Jump to content
Sign in to follow this  
Noortje

,ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Noortje,31 jaar en volgende maand zijn wij 3 jaar bezig om een broertje of zusje voor onze dochter te krijgen.

Vorige maand ben ik gestart met de 3e IVf behandeling. Ik heb nooit eerder de behoefte gehad om me bij een forum aan te melden,maar nu bij de 3e poging heb ik het er allemaal wat moeilijker mee en hoop dat ik hier een beetje steun en afleiding kan vinden.

Groetjes Noortje

Hallo Noortje,

Welkom op het forum!

De derde behandeling alweer...je hoopt toch dat als je al een kindje hebt dat het zwanger worden dan makkelijker gaat. Hoeveel pogingen heb je voor je dochter nodig gehad?

Zit je nu in de wachtweken?

Hoii,

Dank je!

Nou, dat is het mooie van alles, bij mijn dochter was ik meteen zwanger, geen behandelingen aan te pas gekomen ;)

Bij alle onderzoeken is er uit gekomen dat mijn eileider dicht zit, ze weten niet of dat altijd al was en onze dochter een "gelukje" is of dat het na de zwangerschap is gebeurd..

Ik ben net pas begonnen met het spuiten van de lucrin, vorige week woensdag de laatste pil gehad, worden dus weer spannende weken met veel ziekenhuis bezoekjes..

Hoi Noortje,

Ik kan me goed voorstellen dat het je bij een derde poging je allemaal wat meer aangrijpt!

Ik wil je alleen het allebeste wensen voor het komende jaar met hopelijk dat zo gewenste wondertje voor jullie!

Heb je veel steun uit je omgeving? Hoop dat je op begrip mag rekenen, maar weet uit ervaring dat dat soms erg lastig is voor mensen die niet in hetzelfde schuitje zitten. Hier zijn veel lotgenoten die aan een half woord genoeg hebben om te begrijpen wat je doormaakt en welke gevoelens van onmacht en onzekerheid en verdriet dit met zich meebrengt...

Hoop dat je volgende topic misschien wel een heel leuk onderwerp heeft, het is je gegund meid!

Heel veel succes en sterkte.

Liefs Lief

Ow als je van haar zo snel zwanger, zonder mmm, bent geraakt verwacht je toch niet in het IVF circuit terecht te komen! Heb je Lucrin dmv een pil? Ik wist niet dat dat kon! Ik kreeg iedere vier weken een injectie. Hoelang moet je de Lucrin gebruiken?

Ja die ziekenhuisbezoekjes...kost veel spanning en energie. En je bent zo door je vrije dagen! En bij zo'n derde poging ligt er nog extra druk op.

Succes!

Hoi lief,

Wat een lieve reactie!!

Moet zeggen dat ik niet heel veel steun krijg van mijn omgeving,ze

Snappen het niet allemaal even goed, moet alles 3x uitleggen en dan nog heb ik het idee dat ze het niet echt snappen..

Vind deze keer echt zo spannend, ook omdat we dit keer als het allemaal goed gaat 2 emmy's terug gaan laten plaatsen!!

Zie nou al tegen die wachtweken op..

Nee, ik krijg altijd eerst een maand de gewone pil en dan bij de laatste vier pillen moet ik met de lucrin injecties starten, totdat ik ongesteld word en dan op de 2e menstruatie dag gonal f erbij.

Gaat het bij jou anders dan?

Ja ik heb 12 weken Lucrin, vanwege endometriose.

Dus dat is een heel ander schema.

Vervelend dat je niets hebt aan je omgeving. Wij hebben ook genoeg goedbedoelde, maar pijnlijke opmerkingen gekregen, maar in onze vriendenkring zijn meerdere stellen die in de mmm zitten, dus dat scheelde.

Mensen denken vaak dat IVF een wondermiddel is dat altijd werkt, maar dat geldt maar voor vijftig procent van de stellen. En leg maar eens uit hoe bang je bent dat je bij de verkeerde vijftig procent hoort!

O ok, ja sorry weet er verder ( buiten mijn eigen schema's en behandelingen) ook niet zo heel erg veel van..

Maar als ik het goed lees onder je berichten, is het bij jou gelukt en ben je zwanger?  Gefeliciteerd!!

Ik weet er ook niet alles van hoor. Er zijn hier meiden die er veel meer van weten.

Ja het is weer gelukt! Heb gisteren positief getest, mn jochies krijgen er een concurrent bij :) Ongelooflijk hoor!

Dat ze twee emmy's terugplaatsen is wel bijzonder, daar zijn ze niet zo happig op. Goed hoor!

O wat fijn!! Nogmaals gefeliciteerd!!

De gyn kwam er zelf mee, omdat dit onze laatste kans is en je bij de 3e poging maar een kleine kans hebt dat er dan ook daadwerkelijk 2 innestelen, ze kwam met een aantal procenten, maar die ben ik vergeten..

Hoi Noortje, welkom op het forum. Bizar he, dat de eerste wel lukt en een 2e gewoon niet en dat je dan aan de IVF "moet". Wij hebben ook het geluk gehad een zoontje te hebben gkregen(wel na bijna een jaar proberen) en een tweede lukte maar niet en dan blijkt dat wezelf de IVF overslaan en met ICSI beginnen, omdat de zaadkwliteit zo slecht blijkt te zijn..

Ook ik heb voor lkeaar gekregen dat ik de volgende poging 2terugkrijg! Ben er superblij mee. Dan is de kans 50 procent ipv 20 dat het gaat lukken!!

Enne Suzy, 50procent wat lukt! Dat is veel! Ik heb eens gelezen dat het 2 op de 8 stellen is, maar dat is misschien die daadwerleijk een kindje kijgen en dat 50procent misschien zwanger word en dat dat dan weer n miskraam word oid. Naja ik ga maar uit van de 50 dat is altijd meer als mijn berekening!!

Tja en reacties van de omgeving.. Laten we het daar maar niet over hebben :-\ hihi.

Noortje, wij gaan gewoon netals de andere dames hier Suzy achterna en dan komen we ook op het zwangerbankje!! Suzy hou plaatsjes vrij ;D

Groetjes Patricia

Tja, met je derde poging ben je uberhaupt al blij als het lukt. Een of twee...dat maakt je op dat moment dan niet zoveel uit denk ik.

Mij hebben ze verteld dat er na drie pogingen zo n vijftig procent zwanger is. Maar bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat ze geniddeld 6 puncties per dag doen, en dat daar 1 a 2 doorgaande zwangerschappen uit ontstaan. Daar schrok il toch wrl even van, dat is niet veel!

Tik op mn mobiel, dus sorry voor taalfouten..

En plek genoeg op het bankje, ik krijg graag wat gezelschap!

Nou ik moet je eerlijk bekennen dat ik het wel spannend vind hoor! Straks zijn het er wel 2, ondanks dat de kans erop groter is en ze ontzettend welkom zijn zal het wel ff slikken zijn denk ;) Maargoed liever twee als geen, en ach ook die kindjes worden groot en word het makkelijker en rustiger maar dan voel ik me nu al bezwaard tegenover  Koen want die zal n hoop tijd en aandacht moeten inleveren... achja laten we hopen dat ik mee dit jaar nog daarover zorgen kan gaan maken!! Hihi

Ja idd, die berekening heb ik ook wel gehoort ja, maar dan denk ik idd dat dat de zwanger is en die 20procent uiteindelijk een bevalling zegmaar. Bij die infodag kwamen ze idd ook met schemas en daar hadden ze eerst de cijfers van de zwangeren en daarna de cijfers van diegene die uiteindelijk een kindje kregen en die was nog lager(vraag me niet meer naar de cijfers, was igg schrikbarend weinig)

Ja onze Koen had het al vreselijk moeilijk met 1 broertje, stel dat hwt er twee waren geweest...oh oh daar was ie niet snel overheen gekomen. Nou ja, met 1 was ie er ook niet snel overheen.

Nee een tweeling..lijlt me bijzonder pittig.

Hou op schei uit! Ohoo dat zou wat zijn. Maar gelukkig komen er geen tweelingen in de familie voor, dus kans is nihil haha

Ben je al begonnen met de icsi patricia? Word voor jou straks ook dubbel zo spannend dan ;)

Mijn vriend heeft het nooit gewild,2 terug laten plaatsen,maar nu bij de 3e poging wil hij het toch wel,komt natuurlijk ook door wat de gyn heeft gezegd,kleine kans dat ze zich alletwee innestellen... En mocht dat wel zo zijn,dan is dat wel even slikken natuurlijk,maar dan is het zo en dan ben ik er niet minder blij mee hoor ;)

Ho noortje,

Spannend je derde behandeling!

Ik heb net mijn derde icsi behandeling gehad, die helaas niet gelukt is. Bij ons is dat niet het einde van het traject en ik geloof dat het het beste is dat je daar helemaal niet over nadenkt! Levert alleen negatieve energie op!

Ik heb alledrie de keren er twee teruggeplaatst gekregen. Zelf twee a-kwaliteit leverde niks op... Bij ons, in Duitsland, doen ze er vaak twee (drie is zelfs toegestaan) en van de alle zwangerschappen in de kliniek (inkl 1 of 3 eicellen tp) is een op de vijf een tweeling. Ik vindt dat gezien de duidelijk verhoogde kans, dat je zwanger wordt, een acceptabel risico. Als ik dat zo mag noemen. Ik heb er liever een tegelijk,maar de tweede is natuurlijk ook welkom! Oh ja, bij mij in de familie zijn er twee tweelingen, maar ik heb een hele grote familie, dus dan is het wel weer te overzien! ;D

Succes met je behandeling!

Conny

@ Noortje, ik ben toevallig gisteren alweer ongesteld geworden en zal maandag het ziekenhuis bellen voor n uitgangsecho zoals de afspraak was met de gyn. Aangezien de punctie nogmaar n paar weken terug is denk ik dat ik toch n cyclus moet overslaan, maar wie weet. De arts wilde me zien zodra ik op dag 5 zat en als het rustig is vanbinnen mag ik starten. Dus volgende week weet ik meer.

@ Kar, gelukkkig is het niet het einde van de wereld!! hihi, al zal ik wel even moeten slikken en dan komen mijn paardenzorgen weer, wantja nu is het al lastig en met n tweeling en dan een kleuter.. Maargoed, ik loop op de zaken vooruit ;D

@ Suzy, kom maar op met die echo, ik ben benieuwd naar de uitslag!!

@ Conny, idd, ik kan het waarempel ook een beetje loslaten. Wauw, ik hoop dat het zo blijft en ik het ook los kan blijven laten als ik weer in de running ben.

groetjes Patricia

@conny, misschien een stomme vraag hoor,maar krijg je bij icsi meer behandelingen vergoed als bij ivf? Of is het in Duitsland gewoon helemaal anders als hier?

@kar,Dank je, zo denk ik er ook over hoor,lijkt mij stiekem zelfs wel een beetje leuk,een tweeling.Wel druk natuurlijk,maar vooral erg leuk ;)Mijn vriend zou het wel erg vinden,zegt hij nou dan,weet zeker dat mocht het zo zijn hij dol gelukkig zal zijn..

@patricia, en ziekenhuis gebeld? ben benieuwd..Ik hebvanmorgen gebeld,volgende week dinsdag eerste echo en vanavond starten met de gonalF, spannend allemaal weer hoor..

Hi meiden,

@ Patricia: ik ben een topic begonnen in de lounge over tussen de behandelingen door. Kijk hier maar eens. Daar wil ik lekkere positief thema hebben om ons allemaal op te fleuren en positief in het leven  te staan, kind of geen kind!

@ noortje: veel is in Duitsland anders. In Duitsland krijg je maar drie keer de helft vergoed, tenzij je aanvullend verzekerd bent. Icsi en ivf worden daarbij als hetzelfde gezien verzekeringstechnisch. Je hebbelijk iedere behandeling zelf de keuze, ongeacht leeftijd, of je 1,2 of 3 Emmy's teruggeplaatst wil hebben. Ook is assistent hatching hier toegestaan, maar eiceldonoren zijn niet toegestaan. Hier wordt ook meer in private klinieken gewerkt en minder in ziekenhuizen. Als je nog meer wilt weten, dan zeg je het maar!

Groetjes,

Conny

volgens mij weet ik er echt maar heel weinig van...Weet eigenlijk niet eens hoe het hier precies zit...Houd het voor ons als deze poging mislukt gewoon op,of zouden wij dan ook in aanmerking komen voor icsi? En ik maar mopperen op vrienden en fam dat ze het niet begrijpen ;) Had ik me toch maar eerder  aangemeld hier :)