Jump to content
Sign in to follow this  
ChantalMarco

Onzeker en vragen

Recommended Posts

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn al ruim 2 jaar bezig met een IVF behandeling,

nu hebben wij eigenlijk pas voor het eerst een daadwerkelijke terugplaatsing gehad.

Afgelopen woensdag een terugplaatsing gehad, en ik ben zó onzeker.

De vraag die me bezig houdt, en natuurlijk meedere die een terugplaatsing hebben gehad,

gaat het goed?

Ik ben nieuwschierig ( mocht het mis gaan ) welke dag(en) dit zou kunnen gebeuren?

Mijn testdatum is 7 maart maar ik voel dingen wat ik nooit eerder gevoelt heb, heel raar!

Momenteel gebruik ik utrogestan, ze vertellen dat dit de innesteling makkelijker moet maken,

maar ik ben geen fan van deze kleine ronde dingetjes.

Hebben vrouwen ervaring met deze medicijnen?

Ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat, maar die onzekerheid..

ik weet dat je daar niet teveel bij moet nadenken, maar helaas,

dat is makkelijk zeggen van een buitenstaander  :(

Heeft iemand tips of advies ect over iets wat ik kan doen?

Ik ben ook nieuwschierig of er vrouwen zijn bij wie een zwangerschap

uit voort is gekomen, hoe hebben jullie dit ervaren?

Groetjes, Chantal!

Oh Chantal, wat spannend!

Tja je kan jezelf aardig gek maken in deze periode!

Ik heb alle drie de keren utrogestan gebruikt, en alle drie zwanger geraakt. Ja die bolletjes zijn ranzig he..maar ergens voelde het bij ieder bolletje dat ik uit de strip drukte ook wel weer als een stap dichterbij de testdatum.

Tips...lastig...de wachtweken zijn een ellendige, helse periode. Je voelt van alles en dat kan ook op van alles duiden. Ook al was het bij mij iedere keer raak, dat maakt je echt niet zekerder als je in e wachtweken zit. Ik was er de laatste eer honderd procent van verruigd dat het mislukt was en had al maansverband gekocht, en toch ben ik nu 11 weken zwanger..

Het is domweg je tijd uitzitten en zorgen voor veel afleiding.

Succes!

Hoi Chantal, ook ik ben geen fan van de bolletjes, heb ook het ideen dat het weinig nut heeft aangezien vooral overdag de helft er gelijk alweer uitkomt. Maar ik heb het al meerdere keren aan verschillende gyneacologen gevraagt en volgens hun heeft het egt nut.. Zelf helaas nog niks van gemerkt hoor ;)

Die bolletjes kunnen je ook aardig gek maken met hun bijwerkingen. Maar idd, wat Suzy al zegt, het is gewoon afwachten... Soms lijkt het of je zwanger bent en dan is het niet zo en soms voel je niks en dan blijkt het toch raak.

Succes met afwachten

Groetjes Patricia

Hoi hoi,

Dank je wel voor de reacties.

Net wat je zegt Patricia, de helft komt eruit dus naar mijn idee heeft t ook weinig zin maar

toch blijven gebruiken uiteraard.

De Gyn had ook verteld,: mocht ik in 1 dag onverklaarbaar aankomen (bijv. 1 kilo)

moest ik contact opnemen.. het gekke is dat ik in 1 dag 1.5kilo kwijt ben,

kan dit er ook mee te maken hebben? Heel vreemd want mijn eetpartroon is nou niet bepaald anders.

Ik voel me wel erg opgeblazen en ook mijn borsten die staan op springen.

Vandaar misschien de ontzettende onzekerheid, je merkt dingen die anders niet zijn

en toch kan het misgaan, erg frustrerend!

Ik moet ook zeggen dat ik blij ben met zo'n forum,

Voel me er niet fijn bij om het in directe omgeving te vertellen.

Dit omdat ik liever goed nieuws dan slecht nieuws vertel!

Ben blij te horen dat de behandeling met succes was Suzy!

Proficiat met de zwangerschap.

Groetjes,

Waardeloos he, dan heb je gezwollen borsten en dan denk je yes, dit zit goed, maar je kan netzogoed gefopt worden door die irri bolletjes.. Maergoed, ik hoop voor je dat je lichaam je nu niet voor de gek houd 8)

Helaas had ik de vorige keer geen tp, maar ik ga hopleijk de aankomende keer de utrogestan gebruiken in combinatie met 3keer pregnyl spuitjes. De ene gyn wilde me dit niet voorschrijven omdat het AMC, daar doen ze de punctie en tp en verder zit ik in een streekziekenhuis zegmaar, maar het AMC wilde dit dus niet maar n andere gyn schreef het gelukkig wel voor. Andere ziekenhuizen doen het standaart, dat verschilt en het is niet zeker of het werkt maar je hooort wel dat de innesteling dan toch beter is als alleen met de utrogestan. SuzyQ heeft volgens mij alleen de utrogestan gebruikt hoor dus het is misschien ook gewoon mzzl hebben. N vriendin had de eerste keer alleen de bolletjes en niet zwanger en de tweede keer de combi en wel zwanger.

Oh ja, dat klopt, het lijkt alsof alles er weer uit komt. Leuk, zo'n krakend inlegkruisje :(

Ik heb de laatste behandeling heel erg gezocht naar info over de utrogestan. Juist omdat ik er zo van overtuigd was dat het mislukt was. En de enige conclusie die ik eruit kon trekken is dat wat je ook voelt...het zegt niets. Heb je zwangerschapssymptonen, dan kan het raak zijn, kan van de utrogestan komen. Voel je niets, idem. En als je stopt na de tien dagen en jezelf voorzichtig rijk gaat rekenen...ook niet doen, want het kan je menstruatie tegen houden. Het is gewoon waardeloos, kan er niets anders van maken.

Ik heb overigens wel het idee dat de Utrogestan me heeft geholpen. Ons officiële probleem is mijn endometriose en cysten, en slecht zaad van mijn man. Maar zelf heb ik altijd het gevoel gehad dat mijn late eisprong op dag 18/19 en korte cyclus 23/24 dagen een groter probleem was. Ziekenhuis wilde dat niet onderzoeken, maar de utrogestan maakt je baarmoederslijmvlies dikker, waardoor het betere kans heeft van innestelen. Drie keer in 1x raak is onwijze mazzel, maar volgens mij geen toeval. Denk echt dat het succes door de utro komt. Maar goed, dit is mijn verhaal, ben geen dokter,  en uiteindelijk maakthet me ook niet uit, als bet maar lukt.

Hey Suzy, nou idd ik denk dat je gelijk hebt hoor. Ik bedoel 3keer in 1keer raak dat kan gewoon bijna geen toeval zijn. En anders moet er iemand mzzl hebben toch :P