Jump to content
Conny

Broedkipjes en wachtbankje maart/ april 2013

Recommended Posts

Klopt het bankje zo weer meiden??

Anders pas ik 'm even aan.

Nico, wat naar! Goed dat je het positief bekijkt, maar het blijft natuurlijk een rosmolens als je dan toch echt die negatieve test in handen hebt.

Patricia, het zit jou ook niet mee he...moeilijk om positief te blijven op die manier. En dan ook nog eens die rottige deca...gemene spuitjes en gewoon troep. Het zijn dan wel grote cysten als je door moet blijven spuiten, hebben ze iets gezegd over hoe groot?

Conny, deze poging verloopt zeker anders! Wow wat ga je goed qua eitjes! Maar wel voorzichtig blijven met jezelf. Je hebt niets aan die eitjes als je je auto en jezelf in de prak rijdt...nog even meid, je zal waarschijnlijk komend weekend de punctie hebben!

Turbo en Sterre, succes morgen! Hoop dat het een mooie cryo is!

Neeltje ( of neelke??) nog even en het is vrijdag...duim voor je!

Hoi meiden

Wat een hoop niet leuke berichten weer zeg pffffff NIET leuk!!

Veel sterkte!!

Even voor al die eigenwijzen emmys doen jullie nu eens je best en blijf lekker plakken bij jullie mama!!!!

Hier ligt het vragenlijstje al weer klaar de 26ste hebben we weer een gesprek in het ziekenhuis voor ivf4 ik hoop dat de arts een topbrief schrijft zodat we deze toch nog vergoed gaan krijgen. Via de mail en aan de telefoon zeggen ze van wel maar het klinkt te mooi om waar te zijn.....Afwachten maar weer.

Maar doen we eigenlijk niet anders dan afwachten in deze %@*# molen???

Lieve groetjes Esther xx

Nee, de arts heeft niet gezegt hoe groot ze waren, maar ze waren egt mega! Leken wel eieren. Stukken groter als de follikel moet zijn als je voor een punctie kan dus dan zal het zon 5cm zijn denk... En dan twee van die joekels..

Hi meiden,

Jeetje, wat is hier veel gebeurd vandaag!

Ja, ik doe het rustig aan. Ga vanavond weer vroeg naar bed. Ben duidelijk moeier dan normaal en opvliegender!  ;D mijn mede cursisten vonden mij geloof ik een beetje hyper vandaag!  ;D

@suzyq: twee weken geleden heb ik onze auto al beschadigd.... ::) Het was een beetje glad en ik kwam de parkeergarage niet uit.... Man natuurlijk boos. Ik erg geschrokken. Dus is mijn man weer naar huis gekomen en heeft de auto eruit gereden. Gelukkig alleen lakschade! ::) hoe voel jij je? Gaat alles goed? Ben je regelmatig misselijk of moe?

@ Nico: wat balen dat het niet gelukt is! Maar geef de moed niet op, jouw tijd komt nog wel!

@ Esther: ik ben erg benieuwd of jij hem vergoed krijgt. Ik wacht nog op een antwoord van de verzekering of ze deze keer ook maar iets vergoeden.. Ging eigenlijk van een directe afkeuring uit, maar ze zijn nog in overleg met elkaar hierover...

@ turbo: super gefeliciteerd morgen een tp! :)

Liefs,

Conny

Patricia, 5cm is groot!! Bij mij mochten ze destijds niet groter dan 3 cm zijn. En zat toen net op 2,9..dus ik bofte. Eerder zijn er overigens via een kijkoperatie een paar cysten zo groot als struisvogeleieren verwijderd.

Och Conny, die hormonen...voel met je mee! Ach en lakschade is maar lakschade..maar vervelend is het wel. En altijd weer een dure geschiedenis om te herstellen.

Ik voel me prima, lief dat je informeert! Geen seconde misselijk geweest, wel moe. Maar daar kun je niet aan toegeven met twee boefjes in huis. Ik kijk erg uit naar de volgende echo over twee weken.

Had trouwens niet verwacht dat je verzekering er nog niet uit is, dan ga je stiekem toch hopen dat ze op z'n minst iets vergoeden..hoop het!

Hoi suzyQ,

Ja, hoop op een beetje vergoeding van de verzekering krijg je dan wel! Al is het maar de narcose of de bezoeken aan de arts alles is mooi meegenomen! :)

Jij ben nu denk ik 14 weken zwanger of niet? Als dat klopt, dan kunnen ze je in twee weken het geslacht vertellen, nietwaar? Heb je een voorkeur?

Tja, gelukkig ben je alleen moe. Hoort erbij, heb ik begrepen. Dus een tandje rustiger... ;) hoe vinden de jongens het, dat ze een brusje krijgen?

Liefs,

Conny

Ja inderdaad 14 weken! Goed onthouden zeg!

We willen het geslacht niet weten. Hebben het met de jongens ook niet geweten, dus genoeg kleertjes in 56 in wit en unisex in de kast! Vind het wel leuk om 9 maanden de bakerpraatjes te horen en pas op het moment zelf te horen ' en het is...' En bovendien vind ik het geslacht niet zo belangrijk. Ja tuurlijk zou het leuk zijn nu een meisje te krijgen, maar dat heb je niet zelf in de hand. Een jongen zou wel weer het meest economische zijn :)

De jongens weten het niet. Wil het zeker tot na de twintig weken stilhouden voor ze. Anders duurt het te lang, plus..stel je voor dat je twintig weken echo niet goed is..hoe leg je dat dan aan ze uit?!?

Jeetje moet je als ze niets vergoeden zelfs de bezoeken aan je arts betalen? Tja zal erbij horen. Kun je het wel aftrekken van de belasting? Als medische kosten? Of werkt dat in Duitsland anders?

Nou, ik sluit ook maar even aan met wat minder nieuws....

Morgen mag ik eigenlijk testen, maar helaas begon vanmorgen mijn menstruatie al  :'(. Het is niet zoals ik gewend ben, wat lichter van kleur, meer roze, maar wordt ook niet minder. Net gebeld met het zkh en daar raadden ze me aan om toch door te gaan met de bolletjes en morgenvroeg toch gewoon te testen. Het kan drie kanten op gaan: Test negatief, mijn menstruatie is gewoon begonnen en is wat lichter omdat de bolletjes het een beetje kunnen tegenhouden, test positief wat kan betekenen dat het gisteren of vandaag toch mis is gegaan nadat het wel goed ingenesteld is of test positief en de bloeding komt van iets anders..... Bah, mijn kleine hoop is in ieder geval wel weg nu!!!

He Neelke, dat klinkt niet best!!

Maar, het kan dus nog eigenlijk alle kanten op..? Zet je menstruatie normaal gesproken snel door? Kan ook wat oud bloed zijn. Je kunt er soms zo weinig van zeggen.

Hoop dat je hier morgen een positiever bericht kunt posten!!!

Guest tanja1969

hey neelke,

bloed wilt nog niet alles zeggen, want er zijn genoeg meiden geweest die vloeiden en toch zwanger waren

bij ons ziekenhuis zei de ivf arts altijd bloed mag zolang er geen krampen zijn kan het nog alle kanten op

mijn duimen draaien nog ff voor je....

liefs Tanja

Hey Neelke, idd, geef het nog niet helemaal op. Toevallig mijn vriendin laatst (had ik dat niet al geschreven hier) bloedverlies, negatieve bloedtest en dan toch nog zwanger. Maargoed, ik weet net zo als jij dat dat die bijzondere verhalen zijn...

@ Suzy, wat slecht van mij. Door al die dompers van mij en andere hier vergeet ik gewoon jou vreugde en te vragen hoe het met je gaat. gelukkig zijn d andere nog wel zo sociaal ;) ;)

Helemaal niet slecht van jou Patricia! hallo je bent met wat anders bezig!!

Ik weet toch hoe dat in je hoofd en leven gaat zitten, dan is er weinig ruimte voor andere dingen. En daarnaast vind ik het zelf lastig om er iets over te zeggen. Ik heb drie keer zoveel geluk gehad, en dat is erg wrang om te lezen als het bij een ander mislukt. Maar ik leef wel met jullie mee!

Daarover gesproken...Han, heb je vandaag nog getest??

He dames!!

Stom van mij..  :-[Haha ik mag morgen testen! de 15de  had telefoonkalender nog op 2012 :-[...Dus meende dat het vandaag de 15de was haha had ook niets gegeven maar doe het morgen toch maar,Maandag was de test negatief ik hoop morgen op een wonder.. :-X

Fijn dat het goed gaat suzy!

En neelke sterkte!! ook hoop ik voor jou morgen op een wonder!!Dat de test alsnog positief mag zijn!

liefs han

hallo allemaal

ik heb vandaag tp gehad.

tp ging moeizaam.

ze konden niet zo snel aan prikken dus was gepriggel.

ik moest heletijd nodig na de wc.

op gegeven moment hebben ze maar gezegt ga maar eerst je blaas leeg maken en dan ga we verder met de tp.

zo gezegt zo gedaan.

toen lukte het na tijdje wel na het plassen.

ff liggen op de behandel tafel en dan mochten we weg dachten we.

dus niet was weer zo leuke actie van zwolle ze wouden me bmi uit rekenen.

die was nog goed had niet veel meer moeten worden anders kreeg ik geen tp meer.

zij heletijd tegen me je moet 3 a 4 x in de week sporten en gezond eten.

je moet afvallen.

ik was beetje van de kaart hier door.

ik was vroeger altijd een slanke iemand en niet ben ik stevig geworden.

en ik weet de oorzaak niet.

komt niet door eten of drinken.

ik heb al verschillende bloedtesten gedaan daar voor.

maar ik moet maar snel beginnen met afvallen zei ze.

@ neelke hoop dat bij jou alles goed komt.

@han ik hoop dat bij jouw morgen een positieve test is.

Ho suzyQ,

Ja, die 14 weken heb ik onthouden, omdat jij die week zwanger was en ik toen helaas negatief nieuws had. En aan het begin van het jaar is het nog makkelijk rekenen! Fijn dat alles goed gaat!

Ben vandaag weer bij de arts geweest. Ik mag/ moet nog verder spuiten. De grootste eicellen waren 19 mm. Ik heb geen idee hoe groot ze zouden moeten zijn, maar ze waren nog te klein en er was nog zoveel potentieel daar dus we spuiten door! Ik ben de tel kwijt met hoeveel eicellen ik gezien heb! Nou, dat is wel heel wat anders dan de vorige behandelingen. Dus maandag de punktie en dan ben ik tot en met woensdag ziek, want dan heb ik de tp. Die ziekmelding is hier gelukkig goed geregeld, geen gezeik, geen grijs gebied! Morgen had ik al vrijgenomen ( als compromis naar mijn werkgever, zeg maar,) maar dat heeft nu geen zin, dus geniet ik er gewoon maar van!

Ik had de arts nog vertelt van mijn bijna ongelukjes en ze vertelde daarvoor dat door de hormonsters komt! ::)

Ja, een arts bezoek kost 120 euro (nu drie keer gehad) een narcose 220 euro en ik geloof dat ik met de medicijnen die ik vandaag gehaald heb , kom ik nu op een totaal van 2050 euro voor deze behandeling... :o totaal hebben ze mij voorgerekend dat de behandeling op zo ongeveer  4000 tot 6000 euro uitkomt! Daar probeer ik maar niet teveel aan te denken. Vanochtend alleen al heb 240 euro in mijn lichaam gespoten! :-[

@ neelke: de verschijnselen klinken mij helaas bekend. Bij mij was het slecht nieuws. Maar de arts heeft er bij mij op gehamerd dat ik de bolletjes zeker moest blijven nemen, want de wonderen zijn nog niet de wereld uit. Je zou verbaasd zijn wat er af en toe in de kliniek gebeurd zei ze! Dus nog een klein sprankje hoop!  ;)

@ turbo en sterre: jeetje, wat zijn die lomp zeg! Ze hebben de Emmy toch al ontdooit? Willen ze hem dan niet terugplaatsen, omdat je een kilo teveel weegt? Misschien houdt je net die dag wel veel vocht vast! Wat een stress en bullshit! Net of dat voor de behandeling helpt! En de verschillende ziekenhuizen in Nederland hanteren verschillende bmi's dus er is ook geen harde wetenschappelijke basis voor zo een beslissing! Ik zou echt onwijs pissig worden, als ze bij mij dat zouden doen! Sterkte meiss!

Liefs, :love2:

Conny

He meiden,

Af en toe lees ik nog wel even mee, maar tsjonge wat een slecht nieuws allemaal weer zeg. Heel veel sterkte meiden.

Turbo en Sterre, pff, ik geloof dat ik als ik jou was allang was ontploft tegen degene die je even vertelt dat je maar even moet gaan afvallen. Hebben ze niet in de gaten dat niet alles komt door teveel eten? Zo'n behandeling kan je ook aardig wat kilo's extra geven hoor. Erg tactisch vind ik het trouwens ook niet om dat op zo'n moment te zeggen, nadat de tp zo moeizaam ging. Respect dat je niet uit je slof schoot!

Ik vroeg me even af of je vaker moeizame tp's hebt gehad. Ik heb ook lang in Zwolle gelopen en ik heb daar niet één normale terugplaatsing gehad. Het ging altijd met heel veel geprik, gepriegel en pijn om een embryootje in m'n baarmoeder te frutsen. Meestal begonnen ze met het standaardmateriaal en na heel wat gedoe werd uiteindelijk iedere keer weer een flexiblere slang gepakt. Ik had van de tp ook de dagen daarna altijd veel last. Het viel mijn man op dat ze bij de tp's in Dusseldorf andere (kortere) buisjes gebruiken om de het embryorietje in te brengen. Ik heb daar nu twee keer een terugplaatsing gehad en beide keren was het pijnloos en zelfs voorbij voor ik er erg in had.

Ik weet niet of het bij jou normaal ook zo gaat, maar dan kan het zo zijn dat met ander materiaal het veel gemakkelijker lukt.

Liefs,

Sannie

hallo allemaal

@ sannie en conny

ik heb al 2 tp eerder gehad bij zwolle.

toen ging alles goed geen gepriggel enz.

maar nu was hele gepriggel was helemaal niet fijn.

een tp duurt ongeveer 5 a 10 min die van mij heeft minimaal 40 min geduurt.

en het was geen pretje deze tp.

ik was gisteren wel heel erg kwaad maar meer verdrietig toen ze me dat zei en deed van het afvallen.

ik zo wat me hele leven 45 tot 55 kilo gewogen.

ik baal ook dat ik wat steviger ben geworden ik weet dat ook wel heel goed.

maar ik doe er alles aan om af te vallen.

ik eet niet veel eet gezond ik beweeg zoveel mogelijk.

heb zelf verschillende bloedtesten gedaan om te kijken waar vandaan komt.

en komt zo iemand je keihard vertellen wat ik moet doen.

dat deed me heel erg pijn.

ze deed net of mijn eigenschuld was dat ik stevig ben.

en als heel eerlijk ben ik heb nu 2 x ivf gedaan van begin tot eind en een cryo tp.

maar die hormon wat je spuit en slikt daar word je ook niet dunner van.

maar daar denken ze daar niet bij na in het ziekenhuis.

ze lopen je wel elke keer te zeggen je moet zo snel mogelijk weer beginnen.

nog meer hormonen in je lichaam.

je lichaam heeft niet eens tijd om af te vallen.

want als je al begint met alvallen begint de hormonen in korste tijd ook te werken.

ik heb nog wel last van tp we zien het wel.

28 maart weet ik ieder geval meer.

Hi meiden,

Vandaag is zoiets vreemd bij mij gebeurd. Ik was vrij en heb ' morgens allerlei boodschappen gedaan enzo. Vervolgens ben ik naar de kapper geweest met de auto. Rond een uurtje of 14:15 uur was ik weer thuis. Komt net mijn man thuis en vertelt mij dat mijn auto nog steeds aan staat op de oprit.... Zegmaar al vier uur lang...( kan bij mij zonder sleutel).. Ik weet echt niet meer wat ik gedaan en heb en vergeet de stomste dingen de laatste dagen. Dinsdag in de wasstraat bijna tegen de auto voor mij gereden, omdat ik niet meer wist hoe ik hem in zijn neutraal moest zetten. (ik rij al vijf jaar een automaat!). De arts zei dat dit een bijverschijnsel is van de hormonen.

Heeft iemand van jullie ook zulke ervaringen? Mijn man kijkt mij aan of ik gek ben! :o ik begin zo langzamerhand ook aan mijzelf te twijfelen. Ik heb dit nog nooit gehad!

Liefs,

Conny

@conny

ik kan je een ding zeggen je worden niet gek.

je reageerd gewoon heel heftig op de hormonen denk ik maar.

als je aan de hormonen zit word je moe en je vergeet dingen.

en soms ben je beetje vaag in je hoofd/lichaam.

je moet maar zo denken je doet voor goed doel en aan alle hormonen komt een eind.

He Conny,

Ik heb dat wel met die utrogestanbolletjes, dat ik heel suffige dingen doe. Op het werk zomaar een beker water laten vallen en zo. Als het even kon ging ik met die bolletjes ook absoluut niet autorijden. Op sommige doosjes had de apotheker ook een hele grote gele waarschuwingssticker geplakt dat je er niet mee mag autorijden en machines bedienen. Als we binnekort weer met een cryo starten ga ik er vanuit dat dat met progynova en utrogestan gaat, maar tegenwoordig wordt het heel lastig om zonder auto op m'n werk te komen... Ach, dat zien we dan wel weer. Met andere hormonen had ik dat eigenlijk helemaal niet.

Turbo en Sterre, Ik hoop dat je binnen nu en een paar maanden nog wat kilootjes aankomt, maar dan omdat er een babytje heel hard aan het groeien is binnen in je. Dan hoef je je het komende jaar niet druk te maken over dat je af zou moeten vallen... Duim voor je.

Hè sannie,

Ik heb nu voor het eerst orgalutran ( ovulatieremmer). Maar op de verpakking staat niets in deze richting. Bij die bolletjes mag ik altijd gewoon autorijden. Er stat wel op de verpakking dat je moet oppassenen vooral in combinatie met alcohol. Maar die bolletjes heb ik nog niet. Bij menopur hebben ze de invloedop het rijden totaal niet onderzocht... :-\

Van die bolletjes werd ik ook altijd moe... :P

@ suzyq: gisteren hebben we van de verzekering gehoord dat we toch niets vergoed krijgen, wat ik eigenlijk wel verwacht had, maar ja je kan het altijd proberen nietwaar? ::)

@ turbo: ik ben van drie behandelingen binnen vijf maanden 5 kilo aangekomen. Gelukkig heb ik ze er tussendoor in Jan-febr er grotendeels weer vanaf gekregen. ( veel proteïne, groente en fruit eten en weinig koolhydraten. Gelukkig paste dit ook bij mijn behandeling) maar tussen de vorige behandelingen is mij dat niet zo gelukt, daar was ik te gestressed.. Dus ik hoop dat het nu gewoon raak voor je is turbo, dan hoef je je daareven niet mee bezig te houden.  ;)

Liefs,

Conny

Nou, mn menstruatie is begonnen, dus weer aan de progynova. Op naar de volgende tp!

Han hoe is het?

Gek hoor Conny dat je nu zo'n last van die hormonen hebt. Sterkte!

Liefs Nico

Hoi nico..

Nou gister dus ook getest en weer helaas!!! negatief :'( Dat was dan onze eerste ivf poging..Soms denk ik is twee weken na de tp testen niet te vroeg? en zal ik nog even doorgaan met med en dan vlgde week nog eens testen..soms je denkt van alles!!! pfff

Liefs han

@ han balen zeg heel veel sterkte toegewenst.

@nico veel succes toegwenst hoop dat het gaat lukken.

ik ben helemaal happy vandaag.

ik heb eindelijk vandaag een nieuwe telefoon opgehaald.

samsung galaxy note 2 dus ik ben nog wel fftjes zoet.

dus ik heb me verstand eerste tijd wel op nul.

hoe gaat het met de rest?