Jump to content
suzyQ

Broedkipjes en wachtbankje jan/feb 2013

Recommended Posts

Hoi meiden,

Even terugkomend op de punctie , daar heb ik nog behoorlijk last van gehad zeg! De punctie was dinsdag en t/m gisteren nog behoorlijk gevoelig en opgezette buik, alsof mijn biefstukken bont en blauw waren. Heb echt even gedacht dat het niet in orde was totdat het vanmorgen weer allemaal 'normaal' voelde..... anderen met dezelfde ervaring?

Vandaag dus de terugplaatsing gehad en daar voel je inderdaad helemaal niets van! Fijn! Kon toekijken op een schermpje en vond het erg mooi om te zien :). Ze hebben volgens hun trouwens een TOP-embryo teruggeplaatst, bestond uit 8 cellen ....klinkt goed  :D en ze waren ook heel tevreden maar kan iemand mij vertellen wat daar zo TOP aan is? En heeft dat nog een voordeel of helemaal niet ? Zijn vragen die nu pas bij me opkomen dus als jullie mij daar wat meer over kunnen vertellen graag!

Verder waren er nog 4 die van goede kwaliteit waren om in te vriezen, ook wel een fijne gedachten.

@Esther, wat een domper!! Heel veel succes meid, duim voor je!

Greetz Neelke

Haha, zie nu pas dat er 'biefstukken' staat  ;D  ;D  ;D

Dat moet natuurlijk 'eierstokken ' zijn, hihi.....

Oja, 15 maart testen, maar dat konden jullie natuurlijk ook zelf uitrekenen  ;)

@ Neelke, fijn dat het allemaal goed is gegaan. Hopen dat deze topembryo blijft zitten en idd gelukkig nog 4 in de vriezer!

@ Esther, dikke knuffel, veel sterkte. Dit is altijd weer zo'n klap...

De tp bij ons is goed gegaan. De eerste cryo was meteen goed ontdooid, dus dat is ook heel fijn. En nu maar wachten, wachten, wachten pffff. Ik wil een tijdmachine :)

@neelke fijn dat alles goed gedaan is en dat de pijn van de punctie verdweneb is en hopen dat het blijft zitten.

een TOP-embryo is geweldig nieuws maar het houd in dat de embryo zijn werk goed heeft gedaan.

alle processen heeft gevolgt wat hij moest doen.

soms willen ze niet goed delen of de embryo lopen achter.

wil je niet bang maken.

heb je al een TOP-embryo dat is een voordeel maar je lichaam moet het verder doen.

als je lichaam de TOP-embryo  niet accepteerd of niet blijft zitten.(niet in nesteld)

dan gaat het mis.

maar een TOP-embryo  is het halve werk alleen nu zorgen dat je lichaam mee werkt.

als alle 2 het goed doen dan komt alles vanzelf wel goed.

veel succes er mee en niet te druk maken zoek ontspanning op.

@ nico mooi dat alles goed gegaan is bij jouw het ontdooien en het terug plaatsen.

hoop dat de embryo zich goed innesteld.

Hi Neeltje

Het is eigenlijkbstandaard dat je de dag van de punktie en de dag erna een zeer gevoelige buik hebt. Ze prikken namelijk door je vaginawand heen om de eitjes te puncteren. Dus die wondjes moeten herstellen. Meestal zijn mijn darmen ook een beetje van slag en doet plassen de eerste dag een beetje pijn vanwege de drukopbouw in je buik.

Topembryo betekent a kwaliteit. Je hebt a,b en c. A is goed, b is gemiddeld, c is slecht. Dit is de manier waarop de eicel zich gelijkmatig deelt, wat nodig is voor een goede ontwikkeling. Een achtcellige is prima, dat betekent dat hij actief is na de bevruchting. Het had bijvoorbeeld ook een vier vijf of zes celige kunnen zijn.

Dat je er nog vier in de vriezer hebt is ook goed nieuws. Ik heb in alledrie behandelingen geen enkele cryo gehad.

Dus alles super goed nieuws! Geniet ervan!  :)

@ Nico: wat fijn dat dat de eerste meteen goed ontdooide en teruggeplaatst is!

Liefs conny

Guest tanja1969

hey meiden,

@ neeltje,

wat goed een toppertje terug en nu duimen dat die mooi blijft plakken en wat heerlijk ook nog 4 de vriezer in

@Conny

tis niet geheel waar wat je zegt want een 8 cellige met veel fragmentatie kan ook als een C worden betiteld

heb 1x een toppertje gehad (A) maar die was maar 6 cellig maar volledig zonder fragmentatie.

@broedkipjes zet hem op het meiden, broed maar flink uit

@ wachtenden, mijn duimen draaien voor jullie allemaal, dat ze maar mooi blijven plakken

@helaasjes, een warme knuffel van mij,

@ zwangeren, van harte meiden op naar jullie mooie echo's met kloppende hartjes

liefs Tanja

ken iemand het medicijn progynova 2 mg??

ik had de bij sluiter wel gelezen ja ik ben beetje vind allemaal wel best.

maar me moeder las ook de bij sluiter en die maakt zich zorgen over mij.

want in de bij sluiter staan geen leuke dingen.

Ik heb nu ook de progynova. Het is eigenlijk een medicijn voor vrouwen in de overgang, maar wordt nu gebruikt om het baarmoederslijmvlies dikker te maken. Als ik het goed heb... ik heb verder geen last van bijwerkingen.

Guest tanja1969

progynova word idd gebruikt om je baarmoederslijmvlies dikker te maken

ik heb het ook bij iedere cryo tp gebruikt en ook geen bijwerkingen van gehad

succes meid!!!

Lieve allemaal,

Bij deze even een kort berichtje van mij

Helaas is onze laatste poging ook mislukt

Ik weet even ook niet veel te zeggen, maar wens de rest erg veel succes met de behandelingen en voor de zwangere ook heel erg veel succes

Ik zal niet meer zo heel erg veel hier zijn, omdat het zoveel pijn doet

Lieve xxx marielle en theo

marielle en theo

heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

je hebt groot gelijk dat je even af stand doet van het forum.

vind heel erg voor jullie.

leef echt met jullie mee.

ik weet gewoon niet wat ik nog meer kan zeggen.

ben gewoon sprakeloos.

@tanja dankje we proberen het beste van te maken.

ben benieuwd of deze keer wel gaat lukken.

Hoi Marielle, wow wat een verschrikkelijk nieuws. Wat zullen jullie het moeilijk hebben. wat een verdriet en frustratie.. Heel veel strekte en ik hoop dat als je je weer iets prettiger voelt je laat weten hoe het met je gaat.

@ Esther, ook voor jullie een mega domper. Getver wat een narigheid ook dit hele ivf gebeuren :-\ Bah..

Groetjes Patricia

Veel sterkte Marielle, wat een ontzettend naar bericht. Snap dat je wat afstand neemt. Sterkte.

Esther, hoe is het met jou?

Ohhh Marielle ook bij jouw niet gelukt!!! Pff waarom toch he die stomme MMM!!!!!!!

Heel veel sterkte meid weet zo goed hoe %#& het is zo oneerlijk!!!

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden meiden doet mij altijd goed!!

Suzy opzich gaat het wel met mij de ene dag beter dan de ander de klap was nu minder omdat er helemaal geen TP was anders zit je die weken toch in spanning en nu was het meteen klaar had er voor mezelf al rekening mee gehouden dat het niet goed ging......

Ze hebben sinds een paar weken ook weer een poezenkindje (Missy) in huis van tussen de 5 /8 jaar de dierenarts kon het niet precies zeggen maar ze is zooooo lief ik geniet zo van haar!! In het begin was ze erg bang en mager tja je weet nartuurlijk niet wat ze allemaal heeft meegemaakt. Maar ze komt helemaal los en is al bijna 1,5 kilo aangekomen!! Waar ik ga gaat zij hihi het is echt een schatje!!!

Dit weekend gaan we samen er even lekker tussenuit overdag shoppen savonds uiteten en maar de film ochtends na het ontbijt denk ik meteen weer naar huis want ik wil Missy niet te lang alleen laten. Maar er toch even tussen uit!

Verde is het afwachten tot de 26ste wat de arts te zeggen heeft en dat hij een mooie brief voor de verzekering gaat schrijven.

Ben wel erg benieuwd of ze de 4de poging vergoeden!!??

Ook wil ik dat voor we verder gaan ze eerst weer een hydroscopie doen ik wil gewoon zeker weten dat mijn baarmoeder goed is de laatste is 2 jaar geleden.

Wat een verhaal weer hihi.

Iedereen die bezig is heel veel succes!!!

Voor de gene met eigenwijze emmy''s die maar niet willen blijven plakken sterkte!!

Lieve groetjes Esther xxx

Hoi Marielle,

Jeetje wat een vreselijk naar bericht!

Ik hoop voor jullie dat je samen de kracht en moed kunt vinden om hiermee om te gaan. Het is misschien een dooddoener, maar het is wel belangrijk.

Zo oneerlijk dat we allemaal die mmm nodig hebben om onze wens in vervulling te laten gaan. Met alles wat je ervoor moet doen en dan nog lukt t niet; onverteerbaar! Nogmaals veel sterkte en ik hoop je hier over een tijdje nog eens te horen!

Groetjes Ditte