel een leuke verrassing, had het in de wandelgangen wel al gehoord, zijn nog een paar collega's ook al meer dan 12,5 jr in dienst dus wist wel het 1 en ander.

Romy vanmorgen ook om 6.10 wakker, gisteren een uur later, nou dat vind ik toch beter hoor

Vandaag met Romy voor de controle geweest, helaas liep het iets anders dan verwacht, het ene heupje zit toch niet zo mooi in de kom als het zou horen, ze kijken het nog 6 mnd aan want kan uit zichzelf nog goed komen, gebeurt dat niet dan moet ze onder het mes, wordt er een pin in dr heup gezet en gaat ze weer het gips in voor 8 weken, echt balen dit, moet het even laten bezinken en maar hopen dat het uit zichzelf goed groeit

Jeetje joh...dat is behoorlijk balen zeg. Die had je niet aan zien komen. Ik hoop echt dat het van zelf goed gaat komen. Kan je hier nog oefeningen ofzo voor doen of,s nachts nog iets aandoen?

Kan me voostellen dat je het even moet laten bezinken. Duimen dat het gewoon goed komt!!

Oh nee, dat had je niet verwacht!

Maar ze heeft nu toch geen problemen met lopen? Is met oog op de toekomst?

Nou zeg, die mededeling zal even binnengekomen zijn. En wat mar zegt, kun je nog iets doen om het proces te beinvloeden?

Nee het is niet erfelijk, normaal kan dit voor komen bij kindjes die in een stuit hebben gelegen, maar dat lag zij niet. Vandaag op het CB zeiden ze wel dat ze heel flexibel is, en als ze zo flexibel is haar spieren en kapsel dat ook zijn, misschien dat ie daarom niet helemaal goed zit. En ze geeft niet aan dat ze pijn heeft aan dr heupje dus we kunnen alleen afwachten, morgen nog een x bellen naar de orthopeed en dan kunnen we waarschijnlijk een tel gesprek krijgen met de professor, want we hebben nog een paar vraagjes

vandaag telefonisch contact gehad met de professor van het Sophia, we vroegen ons af waarom ze nu niet opereren, maar de prof zei dat je dan kans had dat je het voor niets deed, ook vroegen we ons af waarom ze geen spreidbroekje krijgt al is het maar voor de nacht, als dat de kans vergroot om een operatie te voorkomen, het zou een operatie kunnen voorkomen, maar meestal willen de kindjes op Romy dr leeftijd geen spreidbroekje en vandaar dat ze niet hadden voorgesteld, maar het ziekenhuis wil het proberen en we mogen dinsdagochtend een spreidbroekje komen aanmeten, door de professor zelf

Kinderwens, wat goed dat jullie je vragen hebben gesteld. Ik zat inderdaad ook aan zo.n broekje te denken voor de nacht,is in ieder geval te proberen toch? Als ze nuecht niet wil, tja dan zullen jullie dus moeten afwachten tot over een half jaar? Hoe meten ze zo,n broekje aan? van wat voor materiaal is dat dan.

Goed hoor, dat je wat meer duidelijkheid hebt gekregen. En wie weet is zo'n broekje inderdaad wat! En als ze echt niet wil, nou ja, dan heb je in ieder geval geprobeerd. Misschien kun je het ' verkopen' Als pyjama broekje.

ik heb even op google gekeken naar een spreidbroekje, maar er zijn dus 5 of 6 verschillende, ligt aan de ernst van de afwijking welke Romy krijgt, de meeste zijn kunst stof met beugels, dus denk dat we dinsdag even moeten afwachten, en wij hebben zoiets van baadt het niet schaadt het niet en dan hebben we er alles aan gedaan om een eventuele operatie te voorkomen

Nou kinderwesn, ben erg benieuwd wat voor broekje het gaat worden en wat Romy er van vind.

Wel even wennen hoor dat ik nu een stuk minder schrijf hahahah en een spelverslaving erbij heb. Toch wel leuk die tablet, en dan is tussendoor chatten ook wel handig, spreek ik sommige van jullie daar nog even tussendoor.

We zijn vanochtend met z'n alleen naar de kapper geweest. Ons mannetje heeft een kapsel hahahahha Hij bleef keurig stilzitten (op en olifant) en ook de tondeuse voor de achterkant en om de oren vond hij prima. Hij heeft nu wat minder pluis en bovenop krulletjes hahaha echt een ander koppie, terwijl er maar heel weinig af is!

Vanochtend alleen maar was weggewerkt, boodschappen gedaan, ramen gezeemd, Barry heeft een radio in mijn auto gemaakt, huiswerk gedaan...tja dat is dan het nadeel van werken! Je moet de rest nu in een paar dagen proppen!

Mijn mannen zijn nu samen op pad met een boodschappenlijstje voor zandkoekjes! Ben erg benieuwd of barry met het goede thuis komt, uiitsteekvormpjes heeft kunnen vinden en Tygo niet vergeten is uit het wagentje te halen  ;D

Morgen lekker een ochtend dierentuin (ben zooooo blij met ons abbonnement!!) en 's middags dus koekjes maken. Dat is nu dus extra genieten op de dagen dat we thuis zijn! (ook gioed voor barry en mij!)

Ja Mar, ik moet er ook aan wennen dat je minder schrijft haha

Vind dat je maar snel in je ritme moet komen en meer schrijven, of het leren op de tablet..

Ja grappig is dat he, als je allebei werkt en het dus thuis veel drukker hebt qua huishouden enz enz dan is dat op een of andere manier toch bevordelijk voor de relatie! is denk ik omdat je des te meer geniet van de momenten samen en als gezin. Maar ja, aan de andere kant is het heel veel plannen en vooruitdenken en het gevoel hebben dat je altijd achter de feiten aanloopt. Nou ja, zo werkt het iig bij mij.

Dat zal in de toekomst bij ons niet veel anders worden vrees ik!

Kar, hoe gaat het met Marc en zijn sollicitaties?

Kinderwens, hebben jullie morgen nu de afspraak voor Romy? Ben benieuwd wat het gaat worden, en ook of ze het aan wil.

Mar, heb je geen foto van Tygo met z'n nieuwe look?

Ik heb mijn verloskundige gebeld voor een afspraak. Volgende week woensdag is het zover! Ze herkende meteen mijn stem en zei, zo, ben je daar weer?

ja erg he!!!

We zitten nu vast in een piek periode en dan wordt het straks minder. Hoopt Michel tenminste haha

Ja dat solliciteren..een ontvangstbevestiging is vaak al teveel gevraagd, laat staan bericht dat je niet door de eerste schifting bent gekomen. Ontzettend demotiverend, en onbeschoft! Michel had ook vaak dat ie na een gesprek gewoon niets hoorde. Ging hij zelf maar bellen en dan bleek dat ze al iemand hadden aangenomen. Echt schofterig.

Maar solliciteert Marc met name bij boerderijen, of in meer richtingen?

En afgewezen vanwege je jonge gezin...da's weer eens wat anders dan vanwege je leeftijd!

Maarre dat ik nu minder schrijf, hoeft niet te betekenen dat jullie dat hoeven te doen!! Hahaha vind het zelf ook maf hoor en spreek suzy en kar nu ook via het spelletje, dus dan schrijf je ook al minder. Erg he die verslavingen, ben nu al helemaal in Love op mijn tablet  ;D

Ideaal hoor, gebruik hem overdag veel tijdens het werk, rapporteren op een soort van central station op tablet bij cliënten, net als de andere hulpverleners binnen die gezinnen, is een pilot in deze regio....we gaan zelfs via de tablet cliënten begeleiden!

Wat een gedoe he dat solliciteren....herken het helaas, hoop dat hij gauw iets leuks vind en dan ik nog in de buurt....zou helemaal super zijn. En hebben de kids weer een mooi kapsel gekregen? Tygo krijgt allemaal leuke reacties op zijn coupe, valt dus wel op.

Zo ga nu even aan de koffie met mijn mamsie, die moet zo weer werken.

Ja door die spelletjes schrijf je minder! Ik voel me wel lichtelijk verslaafd. Maar dan is er 's avonds geen moer op tv en dan ben ik blij als tablet piept dat ik weer aandacht krijg via spelletje haha...

Mar, heb je je draai al helemaal gevonden? En gaat het thuis iets soepeler?

Kinderwens, zijn jullie gisteren met Romy voor het spreidbroekje geweest?

Hier is net Moeders voor Moeders geweest. Een knalpositieve test, en een krat vol kannetjes. Je krijgt nu als cadeau een mooie wikkeldeken, die had ik nog niet  ( heb stapel badcapes, en daar wikkelde ik de jongens altijd in ) dus erg welkom en heerlijk zacht. Dus we kunnen weer plassen in de kannetjes!

Gisteren voor Romy dr spreidbroekje geweest, we hadden dezelfde arts als vorige week, die was nader hand denk ik blij dat we weg waren want mijn vriend had heel veel vragen waar ze geen antwoord op had en ze werd steeds zenuwachtiger van m. Maar we hebben een spreidbroekje gekregen, aanmeten was gewoon een kwestie van verschillende maten uitproberen, ze hebben die dingen daar standaard liggen. Helaas was ook hier de griep toegeslagen, Romy smorgens al huilend bij de PSZ opgehaald, door na het ziekenhuis en bij thuiskomst 39,5 gemeten. S'avonds 40,1 gemeten maar toch dat spreidbroekje maar aangedaan, maar om 23 uur sliep Romy nog niet en toen heb ik m maar afgedaan, vanavond weer een kans Hier een foto van dr spreider

Foto-JEBDVWWP.jpg

Kinerwens, ahhh arme Romy, die heeft dus een virus ofzo te pakken, je hoort er zoveel over. 2 broertjes bij de gastouder waren ook erg ziek vorige week, spugen, koorst en huilen...en gewoon naar de opvang gebracht worden.. hoop dat ze gauw opknapt. Ze zal best even moeten wennen, goed toch zoals juliie het doen, gewoon proberen en niet opdringen....zal wel even tijd kosten.

Suzy, goed dat je mee doet aan moders voor moeders, vond het ook zeker goed om mee te doen, maar eerlijk gezegd ook een heel gedoe. ging elke keer zo wat over mijn nek als ik de dop eraf draaide hahaha. maar fijn om dan weer even zon bevestigende test te zien...nog een week en dan heb je de volgende echo

We hebben onze draai al best gevonden. Ik kan creatief met mijn uren omgaan, heb er deze week weer 3 cliënten bij, dus begin al een kleine caseload te krijgen, erg leuk! Ga elke dag fluitend weg en kom zo ook terug. Onderweg 's morgens zingen we jip en Janneke mee op de cd hahahah wat die andere mensen in de auto wel niet moeten denken... Tygo doet het suoer, ben erg trots! Als je kijkt van hoe ver hij is gekomen en nu is...hij heeft gewoon even tijd nodig gehad om te aarden, maar geloof dat we nu goed de gang hebben. Ben ook eeg druk met zelfreflectie, ik word goed metmezelf geconfronteerd en moet goed na denken waar mijn grensen liggen, welke normen en warden ik wil hanteren etc. Ook in orive werkt dat door, zie nu wel steeds duidelijker mijn eigen gedrag van de afgelopen 2 jaar..oeffff..beetje aan mezelf werken kan geen kwaad :-)  dat niet slapen heeft toch wel behoorlijk impact gehad! Nu ja de afgelopen 8 jaar zijn een grote rollercoaster  geweest en dat heeft niet goed gedaan aan slechte karaktereigenschappen.... maar tussen bar en mij gaat het eigenlijk steeds beter, we werken goed samen op de werkdagen, genieten als we vrije tijd hebben en we lijken allebei tot rust te komen!

Hoe gaat het met Romy? Zo zielig als die kleintjes ziek zijn.

Ik moet zeggen dat het hier tot nu toe goed gaat. De jongens zijn wel regelmatig verkouden, maar bij Koen werd iedere verkoudheid een keel of oorontsteking. Iedere zes weken was meneer de klos. Maar sinds zn neusamandelen eruit zijn gaat het hartstikke goed.

Merk jij ook zo'n verschil Mar?

Ik geloof best dat nu behoorlijk met jezelf geconfronteerd wordt. Het eerste jaar ben je zo bezig geweest met overleven en met je gezin dat jij, jouw wensen en gevoelens toch wat in de verdrukking zijn gekomen. Hier zijn de eerste acht maanden van Thijs niet veel beter geweest, maar doordat ik me naar m'n werk moest slepen is mijn wereldje toch groot gebleven. Maar er was in die tijd weinig plaats voor Suzanne. Wel voor de jongens en mijn werk, maar er was geen energie over voor mezelf en mijn relatie. Dus ook wij zijn elkaar weer gaan ontdekken na die periode.

Deze baan is voor jou op het juiste moment gekomen, de flexibiliteit in uren en planning passen perfect bij je en ook Tygo is op een moment aangekomen dat ie er klaar voor is. Mooi toch, hoe alles samen kan komen?!?

Kar, hoe was het peutercarnaval?

Dat leeft natuurlijk behoorlijk bij jullie! gaan jullie volgende week nog los, of valt het mee?

Koen z'n leidster zei vanmorgen dat hij volgende week verkleed mag komen. Had er helemaal geen erg in dat het dan carnaval is, dus heb ook geen pakje gescoord. Morgen ga ik boodschappen met ze doen, dan maar eens kijken bij Blokker of ze nog iets hebben liggen.

Hebben Sepp en Lieke nog een verkleedpakje aan?

Ik doe nu voor de tweede keer Moeders voor Moeders. Bij de zwangerschap van Thijs deed ik mee aan een onderzoek van het ziekenhuis, en dat vond ik voldoende. Nu weer gevraagd voor onderzoek, maar kies nu voor MvM. Tja het is een mooi iets dat je kunt doen, maar wat je zegt Mar, het is wel een gedoe. Even een snelle plas is er niet bij, en vannacht ging het mis toen ik slaapdronken over mn hand plaste ipv in het kannetje...grrr

Nu Thijs het lopen goed onder de knie heeft gaat hij ineens meer spreken. ei, eten, auto, bumba, ernie ( ennie ) zijn nieuw in het assortiment.

nou vanacht was niet veel beter met Romy, gisteren heel de dag praatjes voor 10 en vanacht weer 39,4 gemeten, we hadden gezegd dat als ze lief zou gaan slapen met dr beugeltje( snapt Romy iets beter dan spreidbroekje) dat ze dan vandaag een cadeautje mocht uitzoeken, maar zo tegen 0.30 heb ik m toch maar weer afgedaan, bleef maar huilen elke keer, sliep een half uur weer wakker en huilen, en vanaf 2.30( tegen mn principes in) bij mij in bed geslapen( vriendlief had de nachtdienst, vandaag alweer heel de dag koortsvrij maar een humeur om op te schieten

Lastig hoor, nu weet je niet of ze zo huilt vanwege het broekje, of vanwege de koorts.

Nou Kar, we zien nu al wie het feestbeest is bij jullie! Och och die Sepp, natuurlijk nijdig omdat z'n slaapje is onderbroken, en dan moet je ook nog gezellig doen in een apenpak...ik zou ook recalcitrant worden als ik hem was haha

Koen heeft alleen een Bumba muts, niet het hele pakje. Heb anders nog wel z'n zwarte pieten pakje, maar da's toch meer iets voor december,

Ontwikkeling van Thijs gaat wel iets sneller dan bij Koen, denk dat alles 1 a 2 maanden sneller gaat. Dus niet wereldschokkend veel sneller!

Nou gisteren toch wat gehoord. De leidster op Koen z'n groep heeft gisteren tijdens het werk een tia gekregen, is afgevoerd en voorlopig uit de roulatie. Had toevallig 's Ochtends nog een tijd staan kletsen met haar. Ze is halverwege de vijftig en echt de beste die daar rondloopt. Slim, creatief en geweldig met de kindjes. Dus vind het vreselijk voor haar, en ook voor Koen, die is helemaal opgebloeid op haar groep!

Kinderen hadden gelukkig niets meegekregen van de tia, collega was gelukkig oplettend en heeft alles supersnel geregeld.

Kinderwens, wat sneu voor Romy zeg. Nu ze ziek is zal ze het broekje extra vervelend vinden denk ik. Misschien proberen als ze wat opgeknapt is? Hoop dat datgauw is!

Kar, nou is dus wel duidelijk welke van de twee het carnavalsbloed heeft hahahah. Grappig dat het zo leeftin een deel van het land. Hier merk Meer niets van, vroeger op school deden we er ook niet aan. Verkleedt gingen we als de juf jarig was. Ben wel benieuwd wat voor pakjes jullie zelf inmiddels in de kast hebben hangen! Zal inmiddels al wel een verzameling zijn. En gaan jullie dan zelf ook naar dekroeg en zo? Geen idee hoor hoe dat werkt hahahahah

Suzy, ben je nog geslaagd vooreen pak voor Koen? Bij de Hema hebben ze ook altijd wel grappige dingen hangen, en anders trek je hem een overal aan met zakdoek ofzo. Over je hand heen gepiest hahahahahaha sorry hoor, daar kan ik lol om hebben. Ik pieste namelijk van de week overmijnbroek heen......bij veel cliënten is de wc zoooooooo vies, daar ga je alleen in nood en hang je er boven. Ben ik dus nietzo goed in, maar moest daarna een eind rijden en dan 1,5uur bij een cliënt die nog viezer is hahaha, na liep ik dus met een piesbroek, erg fijn. Ga denk ik net als tygo maar een tasje mee nemen metreserve kleding  :D. Wat gaat Thijs goed zeg, leuk he dat kletsen. Ik genietvan de woordjes die hij zo grappig uitspreekt, de letters diehijnog kan zeggen...zo hebben we nu even letter tuffelen in het reportoire. vind het wel een goede omschrijving voor wat we dan doen, zit inderdaad tussen knuffelen en tuffen in hahahahah Hij geeft echt slijmkussen en knuffelt ons helemaal plat. Hahaha

Wat erg van die leidster zeg, hoop voor haar dat het allemaal mee valt en dat ze gauw opknapt...dat is echt schrikken zoiets, gelukkig hebben de kids het niet echt mee gekregen, maar ze merken natuurlijk wel dat ze nu weg is een tijdje..

Hoe voel je je verder iegenlijk? Willen wel precies op de hoogte gehouden worden hoor!

Nee ben niet meer op pad geweest. Had eerst de weekboodschappen gedaan en was beetje geschrokken van het bedrag, ben dus maar snel naar de auto gegaan haha Maar ik ga van het weekend nog even alleen de stad in en dan zal ik eens bij de Hema kijken. En een overal met zakdoek...tis een stadskind he, die dingen heb ik hier niet standaard in de kast liggen! Zou er trouwens wel eentje willen voor 'm, hij wil altijd met mies mee schoffelen, maar wordt er zo smerig van. Maar waar koop je dat??

Ow weet niet wat erger is...over je hand plassen of over je broek...getver om anderhalf uur met een natte stinkbroek te lopen haha wij hebben trouwens wel een tijdje tasje met reservekleding bij ons gehad. Koen spuugde zichzelf en ons weleens onder, en nadat we twee uur in kleding die stijf stond van de kots en vreselijk stonk, naar huis moesten rijden, hebben we een tijdje een zakje met campingsmoking in de auto gehad.

Ja dat kletsen is zeker leuk! Spreekt Tygo al echt zinnen? Hij s zo goed met praten!

Ik voel me prima hoor. Niet misselijk of zo. Wel enorme jeuk ( wordt s nachts wakker van m'n eigen gekrab ) en vraatzucht! Ooooh gisteren al om 10.45 m'n complete lunch verslonden. Toen om 1 uur en om 4 uur nog maar een keer gelunchd...en had de boys vanmiddag naar bed gebracht en meteen daarna zak kroepoek opgeschrokt. Nou ja, was met Thijs nog erger, toen zette ik om 09.30 al een zak tijgernoten als een trechter aan mijn mond...Hoop dat ik hier snel vanaf ben, is vast niet goed voor baby, maar is sterker dan ik! :(

Ben behoorlijk moe en heb al aardige buik! Springt meteen in model haha

@Suzy, zo dat is aardig schrikken zeg, gelukkig hebben de kinderen er niets van gemerkt.

Hier is het al een uur of 2 aardig aan het sneeuwen en er ligt al een aardig pak, hopelijk ligt het er morgenochtend nog want dan kan ik weer lekker met Romy sleeen.

Ze blijft maar een beetje koortsig, slaapt ontzettend slecht en is dus overdag niet te genieten, viel vandaag bij mij op schoot om 12.30 in slaap heb dr in dr bed gelegd en ze was om 15 uur weer wakker.Eten gaat ook al niet van harte, dus ik denk dat mn kleine meid weer iets onder de leden heeft, vanacht had ze het over oorpijn en pijn in dr mond, ja er komt een kies aan dus maar weer even denotinox gesmeerd, ze heeft 2 kiezen gekregen zonder dat wij er erg in hadden, maar misschien doet deze wel erg veel pijn.

Ook wij gaan naar een kindermatinee,  we gaan volgende maand naar Woezel en Pip, zitten wel op rij 13 maar het is de eerste keer dus we weten ook niet hoe ze gaat reageren, nou heeft vriendlief het idee in zn hoofd zitten om morgen naar Nijntje de film te gaan( duurt 1uur en 15 min) ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden en of we uberhaupt gaan met al die sneeuwd die er ligt