Jump to content
Conny

Broedkipjes en wachtbankje maart/ april 2013

Recommended Posts

Hi antjek,

Dat komt omdat mijn tp drie dagen na de punktie was, als ik de punktie een dag later had gehad, dan had ik dezelfde testdatum als jij.

Mijn officiele bloedtest is bij mij pas op vrijdag 5 april, omdatik niet eerder tijd heb om langs te gaan....

Ik ga ook niet eerder testen, heb hier ook slechte ervaringen mee. ::)

Broedkipjes  D-0043.gif

27-03 Nico echo

26-03 Patricia echo om te zien of cysten weg zijn

01-04 Ditte start

01-04 Sannie echo

Wachtbankje  D-0081.gif

24-03 Linda

28-03 Turbo en Sterre

03-04 Conny ( evt bloedtest 5 april )

04-04 Antjek

Helaas  D-0090.gif

Han 14-03 negatieve test

Neeltje 15-03 negatieve test

Zwanger  B-0015.gif

Hi meiden,

Ik moet dit even van mij afschrijven. Bij ons weet de gehele familie dat we met deze behandelingen bezig zijn en ook een groot aantal van onze vrienden. Nu was ik met de kerst bij mijn schoonouders ( toen ook in behandeling) begon mijn schoonvader er over dat we beiden af moesten vallen. Kijk licht zijn we niet, maar nog wel altijd onde de BMI van 30. Ik heb ook onze arts gevraagd of we af moesten vallen, maar die zei van niet. Dat hij erover begon daar had ik behoorlijk de pest erin. Vooral omdat hij zei dat mijn schoonzusje na het afvallen ook snel zwanger geworden is. net alsof dat een goede vergelijking is! Mijn moeder probeert juist positief te ondersteunen en hij begint over zoiets.... Waar ik alleen maar negatieve gevoelens van krijg. :'(

Nu was mijn man deze week weer in Nederland en sprak weer met zijn vader. Begon hij er weer over! Plus dat we volgend weekend met de Pasen naar Nederland wilden komen om ons appartement daar een beetje op te knappen voordat we er deze zomer ingaan. Daarnaast wilde ik ook graag mijn zus zien, die nu hoogzwanger is en dat is de laatste aan mijn kant...( de gezinnen zijn al drukbevolkt met kinderen) en inheb de al genoeg gemist doordat we on het buitenland wonen! Zei mijn schoonvader dat we dat met zo'n dure behandeling misschien maar beter niet konden doen, want ik zou nu absoluut veel rust moeten houden! ???

Dus nu twijfelt mijn man of we wel naar Nederland gaan! ::)

Kijk, mijn schoonvader is rond de 70 en wil graag voor de tweede keer opa worden ( nu dus van ons). Dat snap ik maar hij heeft de ballen verstand van dit soort behandelingen en zorgt alleen maar voor negatieve energie!

Gelukkig heb ik meer support en positieve support vanuit mijn familie!  :)

Zo, dat moest ik even kwijt! Ik zit ook meteen te janken, maar dan kan ik het misschien achter mij laten en weer lekker positief met de behandeling door gaan!!

Hoeveel rust houden jullie tijdens behandelingen? Ik moet het rustiger aan doen van de arts, ja, maar ik mag gewoon naar Nederland reizen!

Liefs,

Conny

Nou Conny, voel gelijk ook boosheid als ik je berichtje lees! Bah zeg, dat is nou net niet de motivatie die je nodig hebt op dit moment. Ik begrijp dat je man begint te twijfelen, hij wil natuurlijk boven alles dat dit nu gaat lukken!  Maar ik geloof niet dat een reis naar Nederland ervoor kan zorgen dat ze niet blijven plakken hoor! Je gaat toch juist voor je plezier en je ontspanning als ik dat zo lees? En juist die heb je nodig nu! En ja, als je je moe voelt moet je lekker even gaan rusten en vooral goed luisteren naar je lichaam nu maar voor de rest juist die leuke dingen blijven doen hoor!!

Moet je ver reizen? Woon zelf ook ver van familie en vrienden, maar niet in een ander land  ;).

En verder, wat wordt het spannend hier! Klinkt allemaal positief, dus hopelijk snel goede berichten hier! Merk dat ik echt meeneemt en de spanning bijna zelf voel, haha....! Succes allemaal!

Patricia, hoe is het met jou? Heb je zelf ook last van die cystes? Hoop echt voor je dat je snel doorkan, ervaar nu zelf dat dat erg fijn is.

En SuzyQ, inderdaad, als ik het zo uittel en alles verloopt als gepland, dan heb ik ergens eind april weer een TP!  :D!

Goedemorgen!!

Ik kan het niet geloven en ben nog steeds bang dat de ustrogan van invloed is...maar 5 testen geven aan dat ik mama word!

Wow! Gefeliciteerd Linda! :feest3:

Ik kan mijvoorstellen dat dat heel onwerkelijk is! ;D

Volgens mij heeft ustrogan geen invloed op een zwangerschapstest, alleen ovulatiespuiten hebben daar invloed op, volgens mij. Vandaag was toch je officiele testdag? Als dat zo is zou ik mij zeker geen zorgen maken! ;)

Jeetje Linda, wow!! Gefeliciteerd!! Neehoor, die utrogestan doet niks dus die vette testen kloppen gewoon!! ;D

@ Conny, van je schoonfamilie moet je het maar hebben... Wat een nare opmerkingen. Duidelijk weer van iemand die er totaal geen verstand van heeft of zich maar een beetje kan indenken hoe jullie je voelen. Ik zou idd lkkr gaan verhuizen. Dit geeft de nodig afleiding en als je een tp hebt kan je lichamelijk toch gewoon wat rustiger aan doen? probeer het het ene oor in te laten gaan en het andere oor er gelijk weer uit!! En anders moet je gewoon even een zeer duidelijke snauw/hint teruggeven. Ik weet het, niet aardig maar soms gewoon nodig ::) en al is je schoonvader 70, tegenwoordig valt dat ook wel mee hoe "oud" je bent...

Mijn schoonvader gaf laatst de heeerlijke suptiele opmerking dat ik vertelde dat Koen op gym zat: ja dat is goed voor hem want het is toch een eenling.. Tja, auw... Die kwam aan. En mn schoonzus zei lekker luid vorig weekend op een verjaardag(wel tegen mn schoonzusje hoor) dat het tijd werd voor nog een nichtje in de familie. Ja, daar zit je dan met je mond vol tanden en druk je tranen weg te slikken....

En alleen mn ene schoonzusje vroeg aan het eind van de avond dast we even alleen waren of het wel ging aangzien ze zag dat die opmerking erin hakte ondanks dat hij niet voor mij bedoelt was...

@conny wat vervelend die opmerkingen die je krijgt.. ik snap dat je het dan even helemaal gehad hebt met die persoon. Sterkte meid en laat je niet gek maken!

@linda wat super gefeliciteerd!! Eindelijk weer eens positief nieuws hier..hoop dat ik over twee weekjes bij je mag aanschuiven..

Liefs antje

Hi neelke, Patricia, antjek,

Fijn om jullie reacties te horen! Mensen kunnen zo ontactisch zijn!  ::)

Mijn schoonvader vroeg of we ook wel bij een goede kliniek zaten, terwijl dit een van de beste klinieken in Duitsland is en ook zo door de patiënten wordt gewaardeerd! Plus dat de statistieke ( niet dat je ze allemaal kan vertrouwen, want de definities zijn niet altijd gelijk) van deze kliniekduidelijk hoger liggen dan in Nederland ( hier mag je tot drie Emmy terugplaatsen, wat natuurlijk invloed heeft). Dat heeft mijn man dan hem dan verteld!

Ik merk doordat wij op afstand wonen trouwens wel dat onze ouders ouder worden en steeds meer vast in hun eigen meningen en patronen komen te zitten, daarom zei ik dat ie al 70 wordt...

Ik geloof dat we nu langzaam er weer naar neigen om toch te gaan. Het is wel een rit van bijna 900 km...maar dat zijn we wel gewend! :)

Guest tanja1969

wowie Linda,

mijn duimen draaien heeft gewerkt, de bolletjes kunnen geen vals positieve test geven, die hebben geen invloed

op de hcg in je urine of bloed.

enne deze dag is een hele mooie dag voor zoveel positieve testen.

mijn jongste Joris is vandaag 13 jaar geworden, alleen zitten ze nog bij hun pa dus vanavond kan ik hem

ff lekker knuffelen en feliciteren (want tja ik mag hem daar niet bellen van mijn kut-ex)

en Conny ook herkenbaar zulke opmerkingen, wij kregen ook van mijn schoonouders zulke opmerkingen maar

dit kwam meer voort uit hun kerkelijke instelling, erg katholiek en wat niet door god zo gegeven is is niet goed (???)

maar goed, heb blijft lullig om zulke uitspraken te moeten aanhoren.

andere meiden op het wachtbankje, mijn duimen blijft ik draaien voor jullie en dat jullie Linda gauw volgen naar het zwangerenbankje.

liefs Tanja

Ja Linda, dikke proficiat!! Dat kan niet anders dan goed zijn en wordt je inderdaad mama  :love2:!

Hoop voor jullie dat je een fijne zwangerschap hebt, het is jullie gegund. Enjoy!

@linda gefeliciteerd met je zwangerschap maak er een mooie zwangerschap van!!!

het is juliie gegunt.

@conny laat je niet gek maken ieder geval veel sterkte en veel succes met wachten ik duim voor je.

Hi turbo,

Hoe gaat het met het wachten?

Nog 4 dagen tot de testdag! Succes meiss! :love2:

Broedkipjes  D-0043.gif

27-03 Nico echo

26-03 Patricia echo om te zien of cysten weg zijn

01-04 Ditte start

01-04 Sannie echo

Wachtbankje  D-0081.gif

24-03 Linda

28-03 Turbo en Sterre

03-04 Conny ( evt bloedtest 5 april )

04-04 Antjek

Helaas  D-0090.gif

Han 14-03 negatieve test

Neeltje 15-03 negatieve test

Zwanger  B-0015.gif

Linda 24-03 positieve test ( maar liefst 5x!!)

Conny ik las je bericht vanmorgen al, maar nu pas kans te reageren.

Jeetje wat is e schoonvader een botterik! De man zal het heus goed bedoelen, maar die generatie heeft geen idee waar ze het over hebben en zegt, goedbedoeld, de meest knullige, kwetsende opmerkingen. Opmerkingen links laten liggen, hoe moeilijk dat ook is. Discussies hebben vaak toch geen zin en je kan je energie wel beter gebruiken dan te stoppen in dat soort gesprekken.

En gelukkig gaan jullie waarschijnlijk toch wel! Mooi zo.

Linda, ik heb je op het zwangerenbankje gezet, meid wat een super nieuws!

Is het al aan het bezinken?

@conny het wachten word steeds moeilijker.

maar ik ben wel heel erg positief.

ben de laaste dagen heel vaak misselijk en beroerd.

we wachten de test gewoon af.

dan zien we waar we aan toe zijn.

hoe gaat bij jouw met het wachten voel je al iets???

@Turboensterre, ja nu zitten we met smart op jou te wachten!! Nou bij jou ook nog geen rode duivels in zicht dus dat moet ook goedkomen!! En je vader die het natuurlijk gezegd had!! ;D

Spannend hoor!!

Hi turbo,

De nacht na de tp heb ik slecht geslapen, een steek boven in mijn buik en heel veel gezweten. Daarnaast ben ik eigenlijk nog steeds heel moe. Ook merk ik dat als ik mij inspan( huis schoonmaken) ik snel spierpijn krijg en dan meteen op de bank wel kan neervallen. Dit is volgensmijn een bijwerking van die speciale spuiten die ik voor de innesteling heb. Dus dit weekend veel geslapen en weinig gedaan. Die ustrogan zorgt er ook voor dat je moe bent...ik heb vandaag weer zo'n spuit gehad en ben benieuwd hoe ik vannacht slaap.. ::)

Verder heb ik gevoelige borsten, maar dat had ik iedere behandeling. Nu alleen weer wat meer net als bij de eerste behandeling, komt denk ik doordat ze dit keer mijn systeem niet plat gelegd hebben met de neusspray. Verder heb ik af en toe steken in mijn buik, meestal recht, maar soms ook links.

Maar weet je, dat zegt allemaal helemaal niets!  ;D dat komt gewoon door alle medicijnen! Misschien dat ik volgende week zondag daar meer over kan zeggen!

Maar de misselijkheid van jou heb ik nog niet gehad, dus dat klinkt veelbelovend! ;)

De laatste dagen van het wachtbankje zijn altijd de ergste... ::)

ik ga proberen om op d zwangerschap bankje te komen nog paar dagen weten we meer.

@conny is wel positief moe gevoelige borsten enz we gaan ervan uit dat goed gaat bij je.

@ antjek en patrica jullie komen ook gewoon strax op de zwangerschap bankje.

mijn duimen draai rond voor iedereen,