Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

@ Linda, ik kan me je gevoel goed voorstellen... Ik had dat precies zo met de cryoTP van Mika... Gewoon alles doen en nergens rekening mee houden... Ik had de moed ook al opgegeven en toen ineens was de test positief terwijl ik alles heb gedaan wat eigenlijk beter niet kan bij een zwangerschap... zwaar gesport, veel gerookt, zware boodschappen getild alle huishoudelijke klussen, laat naar bed, lekker in bad alles... behalve alcohol want dat drink ik nooit...

Ik hoop dat jou relaxte wachteweken het zelfde resultaat hebben als de mijne destijds!

Het is voor ons natuurlijk ook geen gemakkelijke keuze, maar ik heb me er wel redelijk bij neergelegd... Ik weet wat een stress de behandelingen bij ons hebben opgelegd en dat wil ik gewoon niet meer en inderdaad elke maand die hoop... nee dat is die hevige menstruatie niet waard. We genieten van Mika en zijn super blij met hem en ik wil niet jaren in de hoop leven dat er een brusje bij komt en daarbij een deel van Mika te missen omdat we er zo mee bezig zouden zijn... Dus het is goed zo!

En inderdaad ik word (al) 36... dus dan begint de tijd ook te dringen en nog steeds ben ik niet echt toe aan een 2e... en ja nog langer wachten... dat wil ik ook eigenlijk niet...

Mijn man wordt straks (al) 45... dus...

hoi allemaal

helaas hier vanmorgen weer een negatieve test,  poging mislukt dus.    voor de vorm morgen nog een, al heeft dat weinig zin.

Bah wat baal ik hier van, ik had zulke goede hoop, voelde me zo anders dan de andere pogingen,  van de utrogestan had in anders nooit last en nu samen met de progynova had ik alle klachten..... pfffff

hoe nu verder?  ik weet niet of ik nog een poging aan durf, die K punctie en de wachtweken vallen me zwaar.    soms denk ik ook wel,  het is prima zo met alleen Maureen!      maar aan de andere kant, ik heb nog 2 kansen.......  nou ja eerst maar ff niet.

liefs wilma

Oh Wilma wat kloten zeg. Ik hoop toch nog wel op een klein wonder voor morgen. Al klinkt het inderdaad niet heel positief.

Ik kan me ook helemaal indenken dat je je afvraagt of je nog wel door wil gaan. Maar ik denk dat je eerst van deze teleurstelling moet bekomen.

Ik had het na de laatste hyperpoging ook hoor dat ik riep: flikker die cryo's maar weg ik stop er mee. Maar een paar dagen later was mijn vechtlust weer terug.

Je kunt misschien ook een tijdje rust nemen. Maureen is nog jong en je klokt tikt zelf ook nog niet zo heel hard dus wat dat betreft heb je geen grote haast.

helaaas ook vandaag negatief....... 

vanmorgen het UMCG gebeld,  als ik wilde kon ik meteen weer door,  nou eh nee bedankt , nu ff niet.

Ik wil dit eerst verwerken,  het hakt er goed in.  Ik had zulke goede hoop.  nou ja,  en ik wil eerst wat kilo's kwijt.  ben de afgelopen 3 weken 4 kilo gegroeid!!!  dat moet er (en nog meer, )  eerst weer af.      ik zie wel wanneer ik weer wil.

linda kom op he,  ik duim voor je hoor!!!

liefs wilma

haha ben net gebeld door verpleegkundige ineke,    ik had vanmorgen doorgegeven nog ff een gesprekje over die horror puncties te willen en ik moest dan vanmiddag ff bellen,    maar ze belde zelf al en had mijn dossier goed gelezen.

ze snapte heel goed dat die puncties een hele hoge drempel zijn voor mij. en de angst ervoor alleen maar erger word.

met mij is gelukkig verder niks mis,  dus geen medische oorzaak dat die rechter eierstok zo gevoelig is,  de ligging is gewoon erg beroerd.  en het ligt niet aan mijn gewicht.  gelukkig maar.

maar goed wat ze soms wel doen is de punctie onder narcose,  nu hebben ze elke maandag groot overleg met alle artsen, en volgende week gaan ze dit bespreken en dan nemen ze contact met ons op.    dus heel misschien mag ik de punctie de volgende keer onder narcose.!!!

Ach Wilma wat shit zeg. Vooral omdat je zulke goede hoop had komt het extra hard aan. Ik kan me heel goed voorstellen dat je eerst dit wil verwerken voordat je verder gaat.

Sterkte en een dikke knuffel van mij.

Ach Wilma, wat jammer... Neem rustig je tijd om dit weer te verwerken... Sterkte samen!

Merk aan mezelf dat het soms enige tijd later er ook nog wel flink in kan hakken!

Wilma, jammer dat de poging mislukt is. En logisch dat je eerst even tijd wilt nemen dit te verwerken. Neem daar inderdaad de tijd voor.

Linda, hoe is het met jou? Jij had ook niet al te veel hoop maar ik hoop dat dat gevoel onterecht is.

@ Wilma, wat K zeg! Zoveel klachten en zo de hoop dat je zwanger zou zijn! Dat hakt er zekers in! Goed dat je (weer) even een pauze inlast! Je hoeft niet in 1x door... Pfff... en 4 kilo aankomen in 3 weken tijd... jeetje das niet mis! Ik kwam ook altijd behoorlijk aan tijdens een poging...

Ik hoop dat je je toch weer kunt opladen om uiteindelijk de stap weer te wagen voor een nieuwe kans! Maar eerst dit een plekje geven en opladen! Gelukkig heb jij je leeftijd mee!!!

Voor jou zou het DE oplossing zijn om de punctie onder narcose te mogen doen, dat geeft je misschien wat meer rust voor een nieuwe poging! Toch weer een zonnestraaltje aan de hemel!

@ Linda, bij jou beginnen de wachtweken ook te slinken... Hoe is het nu???

Lieve Wilma,

Wat een teleurstelling zeg! Ik snap dat je ontzettend veel hoop had en dat het er dan toch weer enorm inhakt.

Sterkte meid!

Wat ontzettend goed van het UMCG om hier zo op in te spelen! Ik hoop dat ze een passende oplossing voor je kunnen bedenken (wellicht punctie onder narcose). Misschien verlaagt dat de drempel wel weer een beetje.

Wij kregen vorige week een rekening, i.v.m. de cryo's die er nog zijn.

Das ook zoiets...wat doe je ermee. Eerst betalen we de nota gewoon en blijven onze eskimo's nog mooi zitten.

Ooit zullen we die knoop ook door moeten hakken...

Liefs Laura

Op een ander forum is er trouwens weer een zwangere door het UMCG!

Hoopvolle berichten altijd  ;D

Dames ik heb heel erg goed nieuws! Ik ben ZWANGER!!! Echt we kunnen het niet geloven en zijn sprakeloos. Dit haddden we echt niet meer verwacht met de allerallerlaatste laatste keer. Ik heb net het UMCG gebeld en heb 28 mrt de echo. Man dat duurt me veel te lang haha. Jeetje wat ben ik blij zeg. Maar ik ben ook wel bang dat het mis gaat. Maar we denken positief hoor. Ik ga me nu aan melden voor moeders voor moeders.

Yes Linda! Zit met kippevel hier! Van harte meid! Lekker van genieten en op naar die 1e echo op 28 maart

(is verjaardag van Jesse) Ben heel blij voor jullie!

@Linda, we hadden al ff contact op wordfeud maar wil je hier toch ook ff SUPER feliciteren!!! Wat een geweldig nieuws!!! Ben zooooooooo blij voor jullie -eindelijk- echt helemaal super!!! En ja dat worden 2hele hele lange weken! Hoop dat je je goed blijft voelen! En ja dat aanmelden bij MvM heb ik toen ook meteen gedaan! Goed van je!! Succes!!!

Wow Linda, wat een super goed nieuws. Op het laatste nippertje toch zwanger. Wij blijven duimen en hopen dat je binnenkort een prachtige echo hebt!

Gefeliciteerd Linda!

Wauw, bijzonder zeg! Toch nog een brusje!

Heel veel geluk!

Laura

Linda!!! Gefeliciteerd meid, wat een heerlijk gevoel voor jullie. Zo bijzonder. Kreeg er echt kippevel van toen ik het las, geweldig! :love2: Nu nog het wachten tot de echo, vond ik toen bijna net zo erg als de ww voor het testen... Geniet ervan!

Greetzzzzz Hanneke

Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb nog 2 testen gedaan en beiden waren met heel fel. Toch durven we nog niet heel blij te zijn. Het is zo onwerkelijk en we zijn zo bang dat het ons alsnog wordt afgepakt. We moeten nog 18 dagen wachten tot de echo. Dat duurt me veel te lang. Ik ga maandag bellen of het niet wat eerder kan. Met 6 weken zou je een hartje moeten.zien. En ik zou nu 5 weken.zijn.

Ik voel me prima bij vlagen wat raar op de maag. Af en toe toch wat lichte endo pijn en daardoor wordt ik onzeker.

Linda gefeliciteerd! Wauw wat mooi zeg!

Wilma wat een enorme teleurstelling voor jou, neem vooral de tijd hiervoor!

Wij starten in april met de pil en begin mei de eerste echo weer... Ben zo benieuwd.

Gr.

Inmiddels zijn we 4 dagen verder. Nog 2 weken tot de echo. Ik heb het UMCG gebeld maar mag niet eerder komen voor een echo. Ik ga vanmiddag even de verpleegkundige bellen want ik heb af en toe wat krampjes en dat maakt me ongerust ook omdat ik verder helemaal geen klachten heb. Maar aan de andere kant ik heb inmiddels 7 testen gedaan en die zijn allemaal meteen positief. Dus dat is heel positief natuurlijk. Ik heb 15 testen besteld dus kan in ieder geval elke dag tot aan de echo testen. Toch fijn om iedere keer de bevestiging te zien.

Ik heb me ook aangemeld bij moeders voor moeders en die komen vrijdag. Ben benieuwd.

UMCG mensen, Raffie komt weer 'es ff om de hoek kijken.

Wilma had me al eens gevraagd of ik nog op de site kwam.

Eerst had ik er ff geen behoefte aan....druk met werk en ..... ik ben zwanger na icsi poging 14 !

Toen ik me weer wilde aanmelden lukte dat niet.

Meerdere mailtjes gestuurd, maar me nu toch maar opnieuw aangemeld.

Eigenlijk hoor ik bij Gent, maar ach, ik ben nu elke week in het UMCG, dussssss

Hoe gaat het hier....Ik zie nog wat bekende namen........

Ik hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen hier.

Ik lees zo langzamerhand wel ff wat bij ......

Groetjes Raffie

hallo,

ik ben hier wel nieuw, ben nu na 5xIVF eigen cyklus en 3x ICSI na10 jaar voor het eerst zwanger geworden, helaas met 6 1/2 weken mk, nu bezig met ons 4e icsi.

Linda, gefeliciteerd met je zwangerschap.

heb een vraagje, dit is nu mijn zoveelste poging en ik weet dat het altijd anders is. Ben nu sinds dinsdag met puregon bezig, heb wat hitteanvallen en ben soms duizelig , kan me echt niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad.

Hoe ging en gaat het met jullie tijdens het spuiten???

Geniet van de dag en wij hopen allemaal het beste voor iederen.

Grotjes, Pandabeer

@ Linda, jeetje wat moeten jullie lang wachten zeg op de echo... Wij hadden de echo op 6+5... Misschien is het protocol veranderd en mag je nu pas voor het eerst op echo komen bij ruim 7 weken... Balen hoor, je wilt natuurlijk zo snel mogelijk de bevestiging door een echo...

Gelukkig zijn er alweer een paar dagen voorbij en komt de echo steeds dichterbij...

Wel griezelig dat je soms endopijntjes hebt... Maar zolang ze er in het ziekenhuis niets van maken, moet je je maar geen zorgen maken, hoe moeilijk dat ook is!

@ Scoop, wat spannend dat jullie ook weer een datum hebben om te starten!!!

@ Raffie, welkom terug op de site!!! En zwanger en wel! Wat goed... en wat heeft dat lang geduurd voor jullie!!! Wat goed en knap dat jullie het zo lang op konden brengen om door te gaan! En nu is het nog beloond ook! Dan wel in Belgie maar wat maakt dat uit, het gaat om het resultaat!!! Nog 3 en een halve maand! Fijn hoor!!!

Maar waarom zit je nu elke week in het UMCG??? Gaat de zwangenschap niet van een leien dakje???

@ Pandabeertje, welkom op "ons forum"!!! Ook al zo'n lange weg en dan eindelijk zwanger en dan moet je het na 6 en een halve week afgeven, verschrikkelijk!!!

Hoop dat deze poging -eindelijk- het o zo gewenste resultaat heeft!!!

Tja, elke behandeling is anders inderdaad... Ik heb ook wel eens tijdens het spuiten last gehad van opvliegers... Pfff... is volgens mij ook een bekende bijwerking!

Hier alles goed, Mika ontwikkeld en ontwikkeld maar door... hij wordt al echt een peuter, grote peuter! haha...

We moeten zoooooo opletten met wat we zeggen want we hebben gewoon een papagaaitje in huis... haha...

Volgende maand moeten we weer naar het CB, ben reuze benieuwd, heb Mika van de week 's avonds een keer gewogen bij ons thuis en toen kwam de weegschaal aan de 15,9 kilo!!! Qua lengte is hij ook enorm gegroeid dat merk ik aan zijn kleding... Maatje 98 wordt echt heel krap aan! Moet voor de zomer maar veel nieuwe keertjes kopen, want die van vorig jaar past hij echt niet meer 92/98...

Heb nog een heel leuk super actief filmpje van Mika op facebook gezet... dit doet hij de hele dag!!! Dansen!!!

Groetjessssssssssssssss

hoi allemaal

@pandabeertje,  jee zeg das verdrietig, ben je eindelijk zwanger, gaat het mis,  ik hoop voor je dat het nu weer gaat lukken!!      en die opvliegers had ik altijd, vrij normaal hoor,  ik had het ook vaak s'nachts, mijn man werd erg gek van soms haha.

he dames, ik ben wonsdag gebeld door dr de Bruin,  de volgende punctie mag ik onder narcose!!!  als het tenminste niet in het weekend of feestdag valt.

ik denk dan we in juni/juli weer een poging gaan wagen.

Maayke, leuk filmpje van Mika,  had hem al gezien op facebook, moest er erg om lachen haha.

hier ook een snelle ontwikkeling met onze boef,  ze praat nog niet zoveel maar snapt heel goed wat wij bedoelen,  en vreselijk aan het uitproberen, grenzen verkennen haha.

heb vanmorgen een zandbak op de kop getikt,  mag ze morgen in spelen,  want vanmiddag hebben we lammetjes gekeken!!  zoooo leuk he.

liefs wilma

Hallo lieve mensen,

heb een vraag. Heb zelf jaren problemen met spastische darmen, nu de laatste 3 maanden op dieet onder toezicht van een dietiste. het ging vrij goed, maar nu ik de puregon erbij spuit, ga het weer mis. zo veel last van mijn buik, winderigheid, krampen..

Heeft iemand ervaring mee? Hebben jullie ook last van de darmen tijdens het spuiten?

Ik wens iedereen een fijn weekend.