Jump to content
Conny

Broedkipjes en wachtbankje maart/ april 2013

Recommended Posts

Wow Linda gefeliciteerd!!! Wat een geluk meteen raak!!

Voor alle andere emmy''s die lekker warm in mama''s buikje zitten doe jullie best he. Daar pas over 8,5maanden weer uitkomen hoor!!!!!

Iedereen die weer gaat starten heel veel succes!!! Laat het zwangerenbankje maar doorzakken van het gewicht van al die zwangere buikjes!!!!

Wij hebben morgen weer een date in het ziekenhuis het vragenlijstje ligt al klaar.

Ik hoop dat de arts een mooie brief voor de verzekering wil schrijven en we de 4de poging toch nog vergoed krijgen...

Afwachten maar weer.

Lieve groetjes Esther xx

Yeah, Linda, gefeliciteerd! Geniet er van en op naar een mooi kloppend hartje op de echo straks!

Conny en Turbo, ik duim-duim voor jullie!

Groetjes,

Sannie

Grrr, vandaag voor de echo en de cystes zijn er nog en voor de verandering aangezien het eens mee zal zitten.. zijn ze nog groter als de vorige keer! Ik had me er al lichtelijk op voorbereid dat ze niet weg zouden zijn, aangezien het bij mij nooit eens zal lopen zoals het "normaal" zal doen :-\. Toch wel een tegenvaller hoor natuurlijk. De gyn vroeg zijn collega er nog even bij te kijken omdat de ene wel gewoon vaginaal weg te halen is (net als n punctie, gewoon leegzuigen) maar de ander bleek uiteraard op een lastiger plekje te zitten.. Volgens de andere gyn (mijn grote vriend ahum) kon het wel. Gelijk gevraagd of ik nu weer weken moest wachten of dat het diezelfde middag nog kon. Nou dr Q. wilde al gaan beginnen over de wachttijd, maar dr H vertelde dat ik al twee weken aan het spuiten was, van mijn vorige tp die er niet was en dat ik al zoveel pech had en nu mag ik morgen!! Ze keken nog voor eind vd middag maar morgen kwam beter uit. Pff, gelukkig, toch nog n mazzeltje :D.

Dus spannend, het was volgens hun hetzelfde als n punctie, maar ik krijg lang niet zoveel pijnmedicatie!! brrr.

Oja aangezien het bijna pasen is en ik tevreden ben met de artsen even paaseitjes getrakteerd voor bij de koffie. Ik denk at dat geholpen heeft bij het krijgen van een OK plekje morgen :P hihi. En nu maar duimen dat ze de cystes idd zo weg kunnen halen anders moet het volgens mij middels n kijkoperatie oid en dan kan ik vast niet gelijk starten met de gonal. Als alles soepeltjes verloopt mag ik morgenavond mn eerste gonal spuit zetten!! Kom maar op, die gedachten houd ik gewoon vast en dan kom ik die punctie zonder morfine wel door ;) ;)

Jeetje Patricia het zit bij jouw ook allemaal tegen he. (herkenbaar hihi)

Wel fijn dat je morgen al terecht kan!! Zal idd niet fijn zijn maar wat moet dat moet. Ik hoop dat je morgenavond met de gonal mag beginnen hoor!!

Ik heb bij de punctie''s nooit geen morfine gehad en ze ook overleeft haha.

Heel veel succes morgen!!!!

Vandaag dus weer een gesprek gehad in het ziekenhuis over ivf4.

De arts vondt het idd een goed idee om eerst een hysteroscopie (baarmoederonderzoek) te gaan doen voor we verder gaan. Deze staat nu dus geplant voor 16 april ik hoop dat mijn ongesteldheid dit keer op tijd komt zodat deze afspraak door kan gaan. In het boekje staat dat ik mee kan kijken en de uitslag meteen krijg. De laatste keer dat ze dit gedaan hebben in 2 jaar geleden tijdens de operatie dus heb ik er niks van meegekregen. Het gaat een beetje aan voelen als een punctie.

Toch ben ik bang voor de uitslag want tja als die niet goed is........dat heeft ivf geen zin want daar moet het toch gebeuren en heeft ivf geen zin is het einde verhaal kinderwens...... Brrrrrr van mijn vriend mag ik er niet aan denken maar doe het toch!!

Bij alle echo en de vorige hysteroscopie is er niks bijzonders gezien maar toch.....

25 april hebben we dan weer een gesprek met de arts en gaat hij als alles goed is de brief voor de verzekering schrijven. Hij heeft wel gezegt dat als de hysteroscopie goed is hij een topbrief gaat schrijven zodat ze wel moeten vergoeden komt dan helemaal goed zei hij..... eerst zien dan geloven hoor.

Ook hebben ze vandaag bloedgeprikt om tekijken of ik vervroegt in de overgang ben aangezien ik altijd veel lege eiblaasjes heb hij dacht van niet maar omdat ik het vroeg liet hij het toch doen even uitsluiten dat dat het is.

Dus weer 3 weken wachten op de volgende stap.

De angst voor de uitslag is groot..........

Lieve groetjes Esther xx

Nou Patricia, hoeveel tegenslag kun je hebben??? Heel veel succes morgen en dan hpen dat je meteen verder kunt!

Nou Esther spannend hoor, we gaan er gewoon vanuit dat alles goed zit en dat ook jullie weer verder kunnen. Veel sterkte met het wchten!!

Liefs Nico

Nou zeg Patricia, het zal ook eens volgens schema lopen... zucht... Nou, wel mooi dat je morgen gelijk mag komen en ik hoop voor je dat je niet veel last hebt van de 'punctie' van die cystes.

Esther, brr, spannend weer. Elke keer met onderzoeken komt het toch weer boven, dat gevoel van, als het nou niet goed is?. Heel herkenbaar. Maar goed, kan me voorstellen dat je je er toch ongerust over maakt. Hopelijk is het allemaal gewoon goed (moet je misschien ook wel een beetje vanuit gaan, blijkbaar verwachten de artsen ook niet echt iets, anders hadden ze toch wel eerder onderzoek gedaan? Komt vast goed.

Ben net naar mijn vriendinnen van de apotheek geweest. Er was onduidelijkheid over het recept. Ik vertelde dat ik er niet op zit te wachten om weer net als de vorige keer drie keer per week terug te komen omdat ze maar 15 pillen utrogestan willen meegeven per keer, aangezien ik straks 6 stuks per dag moet hebben. En de 90 stuks die op het recept staan dus voor 15 dagen is. Nou ik moest er een heel betoog voor houden, maar als het goed is, krijg ik ze vrijdag gewoon alle 90 mee. De bazin daar, mijn goede vriendin (niet dus) wilde weer 15 stuks per keer meegeven, maar gelukkig vond de assistente dat ik gewoon die 90 moest hebben, dus ze heeft ze besteld.Hopelijk komt het dan goed...  ::)

Liefs,

Sannie

Hi meiden,

Jeetje Patricia, wat een gedoe, maar fijn dat ze je morgen toch helpen, zodat je eindelijk weer verder kan!

@ Esther: wat houdt zo'n baarmoederonderzoek in? Ik  heb dat volgens mij nog nooit gehad. Wel een echo of zo, maar verder niet...wel spannend!

@ sannie: wat een gedoe zeg om een paar van die pilletjes, die niet eens zo duur zijn! Ik heb deze week 120 stuks voor 55 euro zo meegekregen! (Natuurlijk in Duitsland). Ik heb er 30 stuks extra gekregen, omdat ik niet op tijd voor de bloedtest weer terug ben bij de kliniek. Maar waarom is het zo'n probleem?

@ turbo: hoe gaat het? Heb je al een idee? Nog twee daagjes...

Hallo allemaal

Bij mij gaat het nog steeds goed nog steeds geen krampen en nog steeds niet ong

Heb laatst ivf gebeld mijn officiële test datum is vandaag.

Ik wat gewoon lekker tot morgen.

Ben wel heel nieuwsgierig

Patricia wat een gebeurternis en ik vind heel erg vervelend voor je.

Hoe gaat het met de rest op het wachtbankje?

Iedereen veel sterkte en succes toegewenst.

Guest tanja1969

ooo turbo en Sterre, dat klinkt wel hoopvol zeg....

je durft zelf niet te testen vandaag?

Patricia veel sterkte vandaag meid, denk aan je

liefs Tanja

Oh Turbo, ik dacht dat je pas morgen mocht testen?

Maar dus eigenlijk vandaag. Oh dat je dat kan, nog een dag wachten...ik was altijd al half doorgedraaid de avond ervoor, laat staan om nog een dag extra te wachten!

Ik heb goede hoop voor je!

Patricia, je hebt ook geen geluk he...maar gelukkig kon je vandaag al terecht. Ben benieuwd hoe je het ervaart zonder pijnmedicatie. Mijn eerste punctie was op alleen paracetamol, dat was niet fijn, maar wel te doen. Wel daarna even lief geweest voor mezelf, me laten vertroetelen en veel gesnoept.

Succes vandaag!

Sannie wat een gedoe!

Conny en Antjek, jullie eerste week zit er bijna op...spannend!

Esther, goed dat ze gaan kijken. Natuurlijk is het eng, maar ze proberen alles uit te sluiten. Beter dat ze willen onderzoeken dan dat ze er meteen weer een poging tegenaan gooien. Maar goed, weer drie weken spanning...kan er ook wel weer bij :(

Ik had dag na de tp afspraak gemaakt met de dokter om morgen te gaan testen.

Want we hebben nog elke keer met de dokter lopen testen.

Want hij is heel begaan met ons.

Hij vind iedere keer een eer om te testen en hij wil ons iedere keer goede nieuws brengen.

Hij gunt ons zo graag een kindje.

Enige kant kan ik ook niet wachten

Andere kant vind ik het ook niet erg om dagje te wachten.

Morgen weten we weer.

@Patricia heel veel succes vandaag!!! Hoop dat de pijn meevalt en je vanavond mag gaan spuiten!!

@ Sannie Jeetje dat ze daar zo moeilijk over doen zeg pffff.

@Conny Ze gaan dan met een cameratje en water (om je baarmoeder groter te maken) kijken in je baarmoeder hoe die eruit ziet ze kijken heel de baarmoederwand na. Met echo''s kunnen ze dat niet. Aan de ene kant ben ik blij dat ze dat gaan doen zodat ik echt zeker weet dat mijn baarmoeder goed is en ik dus zwanger kan worden. Maar ben ook zoooo bang dat het niet goed is.......

@Tubro en Sterre Jeetje ik zou het niet kunnen hoor nog een dag extra wachten!!!! Heel veel succes morgen!!!

@ Suzy Q Dikke kus!!!!

Voor iedereen die bezig is...... kom op emmy''s lekker blijven plakken bij mama hoor!!!!

Lieve groetjes Esther xx

Sterkte vandaag hoor Patricia.

Nou knap hoor turbo en sterre dat je het volhoudt, en voor morgen heel veel succes!

Ik heb vandaag de echo gehad en mn bms was mooi dik genoeg. Dus  1 april (geen grapje!) de tp!

Liefs Nico

@patricia: wat een pech zeg! Hopelijk is de ingreep je een beetje meegevallen en mag jij ook snel aanschuiven op een van de wachtbankjes!

@turbosterre: wat knap dat je dat kunt!!!! Ik hoop echt op een dikke vette streep morgen!

Ik ben aan t wachten op mijn eerstvolgende ongi, dan mag ik meteen beginnen met de deca. Als ik nu regelmatig ben is dat maandag. Dus dan breken ook voor ons de spannende weken weer aan.

Eigenlijk denk ik er nog niet teveel over na.

Ik heb goede hoop dat het dit keer gewoon gaat lukken. Al ben ik soms ook wat zenuwachtig bij het idee dat als t nu niet lukt onze drie pogingen erop zitten...

Lieve groeten,

Ditte

Wow turbo, als ik vandaag mocht testen dan zou ik het ook vandaag meteen doen! Knap hoor dat je geduld hebt tot morgen!

@ Esther: daar had ik nog niet eerder van gehoord! Snap dat jezenuwachtig bent! Het ergste is eigenlijk niet om niet zwanger te worden, maar erger is dat je hoort dat het echt nooit gaat lukken en daarmee alle hoop weg is, nietwaar? Misschien dat dat voor ons ook nog een optie is, aangezien ik nog nooit bewust een innesteling gehad heb met positieve test. (Ik heb een vermoeden dat ik twee jaar geleden een korte innesteling gehad heb, maar weet dit niet zeker)

@ Patricia: en, hoe is het vandaag gegaan?

Turbo en Sterre, dat je dat kunt zeg. Als ik de dag voor de testdatum nog niet ongesteld ben, dan houd ik het al niet meer en gooi ik er een test tegenaan... Ik hoop morgen goed nieuws te lezen!

Hoi meiden, nou mn eerste Gonalprik is gezet hoor!! Joepie ;D De cystes weghalen ging hartstikke goed en ik had stress voor niks. Die inwendige verdovingsprikken voelde je even met aanprikken maar verder deed het geen zeer. Ik was zenuwachtig!! Helemaal trillende benen terwijl ik n die beugels hing. Dat heb ik niet eens met een punctie.. Maargoed dit weer gehad, nu op naar een paar (of meer) mooie eicellen waaruit een tp voortkomt!!

Turboensterre, wow, nog steeds geen bloed. Dat worden morgen 2dikke vette strepen!!

@ Nico, 1 april schiet ook weer lekker op!! Spannend.

@ Ditte, spannend altijd weer he als je wacht op je menstruatie. Normaal gesproken wil je het niet mar als je het dan wil worden om te kunnen starten vind ik het altijd weer spannend. Komt het eerder, of later wat je juist niet wil..

@ Esther, nou idd. Wat als de uitslag niet goed is. pfff. Maargoed positief blijven! Ooit zal de pech toch welleens stoppen en het geluk ons toelachen ::)

Patricia, fijn dat het meeviel!!!! En nu gaan we weer de positieve kant op!

Turbosterre....vertellllllllll

Hallo allemaal

Ik zit met probleem mijn test was negatief.

Maaar ik heb gevoel dat de test niet klopte.

Heb gevoel dat ik wel zwanger ben.

Ik ivf gebeld kreeg te horen dat ik de test maar moest geloven.

Moest maar met alle medicijnen stoppen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen of geloven.

Ohh nee turbo en sterre !!! en het klonk allemaal zo positief!! heb je ook nog een bloedtest? want bij mij in het zk doen ze dat namelijk niet...Ik twijfelde de laatste keer ook..En ben gewoon nog drie dagjes door gegaan met de med..en onder tussen een mail gestuurt naar mijn arts..met vragen dat de test ook mis kon zijn..en die zij het zelfde tegen mij..stop maar met de med..want op de test datum ben je drie dagen overtijd en zou er toch echt een streep zichtbaar moeten zijn :'(

Heel veel sterkte!!!

Liefs han

oohh Turbo en Sterre, dat had ik niet verwacht... Volgens mij had ik dat toendertijd ook tegen Han gezegd.. Wij hebben idd ook een bloedtest en tot die datum moet je die bolletjes door blijven gebruiken. Want idd, een test kan het fout hebben.

Hoi Turbo,

Ik zou inderdaad gewoon nog een paar dagen bolletjes blijven gebruiken en dan nog een keer testen!

Het kan best zijn dat je hcg (wat de zwangerschapstest meet) gewoon nog te laag is voor een positieve uitslag.

Ik heb wel van mensen gehoord dat ze nooit een positieve zwangerschapstest hadden, en toch echt gezonde kinderen.

Het zou mooi zijn als je inderdaad nog een bloedtest mag doen, dat doen ze niet overal...

Ik duim ontzettend voor je dat die test niet klopte!

En anders: heel veel sterkte!!

Liefs Ditte

Hi turbo,

Wat vervelend! Kan je niet een bloedtest krijgen? Een urinetest is niet 100% betrouwbaar...en wanneer niet, dan zou ik gewoon nog twee dagen de medicijnen nemen en iedere dag even testen. Als er niets verandert, tja dan houdt het op...

Sterkte meissie! :love2:

Patricia, fijn dat je bent begonnen! Succes!

En Turbo en Sterre, weet je al iets meer? Heb je zelf nog een test gedaan? En ben je nu toch doorgegaan met de bolletjes?

Pff, vervelend hoor nog altijd die onzekerheid.... hoop dat je snel duidelijkheid hebt en het liefst positief  :)

Voor iedereen die nog een paar dagen op het wachtbankje moeten doorbrengen, succes! Spannend, spannend, spannend......!

Nico, succes voor maandag!

Lfs Neelke