Jump to content
Sign in to follow this  
Noortje

,ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.

Recommended Posts

He Noortje,

In Nederland heb je recht op drie vergoede pogingen, ongeacht of het IVF of Icsi is. Dus na drie pogingen houdt het helaas op en zul je zelf moeten betalen. Ik heb hier wel gelezen dat je via verzekeraar pno een vierde vergoede poging kunt krijgen, maar dan had je voor 31 december moeten overstappen.

Als je een voldragen zwangerschap hebt, of na 12 weken ( bij sommige verzekeraars ook 11 of 13 weken) begin je weer opnieuw met je drie pogingen.

En tuurlijk is een tweeling niet het einde van de wereld! Maar het is best pittig, zeker als je al een kleintje hebt rondlopen. Maar ik heb eens gelezen/ gehoord dat een tweeling alleen komt bij mensen die het kunnen. Dus mocht het zo zijn, dan vind je daar vanzelf wel weer je weg in.

Ach noortje, ik leer er ook iedere week weer bij.

Van die eiceldonoren is mij deze half december in de kliniek pas opgevallen op een actieposter. Ik wist tot die tijd echt niet dat dat in Duitsland niet mogelijk was.

SuzyQ, ja dat dacht ik ook al eigenlijk, maar wist het niet zeker!!

Ons kleintje is alweer4, dus die zit het grootste deel van de dag op school, dat scheelt weer ;)

Conny, ja het is ook zoveel allemaal.. Zat net op een Turkse site te kijken, daar doen ze weer hele andere dingen waar ik ook nog nooit van gehoord had..

Oh, dat scheelt!

Maar op school..pff kreeg formulieren voor onze oudste binnen. Die heb ik even opzij geschoven, daar ben ik nog helemaal niet aan toe.

Wat doen ze dan in Turkije?

Hey meiden, had ik ondertussen al geschreven dat ik donderdag naar het ziekenhuis moet voor n echo, kijken of alles al rustig is en ik hopelijk al mag starten!!(heerlijk geen cyclus overslaan) Ws wel, maar had ff geen zin om terug te lezen!! ???

Hebben jullie "draagmoeder gezocht"gekeken vorig jaar? Daar lietzen ze zien dat ze in Turkije een baarmoedertransplantatie hadden gedaan en vaker deden al was het nog in de proeffase. Volgens mij doen ze dit verder nog nergens. Heeft niks met ons te maken maar vond het wel bijzonder. Denk altijd dat ze daar wat minder ver zijn als bij ons met de medici maar daar blijkt weeer helemaal niks van waar te zijn!!

@ Conny, ik zal even in de lounge kijken