Jump to content
suzyQ

2011 baby's in 2013

Recommended Posts

Hoi , ik denk dat romy oorontsteking heeft? even langs de huisarts, kunnen die kleintjes heel veel last van hebben..

vanacht ging het redelijk goed, sliep alleen pas erg laat  21 uur, was om 23 uur even wakker, zat rechtop in dr bed en om half twaalf is eens een gil en gehuil, ze heeft ook bij de buurtjes gegeten gisteravond dus misschien teveel indrukken opgedaan daar, maar de rest van de nacht goed geslapen tot 7.15. Wel heel vrolijk vandaag, soms een beetje pieperig en zeuren maar ook heel lief op zichzelf aan het spelen, dus we kijken het nog even aan, anders idd even naar de ha

Kinderwens, hoe was de Nijntje film? Ik heb gehoord dat het inderdaad een lange zit is, maar goed te doen. En hoe gaat het met het spreidbroekje?

Vanmorgen voor het eerst naar de verloskundige geweest. Mooie echo gehad, geen hartje gehoord maar ze heeft het wel zien kloppen. Moet over twee weken terugkomen, dus ergens denk ik dan toch...het zal toch wel goed zijn?!?

Maar heb de twijfel weggestopt en zojuist kraamzorg geregeld. Misschien beetje vroeg met tien weken, maar ik wil dit keer particuliere kraamzorg ipv van een grote organisatie. Ben een beetje klaar met dat eindeloze geleuter aan mn bed, en de kans dat je meer dan 1 hulp krijgt. Met Koen had ik er vier in 8 dagen! En de particulieren nemen vaak maar twee gezinnen per maand aan, dus dan moet je er snel bij zijn.

Was een fijn gesprek aan de telefoon, dus ik denk dat ik wel een goede heb uitgekozen. Er volgt tzt nog een gesprek om elkaar te leren kennen, maar voelde nu al goed. Zij laat ouders veel zelf doen met baby, zeker als het niet de eerste is, en ontfermt zich over de andere kinderen en het huishouden. Dat is mooi, ik zoek geen kinderoppas, maar toen Thijs werd geboren heeft Michel hem de eerste week amper vastgehouden omdat Koen alle aandacht opslokte. Dus nu graag iemand die van wanten weet, en niet alleen bezig is met kletsen en schriftjes invullen.

Ik had het pas met 14 weken op mijn werk willen vertellen, maar denk dat dat eerder gaat worden. Heb nu al een hangbuik grrr Bovendien vermoeden ze het al. Was afgelopen weekend beroerd, overgegeven ( ik eet noooooit meer borrelnoten ) en dus maandag ziekgemeld. Toen gingen schijnbaar meteen de praatjes...wat is er toch met d'r aan de hand...al twee weken verkouden en niet lekker...nu overgeven...en toen schijnen ze als 1 man uitgeroepen te hebben ' zwanger'!! Nou lekker is dat...conclusie is dat je niet ziek kunt zijn zonder zwanger te zijn  ;)

Maar goed, zal dus behoorlijk op me gelet worden vrees ik, dus die 14 weken ga ik niet halen. Zeker niet met die dikke pens.

Nou we zijn niet geweest naar de Nijntje film, Romy had zo n rothumeur en was moe, om dan ook nog eens om 11.30 naar de bios te gaan zagen we niet zo zitten. Ze is wel weer opgeknapt, meestal nog 1 x wakker snachts om een slokje te drinken en even kroelen maar daarna slaapt ze weer verder, beetje jammer dat ze dan wel om 5 uur wakker is, maar wij gaan dan niet naar beneden ofzo, we laten dr in dr bedje en meestal slaapt ze dan binnen een uurtje weer, vanmorgen ook helaas sliep zij om 6 uur weer en toen ging mijn wekker, dus vroeg bedtijd voor mij..

Ik kon het toen ik zwanger was van Romy ook niet lang verborgen houden, wij hadden toen als werkkleding hele smalle blousse en ik had met 10 weken al echt een buik, nou wisten al mn collega's het al omdat iedereen wist dat we in de mmm zaten, maar de klanten zagen het al erg vroeg toen, en ja je gaat er ook niet om liegen natuurlijk want je wilt het het liefst van de daken schreeuwen, heb zelf van 1 klant toen een cadeautje gekregen/

@Suzy, mooi dat je een mooie echo heb gehad, en waarom moet je over 2 weken alweer terug komen dan??

Zo nu eerst even een poging om te schrijven. Heb net al klusjes in huis gedaan en Tygo slaapt nog, maar ja voor hoe lang hahaha Het schrijven schiet er hier echt bij in en dat wil ik niet, maar het loopt nu even zo. Op mijn werkdagen ben ik natuurlijk druk en op de overige dagen wil ik ook echt met tygo door brengen en als hij slaapt doe ik klusjes, administratie etc. 's Avonds eer ik op de bank plof is het vaak 8 uur en dan drink ik eerst koffie met barry, even bijkletsen van de dag en voor ik het weet is het vaak 9 uur en heb ik geen puf meer om te schrijven....luie vogel dus hier!

Maar hoe is het met iedereen? Sommige spreek ik nu ook via het spelletje op de tablet, dus dat is ook al anders.

Kinderwens, is Romy al weer helemaal de oude of nog steeds in de naweeen van de griep? Lukt het al met het spreidbroekje of kan ze er niet aan wennen?

Lief, hoe is het met jou en de kids? Ik zag je bericht maar ben er nog niet aan toe gekomen te reageren, mar ben het niet vergeten hoor!

Kar, hoe gaat het solliciteren van Marc? Zijn er op de boerderij van je schoonouders geen mogelijkheden tijdelijk? Hoop dat hij gauw iets vind in de buurt. Van de wek is hier in de buurt een Sepp geboren! Ken de mensen zelf niet hoor, alleen van naam, maar ik vond het wel grappig. ik heb de naam nog nooit eerder gehoord en nu "ken"ik er dus 2 hahah Hoest verder met de boeffies?

Suzy, en kan je het nog verborgen houden??? Vind het zo kanp dat jullie het zo lang voor je kunnen houiden tegen de familie! Ben erg benieuwd naar hun reacties.....Goed dat je de kraamzorg zo geregeld hebt, tis inderdaad wel fijn als je iemand in huis hebt die weet wat ze doet en waar je echt wat an hebt. Toch anders of het een eerste kindje is en ze daar alle tijd voor kunnen nemen of dat er ook nog andere kids in het gezin zijn.

Hier hebben we heftig weekje qua ziek zijn achter de rug. Tygo begon vorige week zondagmiddag vanuit het niets enorm te spugen en hield daar pas donderdag mee op. Goed beroerd en Barry kwam daar dinsdag vanuit zijn werk ook mee naar huis. Zelf heb ik dinsdagavond een alllergische reactie gehad op een sinaasappel. Was er wel mee bekend met kiwi, die is dodelijk voor mij, maar dit had ik niet aan zien komen. Gelukkig na een hoop gebel, iemadn gevonden die me op tijd in het ziekenhuis kon brengen en een shot gehad. Woensdag van de kaart door de medicatie en reactie en ook ik kreeg toen griep. Donderdag dus met z'n allen thuis wederom en vrijdag ook nog. in het weekend knapte we allemaal wel op en nu gaat het weer redelijk. Tygo begint nu wel weer iest te hoesten, maar hoop dat het niet wer doorzet!

Hij gaat hard op het moment, zegt steeds mee en maakt hele zinnen, verhalen, en liedjes! Hij verteld zelf wat hij gedaan heeft bij de opvang! Ook hebben we er inmiddels eindelijk een kies bij, na 5 weken ellende hahaha

Nou dat was het voor nu, want meneer is wakkerrrrr.....

Nou Mar, het gaat weer beter met Romy, we waren een beetje klaar met dat nachtelijke gekroel van Romy, mn vriend was 4 dagen vrij dus hij nam de nachten voor zn rekening. Als ze dan wakker zou worden zou hij gaan, we hebben met dr gepraat dat je snachts hoort te slapen, dat iedereen dan slaapt en dat je snachts niet kroelt. En niet meer elle lang met haar in dr stoel zitten snachts, maar gewoon even met dr kroelen en dan uitleggen dat ze weer moet gaan slapen, en weer terug in bed leggen, gaat ze dan huilen ja jammer dan, en na 30 min weer even kroelen, maar binnen een minuut weer terug leggen. En moet zeggen nu na 3 dagen slaapt ze beter in en heeft vanacht weer voor het eerst doorgeslapen, was wel om 5.30 wakker en na 30 min sliep ze weer.

Kinderwens, hoe gaat het met het spreidbroekje?

Ja het schrijven hier schiet er een beetje bij in. Moet zeggen dat ik 's avonds vrij moe ben en geen fut heb om te schrijven. Wel om te wordfeuten en scrabbelen, dat dan weer wel :)) Ik ga nu overdag als de jongens slapen vaak zelf ook even liggen. Kan niet toegeven aan de vermoeidheid met die apen om me heen, maar dus wel tijdens middagslaapje. En tja, dan blijven er weer huishoudelijke klussen liggen en moet je dat op een ander moment doen, en blijft er steeds minder tijd over om te schrijven.

Tja verborgen houden..nou ik begin echt al een hangpens te krijgen..ik draag nu wat wijdere shirts en los vest. M'n collega's schijnen het allemaal te vermoeden en eentje zat maandag ongegeneerd naar mn buik te staren..We hopen het volgend weekend te gaan vertellen, hangt er even vanaf of het lukt om mijn ouders te zien.

Hier ook een ziekenboeg. Eerst was ik ziek, vervolgens Koen, toen Michel en nu Thijs. Daar ging het vandaag wel redelijk mee, maar hij is toch naar opa en oma. Op zijn groep heerst het noro virus en wil niet dat hij dat meepakt. Virus was bijna weg, maar nu waren er vandaag toch ouders die hun kind hebben gebracht terwijl het overduidelijk aan de diarree was. Dus vanmiddag zijn de eersten weer afgevoerd en virus is weer aanwezig.

Gisteren was echt een vreselijke dag. We hadden dinsdag teamtraining en dat was emotioneel vrij intensief. Ik heb me wel redelijk op de vlakte gehouden, maar was er toch de hele nacht mee bezig. Dus gisteren vrij gammel, vervolgens heeft Thijs werkelijk de hele dag zitten huilen, en Koen ook dreinen en zeuren. Oh oh wat was ik blij toen Michel thuiskwam, stond niet meer voor mezelf in. Had 'm gedurende de dag al berichtjes gestuurd : help! kom naar huis! etc ..

Mar, slaapt Tygo overdag weer wat beter? Is hij goed gewend aan de nieuwe situatie?

Wat heb je trouwens gedaan met uitlaten van Guus? Doet die buurvrouw dat nu?

kar, hoe is het met Sepp en Lieke?

Nou het spreidbroekje hebben we maar even in de hoek gezet, eerst moest ze maar weer eens goed gaan slapen, nu al 2 nachten doorgeslapen dus misschien over een paar dagen weer proberen

@Kar, het slapen van Romy zit er een beetje tussen in, ene nacht gaat t hartsikke goed en de nacht daarna is het weer drama.

Gister heel erg geschrokken: Ik zat even achter de computer en Romy liep nog lief te spelen en ineens valt ze keihard voorover met dr mond en tanden op de plavuizen, ze had schijnbaar dr armen in de pijpen van een lange onderbroek van mn vriend gedaan en gestruikel, en toen was er heel erg veel bloed, mn broek eronder, Romy dr romper eronder, een handdoek eronder, mocht niet van dr kijken zag alleen maar bloed, na een tijdje mocht ik toch kijken, tand door dr lip, door en door, binnen en buiten kant, boven in tandvlees gescheurd helemaal blauw, dokter gebeld kon gelijk komen, alles zit nog vast en aan de wondjes doen ze voor de rest niets. Voorzichtig doen met bepaalde drinken en eten.

Vandaag had Romy een buitenfotoshoot, had een fotograve hier uit onze buurt georganiseerd, 5 euro per kind, dus dat was aantrekkelijk, waren meerdere kindjes bij.. er zijn foto's alleen gemaakt, met papa en/of mama, en een groepfoto, ze na 45 min gestopt omdat meerdere kindjes aan het huilen waren van de kou en we mogen de volgende keer als het warmer is kosteloos nog een keer mee. Ze heeft wel totaal 150 foto's gemaakt dus hopelijk zitten er een paar leuke bij van Romy, beetje jammer dat ze niet zonder mama op de foto wou

Kinderwens, goed dat jullie eerst weer even het slapen op de rit willen hebben voor je verder gaat met het broekje. de combi lijkt me niet ideaal....hopelijk gaat ze gauw weer goed slapen.

Kar, das me ook wat met Lieke! Dan mag je er wel rekening mee houden als je haar gaat brengen ivm de tijd of niet? Heeft ze dan wel een goede dag of is het dar ook pet? Herken de fase wel hoor, Tygo heeft het de week voor het ziek worden gehad...en toen hij ziek was natuurlijk ook,maar daarna hebben we hem even een paar dagen goed in het gareel gezet. Bij alles wat hij des aan, schreeuwen, gooien, slaan, dreinen ging hij op de stoel....solly mama.....tussie? Hahahahahahah Hoop dat het gauw over is en ook zon engeltje wordt.

Suzy, beetje bijgetrokken van de teambuilding? kan heftig zijn he en als je dan ook een week ziekenboeg achter de rug hebt en zwanger bent.....dat kan aankomen! Hahaha er wordt dus druk gespeculeerd over je buik, fijn hoor als ze zo lekker staren. Maar wel fijn als het er straks uit is, hoef je het niet meer te verbergen, lijkt me ook wel fijn. Weet koen het inmiddels ook al? of wachten jullie daar toch nog even mee?

De buurvrouw laat inderdaad Guus naar buiten. Maar de grap is nu dat Guus dus niets doet....grrrrrrrr Hij gaat of spelen of op zijn gat voor het hek zitten staren...stomme hond! Dus kijken het nog even een paar weken aan en als hij niets blijft doen vind ik het zonde van het geld. Ohhh ga zo verder, tygo is wakker maar voor ik deze tekst straks kwijt ben even posten!

Tuurlijk..ben even twee tellen met tygo bezig en gelijk nieuwe stof tot reageren!

kinderwens, wat zul je vreselijk geschrokken zijn. Ja gezichten, lippen kunnen zo bloeden....dan is ze fiks gevallen als het helemaal er doorheen is....zal haar wel flunk zeer hebben gedaan. Goed dat je even bij huisarts bent geweest, weet je zeker dat het goed zit en nu dus een blauwe lip? Hoop dat het niet al te zichtbaar is met die foto's, leuk idee trouwens en goed betaalbaar. Ben benieuwd of ze gelukt zijn.

Kar, het duurt dus al even....oeps, ja das echt naar zulke fases...kunne. lang aanhouden. Bij ons heeft de eerste fase ruim een jaar geduurd hahahahahaha toen begon hij pas bij te trekken  :sm1: Nee, maar is inderdaad wel een imslag als je bedenkt hoe ze normaal is. Sep gaat wel lekker? Grappig hoe ze elkaar zo afwisselen in dingen...aan de ene kant fijn heb je het niet tegelijk, maar de andere kant is dat je er dan altijd 1in een lastige fase hebt.  Sterkte met uitzitten...hahahah

Hier gaat het momenteel heel erg goed met Tygo...ok het slapen mag langer, maar ben blij dat hij eigenlijk altijd de nacht doorslaapt. Alleen als hij ziek is en zoals nu hoesterig wil hij wel eens wakker worden omdat hij half stikt. Dan drinkt hij even wat sap en slaapt zo weer verder. Ovedag blijf ik er nu dus bij zitten tot hij slaapt, en dan slaapt hij ongeveer een half uur tot een uurtje...is geen vetpot dus maar in die tijd kan ik net even iets voor mezelf doen aan klusjes en hij knapt er toch van op.

Verder is hij naast dat hij dus hoesterig is, echt supergezellig! Hij zit goed in zijn vel. Hij zingt de hele dag, heeft verhalen voor 10, speelt erg lief alleen en komt je halen als hij je nodig heeft. super knuffelig, komt vaak echt tegen je aan hangen en zegt dan: mama lief!!! En kan dan echt minuten lang bij je hangen, kussen zooooooo schattig! Hij schreeuwt en commandeert steeds minder en vraagt nu netjes als hij iets wilt. Wel een tegenstelling hoor met dievan mijn vreindin. Die zegt nu zon 10 woordjes en ik loop tygo te corrigeren...mag ik alsjeblieft drinken mama? Hahahahah maar goed, hij snapt het dondersgoed, dus moeten het wel bijspijkeren anders is straks het eind zoek.

Kar, hoop dat er snel wat opdoet voor Marc. En anders kun je het lijstje met klussen in huis uitbreiden :(

Hoe ervaar je die onzekerheid van het geen werk hebben? Ik vond het best een moeilijke periode, en niet in het laatste geval omdat het financieel veel impact had.

Oh oh en Lieke...ja die ontwikkelt zich als een echte ram! Kunnen heel lief zijn, maar ook flink tegendraads en pinnig. En snel gepikeerd. En wat een charmeur is Sepp! Leuk om te zien is dat he. Koen heeft ook een vriendinnetje op het kdv, ze zijn dol op elkaar, omhelzen elkaar 's Ochtends en spelen veel samen.

Maken ze al wel kleine zinnen van drie woorden? Ik vind het rond het tweede jaar best rap gaan met spreken. En zo fijn dat ze al veel begrijpen.

Zo Kinderwens, wat een schrik! Dat kan flink bloeden. Misschien maar goed dat je nog een keer foto's mag maken, dan is haar lip misschien wat minder aanwezig. Fijn dat je meteen terecht kon bij je huisarts!

Hoe gaat het op de Psz?

Ja ben bijgekomen van de teambuilding. Ik krijg nog een vervolggesprek met de trainster. Zijn toch wel wat dingen die ik graag anders zou zien. In mezelf dan. We werken met human dynamics, kennen jullie dat? Dat werkt volgens bepaalde principes. Ik zou graag wat minder E willen in mijn werk, en meer M. Denk dat ik daardoor makkelijker met situaties en bepaalde mensen om kan gaan. De trainster gaat hierbij helpen.

Zojuist mijn schoonmama gesproken en dacht een afspraak te maken voor volgend weekend, dan willen we het vertellen. Zijn ze weg...en week daarop op vakantie...grrr even verzinnen hoe we dat gaan aanpakken.

Mar, hoe gaat het nu met het eten van Guus?

Fijn dat Tygo zo goedgemutst is, wat zijn jullie toch van ver gekomen! Zag ik nu op FB dat hij koffie lust??

Koen zou in theorie op mij moeten lijken, we zijn vier dagen na elkaar jarig. Maar hij lijkt helemaal niet op mij. Is eigenlijk een exacte kopie van zijn vader. In uiterlijk, maar ook karakter. En dat is lief, gevoelig en makkelijk. Heel zijn manier van reageren op mensen en situaties is echt als zijn vader, absoluut niet als een ram! Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Hoelang heeft Marc vorige keer zonder werk gezeten? En was er nu in april iets dat hij kon gaan doen?

Tja de school moeten bezuinigen, budgetten worden aangesnoerd, de overhead ( ondersteunend personeel ) moet aardig omlaag, maar toch is er nog geld voor dit soort dingen. Ik heb ruim 9 jaar in het bedrijfsleven gewerkt, en daar moest ook altijd bezuinigd worden, maar daar was toch echt geen geld voor teambuilding. Hooguit voor een intern cursusje excel.

Het kan inderdaad veel opleveren. Ik vraag me wel af of het voor ons als team de kosten waard is, maar op persoonlijk gebied wel. We hebben ook ieder jaar twee dagen voor de hele afdeling. Zitten we in een hotel met eigen trainers. Tja kost veel, maar onze werkgever vindt dat persoonlijke ontplooiing een onderdeel is van een goede werknemer. En dat klopt wel. Dat loopbaantraject vind ik heftig, maar heeft wel opgeleverd dat ik bepaalde inzichten heb, en weer meer rust en tevredenheid heb gevonden in mijn werk.

Nou mijn ouders komen zaterdag, en daar gaan we mee eten. Die kunnen we iig het goede nieuws vertellen.

Ik bracht Thijs vanmorgen naar de opvang, hij is anderhalve week niet geweest, en die rende meteen enthousiast rond. Leek erop dat hij de opvang heeft gemist, grappig om te zien.

Ik heb een vriendinnengroepje uit mijn oude woonplaats, we kennen elkaar ruim 31 jaar. Alle drie hebben we hulp nodig met zwanger worden, ik IVF, vriendin ECD en andere vriendin KID. En nu zijn we dus tegelijk zwanger. De KID vriendin is 5,5 week na mij uitgerekend, en de ECD vriendin bevalt in april. Zo speciaal!! Vier jaar geleden met oud en nieuw zag het er nog slecht uit, en oud en nieuw 2013 zullen er zes kinderen zijn. Dat vind ik toch wel een mooi verhaal.

De ECD vriendin heeft inderdaad een anonieme donor, ze zijn in Spanje behandeld. Zij is zelf half Spaans, dus deze beslissing voelde goed. Er zijn er twee teruggeplaatst, maar eentje blijven zitten. En ja, vriendin drie heeft KID gedaan, ook een anonieme donor. Mooi he, drie dikke vriendinnen, en dan drie zulke verhalen.

Nou ik denk dat mn moeder er wel even emotioneel van zal zijn! Nu nog zien wanneer we mijn schoonouders kunnen strikken.

Lijk ik op een ram..?!? Nou je kan geloof ik niet meer ram zijn dan ik haha explosief, impulsief, koppig en lief. En dat alles binnen een minuut. Herkenbaar?

Dus er zijn twee mooie kansen voor Marc, maar niets concreets. Tja altijd fijn als de voorkeur bij jou ligt, maar zolang je de baan niet hebt, heb je er weinig aan.

Ik zit nog steeds in het loopbaantraject, maar afspraken zijn nu minder frequent. De behoefte is minder, alles begint nu op zijn plaats te vallen.

Hebben jullie dan helemaal niets op dit gebied op het werk?

Zo weer even een poging om wat te schrijven al moet ik eigenlijk met mijn tas aan de slag......Tygo heeft een flesje water in mijn tas gegooid, mijn werktas......al mijn papieren, cleintgegevens etc...ik heb echt even staan janken, maar goed eerst alles maar op de verwarming gelegd en straks maar even kijken of ik een fohn kan regelen...

Suzy inderdaad heel bijzonder dat jullie nu alle drie toch kindjes mogen krijgen. Je kent elkaar al zo lang, allemaal hulp nodig en dan ook nog zo'n resultaat, heel speciaal en maakt de band alleen maar hechter! Ik ken de methode waarmee jullie werken met de teambuilidng niet, zal eens googlen als ik geen spelletje zit te spelen of bezig ben hahaha Maar wel goed dat er zoveel aandacht voor is, meeste bedrijven bezuinigen toch wel heel erg daarop. Bij ons is er wel een groot cursusaanbod, maar echt gericht op deskundigheidsbevordering. Wat irritant dat er tot nu toe geen mogelijkheid is om met je schoonouders af te spreken! Nou je ouders sstaan in ieder geval in de planning...stuur je je schoonouders zo'n fotopuzzel ofzo hahaha hehheben zeiets te doen in de vakantie!

Tygo drinkt inderdaad koffie...slecht he! Wij drinken het graag met veel gekookte melk en een beetje suiker en dat vind Tygo heerlijk. Mestal lepelt hij mee, eet dan vooral schuim, maar af en toe mag hij in het wekend een eigen kopje hahah

Kar, als ik Suzy zo hoor heb je dus een echte ram in huis hahaha nou dan zie je nu gelijk alle kante van de ram, meestal engeltjes maar als het even niet zint... Ach komt vast wel goed met Lieke! Wel fijn dat Marc wat ingangen heeft en dat er in ieder geval goede lijnen zijn uitgezet! Ok, tis inderdaad nog niets definiteifs, maar ik vind het al heel wat hoor! Als ik zo om me heen hoor van mensen die een baan zoeken, het is gewoon niet makkelijk in deze tijd. Hoop echt dat jullie gauw goed nieuws krijgen!

Nou, ik was van plan om eens even lekker van me af te schrijven, maar die tas oh die tas blijft door mijn hoofd gaan, dus ik ga er eerst toch maar mee aan de slag en kijken wat er verder nog te redden valt!

Kar, jehheeeeeee wat ontzettend goed zeg!! Das nog eens leuk nieuws! Lijkt me een hele opluchting of niet? Wat voor baan is het geworden? beetje in de buurt? Kijk je hebt dus wel voorbeeldige kids hahahah heerlijk is dat dan he zon avondje. dat je gewoon 2 engeltjes naar bed brengt. Zulke momenten hebben wij de laatste tijd dus ook steeds meer, kan dan zo genieten!

Maar nu even niet hahahahah nu vind ik het een draad...grrr hoe durft ie....maar gelukkig zat mijn tablet er niet in!!!

Gefeliciteerd Kar! Dat is nog eens goed nieuws! En toch nog snel gegaan!?!

Nee zeg, goed dat je tablet er niet in zat..hoe moet je anders wordfeuten???

Yessss weer naar verloskundige geweest, en hartje gehoord!! Alles zag er uitstekend uit, baby is flink gegroeid en zat nu op 12.3 ipv 11.6 weken. Wauw, was zo gaaf om te zien!!

Gefeliciteerd Kar,hier weinig nieuws. Romy is vrijdag op zaterdag lekker bij opa en oma blijven logeren, wij gingen een middagje en nachtje naar valkenburg, lekker uit eten en naar het casino geweest. Romy was hartstikke lief geweest bij opa en oma, ze zit nu re zeuren dus ga even een eierkoek voor dr pakken

Tygo en barry zijn samen boven aan het opruimen, dus voor zolang de rust beneden heerst.....

Kinderwens, lekker hoor even samen een nachtje weg. Ik zou het ook wel graag willen, maar het idee van tygo wegbrengen maakt me bij voorbaat al naar hahaha dus misschien moeten we eerst maar eens een nachtje weg doe met z'n 3en..kan ik zelf zien hoe hij het doet in eenvreemde omgeving en vreemd bed. En nog wat gewonnen in het casino?

Hebben jullie nog vorderingen gemaakt met het spreidbroekje? Slaapt ze nu al weer beter?

Kar, wanneer begint Marc eigenlijk met zijn nieuwe baan? Toen ik eenmaal wist dat ik weer zou gaan beginnen voelde de laatste weken echt als vakantie. Heb je nu ook spoed bij je klussenlijst gezet? Hahahahha Heb je een gezellige verjaardag gehad? Hadden je boeffies nog iets gemaakt of doen ze daar niet aan.. Ik ben a.s woensdag aan de beurt...31....aftakelen is nu wel begonnen hahaha

Ben benieuwd of ik ga krijgen van Barry en Tygo.. barry is niet zo van de kadoos en helemaal als hij niet kan uitgeven wat hij wilt. We zitten nog steeds erg krap, dus het wordt een kleinigheidje als ik al geluk heb. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat eentekening ook al leuk is, dat het om het gebaar gaat etc, dus ik wacht af.

Merk je op je werk ook verschil nu er per januari veel indicaties over zijn gegaan naar de gemeentes? Of speelt dat bij jullie niet?

Suzy, wat gaaf weer he een goede echo en een kloppend hartje. Zo fijn dat je hem nu wel gehoord hebt...stelt toch gerust! las dat je buren weer een feestje aan het houden waren in het bubbelbad hahaha, van die zeepballen kopen en gooien zou ik zeggen :-)

Begint nu eindelijk op te schieten dat je het de familie kan vertellen...benzonieuwsgierig naar de reacties!! Weten de kids het nu ook al of wacht je daar nog mee?

Tygo is weer goed ziek geweest afgelopen week...koorts, spugen, huilen..huilen en ohja huilen. ..woensdag werd ik voor de verandering aangereden..dus ging weer lekker hahahaha. Maar goed tygo knapt weer op, scha aan de auto valt mee, zelf alleen nog maar spierpijn, dus komt weer helemaal goed. De nieuwe auto hebben we weer op marktplaats gezet....hij rijdt super, maarzuipt enorm.....100 euro gaat erin en daar doen we 1,5 week mee...en barry rijdt dan alleen naar zijn werk...niet tebetalen dus!!! Zo klote.....maar is niet anders. We krijgen er in de garage 600 euro minder voor dan we er een paar weken geleden voor betaald hebben, dus oaticulier verkopen is handiger. Wel lastig als we hem verkooen, want dan zitten we zonder auto en nu al een andere kopen kan niet vanwege het geld. Nu kregen we een reactie van iemand die zijn auto wil ruilen...hij betaalt dan bij, dus dat zou een goede optie zijn. Hij zoekt een automaat, maar zijn auto lijkt nog prima. Voordeel is dat we dan goedkoop een auto hebben waar we dit jaar mee uit kunnen rijden. We krijgen zo'n500 euro erbij, dus dat is helemaal fijn. Als we dan het geld hebben van de rechtszaak, kunne we kijken naar een betere.

Even kijken hoe dit loopt dus, maar leuk dat er nu een mogelijke oplossing lijkt voor een probleem waarmee we zaten, wij zitten ons zorgen te maken en dan kan het zo makkelijk gaan.

We moeten hier de touwtjes wel weer aantrekken met tygo, hij maakt nu gebruik van het feit dat hij ziek was en denkt alles te commanderen en gillend te bereiken.....erg vermoeiend en energie slurpend....gisteren heeft hij vaaaaaaaaaaaak op de stoel gezeten en vanochtend nog geen keer, dus hoop dat het consequent handelen ook gaat werken :-)

Ik was het zat met de afspraken tussen de advocaten maken om verder te komen en heb afgelopen week zelf een mail gestuurd naar de advocaat van de tegenpartij. Mag natuurlijk niet, maar tja....ik kreeg gelijk de volgende dag een reactie van de tegenpartij dat er deze week nog een belletje komt om een afspraak te maken. Mijn advocaat schreef me dat hij zich zeer in verlegenheid gebracht voelde, maar complimenten voor mijn mail en omschrijving daarin.... ik 2 data doorgegeven in maart die ik niet kon en jawel, eerste afspraak plan de ze op een dag dat ik niet kon....volgende afsoraak op de 2de dag dat ik niet kon grrrrrrrrrrrrrrr maar goed,nu komen ze 9 april bij mij en ga ik 19 maart naar mijn advocaat om dit voor te bereiden....meetsal na de laatste afspraak duurt het nog zon 3 weken voor er vaak overeenkomst is over het bedrag, en het uitbetalen duurt dan nog zon 4 maanden.... als we geluk hebben is het dus eind van het jaar afgerond.. voor ons is het nu belangrijk dat we weten wat voor bedrag eronze kant op komt. Dan weet je eindlijk waar je aan toe bent, kan je vooruit gaan denken en weet je dat jenogmaareen x aantal maanden moet zien door te komen!

De mannen beginnen inmiddels ruzie tekrijgen boven hahahahahhahzh hoor je barry constant: tygo!!!! Nee!!!!! Laat dat eens!!!!

Ik ga spullen bij elkaar zoeken, gaan even op de kofie bij mijn zusje. Mijn ouders gaan uit de kerkaltijd bij mijn zusje op de koffie enborrel, dus altijd gezellig. Mijn zusjes huis is ook verkocht trouwens,die gaat dus met dikkebuik straks oververhuizen......maar wel fijn dat ze dan de gezinsstart kunnen maken in het nieuwe stekkie. Mijn zus is inmiddels ook over naar hun tijdelijke huis en die verhuizen we in december nogmaar op 1 voorwaarde over.....dat ze alle klerezooieens uitzoekt en opruimt........je gelooft gewoon niet wat die allemaal aan troep heeftbewaart...was gewoon niet tedoen zoveel! Hahaha ze heeft dus nog een hoop te doen voor dec. Mijn zusje heeft het grootste deel van de inboedel mee verkocht, tafels,banken, gordijnen, bed etchahahaherkomt een eeuwige vrijgezel van 45 in..gaat voor het eerst het huis uit!

Nu ik dwaal af...ik ging aan de slag!

Oh lekker Kinderwens, saampjes even weg! Was Romy bij je ouders?

En nog iets gewonnen?

Kar, al druk aan het verzinnen wat je Sepp en Lieke volgende maand zal geven, of ben je meer van het last minute werk? Ik ben voor Koen op jacht naar een echte indianentent, maar die dingen zijn nog flink prijzig!

He Mar, dat is niet best van de auto. Die ruil zou perfect zijn, maar zonde van de tijd en energie die je erin moet stoppen. Zonder auto is toch geen optie ivm jullie werk?

Wanneer weet je meer van de ruil?

En wat goed dat er nu eindelijk schot in de zaak zit! Ja ok, niet volgens het boekje, maar na al die jaren advocaten narigheid wil je er toch eens een punt achter kunnen zetten. En zou fijn zijn als er geld je kant op komt.

31...pff ik word volgende maand 36, en Kar is weer vijf jaar verder, dus laten we het niet over aftakeling hebben!!

Tja Tygo is z'n grenzen aan het verkennen, hoort bij de leeftijd. Uiteindelijk zal hij wel luisteren hoor, gaat erom wie de langste adem heeft. Maar af en toe word je gek van zo'n kleine tiran!

Gisteren hebben we een goede dag gehad. We zijn al paar weken op zoek naar andere auto. Goed gekeken naar budget, verbruik, zwaarte, aantal kilometers en natuurlijk uitgetest waar er drie zitjes op de achterbank kunnen. Michel is al paar keer ergens proefrit gaan maken, maar gisteren zijn we dan met het hele gezin naar een garage geweest waar een goede optie stond. Vond het overigens niet zo'n succes met de kinderen, maar was even niet anders. Rit gemaakt, was gewoon prima. Dus toen moesten we gaan onderhandelen. Dat hebben we met huidige auto helemaal niet ode aangepakt, hebben ons financieel oor laten aannaaien. Dus nu moest het anders. Michel zag het al helemaal niet zitten, die vond het wat voor mij, zeker nu ik nogal fel ben door de hormonen. En bedankt schat. Hebben goed bekeken wat huidige auto waard is, en de nieuwe, en zo bepaald wat we wilden betalen en op welk bod we dan moesten beginnen. Dus ik helemaal voorbereid, was zo strak als een boog, elektrisch geladen en klaar voor de strijd. Doet die man zijn bod als eerste, is dat gewoon wat wij als begintijd hadden gedacht, en dus stuk lager dan wat we wilden betalen. Dus ja, m'n mond zakte open en had soort van anti climax haha kon alleen nog maar mompelen, ok, deal..

'S avonds kwamen m'n ouders en hebben ons mee uit eten genomen, en hebben wij ons nieuwtje verteld! M'n moeder had het nog niet verwacht, oppas ver een paar maanden. Ze waren allebei erg verheugd, zelfs m'n vader, dat had ik niet verwacht. Vanavond Mies z'n ouders!

Helaas eindigde de avond minder leuk. Buren hadden idd weer een feestje. Daar hebben we vorig jaar afspraken over gemaakt, maar zijn ze blijkbaar vergeten. Eerst hadden ze al keiharde muziek van 23.15 tot 24.00, en ja hoor, toen gingen ze net na middernacht die rotjacuzzi in. Bubbels en streams aan, gillen, lachen en schreeuwen naar elkaar. Wij naar de logeerkamer vertrokken, maar daar hoorde je het ook. Dus ik eerst al nijdig wat uit het raam geroepen, maar dat horen ze natuurlijk niet. Dus Mies om half een over de schutting geblaft. Ze vonden het maar onzin, het was al een tijd geleden en half een op zaterdagnacht moest toch best kunnen?!? Interesseert me niet wat ze doen op zaterdagavond, maar ik wil kunnen slapen en zolang zij gillen in dat ding doen wij geen oog dicht. Zakte mies nog tijdens z'n geblaf door het kratje waar hij op stond...maar ok, ze werden iets rustiger daarna en om02.00 gingen ze eruit en konden wij slapen.

Ik weet ook niet meer wat ik met ze aan moet. De broze verstandhouding die we hadden ( vriendelijk gedag zeggen maar eigenlijk de pest hebben aan de ander ) is wat mij betreft voorbij. Heb het zo gehad met die eikels! Dus voel me na vier uur slaap waarin ik zes keer moest plassen niet zo heel gezellig...grrr

Nou we hebben een leuke avond gehad met weinig verlies, Romy was smiddags bij mij ouders daar heeft ze gegeten en die hebben haar na het eten bij mijn schoonouders gebracht.

Dat spreidbroekje hebben we niet meer geprobeerd moeten we echt  weer gaan proberen maar heb er een hard hoofd in.

We hebben vorig jaar een ballenbak gekocht voor Koen. opblaasbaar ( nou ja, met pomp dan ) en op koninginnedag 300 ballen. Dat was een groot succes, dus misschien een aanrader?

En je kunt aan andere mensen puzzels en tekenspul vragen. Merkte dat Koen vanaf de zomervakantie daar heel veel interesse in had. Hij kan gerust anderhalf uur aan tafel zitten en een beetje krassen met stift en stickertjes plakken.

De nijntje laptop is ook een goeie, daar zijn ze allebei verrukt van.

Thijs eist zeker meer terrein op. Die twee zitten elkaar voortdurend op te jutten en rennen gillend van pret achter elkaar aan. Soms veel plezier, en soms bonje. Tja echt rustig is het hier niet meer. En Thijs vreet dingen uit waar Koen volgens mij zelfs nooit aan gedacht heeft. Dat belooft nog wat. En iets doen in huis vind ik helemaal lastig. Ik probeer het, kan bv wel de keukenkastjes soppen en wat stoffen in de huiskamer met de jongens om me heen, maar veel verder kom ik niet. Was mik ik allemaal in mand en dan sta ik drie kwartier te vouwen aan de eettafel terwijl mn boefjes om me heen de boel slopen.

Thijs slaapt maximaal anderhalf uur, maar Koen maakt nog regelmatig drie uur.

oh oh die Sepp, dat ie fatsoenlijk uit dat ledikantje kan komen met trappelzak!!!! Ben benieuwd hoe het grote bed zal bevallen!

Ach ik vind ouder worden niet zo erg, maar ik denk weleens, jeeee...straks 36, waar blijft de tijd dat je 23 was en de wereld nog open lag! Heb heerlijk gefreewheelt in die tijd. Wat werken, paar maanden op reis, tijdje in Londen gewoond. Deed gewoon waar ik zin in had, en nu ligt alles zo vast. Maar dat heeft ook weer z'n charme.

Tja dat wordt straks inderdaad een uitdaging met inpakken van de auto!

Heeft Marc er zin in, is het wat hij graag wil?

Als je teruggaat in je oude functie, kunnen ze je dan ook terugzetten in schaal? En hoe vind je het zelf dat je teruggaat?

Oh en kliederschorten, die moet je ook hebben voor de kids! En de Ikea treinbaan is ook leuk. En er is ook een voorleesboek, 365 kabouterverhaaltjes. In de zomer mee begonnen, en grote hit bij Koen.

Michel zn ouders waren gisteravond totaal overdonderd, die hadden 'm echt niet zien aankomen. Omdat we IVF nodig hebben, dus is vraag of het weer lukt. En vooral omdat we het niet makkelijk hebben gehad met Thijs. Acht maanden huilen en amper slaap doet een mens geen goed. Dus ze dachten dat we het niet zouden zien zitten. Kwam dus onverwachts voor ze, maar ze zijn er erg blij mee. Zes kleinkinderen uit 2 kinderen is toch een mooie score! Is voor hen ook een laatste kleinkind cadeautje, onverwacht, maar erg leuk.

Had verwacht dat mn schoonmoeder wat meer gematigd zou zijn, maar ze is nogal dol op de jongens ( die zijn veel minder wild en meer opgevoed dan de drie van Michel zn zus ), en zei meteen, als de nieuwe baby is zoals de jongens dan ís het goed te doen.

Vandaag ook op het werk verteld, en mn baas reageerde zowaar goed. Vorige keer was ie niet zo blij, en feliciteerde hij me niet eens, maar dit keer moest hij lachen en feliciteerde me meteen. En ook de collega's erg enthousiast.

Zooo dames...zitten jullie op de praatstoel????

Zit ik net alles te lezen en als ik danreageer denk ik...hmmmmwat stond er ook alweer, zie toch die aftakeling!!

Kindwens, kan me voorstellen dat je er een hard hoofd in hebt met dat broekje...joh probeer het nog eens en wil het echt niet, tja dan heb je het georobeerd toch?

Kar, boeffie Sep dus al uit zijn bedje hahaha zie hem al helemaal gaan. Wij slapen zekf beneden en tygo boven, dus zou me dood schrikken als hij ineens naast me staat! Gelukkig maakt hij geen aanstalten om eruit te klimmen, maar ropet netjes..cross my fingers dat het zo blijft. Lieke niet Meer slapen?? Ohhhh slecht is dat he..hoop dat het een fase is, want tygo heeft het toen ook een weekje gehad. En nu slaapt hij weer al is het maar 40 min...

Ja hun verjaardag schiet al op! Lastig he om wat leuke dingen te bedenken, net wat je zeg, je koopt in de lopvan de tijd al dingen om markten, krijgt een hoop...maar gelukkig heeft onze georganiseerde en altijd vooruit denkende Suzy genoeg ideeën. (Das echt als compliment hoor suzy..)

Terug naar je oude functie..zo das niet niks, hoe sta je daarin? Verandert veel he vanuit de overheid...merken het ook enorm hoor, maar wij krijgen nu ook mee te maken dat alle indicaties vanuit gemeentes geindiveerd gaan worden en verdeelt.. daarnaast lopen dat klases va. De indicaties erg achteruit...echt shit. Nu krijg je voor bepaalde gezinnen bijv. 3,9 uur per week en dat wordt dan straks 1,9. Minder uren per cliënt, wel hetzelfde blijven doen, je hebt veel meer clienten nodig om je caseload te vullen... gaan nu ook weer over naar de multidisciplinaire reams, dus geen TB team meer. Heb volgende week de kick of van mijn team...ik heb een wijk gekregen die erg bekend staat om de heftigheid van de problematiek...lekker dan! Is echt een flatwijk met allemaal allochtonen, veel verschillende culturen en vooral psychiatrie. Nu heb ik veel ouderen uit de bilt. Grootste gedeelte is miljonair hahahah dus ja er gaat ook voor mij inhoudelijk een hoop ver andere :-)

Marc dus maandag aan de slag, spannend hoor! Wat gaat hij nou precies doen? Hij is tsraks blij als hij mag gaan werken met al die klussen hahaha Was het leuk bij de dierentuin?

Suzy, goede koop gedaan dus met de auto! Hahahhahaha je had in de onderhandelstand moeten blijven joh, was je zo goed voorbereid! Maar fijn dat dat rond is, nu wij nog!

Wat leuk dat je ouders  en schoonouders zo verrast waren! Kan me voorstellen dat ze hetniet hadden zien aankomen. Kunnen ze nog een keer genieten van zo'nklein mensje..ik wilde mannetje typen hahahahah lachme suf als het eenmeisje wordt.

Bubbelbadbewoners al tegen gekomen vandaag? Zou ze maar eens uitleggen dat er na 10 uur 'savonds een rust moet heersen.....echt aso ze hoe mensen zich kunnen gedragen. Je houd toch rekening met elkaar, en helemaal jeburen!

Ik had nog een heel verhaal willen typen,maar heb geen bal zin meer hahahHa stomme toetsenbord van die tablet, typen achter de computer gaat toch sneller....dus wordtvervolgt van de week!

We hebben smiddags lekker een terrasje gepakt,lekker hoor met een fleece dekentje op het terras zitten, beetje mensen kijken. Daarna lekker uit eten, terug naar het hotel omkleden en hop naar het casino.

Romy heeft voor dr verjaardag een keukentje gehad en dat was echt een goede koop, we moeten hele middagen kopjes thee drinken met Romy:-)

Zondag gaan we gezellig naar Woezel en Pip, ben benieuwd hoe Romy het vindt en of ze stil blijft zitten.

Gisteren de tuin opgeruimd, hij is weer klaar voor de lente, Romy heeft al lekker buiten gespeeld, heerlijk hoor dit weer:-)