Spring naar bijdragen
Conny

Tussen behandelingen even genieten en kletsen!

Aanbevolen berichten

Hi meiden,

Ik moet gewoon even wat van mij afschrijven. Ik voel mij momenteel helemaal happy na drie behandelingen zonder resultaat! Geen hormonsters en even lekker doen waar ik zin heb. Mijn man en ik zijn gisteren lekker even wezen zwemmen en uitgebreid naar de sauna geweest! Dat is cht als meer dan een jaar geleden. Ik dacht dat we niet mochten namelijk! Heerlijk even ontspannen en ik geloof dat ik ook wat extra vocht van de behandeling door het zweten kwijt geraakt ben. ;)

Mijn man en ik proberen nu samen de komende 8 weken samen veel te sporten en ontspannen en vooral plezier te hebben. Kortom wij willen ons weer even lekker fit en ontspannen voelen! Mijn man werkt sinds deze week niet meer internationaal en is dus eindelijk weer de hele week thuis. Dus we zijn een avondje even lekker buiten wezen wandelen en we hebben een avondje een filmpje gekeken, lekker gezellig samen!  :love6:

Soms is het moeilijk is om te ontspannen tussen behandelingen omdat je alweer helemaal gefocusted ben op een volgende, maar ik geloof  dat het voor de behandeling goed is. Wij waren namelijk de laatste maanden vanwege alles om ons heen erg gestressed! Ik kon zelf niet echt loslaten, maar begin het nu te leren.

Ik heb een boek gelezen, waarin de therapeut zei dat veel stellen die in zo'n behandelingstraject zitten en op een gegeven moment dat toch zwanger worden, achteraf zeggen dat ze het traject daarvoor nodig gehad hebben, hoe zwaar ook, om te komen tot de zwangerschap en dat ze er veel van geleerd hebben. 

Ik heb bijvoorbeeld de eerste spuit nodig gehad om echt definitief te stoppen met roken (gaat nu al 5 maanden goed). Ook kan ik mijn gewicht meer loslaten en vind ik het nu belangrijker mij fit en happy in mijn vel te voelen, ongeacht het gewicht. Ook tijdens de laatste behandeling was ik daar Niet mee bezig, terwijl ik daar continue aan dacht tijdens de eerste behandeling (ik ben namelijk niet bepaald licht...,nog net geen obesitas). Wij zijn nu ook bezig om ons leven in het algemeen rustiger en ontspannender in te richten.

Dus misschien hebben wij dit traject wel nodig om, ongeacht of het lukt, een fijner leven samen te hebben en te beseffen wat echt belangrijk in het leven is. En ook deze elementen dragen ertoe bij dat als het dan toch lukt, we ook de stress van een eerste kindje samen beter op kunnen vangen! Tjonge wat een verhaal hè! Misschien hebben jullie er wat aan en als je geneuzel vindt, vergeet h dan maar weer snel! ;)

Zijn er meiden die hierover mee willen schrijven? Ik wil de broedkippen niet storen en daardoor ook een beetje afstand kunnen houden en toch mijn forumverslaving voeden!  ;D (ze mogen natuurlijk wel meeschrijven!)[/img]

Liefs

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hè Conny,

Ik val niet in je doelgroep :) maar wil wel zeggen dat je het mooi onder woorden hebt gebracht. En wat een energie straal je uit!

Hoop dat meiden met je mee gaan schrijven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Conny

Ik vindt het super knap van je dat je lekker kan genieten van de dingen om je heen!!!!!

Zelf heb ik daar veel moeite mee.

Mijn vriend en ik doen eigenlijk best weinig samen hij heeft een eigen zaak en moet dus veel en hard werken als hij thuis komt meestal rond 7 uur half8 valt hij vaak na het eten in slaap op de bank hihi. En tegen de tijd dat ik naar bed ga wordt hij wakker en kijkt dan nog even tv als hij naar bed komt slaap ik meestal al.

Ook vindt ik praten met hem over de mmm moeilijk hij heeft meer zoiets van maak je niet druk het komt goed is het niet nu dan over een jaar. Soms heb ik daar wel moeite mee heb het idee dat hij het niet zo belangrijk vindt...... Dat vindt hij nartuurlijk wel hoor maar hij kan er verder niks mee hij zegt ook vaak ja schat ik wou dat het iets was wat ik kon kopen dan had je het meteen!!!

Hij heeft moeite met mijn verdriet al het weer eens mis gaat kan mij dan ook niet goed troosten en zegt geduld tja pfffffffff alsof we dat nog niet genoeg hebben he......

Mannen gaan zoooooo anders om met de mmm.

Snap idd wel dat je deze groep gemaakt heb hoor tja als je geen broedkip meer ben en van het wachtbankje ben gevallen was er eigenlijk geen groep meer voor je. Nu wel hihi.

Lieve groetjes Esther xxx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Esther,

Ik kon de laatste vijf maanden ook minder genieten door de behandeling. Voor mij is de trigger, dat ik nu wel even klaar ben met de hormonen en mijn man weer dagelijks thuis is. Dus ik ken dat harde werken van je man. Tijdens mijn tweede behandeling was mijn man ook veel onderweg, wat ik niet helemaal trok, zeg maar. Tijdens de kersttijd hebben we hier ook over gesproken. Dat Duitse boek wat ik gelezen heb, was echt interessant en herkenbaar. Dit was een boek voor mannen met kinderwens men speciaal op de man geschreven. Hier wat elementen daaruit:

Het maakt niet uit wat hij doet tijdens zo'n traject, hij doet het altijd verkeerd. Bijvoorbeeld de omgang met neven en nichten. Is hij geïnteresseerd, denken wij vrouwen hoe lullig het wel niet is dat het niet lukt. Doet hij ongeïnteresseerd, dat is zijn kinderwens niet groot genoeg. Onze mannen volgen netjes onze wensen op met stoppen met roken, diëten, geen sauna of stoelverwarming, minder alcohol, geen antibiotica, cafeïne vrije koffie drinken thuis. De meeste van dit lijstje heeft ook mijn man volbracht. We beginnen voor de zoveelste keer te huilen en hij snapt niet echt waarom en waarom dat nou zo vaak is.bhij snapt al helemaal niet wat die hormonsters met je doen en dat als je ze niet meer inneemt ze dan niet meteen uit je lichaam zijn.

Zij schrijft ook dat als het al een tijd niet lukt, de meeste paren na een grote verandering ( gezondheid, emotioneel) meestal uiteindelijk toch lukt. Dat je dus een beweging nodig hebt. Ik heb twee collega's die nu op natuurlijke ijze zwanger zijn na vele jaren proberen (7) en die vorig jaar hun baan gewisseld hebben en toen gelijk zwanger waren. De tweede heb ik vanwege het opvallende moment ook daaromaan haar het gevraagd of ze voorheen al problemen daarmee hadden en ja hoor!

Ik werk dus nu aan die grote verandering en heb hoop!  8) Wij verhuizen terug naar nederland en ik ga mojn baan opzeggen en moet dan in nederland weer helemaal opnieuw beginnen. nou, als dat geen verandering is! Maar dit keer heb ik dus geduld, het hele jaar. Het moet niet nu meteen gebeuren. Mocht het in 2013 niet gebeuren, dan zal denk ik voor mij lastiger worden. Ik wil dus mijn totale instelling tov de behandeling veranderen.

Maar wat kan een man doen tijdens de mmm en hoe kan hij ons helpen? Dit is waar ik momenteel met mijn man over praat. Als ik huil, dan is dat voor mij een manier om druk kwijt te raken en mijn emoties te verwerken. Hij wil dan van alles voor mij oplossen, maar hoeft mij alleen in de armen te nemen en te knuffelen en te laten praten. Dat heb ik hem dus maar vertelt, dat helpt hem. Hij kan leuke activiteiten organiseren, die we vroeger ook gedaan hebben en nu weer oppakken. Dan wordt het behandelingstraject lichter. Daar hebben we dus twee dingen die hij wel kan doen!  :feest2:

Wij wandelen nu regelmatig een blokje hier in de buurt, zo'n 50 minuten, daarin hebben we extra beweging, frisse lucht en mooi de tijd om over onderwerpen te praten. En dit kan van alles zijn, werk, mmm, toekomst, familie, vrienden, maar ook over of wij de huizen mooi vonden waar we langs lopen. Hetzij lekker ontspannend en ik slaap daardoor ook beter en dieper.

@suzyq: je mag ook wel meeschrijven hoor, maar ik heb zin in een hele positieve threadnof in ieder geval met positieve oplossingen om elkaar te stimuleren positief en buiten de behandeling om te denken. Dus wat kunnen wij zelf doen om gelukkiger te zijn tussen de behandelingen en misschien ook wel tijdens. Of verhalen met leuke voorbeelden en ideeën! Dus anekdotes ook uit het verleden zijn welkom!

Ben benieuwd Naar jullie reacties!

Liefs,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof ik wel in hoor, Conny. Je wordt niet per de zwanger als je je leven omgooit, maar je krijgt er wel een positief gevoel van.

Ik werd er destijds zo gek van dat ik nergens invloed op had. Kon niet zwanger worden, m'n moeder was ernstig ziek en ik had al tijden de balen van m'n werk maar durfde niet weg te gaan omdat we bezig waren met zwanger worden. Drie dingen die me ongelukkig maakten. Een ding kon ik wel veranderen, en dat was mijn werk. De zoektocht naar ander werk gaf me al zo'n positief gevoel, eindelijk bepaalde ik weer wat er gebeurde!

Vervolgens vond ik een nieuwe baan, en werd ik kort daarna zwanger. Of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar ik was zo blij dat ik eindelijk weer eens ergens invloed op had!

Goed dat je de dingen doet die je energie geven, en ook dat je je man de kans geeft om jou te helpen op de manier die jij fijn vindt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi suzyQ,

Dat je niet perse er zwanger van wordt is mij duidelijk, maar het levert ziezo wat positiefs op: ik voel mij gelukkiger en prettiger in mijn vel!

Dat invloed uitoefenen op je leven is ook iets wat ik hier de laatste jaren minder heb kunnen doen. Ik ben vorig jaar van baan verandert en dat was de eerste stap. Na jaren vast te zitten tussen baan of geen baan. wat voor baan kon ik niet beslissen en ik kon ook niet van baan veranderen. Toen met behandelingen begonnen en de mogelijkheden om terug Naar Nederland te keren begonnen te bespreken. Oh ja, ook nog gestopt met roken.  Mijn man heeft de eerste stap voor zijn terugkeer gemaakt, waardoor hij nu dagelijks ook nog thuis is! Dus ik probeer nu ook weer meer grip op mijn leven te krijgen. De daadwerkelijke terugkeer is de volgende stap voor deze zomer/ herfst. Dat geeft mij ook al veel energie. Ik wil nu van de maanden die ik hier nog heb genieten! Dus lekker skiën de komende weken ( als het een beetje lekker weer is en er genoeg sneeuw ligt)!

Xxx

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk best heftig allemaal Conny! Een verhuizing naar ander land, man veel weg, werkgedoe, stoppen met roken en als klap op de vuurpijl de mmm.

Dan is het des te knapper dat je de energie hebt gevonden om je op te peppen en weer datgene te doen waar je gelukkig van wordt.

Heb je leren skiën in Duitsland, of was je al een wintersporter? En wonen jullie in een vakantiegebied? Dat is toch een groot voordeel van Duitsland, het is een prachtig land en onderschat vakantieland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi suzyQ,

Doordat het best veel was, ben ik ook van mening dat het negatief uitwerkte op onze kinderwens. Daarom ook het enthousiasme en de positieve energie, omdat er nu eindelijk heel veel in de goede richting gaat veranderen!

de jaren waren heel verschillend. sommige jaren heel leuk, andere heel zwaar. Ook heel veel leuke dingen gedaan en heel veel over van alles en nog wat geleerd. Maar ook veel onrust, onduidelijkheid, onzekerheid en ver weg van je familie, waar doorzettingsvermogen zeer belangrijk is. Nu komt er dus duidelijkheid en rust aan! ( na de verhuizing)

Ik kon al een beetje skiën, maar ga nu ook met gemak Van de zwarte piste. We wonen niet echt in een vakantie gebied. Het is zeker een prachtig land met de vele natuur. Wandelen in de bergen vind ik bijvoorbeeld super! we wonen bij meerdere skigebieden in de buurt binnen een straal van 45-150 km bij ons vandaan.

Gaat bij jou nog alles goed?

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, dan woon je toch al wat langer in Duitsland! Ik dacht nog maar een jaartje of twee. Heb je daar ook een vriendenkring opgebouwd?

Hier gaat alles goed hoor. Ik voel niets, maar dat was voorgaande keren ook zo. Ach straks heb ik weer zes maanden last van slapeloosheid, dus ik moet er nog maar even van genieten dat ik niets voel. Tja een is misselijk, de ander ligt s nachts uren wakker!

Ik vind het super te lezen dat je zo positief bent. Tijdens behandelingen raak je zo snel in een neerwaartse spiraal. En wat een fijn vooruitzicht om weer terug naar je vertrouwde omgeving te gaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik woon er al meer dan vijf jaar....en heb hier een een vriendenkring. Als het hier wat minder ging, dan ben je ook op jezelf aangewezen en moet je zelf de positieve dingen blijven zien. Mijn werk was bijvoorbeeld altijd een gedoe, maar ik ben geen dag werkeloos geweest, wat wel weer heel bijzonder is! En ik probeerde in ieder geval lol op mijn werk te hebben. Dus grappige dingen te organiseren. :) in de behandelingen had ik nu even een pauze nodig ( gevoelsmatig is dat dus ook een opluchting en niet een gemiste maand) even alles weer normaal doen en genieten! 8)

Klinkt lekker zes maanden slapeloos zijn!  ::) Dan heb je veel tijd om te piekeren zeg!  :-\Heb je wel eens geprobeerd dan meer te sporten of bijvoorbeeld te wandelen? Bij mij helpt dat tegen slapeloosheid. Hoeft niet intensief hoor!  ;)

Wij hebben net als de afgelopen twee dagen vanavond weer netjes ons rondje wandelen van 45 minuten afgerond. Ik slaap dan heerlijk! Ben ook al sinds vorige week maandag twee kilo afgevallen!  8)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee kilo, goed zeg!

Ja kan me voorstellen dat je daarna lekker slaapt. Ik heb af en toe de hond van m'n ouders te logeren, en het leukste wandelingetje vind ik de laatste ronde. Als ik alleen ga dan even hoofd leeg maken, en soms gaan we samen en zetten de babyfoon bij de buren. Heerlijk hand in hand kletsen over niets en over van alles.

Slapeloosheid is inderdaad niet best. Ik val altijd makkelijk in slaap, maar wordt dan om 03.00 wakker en slaap vervolgens niet meer. En naarmate de zwangerschap vordert wordt dat steeds vroeger. Bij beide zwangerschappen sliep ik de laatste drie-vier weken nog maar maximaal twee uur per nacht. Nou dan ben je moe...! En na de bevalling was dat meteen over. Dus om nu midden in de nacht te gaan sporten of lopen...nee! Het is echt hormonaal. Moet zeggen dat ik daar wel tegenop zie.

Tijdens laatste zwangerschap hebben we vier weken gekampeerd in Canada, ijskoud 's nachts, maar ik sliep heerlijk! Komt denk ik door de buitenlucht. Dus mijn man stelde al voor om van de zomer een tentje op te zetten in de achtertuin..nee, heel grappig schat..

Goh nooit een dag zonder werk, dat is wel bijzonder. Was je Duits al goed, of voornamelijk daar geleerd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een verhalen! Ik ga morgen als Jasper weer weg is er even rustig voor zitten en alles goed lezen ;D

groetjes Patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat wandelen bevalt mij goed. Vandaag weer iets meer dan een uur gewandeld! En ja, gekletst over van alles en niets.

Met twee uur slapen, kan je mij echt oprapen, dan gebeurd er niets meer! En ja, 's nachts een rondje wandelen als hoogzwangere werkt ook niet... Misschien een boek lezen??? Werkt bij mij niet helemaal, maar soms wel...zie je jezelf als hoogzwanger op een luchtbedden in de tuin slapen!! ;D ja, heel aardig van je man!

Ik weet niet of je het Europese systeem voor talen kent, maar ik heb in Nederland snel nog een cursussen gedaan en zat daarin klasje A2, dat is dus basiskennis. Hallo, ik heet Conny, ik kom uit Nederland, etc. Ik ben daarom met een stageplek begonnen, alleen maar om de taal te leren en bezig te zijn en een kans te krijgen op een echte baan, wat dan ook gelukt is.dus ik heb op kantoor Duits geleerd! Ik in een voor mij compleet vreemde sector, land, cultuur en met mensen die maar matig Engels spraken....maar ging best snel hoor! Na twee maanden hoofdpijn,  ::)was ik in ieder geval vloeiend. Na een maand of vier ben ik met de eerste samenvattingen in het Duits begonnen. Ik, de Nederlandse, ging Duitse brieven samenvatten en daarover rapporteren! Natuurlijk werd daar nog uitgebreid in gestreept door mijn collega!  ;)

In de loop van de tijd werd mijn Duits dusdanig goed, dat ik ook mijn Engels ben gaan verbeteren en heb tussendoor nog een basiscursus Spaans gedaan!( vanuit het Duits)  8) Dat was wel een hele speciale ervaring. op een gegeven moment snapte ik een constructie niet en bleef de docent maar uitleggen, maar de constructie had ik in het duits ook nog niet begrepen, dus was het een hopeloze actie... :o Momenteel werk ik dagelijks zowel in het Duits als Engels.

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee boek lezen werkt hier zeker niet..! Dan wil ik het boek uitlezen, dus dan slaap ik helemaal niet haha

Tja dat slapen..je kunt mij ook opvegen hoor, met twee uur slaap. Weken achter elkaar!! Dus hoe blij ik ook ben met m'n zwangerschap, ik zie wel een beetje tegen het slapen op. Of het gebrek daaraan.

En mijn man...heb gezegd dat ie dan zelf maar buiten gaat slapen haha

Mijn broer heeft op dezelfde manier Duits geleerd. Hij is altijd slecht in talen geweest, maar toen hij na zijn afstuderen een baan in Duitsland kon krijgen, is ie er vol voor gegaan. Was echt verbaasd dat hij na een paar maanden al heel goed Duits sprak.

Euh...Spaans vanuit het Duits....nee nee dat lijkt me niets!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi suzyQ,

Ben een hopeloos geval en kon het niet laten, dus vandaag weer even gewogen en ja hoor er was weer een kilootje weg, dus nu al drie kilo afgevallen sinds 31 december!  8)

Gaat lekker!

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit weekend minder braaf geweest. Ik kon de enige mogelijkheid voor een bitterbal niet laten ontgaan ;)..die kan je hier normaal niet krijgen... ::)

Verder zijn we zaterdag lekker een dagje wezen skiën. Het weer was niet super, maar lekker een beetje gesport en inde buitenlucht geweest. Was s avonds echt heel moe, maar voldaan!

@ Patricia: hoe is het met jouw stemming op dit moment? Nog een beetje positief gevoel?

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik baal nog steeds als een stekker. De hormoontjes zijn volgens mij al aardig mn lichaam uit gelukkig. Ik voel me niet meer zo heel depri en hoef gelukkig ook niet meer continu te huilen. heerlijk! Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik weer kan starten(duurt nog wel n week of 5/6) maar aan de andere kant heb ik nu al stress omdat ik de afgelopen poging geen een tp had. Kans zit er dik in dat dat nu weer gebeurt.. Ze weten niet waar het aan ligt dus ja het is egt afwachten en dat geeft tovh wel n hoop stress mee..

De afgelopen weken heerlijk veel(voor mijn doen) paardgereden en dat is egt zo ontzettend lekker. Even de gedachten op 0 en dan heerlijk over het strand en door het bos racen. Zalig. Hopen dat de dooi weer snel komt  ;), dan kan ik weer lekker. De grond is nu te hard en dan krijgt mn paardje zere voeten :-\

Oja, wat ook steeds meer naar voren komt is dat de aankomende poging mijn officiele laatste poging zou zijn.. Ook daar word ik niet erg blij van.... Maargoed, ik ga nu gewoon stressen en als ik weer begin bekijk ik alles positief! Al deed ik dat de laatste keer ook en het eindresultaat was alleen maar erger :o

groetjes Patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi dames goed dat julie zo positief zijn. of het tot zwangerschap zal leiden, alles is meegenomen toch, alleen dat voorbeeld van die collega, die bij wisseling van baan wel zwnger wordt, ja dat kan eigenlijk nog steeds van alles zijn en dat is maar net wat ze daarover aan de buitenwereld kwijt wil.

Zo hoor ik ook wel eens over verhalen van niet zwanger kunnen worden en 10 jaar later ineens wel en dan 2 jaar jater weer een kindje erbij, maar nog steeds weet je niks heel eerlijk gezegt. Kan best zijn dat deze mensen het via een andere weg hebben besloten op te lossen, maar dat niet willen meedelen aan de buitenwereld.

Dus gun jullie alle positiviteit en ik geloof zeker dat stressfactor verwijderen uit je leven een goed iets is en dat zo ontspannen mogelijk de behandelingen ingaan ook, maar daar hoort dus ook begrip in relatie bij. Dus idd veel dingen samen ondernemen, want als je samen sterk staat dan kan j ehet wel aan.

Sterkte en hoop op een heel geweldige afloop, ik ga zeker een positief kaarsje voor jullie branden!!

Liefs Lief :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooooh een bitterbal, lekker! Mag toch hopen dat je er meer dan een op hebt Conny!! Intussen weer lekker wezen wandelen?

Patricia, heerlijk hoor, om zo te kunnen galopperen met je paard. Heb je m bij je eigen huis staan, of elders? Heeft Koen al eens met je gereden?

Tja kan me wel iets voorstellen bij je gevoelens. Ben je angstig, dan lukt het niet. Ben je positief, dan is het resultaat al helemaal dramatisch. Dus ja, wat moet je instelling nu zijn?!? Moeilijk hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Patricia,

Heerlijk hè als die hormonen eruit zijn. Ben in december nog in tranen uitgebarsten op mijn werk. Sprak vandaag die collega nog, heb het maar opeen winterdepressie gegooid.. :D dat vind ik nu het grote voordeel om even tussen behandelingen in te zijn! Ik ben weer lekker mijzelf! Geniet van de tijden tussen de behandelingen, zodat je je energie weer op kan bouwen! Die energie heb je in een volgende behandeling weer nodig en ook de positieve gevoelens!

Maar ik ken ook dat gevoel meteen weer te willen starten. Allen dit keer niet. misschien komt dat ook wel omdat ik de drie behandelingen zo snel achter elkaar gedaan heb...Patricia, zou jij na de komende behandeling als hij niet lukt, echt volledig stoppen of gaan sparen voor de volgende behandeling? Wij sparen voor de volgende behandeling. Dus daarom zag ik de derde behandeling ook niet als eindpunt..

Als ik mijn arts goed inschat ( ik heb in februari weer een afspraak) dan begin ik ook weer in zo'n 5-6 weken. Dat is dan wel met de neusspray, dus het spuiten is dan nog ongeveer twee weken later. Dus dan zijn we weer rond dezelfde tijd bezig, Patricia!

@ suzyQ: natuurlijk heb ik er drie op en twee hele kaassoufles! ;D dat was alleen zo vet, dat ik mij daarna helemaal niet zo lekker voelde! Dat krijg je ervan hè! Ja, we zijn lekker wezen wandelen, bijna elke dag en zaterdag zijn we wezen skiën voor de eerste keer dit jaar! Voor komend weekend hebben we een weekendje weg geboekt en gaan we lekker skiën en eventueel ook nog naar de sauna! Hier ligt ook een aardig pak sneeuw, dus ik moet zo nog even de oprit vrij maken, want als er iemand onderuit gaat op ons paadje zijn wij aansprakelijk. ::) maar dat is wel weer een mooi stukje beweging extra! Een wandeling zit er vanavond niet meer in. Morgen weer! Bij jou gaat nog steeds alles goed?

@lief: ik snap dat je sceptisch ben over deze verhalen, maar met een van de twee collega's heb ik twee jaar over dit onderwerp gesproken en haar man was heel terughoudend met alleen al het testen van zijn sperma...en aan een behandeling moest hij niet denken. Haar familie zeurde al jaren wanneer er nou eindelijk kinderen kwamen. Daarom geloof ik dit verhaal wel.

Bij de zus van andere vrienden zijn drie ivf pogingen mislukt en toen is hij naar een ontspanningscursus, cq yoga iets geweest en is zij met 41 nog zwanger geworden. Dit weet ik officieel niet, omdat ook hier de man in kwestie zich daarvoor schaamde.

Maar ik heb ook collega's waar het uiteindelijk nooit gelukt is of die zelfs een behandeling of onderzoek niet wilden.

Ik denk wat dat betreft ook dat je nooit weet wat de toekomst brengt en ik ben 34 dus we hebben nog een paar jaartjes met mogelijkheden! Daarom blijf ik ook positief. Stel dat het nou uiteindelijk toch nietlukt, heb ik in die jaren toch fijne jaren gehad en plezier in mijn leven gehad en denk ik niet aan een donker gat terug!

Dus ik die zin laat ik de kinderwens een beetje los. Ja, ik wil het nog steeds wel en blijf daar af en toe wel actie voor ondernemen, maar denk ook aan hoe ik wil dat mijn leven eruitziet als we geen kinderen zouden krijgen. Dan wil ik bijvoorbeeld meer in de buurt van mijn familie wonen en regelmatig mijn vele nichtjes en neefjes te logeren hebben en leuke dingen met hen doen! Dus werk ik ook in die richting.

Hoe denken jullie daar over lief en Patricia?

Liefs, conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

hey meiden,

moeilijke keuzes allemaal he.

wij hebben bewust gekozen om toch niet een zelfbetalende poging meer te wagen (na 8 pogingen), dit omdat ik al bijna 43 was, en de ivf arts schatte onze kansen op een kleintje van ons samen zo vreselijk klein, en wij hebben toen toch de knoop doorgehakt en het een plekje gegeven hebben dat wij samen geen kleintje zouden krijgen.

voor adoptie (maar dit wilden wij beide niet) waren we toch te oud, mijn nichtje had nog wel aangeboden dat zij voor ons een kleintje (haar eitje met Koen zijn zaad) wilde dragen maar daarvoor heb ik toch bedankt, want wij wilden graag iets van ons samen.

moet wel eerlijk bekennen dat we soms nog wel moeilijk vinden, vooral Koen maar ook merk ik het bij mezelf, maar ach dan kijk ik naar onze 2 kanjers en voel ik me heel rijk dat wij ze hebben, en Koen beschouwt ze helemaal als de zijne en de boys hebben Koen als een vader geaccepteerd, vooral Joris ziet Koen meer als zijn vader dan zijn echte, die kent hij alleen maar van de weekends en vakanties, hij zegt zelf dat zijn vader een weekendvader is

dus dat maakt veel goed hier in ons huis.

maar mijn duimen draaien nog steeds voor jullie allemaal en ik hoop dat voor jullie 2013 het jaar word!!!!

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Tanja,

Ja, moeilijke keuzes!

Voor ons is de derde behandeling duidelijk geen eindstation. Dat stond van tevoren ook al vast. We hebben een hele drukke tijd achter de rug en ik ben van mening dat die ook niet meegeholpen heeft. Wel ben ik rustiger geworden. Natuurlijk kan soms in bepaalde situaties nog erg emotioneel worden. Maar vanmiddag bijvoorbeeld was ik heel relaxed. Mijn collega vertelde mij dat hij vader wordt en hij daar blij mee is. Dit kwam voor mij als een verassing, omdat hij een paar maanden gelden nog zei geen kinderen te willen.  ::) toch kwam dit niet als klap aan, terwijl dit in het verleden vaak wel het geval was. :)

Anderzijds ben ik wel blij dat we drie pogingen gedaan hebbe. We hebben in ieder geval actie ondernomen en het geprobeerd! Dat voelt Ziezo goed aan! Ook de arts is tot nu toe nog zeer optimistisch over onze situatie, wat ook meehelpt. Ik kan mij ook goed voorstellen dat wij na 8 pogingen zouden stoppen. Ik wilde minimaal drie pogingen doen en na zes pogingen heb  ik het idee dat ik dan toch echt verder moet nadenken wanneer het einde in zicht is. Dat klinkt misschien stom, maar ik zou zelf niet zo willen eindigen als de vrouw die ik een paar weken geleden bij de arts tegenkwam, die 32 tp gehad had. Dat zou ik niet trekken en ik wil graag kinderen , maar ten kosten van wat allemaal? Er is nog meer in het leven waar je van kan genieten. Maar dat is voor iedereen een zeer persoonlijke beslissing...maar ik geloof dat als de wens niet in vervulling gaat, dit altijd een gevoelige snaar blijft, ondanks dat je je erbij neerlegt...

Liefs conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi meiden, ook wij gaan door na poging 3... Ik hoop dat mijn verzekering(PNO) de 4e nog gaat betalen wat vlgns mij wel lukt doordat het /gemini tot nu toe zegt wel toestemming te geven voor een 4e poging. Dan hebben mijn schoonouders aangeboden een poging te betalen wat wij zeker aannemen en dan zijn we nog aan het sparen voor een zelfbetaalde poging. Maargoed zover is het nog niet. Ik merk aan mezelf dat ik het al moeilijker krijg met de telleurstellingen. Dan word het de aankomende keer ook nog spannend of ik uberhauot wel een tp heb en als het weer blijkt dat ik die niet heb zal de moed me al meer in de schoenen gaan zakken denk. Wat me wel moed blijft geven is dat de gyn het positief blijft inzien aangezien we Koen al hebben die op de normale manier is gekomen..

@ Conny, gezellig als we straks een beetje tegelijk bezig zijn!!

Momenteel ben ik nog niet egt bezig met als het niet gaay lukken nog een kidnje te krijgen. Stiekum ga ik er vanuit en kan ik me niet voorstellen dat ik nooit meer zwanget word. Maargoed dan denk ik weer ff aan mn mislukte icsi poging en daarna de poging met helemala geen tp en kand ik weer even met beide beentjes op de grond en weet ik weer dat de kans groter is dat het niet lukt..

Dan wil ik als Koen op de basisschool is weer wat meer gaan werken en wat meer eromheen gaan doen. Even meer verantwoording oid, dat zou ik tegen die tijd moeten zien, en ik hoop dan ook weer meer te kunnen paardrijden en eventueel weer op paardrijles te gaan.

@ Suzy, mijn pony staat op 5min fietsen van mijn huis af. Prima te doen. Helaas Koen heeft niks met paarden en wil er nioet op. Hij heeft er welleens opgezeten maar toen was hij nog klein ;-) Nu wil hij niet meer. Hij wil eigenlijk ook niet mee maar soms moet hij. Als ik met de auto ga blijft hij in de auto zitten te sturen ;-)

groetjes Patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha wat een angsthaas! Ja da s mijn Koen ook hoor, heeft praatjes maar uiteindelijk durft ie niets. Ik blijf wel hier hoor, zegt ie dan.

Jammer, maar misschien vindt hij het later wel leuk. Is voor zo n kind ook best wat hoor, zo n hoog dier.

Wat ontzettend lief dat je schoonouders een poging willen betalen. Zou dat aanbod ook zeker aannemen! Maar kan me de druk die je voelt nav je vorige poging goed voorstellen.

Een goede vriendin van me heeft vijf IVF behandelingen gehad. Tussen de vierde en de vijfde behandeling heeft bijna 2 jaar gezeten. Ze kon de druk niet meer aan en had de tijd nodig om zichzelf terug te vinden, en te waarderen wat ze wel had, ipv wat ze niet had. Vreselijk moeilijk proces, maar je zag haar weer opbloeien, dat was mooi om te zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben 2 jaar geleden een heel jaar gestopt met alle behandelingen, wilde even de rust opbouwen en de tijd nemen om mijn lichaam te laten herstellen van alle hormonen.

Ook afgelopen jaar heb ik eigenlijk niet veel tijd gespendeerd aan zwanger worden. In maart werd mijn operatie gepland om een eileider weg te laten halen. Ik ben daar eigenlijk nooit emotioneel van geweest.

Goed het liep anders dan we hoopten, maar uiteindelijk is de operatie doorgegaan in juni afgelopen jaar. Ik herstelde snel en mijn jaren lange pijn was weg. Iets waar ik heel positief op terug kijk. Niks fijner dan pijnloos leven.

Hobby's die ik jarenlang niet meer uit wilde voeren weer opgepakt, helaas niet fietsen, maar wel weer lopen en dat heb ik dit jaar nog verder opgepakt. Na een ellendig jaar in 2012, met diverse sterfgevallen van naaste die ik vol trots mijn kleintje had willen laten zien.

Dit jaar sta ik positiever in mijn leven, ik wandel elke dag een uur met de hond, meestal gaat mijn stiefzoon dan ook mee. Gezellig en luchtig, niet eens altijd pratend, soms ook gewoon zwijgend, genietend van de natuur.

In april ga ik de bloesemtocht lopen met manlief.

In opbouw om uiteindelijk in september de Dam tot Dam loop te lopen, de 40km wel te verstaan.

Mijn doelen bijgesteld.

Geen afstand genomen hoor, maar wel bijgesteld.

Hierdoor kijk je anders tegen dingen aan en laat je je negatieve emoties los.

Deze week begin ik op een andere plek, om mijn revalidatie fitness voort te zetten. Nieuwe hulp en nieuw inzicht.

Ook hopende op een vooruitgang, nieuw streven...

Misschien dat ik alhier de nodige pondjes extra verlies en hierdoor mijn kansen op een gezonder leven vergroot. niet eens zozeer op het krijgen van een mooi kindje, maar een betere gezondheid, waardoor ikzelf alleen al beter functioneer en vooruitgang boek om lekkerder te leven.

God nu ik het zo schrijf denk ik eraan hoe heerlijk dat zou zijn. Niet meer continu moe te hoeven zijn, mijn suikers die niet zo springerig meer zijn en waar ik misschien ooit nog wel vanaf kan komen. Een heerlijk streven.

Zo heeft iedereen zijn doelen, toch?

Liefs Pitbull_lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie