Jump to content
Sign in to follow this  
patricia

Volkoren producten en fruit

Recommended Posts

Hoi meiden, dat vertelde mijn buurvrouw, die zag het op het nieuws... Dat vrouwen die volkoren producten eten en fruit een grotere kans van slagen hebben op een IVF poging. Het proberen waard zou ik zeggen!

Groetjes Patricia

ROTTERDAM - Vrouwen die gezond eten tijdens hun ivf-behandeling vergroten de kans op een zwangerschap met 60 procent. Dat stelt promovendus John Twigt van het Erasmus MC.

ivf, vruchtbaarheid, vruchtbaarheidsbehandeling, ivf-behandeling, gezond eten, gezonde voeding

Voeding, maar ook andere leefstijlfactoren zoals roken en overgewicht, hebben invloed op de algemene gezondheid. Eerder onderzoek heeft laten zien dat leefstijlfactoren ook van invloed kunnen zijn op de vruchtbaarheid.

IVF

Het is echter nog niet duidelijk in hoeverre de voeding invloed heeft op de vruchtbaarheidsbehandeling, bijvoorbeeld de ivf-behandeling. In zijn onderzoek laat Twigt zien dat vrouwen met een verminderde vruchtbaarheid, die een gezonde voeding gebruiken en een ivf-behandeling ondergaan een tot wel 60 procent hogere kans op zwangerschap hebben na de ivf-behandeling.

Gezond

Het gezonde eetpatroon bestaat uit veel volkorenproducten en fruit. Ook margarine maakte deel uit van het dieet. Snacks en verwerkte graanproducten moeten zoveel mogelijk worden gemeden.

Volgens Twigt beïnvloedt voeding de hoeveelheid zwangerschapgerelateerde hormonen na de ivf-behandeling. Goede voeding hangt samen met de productie van minder van deze hormonen. Hoge concentraties hebben een negatieve invloed op het baarmoederslijmvlies, waardoor een zwangerschap minder makkelijk tot stand komt.

Liefs Vogeltje87

Balans

"Een slecht dieet zorgt voor een verkeerde balans tussen zuurstofradicalen en antioxidanten. Dat heeft een negatieve invloed op de eicel zelf en dus mogelijk ook op het embryo en de zwangerschap", legt Twigt uit. "Daarnaast zorgt een slecht dieet van de moeder ook voor een tekort aan voedingsstoffen in de baarmoeder en dus voor de embryo."

Hi meiden,

Dat klinkt allemaal interessant maar wat is dan echt gezonde voeding?? Iedereen definieert het weer anders en ik zie geen proteïne erin, wat juist volgens mijn artsen weer belangrijk is....

Het zou fijn zijn als ze wat concreter zouden zijn. (Maar dat kunnen ze waarschijnlijk niet)

Conny

Ik hoorde gister weer over tarwekiemoliecapsules, dat die ook goed zijn. Zit vit E in wat ook weer goed is voor trage zwemmers dus ook dat potje zal ik( in 2fout) aanschaffen. Maar wat n prijzen allemaal he, niet normaal....

Zt ik te lezen over die tarwekiem kwam ik ook weer tegen over Etos huismerk "zwanger worden" pillen... Zucht. Zat die ene wonderpil er toch maar eens tussen