Jump to content
suzyQ

Broedkipjes en wachtbankje jan/feb 2013

Recommended Posts

Hi meiden,

@ Jolanda: ik zag dat jij gewisseld had van puregon naar menopur, omdat puregon bij jou niet werkte. Ik ga nu in de volgende behandeling ook wisselen, dus ben benieuwd! In duitsland kosten tien stuks (750 IE) ook 320 euro kan ik je nu vertellen.  ;D Wat was precies het verschil in de uitwerking bij jou?

@ Patricia:nee, dat bedoelde ik niet. De arts geeft met het voorbehoedsmiddelen verhaal aan dat hij niet kan uitsluiten dat we op natuurlijk wijze zwanger kunnen worden, maar dat de kans wel heel klein is.

@sannie: ja, echt super dat ik nu korter medicijnen heb en nog even lekker kan genieten van d saune en het skiën hier! Vooral dat laatste is super! Ik ben benieuwd of ik met een weekendje skiën in maart meekan. Dit kan namelijk rond de punctie zijn, maar als ik mij goed voel en niet te hoog ga mocht ik mee van de arts. Dus dat vindt ik ook perfect! Vooral omdat dit onze laatste winter is in Duitsland!! Vanavond ook weer lekker wezen zwemmen.

Groetjes,

Conny

@marjolein..wat goed! Gefeliciteerd..ik hoop dat ik je snel mag volgen! @pitbul ik heb een deel van de behandeling in Leeuwarden en de tp is in Groningen. Wij hebben vanmiddag de tp...spannend!!

Vanmiddag de terugplaatsing, spannend hoor! Ben je al gebeld dat het goed ontdooid is, of is het geen bericht is goed bericht?

Conny, wat fijn dat ze goed naar je dossier hebben gekeken. Wie weet helpt dit! Ja als je eitjes niet goed rijpen schiet het niet op. Heb je alles al in huis gehaald?

Hoi allemaal,

@marjolein: geweldig nieuws!! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat heerlijk dat het soms ook gewoon wel lukt.

@conny: klinkt als veel begrip en nieuwe hoop van de arts! Dat is met al die onzekerheid toch wel erg fijn om te hebben, geeft toch wat moed om weer verder te gaan met de behandeling lijkt me!

@antjek: succes met de terugplaatsing vanmiddag en ik hoop op een positieve test over een paar weekjes. Hopelijk kun je een beetje ontspannen op t wachtbankje zitten na alles!

Wij hebben de 20e gesprek met de arts in t ziekenhuis. Inmiddels de informatie over assisted hatching ontvangen, ik heb het alleen vluchtig doorgelezen (nog geen puf gehad om er de volle aandacht aan te schenken), maar zoals ik t nu begrijp komen er geen extra kosten bij.

Verder begin ik in maart weer met de pil, dus de volgende poging (onze 3e) is dan in april!

Lieve groeten,

Ditte

@antjek heel veel succes!!! Dat de emmy maar lekker mag blijven plakken!!! Hoeveel cryo''s had je??

@ditte ook voor jouw straks weer spannend!! Schrijf al je vragen op hoor!

@conny super dat er nu een andere aanpak gaat komen fijn dat de arts goed naar je geluisterd heeft. Geeft toch een fijn gevoel he.

Ik had nog wel een vraagje waarom moet je die eiwitten nu precies nemen? Ik heb altijd veel legen eitjes bij iedere punctie 8 eiblaasjes en bij ivf1en2 5eitjes en bij ivf3 3eitjes zou het ook wat voor mij zijn? Of moet het bij jouw voor totaal wat anders?? Ik hoor het graag van je!

Iedereen die bezig is heel veel succes!!!!!

Lieve groetjes Esther xx

Hi meiden,

@ Esther: ik had de laatste twee keren 10 eitjes. De helft daarvan was ongeveer niet rijp. Dan moeten die nog bevrucht worden en valt er weer een aantal af. Dus ik heb door de stimulering wel eitjes in alle eiblaasjes, maar ze rijpen niet genoeg. Proteïne helpt bij het opbouwen van nieuwe cellen en kan dus een positieve invloed hebben. Enigszins extra eiwitrijk eten wordt vanuit de kliniek zoiezo tijdens de behandeling aanbevolen, dus kwaad kan het ziezo niet.

Ik ben dit keer ook blij dat ik geen neusspray meer hebt. Ik vermoed dat deze misschien (gedeeltelijk) verantwoordelijk is voor mijn slechte immuunststeem tijdens de behandeling. De eerste keer had ik geen spray en had ik dat probleem ook niet. Aan je eigen fitheid en immuunststeem kan natuurlijk ook iedereen werken en heeft ook een positieve invloed op de behandeling.

@ditte: als er geen extra. Kosten voor assistent hatching zijn bij dat onderzoek, dan zou ik denk ik gewoon meedoen! Hier is het een normale behandeling.

Groetjes,

Conny

Hoi Meiden,

Ik ben een tijdje niet actief geweest op het forum  :-\ moest even het één en ander op een rijtje zetten!!! hebben begin december een onze eerste icsi behadeling gehad maar die is helaas mislukt  :( heb de 2 weken na de terugplaatsing een super goed gevoel gehad zelfs misschien een beetje het gevoel dat het wel eens kon gaan lukken maar niets was minder waar. Op de testdag gaf hij negatief aan ik snapte er helemaal niks van mijn lichaam heeft totaal geen teken gegeven waar bij ik de gedachte kreeg dat het niet goed zat!!!  :o de testdag was ook nog eens op 1e kerstdag dus dat was allemaal niet zo leuk  :( heb het er best wel ff zwaar mee gehad..... maar we gaan er weer met volle moed tegenaan moet vanaf volgede week maandag elke ochtend mijn urine opvangen en daar mee vrijdags mee naar het ziekenhuis om te kijken of mijn LH-piek aanwezig is dan word onze cryo ontdooid en hebben we hopelijk een terugplaatsing. Hadden bij de eerst poging 6 grote follikels daar hadden we 4 eitjes van en die waren allemaal bevrucht 1 embryo is terug geplaatst en 1 cryo over in EMC de ander 2 hebben het helaas niet overleefd  :( dus de eerst poging was niet heel goed maar de 2 embryo' die we hadden zijn wel van topkwaliteit!!!! sluit me graag weer aan op gezellig mee te kletsen

Marjolein gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

hopelijk hebben we snel meer positief nieuws  ;D

Groetjes Vogeltje87  :love2:

Pitbull_lady

Dank je wel wens jullie natuurlijk ook heel veel succes

dat kan je zo te lezen wel erg gebruiken jullie hebben ook

al aardig wat te verstouwen gehad zeg  :( :o  begreep ik

het nou goed dat jullie een mk hebben gehad met 7wk om dat je

de porgestan vergeten was.......... jeetje wat ontzettend naar allemaal.

Hoop dat 2013 een heel mooi jaar voor iedereen mag

worden met heel veel leuk en mooi nieuws.

Vogelje87 :love2:

Hè vogeltje,

Fijn dat er weer bent. Met de kerst was niet zo relaxed hè! Ik mag over zo'n twee weken ook weer beginnen. Dan lopen we weer bijna in hetzelfde schema!

Groetjes,

Conny

@vogeltje, ja de arts was het vergeten ;) Deze arts was wel meer vergeten, oa ook mijn punctie en kwam dus 20 minuten te laat, daarna raffelde hij even de punctie af...Heeft een dikke rechtzaak aan zijn kloten gehad.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

Meiden, 2013 word gewoon "ons"jaar. Ik bedoel 2 zwangeren in de eerste 2mnd, dat is goed, we komen gewoon met zn allen op dat zwangerbankje te zitten en kunnen dan heerlijk al onze pechpogingen vergeten ;)

Ohhh patricia ik hoop met heel mijn hart dat jouw voorgevoel juist is en dat we idd allemaal zwanger worden dit jaar!!!!!!!!!

Conny ik denk dat ik het idd maar ga proberen bij ivf4 kan nooit geen kwaad dus.....

Suzy en Marjolein hoe gaat het met jullie?????

Iedereen heel veel succes!!!

Lieve groetjes Esther xx

@Esther en alle andere meiden,

hoe het met mij gaat nou qwa gevoel en emoties gaat het nog steeds op en neer bij mij had gisteren

een dip dag een dag vol emoties dus :'( maar vandaag weer gewerkt en dat zorgt dan wel weer voor afleiding

tenminste als er niet steeds aan je gevraagd word hoe het met je gaat wel allemaal lief bedoeld hoor,

ach en verder gaan we maar gewoon door met wachten tot 4 maart dan weten we  meer.

en ik hoop ook dat het zwanger bakje lekker gevuld gaat worden dit jaar ik wens iedereen heeel veel

succes en mijn duimen draaien.

liefs Marjolein

Hey Marjolein, ik kan het zo snel niet terugvinden, maar mag je 4mrt pas voor n echo? Wat duurt dat dan eigenlijk best wel weer lang he.

Groetjes Patricia

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en na een aantal dagen meegelezen te hebben dacht ik; ik wil ook meepraten!

Nog nooit heb ik op een forum gezeten, maar merk dat ik er nu best behoefte aan heb.....

In augustus 2010 zijn wij bevallen van een prachtige zoon Julian na een spontane zwangerschap. Na acht maanden al besloten om voor een tweede te gaan, zo geweldig vonden we het! Op dat moment kwam het eerlijk gezegd  niet in me op dat dit wel eens een ander verhaal zou worden, maar helaas dus wel. Nadat we na een jaar nog niet zwanger waren een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Na verschillende onderzoeken bleek conclusie: zaadkwaliteit zeer slecht, enige optie IVF -ICSI........... --BAM-- ......... was ik even uit het veld geslagen!! Na veel praten en twijfelen (want, waar begin je aan) hebben we besloten om de poging te wagen. Na maanden wachten, onderzoeken en voorbereiden (wat duurt dat lang zeg!) zijn we eindelijk aan de beurt  :D

27 januari ben ik begonnen met decapeptyl en vorige week woensdag kwam daar de puregon bij. Vandaag voor controle geweest en het ziet er goed uit. We moeten er rekening mee houden dat begin volgende week de punctie plaats zal vinden.....spannend!!

Zo, nu weten jullie een klein beetje wie ik ben en waar ik ben'sta'.

Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten, lachen, hopen, klagen enz. als dat nodig is, want zoals ik al zei merk ik dat ik daar behoefte aan heb. Hoe lief mijn omgeving ook is en hoe fijn ze meeleven......ze begrijpen het toch niet altijd helemaal....

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en dat jullie grootste droom uit mag komen en voor iedereen voor wie deze onlangs is uitgekomen, gefeliciteerd!

Neelke

Guest tanja1969

welkom Neelke,

mijn duimen draaien en heel veel succes met jullie poging, en dat je maar gauw op het zwangerenbankje mag aanschuiven.

stel al je vragen hier, we zijn allemaal "ervaringsdeskundigen"  en er is altijd wel iemand die een antwoord weet

liefs Tanja

Hoi Neelke, welkom op het forum. Uiteraard mag je meepraten en al je emoties op ons loslaten ;) Ik ben ook niet zon forumtypje, maar ik vind het hier erg fijn. Heerlijk mensen die je echt snappen.

Bizar, jou verhaal is hetzelfde als mijn verhaal. In 2010 ben ik ook bevallen na een spontane zwangerschap. Na bijna een jaar bezig geweest te zijn voor een 2e uiteindelijk doorverwezen naar de gyn en daar kregen we te horen dat de kans op een spontane zwangerschap zeer klein is en dat we meteen voor ICSI in aanmerking kwamen.

Groetjes Patricia

@Patricia ja 4 maart voor echo 25 januari terugplaatsing gehad van cryo dus nog ff geduld hebben.

@Neelke  Welkom op dit forum en natuurlijk mag je mee praten lachen hopen en je vragen stellen

zoals Tanja ook al schreef er is vast altijd wel iemand die een antwoord heeft.

ik wens je heel veel succes met alles en dat je maar maar snel op een bankje aan mag schuiven.

liefs Marjolein

Neelke, welkom op het forum!

Het is momenteel wat rustig, gaat met pieken en dalen. Het is een plek waar ik altijd goed mijn gevoelens en vragen heb kunnen delen, dus fijn dat je komt meeschrijven en succes volgende week!

Marjolein, wat duurt het dan lang he, tot 4 maart...ja de periode tot eerste echo vond ik altijd erger dan de behandeling. Dan ben je al zover, maar wil je graag zeker weten dat er ook wat zit..!

Ik voel me goed, volgende week weer naar de verloskundige om te luisteren naar het hartje. Dat hebben we vorige week met tien weken niet horen kloppen. Ik was redelijk in paniek, maar ze heeft het wel zien kloppen en de kleine zwom voortdurend weg. tja dat kan niet zonder hartslag...maar goed, toch blij als ik het volgende week wel hoor.

Patricia en Conny, beginnen jullie niet binnenkort weer?

Oeehh, ja als je het hartje niet hoort terwijl dit wel zou moeten ondanks dat de verloskundige geen reden van paniek ziet. :o  Daar zou ik ook niet rustig van blijven. Gelukkig bewoog de kleine wel goed!

Ik start dinsdag met de deca. Dus dan hopen dat ik snel ongesteld word en ik kan beginnen met de gonal en dan hopen hopen hopen dat er nu wel n bevruchting is. Ik ben nu al zenuwachtig.... :-[

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van weggeweest.

Ik heb na mijn 2e mislukte poging ivf een zware klap gehad, en heb toch mijn stoute schoenen aan gedaan en aan mijn 3e en laatste poging begonnen.

Intussen zit ik al in de wachtweken en mag ik 6 maart gaan testen.

Vind het alleen een beetje eng omdat ze 2x een c hebben terug geplaatst, en mijn hoop nu niet zo heel erg hoog is.

Het blijft toch spannend totaan de testdatum.

Ik wens de rest weer veel succes en probeer het nu weer bij te houden op het forum.

Nogmaals sorry dat ik er een tijdje niet was.

Liefs x Marielle

Hey Marielle, welkom terug. Wat spannend dat je ondertussen alweer in de ww zit. Wat zeggen ze dan, 3keer is scheepsrecht ;). Ik duim voor je hoor dat het nu wel mag lukken en idd probeer ons/mij op de hoogte te houden!!

Groetjes Patricia

Snap ik Patricia! Ik ga heel hard voor je duimen meid.

Toevallig hoorde ik afgelopen week soortgelijk verhaal. Zo hoor je te nooit, dan twee keer in korte tijd.

Marieke, welkom terug! Logisch dat je flinke klap hebt gehad, het is nogal wat! En toch weer overeind gekrabbeld en nu in de wachtweken..ai wat een spanning! Heb je genoeg afleiding?

Twee keer een c...zegt mij niet zoveel...in die zin, een matige embryo kan zich in e buik toch razendsnel delen en heeft ook een goede kans.

En geen sorry zeggen voor je afwezigheid!

Nou, dankjewel voor jullie warme welkom! Fijn!

Door dit forum te lezen besef ik me weer erg goed hoe bijzonder het eigenlijk is dat het wel lukt en dat zorgt toch wel weer voor zenuwen hoor! Niet dat ik negatief ben ingesteld maar ben wel nuchter en sta erg in de realiteit. Kan me dan ook goed voorstellen dat je een klap te verwerken hebt als het niet lukt.......en dan misschien ook nog een twee of drie keer......respect hoe jullie er allemaal mee omgaan en niet te vergeten elkaar opvangen en moed inpraten!

Voor nu weer even terug naar de hoop (zonder de realiteit uit het oog te verliezen  ;)). A.s. dinsdag krijg ik de punctie en oef ........wat vindt ik het spannend!! Wat zijn jullie ervaringen? Valt het mee? Heb begrepen dat ik wel een verdoving krijg, helpt die een beetje?

Kan me voorstellen dat ieder ziekenhuis toch een beetje zijn eigen manieren heeft, kom hier op het forum ook medicatie tegen die ik niet krijg.... Ik ben in behandeling bij het AZM (Maastricht), anderen die hier ervaring hebben?

@Patricia: inderdaad erg veel toevalligheden! Waar ligt bij jullie het 'probleem'? Is dat duidelijk geworden? En jullie zoon net 3 geworden als ik het goed gezien heb! Is ook iets wat ik los heb moeten laten..... Had het geweldig gevonden om weinig leeftijd tussen de eerste en de tweede te hebben en dat beeld moet je toch gaan loslaten, vond ik niet gemakkelijk. Onze zoon ook alweer 2 1/2 ondertussen..... Herken je dat?

Greetz Neelke