Jump to content
Sign in to follow this  
lisette2

Cryo

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben al heel lang niet meer hier geweest, maar wij hebben nog 1 cryo, we hebben een dochter van bijna 5 en een zoontje van bijna 9 maanden, allebei na 3 icsi pogingen....

Eigenlijk vinden we het goed zo 2 kinderen, ik gelukkig geen postnatale depressie gehad en echt kunnen genieten van Jurre, maar die cryo, ik vind het moeilijk om die zo maar te laten vernietigen..... maar ja is het voor mij nog wel verantwoord.... eerst maar een gesprek met de gyn daar over voordat we een goede beslissing kunnen nemen.

Mijn man zegt het is goed zo maar ik kan het echt niet, ik heb eerder ook wel gezegd ik wil wel 3 kinderen, maar ja financieel gaat het allemaal lukken enz. :-[

Maar weet iemand hoe het gaat in apeldoorn/nijmegen met terug plaatsen en echo's?

Liefs Lisette

Hoi Lisette,

wij Hebben na onze tweede poging nog twee cryo's in de vriezer ik kreeg na het evaluatie gesprek meteen een

papier mee waar precies op staat wat je moet doen voor een cryo terug plaatsing wij lopen ook in Apeldoorn? Nijmegen

Misschien is het handig dat je even een afspraak maakt in het ziekenhuis dan word het je wel uit gelegd.

Ik moest eerst wachten tot dat ik weer ongi zou worden wat dus niet kwam en dan moet je naar nijmegen bellen om

te zeggen dat je met een cryo terugplaatsing bezig bent dan zeggen zij voor wanneer je een afspraak moet maken om

een echo te laten maken,maar ik zou toch eerst even bellen want je moet ook een recept voorde medicijnen krijgen.

Als je die echo hebt gehad hoor je of het Bms goed is en hoor je of het ontdooien goed is gegaan en wanneer de terug

plaatsing is.

Ik snap heel goed hoe je je voelt ik heb dan helaas nog geen kinderen maar maar een beslissing ergens overnemen is en

blijft erg moeilijk denk er goed over na.

ik hoop dat je hier al wat aan hebt en laat het nog is weten wat je besloten hebt.

liefs Marjolein

Moeilijk hoor Lisette!

Ik weet niet of ik het bij de cryo zou kunnen laten! Als je laat terugplaatsen dan ben je het er samen over eens dat je wilt proberen een derde te krijgen. Lukt de cryo terugplaatsing niet, wat dan? Dan zijn er een heleboel gevoelens opgerakeld en het lijkt me niet makkelijk om die opzij te schuiven.

Terugplaatsen is meestal in eigen cyclus.

Hoi hoi,

dank jullie wel voor de reactie's.

Ik was benieuwd hoe vaak je naar het ziekenhuis moet voordat er een eventuele terugplaatsing is...

Dit ivm mijn werk, mochten we de cryo poging willen doen dan wil ik het eigenlijk niemand vertellen....

Nee een icsi poging wil ik echt niet meer, met de zwangerschap van Merle is mijn eileider al weggehaald omdat die dik en paars was en de gyn dacht dat daar de zwangerschap in zat wat achteraf dus niet zo was, later is mijn eierstok weggehaaled en met 7 weken zwangerschap van Jurre is mijn eierstok 2 keer gaan kantelen, dit wil ik niet meer mee maken en dat zou heel goed kunnen na een punctie.

Maar eerst een goed gesprek met de gyn en psycholoog, en met de internist want ik heb al 24 jaar diabetes.

Welke fertiliteitsarts zit er nu in apeldoorn?

Liefs Lisette

hoi Lisette,

In Apeldoorn zijn er twee fertiliteits artsen Dr Beemsterboer en Dr  v/d kamp het zijn allebei vrouwelijke artsen

voor mij maakt het geen verschil het zijn allebei goede bekwame artsen.

er is in apeldoorn ook een psychologe dit is mw Velzeboer daar ben ik niet geweest dus dat weet ik niet hoe zij is.

Voor een cryo terug plaatsing hoef je maar 2 keer naar het ziekenhuis 1 keer voor een echo en 1 keer voor de terug

plaatsing dus dat valt nog wel mee.

Dat lijkt mij niet fijn nee dat kantelen van je eierstok een collega heeft dat ook gehad die verging van de pijn.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en ander hoor ik het graag als je nog wat wil weten

ik wens je heel veel sterkte met alles.

Liefs Marjolein

Hoi Marjolein,

Dan is dr vd Kamp weer terug, die hebben we gehad met de eerste 3 pogingen, toen is ze weggegaan en hadden we dr Koenders die is met haar man mee gegaan naar het buitenland en dr vd Broek, maar zij is dus ook al weer weg....

Dr vd Kamp vond ik ook erg aardig en vond het jammer dat zij weg was.

Dat is niet vaak dat je dus voor een echo moet, hoe lang weet je dat van te voren wanneer je voor de eerst echo moet komen?

Wij hebben 1 keer een cryo terug plaatsing gehad maar dat is zo lang geleden en misschien doen ze het nu ook wel anders.

Het kantelen deed inderdaad heel veel pijn, ik was lijkwit en zweet van top tot teen, 2 keer in 10 minuten ongeveer, nou ik schrok heel erg omdat het met Merle toen ook niet goed ging en ik geopereerd moest worden, dan gaat er van alles door je heen na die tijd...

Liefs Lisette

Hoi Lisette,

Toen wij vorig jaar voor het eerst een afspraak hadden in het zh was dat bij Dr v/dBroek en diewerkte toe Dr Beemsterboer in

maar al snel daarna zag ik haar niet meer op een gegeven moment waren de afspraken bijDr Beemsterboer en als die er

niet was bij Dr v/d Kamp.

Ik moet nu wachten tot ik ongesteld ben en helder rood bloed heb (het is op gang aan het komen) en dan moet ik naar

Nijmegen bellenomte zeggen dat ik met een cryo terugplaatsing ga starten en dan zeggen zij als het goed is voor wanneer

ik in Apeldoorn een afspraak moet maken voor een echo.

hoe ging dat eerder danbij jou?

liefs Marjolein

Hoi hoi,

dr vd Kamp is toen weggegaan omdat ze het met nog iemand wou doen en dat gebeurde niet, ze is toen weggegaan, daarna zijn dr Koenders en vd Broek gekomen, zo hebben ze het mij toen verteld....

Dr vd Kamp heeft de eerste 3 punctie's bij mijn gedaan, daarna dr Koenders 1 en vd Broek 2, maar ze waren erg aardig allemaal.

De cryo is al 5 of 6 jaar geleden, ik ben het een beetje kwijt hoe het toen ging..... er ook zoveel gebeurd daarna.

Ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen!!!

Liefs Lisette

Hoi Lisette

Toevallig kijk ik weer eens een keer op het forum en zie ik jouw bericht staan.

Ik weet niet of je het nog weet, maar volgens mij schreven wij samen in het zwangeren-topic van april-mei-juni.

Afgelopen mei is onze dochter geboren. Ook zij was een overgebleven cryo. Het klinkt zo misschien minder gewenst, maar dat is ze zeker niet.

Na de geboorte van de tweeling hadden we nog 1 cryo over. Het laten vernietigen konden wij niet, ik ben bang dat ik daar heel mijn leven spijt van zou hebben. Zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden en dan daarna een potentieel kindje weggooien omdat je er al twee hebt, vond ik moeilijk. Daarom besloten we dus ook om deze laatste cryo nog te proberen. Maar mocht het niet lukken, dan zouden we niet weer het hele circus opnieuw gaan doen. Vooraf wist ik niet hoe ik er op zou reageren, en of ik bij een mislukte poging idd niet weer verder zou willen gaan, of er niet bepaalde gevoelens zouden komen boven drijven. Mijn man wist het zeker dat hij niet verder zou willen.

Toen we het eerste gesprek bij de gyn hadden gehad (en omdat het uitkwam met mijn cyclus meteen konden beginnen), wist ik het zeker. Deze poging, maar niet verder. En juist bij mijn man begon het toch weer meer te kriebelen. En hoe verder we in de behandeling kwamen, hoe zeker ik het wist. Lukte het, dan was het een enorm mooi kado, mocht het niet lukken, zouden we met ons viertjes gelukkig blijven.

Maar na een paar spannende weken, bleek ik zwanger, en hoefden we niet verder na te denken over wat te doen als het niet lukt.

De behandeling zelf valt heel erg mee. Ik heb wel vaker een echo gehad, maar dat komt omdat het heel moeilijk is om mijn bms dik genoeg te laten worden. Bij de behandeling van mijn tweeling (ook cryo) was die uiteindelijk maar 5,5, en nu is ie eindelijk volgens mij 6 geworden. Dus beide keren eigenlijk veel te dun, maar gelukkig toch gelukt. Ik denk dat ik nu in totaal 5 - 6 keer in het zh ben geweest. 1ste keer op gesprek en meteen uitgangsecho gehad, daarna een paar keer voor bms-meting en toen dus de tp. Als je geen problemen hebt met je bms, zal dat niet zo vaak zijn.

Wij hadden het ook tegen helemaal niemand verteld, en het was voor iedereen ook echt een verrassing dat ik weer zwanger was. Ik geloof niet dat iemand het had verwacht.

Ook als ik nu terug denk, ben ik heel blij dat we het hebben gedaan. Ik moet er niet aan denken dat we onze kleine meid niet hadden gehad. Het is zo'n heerlijke draak. Altijd vrolijk (behalve als ze honger heeft), vindt alles goed, gewoon een hele lieve leuke vrolijke dame. Maar natuurlijk moet je het wel samen willen, en moet het praktisch en financieel wel kunnen.

Groetjes

Hoi Kristel,

ja ik ken jou nog wel, vond de tekst van jou zo leuk zwanger van drieling zusje......

Ja ik heb precies hetzelfde gevoel als jij hebt gehad..... maar goed we hebben nog even voor we de brief krijgen.

En ja mijn leeftijd dat vind ik wel meespelen, maar goed eerst maar een afwachten en mochten we het wel willen dan maar eens naar de gyn.

Maar goed zover zijn we nog niet,

Als we het niet doen ben ik ook bang dat ik later spijt krijg.

Lief dat je hebt gereageerd, groetjes Lisette

Hoi Lisette, mijn buurvrouw heeft ook nog steeds een aantal cryos in de vriezer. In het AMC dan. Ze heeft 2 prachtige jongens. De eerste zonder mm en de 2e is uiteindelijk ook spontaan gekomen na 2 mislukte ivf pogingen de de 3e gecanceld en toen gestopt omdat ze er helemaal klaar mee was. Na een jaar spontaan zwanger vd 2e!

Nu heeft ze dus nog steeds cryos. Ik meen dat ze 15euro per jaat moet betalen om ze te houden. Ondanks dat ze echt geen kindje meer wil kan ze ze nog  niet "weggooien" en houd ze dus gewoon tot ze dat stukje helemaal kan afsluiten. Wacht eerst die brief af zou ik zeggen en anders hou je ze toch gewoon nog een jaartje tot je voor jezelf duidelijker hebt wat je ermee zal doen?!

Groetjes Patricia

Hoi Patricia,

ja we wachten idd nog even, en ik kan je buurvrouw heel goed begrijpen.

Ik ken ook mensen die hem niet meer wilden terug plaatsten en ze had er zoveel moeite mee, ik snapte dat toen niet, nu pas met onze cryo snap ik wat zij toen heeft gevoeld....

Groetjes Lisette