Jump to content
Conny

Broedkipjes en wachtbankje maart/ april 2013

Recommended Posts

Broedkipjes  D-0043.gif

12-03 Antjek eerste echo

18-03 Conny punctie

26-04 Patricia echo om te zien of cysten weg zijn

01-04 Ditte start

Wachtbankje  D-0081.gif

28-03 Turbo en Sterre

Helaas  D-0090.gif

Nico 13-03 negatieve test

Han 14-03 negatieve test

Neeltje 15-03 negatieve test

Zwanger  B-0015.gif

Zo, weer even bijgewerkt

Han, wat balen! Ja je maakt jezelf gek he..Patricia had laatst een bizar verhaal over een vriendin die uiteindelijk toch zwanger bleek, ondanks diverse testen, maar toen was ze geloof ik al bijna twaalf weken.

Sterkte meid! Hebben jullie binnenkort vervolggesprek?

Conny, nu ga ik me toch echt zorgen maken om je! Wat doe je ineens rare dingen! Als je nou gewoon binnenblijft en niet meer in die auto stapt ben ik een stuk geruster :)

Jammer trouwens van je verzekering! Nou ja, het viel te proberen. en wat een geld kost het toch allemaal he..

Turbo en Sterre, jij hebt zeker een leuk speeltje!! Even een goede afleiding en mooi cadeautje voor jezelf.

Antjek, hoever ben jij! Al een punctie ingepland?

@ Conny, wat was de reden waarom ze niet wilden vergoeen als ik vragen mag? Ik krijg stress, ik ging er eigenlijk vanuit dat als het ziekenhuis het goedkeurde de verzekering dit ook wel zou doen....

Hi Patricia,

Bij is het een compleet ander geval dan bij jou. Ik zit in de Duitse ziektekostenverzekering en die vergoeden drie keer de helft. Daarnaast heb ik een aanvullen privé verzekering (afwijkend van de Duitse standaard) die iedere keer de helft van wat ik moest betalen vergoedde( dus 25%) van de behandeling. Wat ik wel geleerd heb, is dat je in Duitsland zegt dat je privaat verzekerd bent, je het meeste voor de behandeling betaald. Als je "zelbstzahler" ben, brengen ze je minder in rekening, heeft de assistente mij verteld.

Dus voor meiden die naar Düsseldorf gaan, zeg als je verzekerd bent, dat je krankenkassen (ziekenfonds) verzekerd bent( als ze nog voor betalen) en ander dat je zelbstzahler (zelf betaler) bent, anders (privaat verzekerd) valt de rekening hoger uit. De assistent vertelde mij dat dit zo'n 25-33% in de kosten kon schelen!

Wij gingen er eigenlijk vanuit dat ze niets zouden vergoeden, de vierde keer, maar wij vinden het altijd te proberen waard en ze hadden het niet meteen afgewezen...ben wel benieuwd hoe ze met ons omgaan als we deze zomer weer naar nl verhuisd zijn. Ik heb van de Nederlandse verzekering geen enkele poging vergoed gekregen....  :) maar misschien hebben we dat wel helemaal niet nodig!  ;D maar ik ben dus wel benieuwd hoe het bij PNo gaat!

Patricia, goedkeuring van het ziekenhuis en van de verzekering staat in principe los van elkaar. Als het ziekenhuis de behandeling niet zinvol vindt, hangt dit natuurlijk wel samen met een afkeuring van de verzekering.

@ suzyQ: ik ben sinds vrijdag binnen en ga de deur niet uit! Morgen brengt mijn man mij naar de kliniek. Ik ben duidelijk moeier dan normaal, maar heb geen vreemde dingen meer gedaan! Ben heel benieuwd hoe rijp mijn eicelletjes zijn, genoeg hebben we er in ieder geval! Maar ja, dat zegt helaas ook niet alles..mijn buik begint vandaag duidelijk gevoeliger te worden van de ovulatiespuit, die ik gisteren gezet heb.

Liefs,

Conny

Oja Conny, dat is ook zo. Jij zit in het Duitse verzekeringssysteem. Bizar wat een hoop geld het scheelt hoe je verzekerd bent zeg.! En dat bij die hoge bedragen waar wij mee te maken hebben..

Hoop idd voor je dat PNO iets voor je kan betekenen. ze doen er igg niet moeilijk over als je overstapt terwijl je al bezig bent met IVF. (of het word dit jaar zon duur jaar voor ze dat ze dat gana veranderen ::) ) hihihih

Hallo allemaal,

Allereerst de dames die een negatieve test hadden, wat klote.. sterkte voor de komende tijd!

Ik gebruik nu voor de tweede keer progynova en utrogestan, maar heb geen last van vreemde bijwerkingen gehad..

Wij hebben aanstaande donderdag de terugplaatsing van als ze goed ontdooien 2 top embryo´s. We gaan de spannende weken weer tegemoet..

Liefs antje

Ho meiden,

Vandaag de punktie gehad. Alles goed gegaan. Ik had maar liefst 15 eicellen!  :feest3: nu benieuwd of ze ook allemaal goed rijp zijn... Na de narcose had ik dit keer wel mega buikpijn... Dus dit keer maar een pijnstiller genomen.. ::)

Morgen moet ik bellen en dan heb ik woensdag of donderdag de tp!

Liefs,

Conny

@ conny goed nieuws zeg 15 eicellen.

ben heel benieuwd hoeveel bevrucht worden en hoeveel eventueel strax in de vriezer mogen.

vervelend dat je erge buikpijn had na de punctie.

hoop dat snel voor je tp word.

en dan hopen dat deze aanslaat.

ieder geval veel sterkte met je buik en doe maar lekker rustig aan.

Wow conny 15 eitjes!!!!! Super!!! Zal het mischien dan toch aan de eiwitten liggen....ik ga het de volgende keer zeker proberen.

Mijn duimen draaien ook voor 15 bevruchtingen!! Spannend hoor morgen.

Dus zaadjes en eitjes vindt elkaar super lief en ga lekker samen smelten tot goede emmy''s!!!!

Doe het lekker rustig aan!!!

Iedereen heel veel succes!!!!

Lieve groetjes Esther xx

Wow 15!! Dat is al n feestje waard. Mijn duimen draaien! Wat fijn dat je morgen al mag bellen!! Ik moet altijd 3!! dagen wachten. Spannend spannend. Enne wat las ik over eiwitten?? Dat heb ik even gemist.

Wat goed Conny!!!

Ja met vijftien eicellen is het niet zo vreemd dat je last hebt van je buik! Nou fingers crossed voor morgen!!

Hè meiden,

Bedankt voor al die leuke reacties! Ik vind het ook echt super!  ;) :feest3: nu hopen dat ik ook een keertje wat cryo heb!  ::)

Ik lig nu lekker in mijn bedje!  8)

@ Patricia: ik heb dit keer een wat andere behandeling gehad. Ipv veel puregon met menopur, nu alleen menopur. Ik heb vandaag toevallig gelezen dat puregon gemaakt wordt in een laboratorium en menopur gemaakt wordt uit urine. Nou, die laatste werkt dus duidelijk beter! Daarnaast heb ik L-arginin gekregen. Dit is een voedingssuplement voor bodybuilders om hun spieren op te bouwen en waardoor bij mij de eicellen beter rijpen, dus ik noem het een eiwitpreparaat. Daarvan neem ik dagelijks 3x 25ml. De rijping van de eicellen bleek bij mij een probleem in de vorige behandelingen. Een fles met 40 porties (1 liter) kost 40 euro en is zonder recept te verkrijgen. Bodybuilders gebruiken echter maar 25 ml per dag. ( dit spul helpt trouwens ook bij het afvallen, zei de assistente) hier de link naar de producent:

http://www.ironmaxx.de/products/de/Sportnahrung-A-Z/Aminosaeuren/Arginin-Simplex-6500-Liquid-1000ml.html

Wij moeten altijd de volgende dag bellen en ze zeggen dan alleen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en wanneer de tp is.

Wow Conny, 15 stuks, klinkt inderdaad goed. Hoe laat mag je vandaag bellen? Ik hoop dat er ook heel veel mooi zijn bevrucht! Zal straks nog even weer gluren hier of er al nieuws is...

Hi sannie,

Ik heb net de met de kliniek gebeld en er heeft een bevruchting plaatsgevonden! Hoeveel vertellen ze nooit, maar alles was ok zeiden ze. :)

Nu heb ik donderdag de tp.

Mooi zo Connie, duimen maar weer voor donderdag!

Hoe voel je je turbo en sterre?

Ik ben weer aan de progynova en volgende week woensdag de echo om te kijken of het bms dik genoeg is. Dus maar weer afwachten...

Liefs Nico

@commy mooi nieuws dat goed is gegaan.

nu op na donderdag me duimen draaien ook rond voor je.

@nico

ik voel me best wel goed.

heb sinds gisteren dat ik af en toe beetje misselijk word.

en elke keer als je na wc gaat ga je toch weer kijken of nog schoon is of bloeddrupjes te zien zijn.

ben af en toe beetje moe.

maar ik zie het allemaal wel ik hoop echt zo dat zwanger bent.

ik ga me dit moment niet zo druk om maken.

de progynava zijn leuke medicijnen hoop dat volgende week met echo alles goed uit zit en dik genoeg is.

yess, terugplaatsing op donderdag!!! Goed zo Conny! Nu maar hopen dat er ook nog wat mooie cryo's zijn overgebleven!

Hoeveel krijg je eigenlijk teruggeplaatst?

Turbo en Sterre, heb je nog wat afleiding aan je nieuwe speeltje?

Tja je voelt van alles en het kan alles betekenen. Moeilijk altijd weer!

Broedkipjes  D-0043.gif

21-03 Antjek tp

21-03 Conny tp

26-04 Patricia echo om te zien of cysten weg zijn

01-04 Ditte start

Wachtbankje  D-0081.gif

28-03 Turbo en Sterre

Helaas  D-0090.gif

Nico 13-03 negatieve test

Han 14-03 negatieve test

Neeltje 15-03 negatieve test

Zwanger  B-0015.gif

Conny en Antjek, laten jullie even weten als testdatum bekend is? Dan kan ik dat aanpassen.

He Conny, dat is goed nieuws. Nu maar duimen voor een mooie tp van een emmbryootje wat lekker blijft zitten...

Turbo en Sterre, pfff, lastig he dat wachten. Je voelt vanalles en je weet dat het alle kanten op kan gaan... Duim voor jullie!

Super Conny ben erg benieuwd hoeveel eitjes er bevrucht zijn hoor (mischien toch een wonder met die eiwitten??) Mijn duimen draaien!!!!

Tubro Sterre Heel veel succes met het wachten dat is het ergste van het hele traject ik voelde altijd van alles......

Iedereen heel veel succes!!!

Lieve groetjes Esther xx

Hi suzyQ,

Als er minimaal twee zijn, dan krijgen we er twee teruggeplaatst. Ik heb dat tot dusver nog niet anders gehad..en dan beginnen die frustrerende wachtweken...

Ik denk dat de test uiterlijk 4 april is, maar donderdag zullen ze mij dat wel vertellen. Ik bedenk net dat als ik donderdag de tp heb, dat mijn zus dan jarig is. En op mijn testdag krijgt zij de keizersnede voor haar derde kindje...typisch! ???

@ Esther: ik ben ook erg benieuwd! Hoop dat ik nu eens een keertje cryo heb! :)

@ turbo: donderdag kom ik naast je zitten!  ;)

Ow, hier is weer vanalles gebeurt en klinkt allemaal weer fijn positief!!

Conny wat een fijn nieuws! Èn veel eicellen èn een bevruchting, wauw, dit klinkt zeer goed allemaal. Succes voor donderdag èn natuurlijk voor die vervelende twee weken daarna  :D

En Antjek ook heel veel succes voor donderdag en de weken daarna, spannend hoor!

Turbo en Sterre......spannend!! Laat je niet gekmaken en blijf lekker die afleiding zoeken...

Zoals jullie waarschijnlijk al vermoedden had ik afgelopen vrijdag inderdaad een negatieve test.... een domper dus..... Klein voordeel  (ieder nadeel heb z'n voordeel  ;)) is dat ik nu niet hoede te wachten tot mijn menstruatie zal beginnen voor de volgende ronde, dus ben ik afgelopen zaterdag al begonnen met de pil die ik nu drie weken moet slikken. Daarna starten met progynova (?)....hier iemand ervaring mee??

Vind het wel fijn dat ik direct door kan nu moet ik zeggen en hoop dan ook dat er geen obstakels in de weg staan  :)

xxx

hallo allemaal

met mij gaat allemaal wel goed ik laat me niet gek maken.

ik vermaak me wel op me eigen manier.

heb van weekend mooie weze lopen en weze shoppen.

ene dag ga ik op versite bij me ouders met de honden.

andere dag zit ik lekker thuis op de bank te hangen samen met de hondjes lekker tv kijken.

lekker onder tussen met me nieuwe telefoon bezig.

beetje vast verjaardag planning maken voor mij en me vriend.

want wij zijn in mei jarig maar moet wel echt geplant worden.

want ik heb hele grote familie en hij kleine en we hebben veel vrienden dus je weet wel hoe dat gaat.

hoop dat deze maand en volgende maat hele wachtbankje vol word.

en gezellige bedoeling word.

en iedereen na het positieve bankje gaat.

progynova heb ik ook geslikt en slik in nog steeds.

een ding leest gebruiks aanwijzing niet.

want daar schrik je van.

maar verder heb je er niet zoveel last van.

ik moest eerste 3x per dag nu nog maar 1x per dag.