Jump to content
Deesje

1e terugplaatsing

Recommended Posts

Gister hebben we onze eerste terugplaatsing gehad.

Afgelopen dinsdag was de punctie. Ik vond het wel pijnlijk, maar goed te doen.

Ze hadden 14 eitjes weggehaald, waarvan er 2 niet zo goed waren. Super blij met dit resultaat!

We kregen wel een folder mee inzake overstimulatie en ik kreeg te horen dat ik verplicht rustig aan moet doen.

Vrijdag kregen we te horen dat van de 12 eitjes er uiteindelijk 9 waren bevrucht maar dat van die 9 er slechts 3 over zijn gebleven. De beste is gister terug geplaatst. De overige 2 zijn waarschijnlijk van onvoldoende kwaliteit om in te vriezen.

Dat was toch wel een teleurstelling! Ik ben natuurlijk erg blij dat er een terugplaatsing heeft plaatsgevonden, maar ik had toch wel op iets meer gehoopt. Zeker ook omdat de dokter met wie wij het allereerste gesprek hebben gehad (toen we te horen kregen dat we alleen in aanmerking kwamen voor ICSI) het veel rooskleuriger hoeft doen voorkomen.

Dus, nu wel een beetje een dubbel gevoel. Blij, maar toch ook wel teleurgesteld. Herkent iemand dit gevoel?

Heeft iemand ook ervaring met overstimulatie? Gister bleek uit de echo dat er wat vocht in mijn buikholte was gelekt. Ik moet nog steeds rustig aan doen en heb ook nog best veel pijn.

Hoi Deesje,

Spannend je eerste terugplaatsing! Zelf heb ik vorige week vrijdag mijn eerste verplaatsing gehad en ik moet zeggen dat ik ook drie dagen lang behoorlijk last heb gehad van mijn buik, alsof mijn eierstokken  blauw waren. Had ik van te voren niet gedacht en is me echt een beetje tegenvallen, maar er was geen sprake van overstimulatie gelukkig. Ik denk ook dat bij mij de pijn na drie dagen gelukkig ook weg was. Vervelend dat dat bij jou niet het geval is.....

Als je het leuk vindt kan je aansluiten bij het wachtbankje 'maart/april'. Daar schrijven meiden die in dezelfde fase zitten, aan het broeden of aan het wachten net als wij  :D.

Wens je in ieder geval heel veel succes en doe inderdaad rustig aan en denk vooral even aan jezelf!

Greetz Neelke

Hoi Deesje,

Bij onze laatste poging hebben wij precies hetzelfde gehad! Wij hadden 12 eitjes, waarvan er 11 goed genoeg waren voor icsi. Uiteindelijk waren er 6 bevrucht, maar bij de terugplaatsing bleek er maar 1 topembryo te zijn; de rest was niet goed genoeg om in te vriezen.

Wij waren erg teleurgesteld want bij de eerste poging hadden we 5 eitjes, 3 bevrucht en 1 cryo. Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat voor hun de 2e poging juist heel geslaagd was met een topembryo. En dat cryo's niet vanzelfsprekend zijn.

Ik hoop voor je/jullie dat het embryo lekker op zijn plekkie blijft zitten!!

Veel sterkte met de wachtweken.

Groetjes Ditte

Meiden het kan altijd erger ;) Ik had 13 follikels, 12 waren er goed genoeg voor de ICSI en uiteindelijk niks bevrucht dus geen terugplaatsing :P

Maar Deesje ik snap je telleurstelling! Vooral als de arts het allemaal zo rooskleurig deed voorkomen. Nou hopelijk hoor jij bij het groepje mazzelkonten die na 1 keer al zwanger zijn!! Dan heeft de dokter toch nog n beetje gelijk.

Ik zou idd zeggen sluit je aan op het wachtbankje, want ik ben nu natuurlijk mega benieuwd hoe het verder gaat met je!!

Oja, over de punctie.. Het kan per keer verschillend aanvoelen hoor. Heeft soms te maken met de hoeveelheid, ligging en de arts die het verricht :o  De eerste keer was de punctie helemaal niet zo gevoelig maar had ik daarna wel last en de 2e keer was de puncyie pijnlijk(al is het wel te doen vond ik) en leek hetwel als ik daarna minder last had.

Nou succes doe rustig aan dat dit kindje maar lekker mag gaan innestelen :love2: :love2:

Groetjes Patricia

@deesje

laaste ivf behandeling heb ik een over overstimulatie gehad.

maar daar had ik zelf geen last van.

moest rustig aan doen en dingen in de gaten houden.

heb 3 dagen in de gaten gehouden en vond het wel best.

maar ivf daar voor heb punctie gehad die deed me erg pijn en heb 2 weken last van gehad.

laaste keer met de punctie liep gewoon de kamer uit of niks was gebeurt.

ik had niet echt last van.

ze hebben me toen stuk of 17 eicellen weg gehaald.

maar bij eerst ivf poging hadden ze 10 eicellen weg gehaald 8 waren goed van 5 daarvan was gevrucht.

was maar 1 goede top embryo en de rest was niet goed.

2de ivf poging 17 eicellen was volgens mij 15 van goed van de 15 was 12 bevrucht en 6 waren goed bevrucht 1 terug geplaats en 5 in de vriezer gedaan.

zou kan het ook lopen