Jump to content
Conny

Broedkipjes en wachtbankje maart/ april 2013

Recommended Posts

Hi meiden,

Een nieuwe maand en dus weer een nieuw wachtbankje! (Ik wilde er niet twee keer in staan  ;) ) helaas ben ik niet zo goed als suzyQ en krijg de mooie plaatjes Er niet in gekopieerd! ::)

Broedkipjes 

05-03 Conny

Wachtbankje 

15-03: Neeltje

Helaas 

Zwanger 

Wie ik nog vergeten ben, graag zelf nog toevoegen!

@ Patricia, ben jij niet ook alweer begonnen?

Ah Conny, je bent me net voor geweest, wilde 'm al openen. Ik ga even kijken of ik m aangepast krijg met plaatjes.

Broedkipjes  D-0043.gif

05-03 Conny

Wachtbankje  D-0081.gif

15-03 Neeltje

Helaas  D-0090.gif

Zwanger  B-0015.gif

Als het goed is nu met plaatjes!

Conny, wat heb je de 5e? dan zet ik het erachter.

En kan ik nog meer meiden op het wachtbankje plaatsen?

Guest tanja1969

succes meiden, dat komende maand maar zeer vruchtbaar is en dat jullie allemaal mogen doorschuiven naar het zwangerenbankje

liefs Tanja

Hi suzyQ,

Ziet er weer super uit!  ;D

Ik ben vandaag weer begonnen met spuiten. Vandaag en morgen maak ik mijn restant puregon op ( tja, ik moet het nu zelf compleet betalen) en verder spuit ik de eerste dagen alleen menopur. Dosering totaal dinsdag en woensdag 425 en daarna 225 eenheden menopur. Vrijdag heb ik de eerste controle!

Verder heb ik dat eiwitpreparaat Argentinië vanaf dag een. Ik dacht dat dat wel aardig zou smaken met kersensmaak, nou ik ben blij als ik dat niet meer drie keer per dag hoef in te nemen!  ;D

Ik heb het afgelopen weekend twee dagen geskied en hoorde gisteren dat we waarschijnlijk het komende weekend ( mijn laatst mogelijke weekend) ook nog een weekendje gaan skiën! Ik hoop dat mijn buik daar niet teveel protesteert! Anders wordt het een boek lezen in de zon....wel lekker wat afleiding en wat leuks om naar uit te kijken.

Mijn man is trouwens nu ook 4,5 kilo afgevallen in de laatste twee maanden! Hij gaat daar nu dus lekker mee door!  :)

Liefs,

Conny

Ik ben idd gestart met de deca. Wacht met smart tot ik ongesteld word. Vandaag dag 31 dus het schiet weer eens niet op..

Hoi,

Ik doe ook weer mee met dit topic! Gisteren ongesteld geworden, maar ik moet nog een rondje wachten!

Bij het gesprek in t ziekenhuis heb ik mijn migraine maar eens besproken. Ik heb altijd vreselijke koppijn van de pil, echt twee dagen volledig van de kaart. Nu heb ik mooi voor elkaar dat ik een kort schema mag, dus zonder de pil. Mijn eerstvolgende ongie is dus 1 april! En da's geen grapje  ;)

Op vorige bankje had ik al iets geschreven over onderzoek naar assisted hatching, daar doen we ook aan mee. Niet dat we zelf weten of we een 'gehatched' embryo teruggeplaatst krijgen, er wordt gelood en er is 50% kans. Maar we hopen uiteraard wel dat wij in de 'AH-groep' zitten....

Iedereen alvast veel succes deze ronde!!

Lieve groeten,

Ditte

Broedkipjes  D-0043.gif

05-03 Conny

08-03 turbo en Sterre echo

01-04 Ditte start

Wachtbankje  D-0081.gif

15-03 Neeltje

Helaas  D-0090.gif

Zwanger  B-0015.gif

Als het goed is nu met plaatjes!

Conny, wat heb je de 5e? dan zet ik het erachter.

En kan ik nog meer meiden op het wachtbankje plaatsen?

Hallo allemaal,

Ook ik kom weer gezellig op het wachtbankje..wij hebben volgende week dinsdag de echo op de 12de dag... en dan hopelijk niet veel later de terugplaatsing.

Iedereen veel succes de komende maanden, en hopelijk worden dit hele vruchtbare maanden..

liefs

Broedkipjes  D-0043.gif

05-03 Conny

08-03 Turbo en Sterre echo

12-03 Antjek eerste echo

01-04 Ditte start

Wachtbankje  D-0081.gif

15-03 Neeltje

Helaas  D-0090.gif

Zwanger  B-0015.gif

ik heb een aparte vraag

ik heb op dit moment van iets heel ergs last van.

misschien hebben jullie hier ook last van of last van gehad.

elke keer als ik op tv baby zie of in het echt.

heb ik moeite mee om geen tranen te laten.

ik wil zo graag een kindje.

maar ik ben zo bang dat dat ivf niet lukt.

ben zo bang dat nooit kindje krijg.

ben wel positief in gesteld maar toch dat bange gevoel gaat niet bij me weg.

weet iemand waar dit vandaan komt en hoe je er mee om kan gaan.

Hi turbo en sterre,

Als ik teruglkijk op de laatste vier jaar, dan zijn daar een paar keer tijden geweest, waarin ik gevoeliger voor het zien van kinderen of andere vrouwen die zwanger waren was. Waar ik heel veel moeite mee had was de zwangerschap van mijn schoonzuster omdat ik altijd gedacht had wij eerder zouden zijn. Mijn neefje is nu bijna een jaar oud...

Dus die gevoeligheid is heel normaal. Een collega van mij heeft 8 behandelingenngehad en twee operaties en is nu 40 jaar. Ik verbaas mij altijd hoe rustig zij eronder is. Anderzijds denk ik dat je gedurende zo'n traject langzaam ook aan andere opties of een leven zonder kinderen gaat denken, ook al zou je het heel graag anders willen.

Ik ben ook bang dat ik nooit een kindje zal krijgen, door het opschrijven van alleen deze zin, komen bij mij de tranen naar boven... :'(. Maar anderzijds wil ik mijn complete leven niet laten sturen door een onvervulde kinderwens. Er zijn nog vele andere leuke en mooie dingen in het leven, waar ik ook van wil genieten. Dus is voor mij een stukje invulling dat ik van het opgroeien van mijn vele nichtjes en neefjes wil genieten. Die tijd wil ik niet voorbij laten gaan en ik probeer vooral mij te richten op de leuke dingen in mijn leven en de behandeling zo veel mogelijk naar de achtergrond te verschuiven. Ik denk dat dat ook voor de behandeling zelf beter is.

Ik denk dat je voor jezelf op een rijtje met zetten wat naast je kinderwens belangrijk voor je is en hoe jij je leven zou voorstellen als het niet zou lukken. Door dit laatste scenario meer te accepteren ( zonder misschien het volledig op te geven), krijg je meer rust en reageer je minder extreem op baby's. Naar iedereen moet voor zich kijken wat voor hem of haar werkt. Ik ben 34 en nog redelijk jong, daarom denk ik ook al lukt het misschien deze vierde keer weer niet, dat ik de komende jaren altijd weer een poging kan doen of dat er misschien toch nog een spontane verassing komt, je zal de eerste niet zijn! ;)

Mijn collega, die nooit zwanger geworden is, zei altijd tegen mij (als weer iemand zwanger werd), probeer het niet op jezelf te betrekken. Makkelijker gezegd dan gedaan, want ik betrok het altijdop mijzelf.  ::) Dus probeer daar meer gevoelsafstand te houden.

Ik weet niet of dit je helpt, maar wens je veel sterkte!

Liefs,

Conny

@ conny

bedankt voor je reactie

ik heb 5 neefjes en 1 nichtje.

waar van 1 neefje nooit gezien heb.

in de tijd dat ik en me vriend bezig waren om kindje te krijgen.

zijn 2 zussen van mij zwanger geworden en 1 schoonzus.

ik vond toen wel leuk voor ze.

maar ik wou zelf ook wel maar ik was snel aan het idee gewent.

ik ben ook blij met me neefjes en nichtje want ik ga ook gewoon mee om.

als alles mee zit komt binnen kort je 1e na jongste neefje hier slapen.

me vriend en ik vinden hem helemaal geweldig is echt een lache bekkie.

we vinden leuk om met ze op pad te gaan en leuke dingen te doen.

maar we zien hem niet als onze eigen kind gewoon als mijn neefje.

ik ken heel veel mensen die zwanger zijn.

ik heb vanaf begin af aan toen ik te horen kreeg dat ik via deze weg een kind moest maken.

heb ik gezegt mocht ik nooit kinderen krijgen.

dan wil ik een eigen paard.

zullen jullie wel raar denken een eigen paard.

ik vind leuk en heerlijk om paar te rijden.

lekker verstand op 0 te zetten en stoom af te blazen.

je krijg zo veel van een paard.

ik ga zo na ivf kliniek kijken of me baarmoeder slijmvlies al dik genoeg is om terug te plaatsen.

ik ben na de ivf kliniek geweest.

mijn baarmoeder slijnvlies was nog niet dik genoeg.

hij was nu 7,9 dik.

ik moet maandag terug komen voor weer een echo.

als alles dan goed is krijg ik zaterdag de 16 maart tp.

ze verwachten dat maandag wel alles goed is.

ben helemaal benieuwd hoe dit gaat af lopen.

Guest tanja1969

hey sterre,

is 7,9 niet dik genoeg?

ik was al blij met boven de 6 en hier in dit ziekenhuis doen ze een cryo tp al vanaf 6, uiteraard hebben ze

liever dat het veel dikker is maar toch.

maar mijn duimen draaien dat je bms maandag flink gegroeid is en dat je gauw je tp hebt

liefs Tanja

@ tanja

hier in hengelo willen ze minimaal 8 mm hebben.

liefst nog meer maar als 8 mm is word tp al geregeld.

ik zie het maandag wel ik ben wel positief in gesteld.

ik heb erg zin en ook weer niet.

ik vind allemaal spannend.

ik heb hekel aan die 2 weken wachten na de tp.

verder heb super veel zin in.

en ik hoop dat dit keer goed gaat.

en bedankt dat je voor ons gaat duimen

hoe gaat het met jouw/jullie?

Hey Sterre, spannend hoor maandag!! Hopen dat zaterdag doorgaat!!

Helaas woon je niet in de buurt anders had je mijn paard mogen gebruiken/verzorgen/berijden ;D Ik heb te weinig tijd en mn bijrijdster stopt helaas....

En die gevoelens van je zijn heel herkenbaar. Ook ik ben zo ontzettend bang dat er geen tweede kindje komt wat ik zo graag wil(ik weet het ik heb er al een) Ik moet zeggen ik zit nu sinds .5week ff lekkerder in mn vel en hoef niet dagelijks te huilen, maar ooh als ik dan n babytje zag of n zwangere..

Nu vertelde mn vriendin gister dat ze voor een derde bezig zijn en ik ben er beroerd van. Droom er al twee dagen van en mn huneur gaat al naar beneden. Nu gaan de decahormoontjes ook wel weer werken denk ik hoor...

Elke mislukte poging is toch weer n stap dichterbij een kindloos leventje en het is niet raar dat je die gevoelens nu ontzttend hebt. Het is gewoon zo lastig en idd ik vind het heerlijk om tussendoor even te paardrijden. Eventjes de gedachten op nul en heeerlijk racen...

Hoi Sterre en Conny,

Heel herkenbaar: de confrontatie met een zwangere vrouw (hoe close ook) of een kindje, het confronteert je met je eigen angst om nooit een kindje van jezelf te krijgen.

Ook in mijn omgeving is er bij vlagen een babyboom. Ik vind het vooral lastig als een ander stel vertelt dat ze een kleintje verwachten. Dan voel ik echt een steek in mijn hart, waarom gaat het bij anderen zo makkelijk en bij ons niet?

Conny, jij schrijft dat je met je 34jaar jong bent. Ik ben ook 34 en heb niet bepaald het gevoel dat ik oud ben. Helaas hoor ik regelmatig van mijn schoonfamilie dat ik toch al redelijk op leeftijd ben en dus verminderd vruchtbaar, blablabla... Ze vergeten dat de reden van icsi niet bij mij ligt... Sorry, ben beetje chagrijnig... Want ongesteld, over 3,5 week mogen we starten met onze 3e poging!

Ik kijk er erg naar uit om weer te beginnen! Want net als jullie hoop ik toch ooit een wondertje in mijn armen te mogen sluiten!!!!

Sterkte met de terugplaatsing Sterre en jij Conny met het spuiten!

Liefs Ditte

Hi ditte,

Ik had altijd gedacht dat ik rond mijn 30ste moeder zou worden. Ik had toen 34 jaar ook als oud gezien, maar tot en met je 35 ste zien de statistieken er zoiezo zeer goed uit! Mijn arts zegt dat ik een van zijn jongere patiënten bent en cht goede hoop heeft dat het in onze situatie lukt. Dat geeft mij vertrouwen, ook al ga zit ik in mijn vierde behandeling. Mensen weten toch niet waar ze het over hebben. Dus ditte laat je niets aanpraten! :)

Ik ben nu een weekend in Oostenrijk bij de ouders van een collega van mij. Zij vertelde mij dat het bij hun 7 jaar geduurd heeft voor ze zwanger werden en toen drie kinderen achter elkaar gekregen hebben op natuurlijke wijze! (Ivf stond toen ook in de kinderschoenen, veel keus hadden ze niet). Dat geeft ook weer hoop nietwaar?  :)

Gisteren ben ik bij de arts geweest en volgens mij slaat de behandeling goed aan. Ik had nu op de zesde dag een echo(vroeger dan normaal) en had al tien kleine eicellen! Normaal heb ik er tien aan het einde! Dus nu moeten ze met zijn allen nog goed gaan rijpen. Ik ben door het eiwitpreparaat (argenin van ironmaxx) ook wat afgevallen. De assistente zei dat dit klopte en dat zij het misschien wel zou gaan gebruiken om nog een beetje af te vallen. Je kunt het namelijk zonder recept in de apotheek krijgen. Op de verpakking staat dat je 25 ml per dag moet nemen. ik moet van de arts 3x 25 ml per dag nemen tot en met de punctie, denk ik. En hier in Duitsland heb je er geen recept voor nodig...

Ik denk ook dat de menopur bij mij beter aanslaat dan de puregon. Wat volgens een collega meestal het geval is als een vrouw ouder wordt (dat laatste was dan weer niet zo fijn om te horen...) ;D

Dinsdag weer naar de arts, ben benieuwd!

Liefs, :love2:

Conny

Hoi!

Wat jij aangeeft Turbo en Sterre herken ik niet direct, maar wellicht komt dat omdat ik al een wonder heb mogen ontvang (zonder dat ik me toen besefte dat dit daadwerkelijk echt een wonder is, dat weet ik nu pas  :)). Wel herken ik de pijn en boosheid die je toch voelt wanneer een ander zwanger blijkt. Dit wil ik niet, gun het iedereen en ben blij dat ze niet hoeven mee te maken wat ik meemaak , maar toch voel ik pijn en verdriet...... en soms ook boosheid, vooral wanneer de ander daarbij verteld dat het niet helemaal de bedoeling was nu al of dat het direct de eerste keer raakis.......of van die pijnlijke opmerkingen over wanneer de 2e komt, vooral nu mijn twee directe collega's allebei zwanger zijn.....pff , het kan echt mijn dag breken......

Ik denk dat je niet zo heel veel aan het verdriet kunt doen, het is tenslotte een hele grote wens van je en daar zit enorm veel gevoel bij!  En dat mag er zijn, dat moet er zelfs zijn, dat geeft aan hoe groot je wens is! Wellicht dat het helpt om er overste praten of schrijven zoals je nu doet. Vaak wanneer je je gevoel echt uitspreekt dan is het in eerste instantie confronterend maar zorgt dit er uiteindelijk wel voor dat je het een plekje geeft en dat het je uiteindelijk wat minder raakt waardoor de emotie iets afzwakt.

Wens je veel succes want het lijkt me niet gemakkelijk. En hopelijk mag je snel weer beginnen! Fijn dat je er wel met een positief gevoel ingaat, super!

@Conny, dat valt me ook op aan jouw stukjes, je blijft zo positief! Wauw, echt respect! En daardoor een fijne bijdrage op dit forum!

Dit geldt eigenlijk voor jullie allemaal, zoveel doorzettingsvermogen  en hoop! Zelf zit ik aan het begin van het proces en weet ik niet hoe ik op een tegenslag zou reageren, het lijkt me zo zwaar!

Mijn eerste wachtweek zit erop en inderdaad wat een vervelende week! Probeer er niet aan te denken, maar dat lukt bijna niet! Hoe kan dat dan ook! Mijn grootste wens is of heeel dichtbij of juist verder weg......zo spannend!!!

Jullie allemaal succes!

Greetz Neelke

Oja, bij het wachtbankje sta ik onder de naam Neeltje, maar ik heet Neelke . Maar what's in a name, op dat wachtbankje zit ik in ieder geval nog een week  ::) xxx

Ow Patricia, dat is vervelend! Heb je daar vaker mee te maken gehad? En hoe lang gebruik je nu al de deca?

Zelf gebruikte ik de pil toen ik moest starten met de deca en de 4e dag moest ik stoppen met de pil en vervolgens begon een paar dagen mijn menstruatie. Was dit bij jou ook het geval of heb je een heel ander 'schema'?

Kan me voorstellen dat je nu echt wil beginnen!!

Neelke

Hey Neelke, ik hoef de pil niet te gebruiken. Ik start op dag 23 van mijn menstruatie. Dan word je dus weer ongesteld en dan op dag 5 ga je voor n echo en kan je meestal gelijk starten met de Gonal. Vorige keer was ik het op dag 30 meen ik. Was toen bij een natuur therapeut geweest die alles even had "opgeschoont" dus ik ga er haast nog meer ingeloven ;) Hopelijk komt het niet zover maar ik denk dat ik de volgende keer toch maar weer langs ga en misschien ook wel als ik aan de gonal zit. Had de vorige keer 13follikels(dankszij de natuurtherapeut?) en de keren ervoor 4 en 6. Ik meen me wel lichtelijk te herinneren dat ik nog eens n keer vet laat was en al hoopte dat ik stiekum zwanger was...

Hai allemaal,

Ik sluit me ook weer even aan. Zit op dag 11 na de tp. Ga morgen een testje doen, k ben t wachten zat :-)  Maar ik heb zelf het idee dat deze cryo niet is blijven plakken. Ik heb geen enkel zwangerschapsverschijnseltje. De vorige keren wist ik al een paar dagen voor de test dat het gelukt was.... Maar dan kunnen we wel meteen starten met de volgende ronde.

Heel veel succes en sterkte allemaal!

Liefs Nico