Jump to content
Sign in to follow this  
Linda

Wachten...

Recommended Posts

Tot nu toe is mijn eerste ICSI poging ontzettend meegevallen.

De injecties waren geen probleem, de reacties op de hormonen vielen reuze mee (wellicht dat mijn man daar anders over denkt haha), de punctie verliep pijnloos..maar het wachten....

Wat is dat killing zeg! Je haalt je van alles in je hoofd...voel ik iets, wat nou als het lukt, wat als het niet lukt..

Ook aan mijn man merk ik hoe moeilijk het wachten is en hoe groot het verlangen is naar een zwangerschap.

Hoe gaan jullie om met het wachten..behalve zoveel mogelijk afleiding zoeken?

Liefs

Hoi Linda,

ja dat wachten is egt killing he!! Helaas bestaat het hele traject voor het grootste deel uit wachten....

Ik doe idd lekker mijn ding met werk, kindje wat ik al heb, en paard. En verder probeer ik af te spreken met vriendinnen al merk ik dat naarmate ik verder in het traject kom en bijna gewent raak aan al het wachten ik niet egt meer specifieke afleiding zoek maar gewoon mn dingetjes doe.

En word je echt gek van de zenuwen dan mmoet je gewoon gaan shoppen ;) Hihihih. Moet je wel van houden natuurlijk!!

Wanneer mag je testen? Succes nog even en kom maar op met die positieve test!! We horen de uitslag wel.

groetjes patricia

Hoe ging ik om met wachten...nou niet!!!!

Eerste week ging altijd prima, maar tweede week..oh oh dan draaide ik enigszins door. Naar de buitenwereld toe was er weinig te zien, maar thuis werd ik gek.

Afleiding zoeken zwakt het een beetje af, maar ieder toiletbezoek sloeg mn hart een slag over voor ik in mn onderbroek gluurde.

wanneer mag je testen? Succes!

Oh SuzyQ jouw verhaal is wel heel erg herkenbaar!

Zondag mag ik testen en het lijkt wel of, elke uur dat ik dichterbij kom, mijn hart sneller gaat kloppen. Loop soms tegen de muur op!

En idd de toilletbezoeken zijn ook zo erg...hoe gek kan iets je maken he?!

Maar goed...zondag dus.

Ik probeer mezelf maar voor te houden dat de embryo niet blijkt plakken, maar toch kan je er niets aan doen om er over te fantaseren. Ben bang voor de teleurstelling en het verdriet, toch leg ik af en toe mn hand op mijn buik..stel dat...

OOHH Suzy, hou op!! hoe kan ik die tioletbezoekjes vergeten!! En maar vegen en kijken of je een drupje bloed spot :o Verschrikkelijk!!!

Blijven doen hoor die hand op je buik!! Laat de baby maar "weten" dat het goed is en hij welkom is. (sorry iets te vaak bij de natuur therapeut geweest ::)  )  Maargoed je zit al over de helft dus het gaat de goede kant op!!

Het is zo fijn om ervaringen te delen..even weer de wetenschap

dat je niet alleen bent! Dank jullie wel!

Ik zal nog eens even een goed gesprek met mijn buik voeren haha!

Gewoon blijven kletsen tegen je buik! Ik deed dat ook iedere keer, en mijn man voor het slapen gaan. Echt zo'n mantra van 'kleintje, je bent zoooo gewenst, blijf nou zitten, we zullen zo ngoed voor je zijn' 

ach klinkt wel heel zoetsappig als ik het zo lees haha

Maarreuh...zondag de 24e is dichtbij Linda!!

Ja zet mij maar op het bankje ;-)

Wie van jullie heeft eens eerder getest dan de aangegeven datum?

Het ziekenhuis zegt natuurlijk dat je niet eerder moet testen, maar zou de uitslag echt anders kunnen zijn als je een paar dagen eerder test...jullie begrijpen dat ik geen nagels meer over heb!

Guest tanja1969

hey linda,

wij testten vaak op dag 10/11 na tp, en de keren dat we positief testten was de bloedtest in het ziekenhuis ook positief.

tegen ons zeiden ze dat op die dag als je test positief was, dit niet kon komen van de pregnyl

maar ook tijdens de cryo tp's kan je al op dag 10/11 positief testen

succes met wachten meid

liefs Tanja

Hi Linda,

Ik heb weleens te vroeg getest (en dus positief) en dan weet je helemaal niet meer wat je moet denken. Als je een week na de tp nog een keer hebt moeten spuiten, dan moet je opletten met vroeg testen! Dan meet je de hormonen die je gespoten hebt...

Succes met wachten!

Conny

Je zit erop Linda!

E nu over een paar dagen doorschuiven naar het zwangerenbankje !

De medicijnen die jullie benoemen zeggen mij niets....ik gebruik Utogestan.

Mijn mannetje zegt dat ik gewoon naar de dokter moet luisteren en pas zondag moet testen...hahaha...misschien moet ik een keer niet eigenwijs zijn en ook rekening houden met waar hij zich het beste bij voelt.

Ik blijf tot zondag op dat bankje zitten! (zucht)

Dan kan je best n paar dagen eerder testen ;) Die utrogestan heeft (voor zover ik weet) niet invloed op de test!! Spannend spannend spannend!! Maar je gaat nog goed, nog ff en je kan n bankje opschuiven!!!

Ik heb ook utrogestan gebruikt en heb altijd begrepen dat dat geen invloed heeft op je test. Maar laatste keer gehoord dat dat dus niet waar is. Vervolgens mezelf vier avonden gek gemaakt met zoeken op internet en wisselende verhalen gelezen. Een zegt van wel, ander zegt van niet. Dus ik ben maar uit gegaan van wel en heb mezelf gepijnigd met wachten tot testdag.

balen he..

Ik heb vandaag in de kliniek nog nagevraagd of ik eerder mocht testen dan de officiële dag. De arts zei dat dat niet zo slim was, omdat de betrouwbaarheid van de uitkomst onduidelijk is en je je dus alleen maar op zit te vreten daarover, zoals jij ook al zei suzyQ.

Als je een bloedtest hebt, kan je wel s morgens al thuis testen, dat weet je bijna zeker de uitslag...en kan je je op het telefoontje voorbereiden...

Oh ja, zo vreselijk die wachtweken! En ook ik vind de tweede week de ergste wek. Bij mijn twee mislukte pogingen werd ik altijd precies 2 weken na de ovitrelle ongesteld, dus dat is ook een paar dagen voordat je officieel mag testen.

De laatste keer mocht ik de dag na mijn verjaardag testen, in het ziekenhuis heb ik toen gevraagd of ik ook een dag eerder mocht testen (dus op mijn verjaardag). Ze zeiden toen dat Ovitrelle ongeveer een week een vals positieve uitslag geven!

Ik duim voor je dat je Emmy blijft zitten waar ie zit en dat je zondag positief test!!

Groetjes Ditte

Guest tanja1969

voor zover ze in ons ziekenhuis altijd zeiden hebben de bolletjes absoluut geen invloed of je test positief of negatief is.

onze bloedtest is altijd op dag 12 na de tp en wijzelf hebben altijd op dag 10/11 getest , ook op dat 8 na de tp moesten we een bloedtest laten afnemen maar dan zeiden ze nooit of er al hcg in het bloed zat maar op dag 12 zeiden ze wel wat het hcg op dag 8 was. dus toen we tot 3x toe een positieve test op dag 10/11 hadden konden ze dus al op dag 8 zien dat we zwanger waren.

maar als je rekent is dag 10/11 eigenlijk de 14/15 dag na de punctie, en dan zou je dus officieel kunnen testen

maarre mijn duimen draaien voor jullie, op naar allemaal positieve testen he!!!!

word tijd dat het zwangeren bankje vol raakt!!!

liefs Tanja

Oehh, het is al vrijdagavond!! Bijna zondag!! Zou het zwangerbankje dan eindelijk eens goed gevuld worden!! ;D