Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

hoi allemaal

maayke, dapper hoor, dat je nu alles weg doet,  ik heb vorige week een pakketje kleding van maureen verkocht,  moest ook wel ff slikken,  het waren wel kleertjes die ik voor een eventuele 2e kindje niet zou willen houden.

maar als je dan al die kleerjtes weer aan het uitzoeken bent.........  ben er heeeel lang mee bezig geweest.

mijn zusje is nu zwanger en is 9 nov uitgerekend, ( ik was de 8e uitgerekend)  dus als ze een meisje krijgt, kan ze komen snuffelen haha.

robert, zo he dag 12 alweer, en nog geen bloed?  mooi zo volhouden!! op naar een positieve test.!!!  ik begon vaak op dag 9-10 toe bloeden.

pandabeertje,  morgen heb je de echo toch????  spannend!!!!!  ik zal duimen!!!

chrissy,  leuk hoor de dierentuin!!    wij gaan misschien binnenkort weer naar nordhorn in duitsland,  das een kleine die je in 2 uurtjes gezien hebt,    mooi vanaf de camping. 

maureen  heeft het ook druk met geitjes,  tja opa heeft geitjes, en baby geitjes,  dus helemaal leuk.  ze kan er elke dag wel ff heen.      ze zegt ook tegen alles geitje of paardje.    dol op dieren,    ze begin nu ook steeds meer woorden te zeggen, zo leuk!!!      en ze was op 1 mei precies 1,5 jaar oud!!  hihi

zo na op 30 april weer gerookt te hebben, ben ik nu alweer 2 dagen rookvrij, en ik moet zeggen, het kost me weinig moeite.    ik voelde me 1 mei zo vies, droge mond enz s'morgens brrrrr.   

heb vanmiddag een tas junkmateriaal ghaald bij de apotheek, en jawel ze hadden nog net 2 pregnyl op voorraad.    dat schijnt nog steeds schaars te zijn!      ( zussie is druk aan het piesen voor moeders voor moeders haha)

Linda hoe is het nu?  hoe voel je je?

liefs wilma

Guest Monique_Robert

Hoi Dames,

Ik zie dat jullie hier dus ook veel reageren, dus vandaar dat ik het hier ook maar even plaats. Allereerst allemaal weer bedankt voor jullie lieve berichtjes en steun, doet ons wel goed.

Maarrrrrrrr..... vandaag op dag 13, heeft monique een paar hele kleine bloedingen gehad :(:(... nog niet meteen zoveel om direkt in paniek te raken, we wisten immers dat dit zou kunnen gebeuren. Maar we zijn wel angstiger geworden nu hoor :(  maar goed, je gaat van alles bedenken natuurlijk, maar er zijn dus 2 vierdelige embryo's/bevruchte eicellen terug geplaatst. Het kan dus nestelbloedingen zijn, of dat misschien 1 van de 2 dus niet verder gaat maar de ander wel.... kortom... gewoon de test zaterdag afwachten en mocht die nou positief of negatief zijn, de eerst volgende echo zal toch het meeste zekerheid geven.

ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Robert

Robert en Monique,

Heel veel sterkte deze laatste 2 dagen en 3 nachten......

Raffie

zo, nog 2 uurtjes en dan weten we het. ik ben zo zenuwachtig!!! ik hoop dat wij het hartje gaan horen.tot nu toe gaat het goed, moe, moe, hoofdpijn, en vooral honger. Niet normaal wat ik op dit moment eet. en heel veel dingen smaken niet meer. Het is dus nog afwachten.

Monique en Robert, nog even dan kunnen jullie de test doen. Het wachten duurt lang.

Gr.

@ Wilma, wat goed dat je wat verkocht hebt... Hier loopt het nog geen storm... Maar het staat er ook nog geen 24 uur op... Ik laat het lekker staan en merk het wel... Ik heb er (nu) nog niet zoveel moeite mee... maar misschien is dat anders als het opgehaald wordt... dat kan ik nu nog niet zeggen natuurlijk! Ik heb maar een paar dingetjes bewaard, zoals de kleertjes en het rompertje die hij voor het eerst aan had, en wat shirtjes die ik heb laten maken met zijn naam enzo, dat verkoopt toch niet...

Ik vond het wel heel leuk om al die ienieminie kleertjes weer in hadne te hebben, maar ben blij dat Mika nu wat groter is, je kan zoveel meer met hem doen als toen hij zo ontzettend klein was! haha...

Wat toevallig dat je zusje precies in dezelfde periode is uitgerekend als jij destijds van Maureen... En ja... altijd handig dat ze, als ze enmeisje krijgen, bij jou kan komen snuffelen!

Leuk he als ze beginnen te praten! Handig en super leuk! Mika heeft ook echt weer een sprong met praten gemaakt en praat nu al in zinnen... Niet altijd voor iedereen te verstaan maar wij verstaan hem goed! Heel handig! Hij kan zich veel duidelijker maken en dat scheelt een hoop ergernis, ook voor hem! haha... Want er zit wel een fel karaktertje in... Als hij iets zegt en we begrijpen hem niet wordt hij boos, echt boos en das niet zo leuk!

Maar het gaat steeds beter! haha...

Dus jij hebt je medicatie weer in huis! Koelkastje gevuld!

Goed van je zusje dat ze is gaan piesen voor MvM!!!

@ Robert, ow wat vervelend die bloeding, dat doet je inderdaad wel twijfelen, maar je kan er niets aan veranderen... Ik hoop dat het een innesteling is geweest en dat het nu weer rustig is en dat er zaterdag 2 strepen van de test af knallen!!! Nog ff volhouden@ Succes!!!

@ Panda, nog een klein anderhalf uur... Spannend!!! Heel veel succes!!! En hopelijk genieten van het kleine knipperlichtje!!!

hoi maayke,

met het verkopen van kleertjes kan je het beste pakketten maken, en het schijnt pas een beetje te verkopen vanaf maat 74.  die kleinere maatjs doen het niet zo goed 2e hands.  ach je kan het altijd aan een goed doel geven ofzo.

vandaag een spannende dag,  pandabeertje een echo,  maris word ingeleid,  ze zouden om 6:00 beginnen weet ik van haar....  pffff spannend hoor.

robert en monique  ook al zo spannend, hopen dat het vloeien snel ophoud.

groetjes wilma

Hoi allemaal,

Pandabeertje, vandaag de 1e echo! Hoop dat jullie een mooi knipperend stipje gaan zien, maar als ik zo je "klachten" lees, zit dat volgens mij wel goed :-)

Maayke, zag al wat spulletjes op fb voorbij komen. Je spaart idd in 2 jaar tijd heel wat spulletjes op... Lijkt me wel lastig om er afstand van te doen, maar aan de andere kant als je er toch niks meer mee doet... kun je er ook nog wat mee verdienen. Het kost allemaal al genoeg. Hoop voor jullie dat het nog een beetje gaat lopen!

Marieke, herkende je foto op fb. Heb er van Jesse en mij net zo eentje met de kontbavianen. Wij zijn vorig jaar samen met mijn schoonouders geweest. Jesse vond het wel heel leuk, maar heeft ook een groot deel niet meegekregen omdat hij toen lag te slapen... Volgens mij is Aquazoo in Leeuwarden ook heel leuk voor kleintjes... Moeten we deze zomer maar eens kijken.

Wilma, ik heb ook gisteren mijn voorraadje hormonen bij de apotheek opgehaald. De pregnyl heb ik nog niet gehaald, heb nog 5000 IE van de vorige poging over. Volgens mij spuiten we voor de punctie ook 5000 IE toch?

Ook vond ik deze keer de Puregon er anders uitzien. Nu patronen van 600 EH, dit waren voorheen 300 EH.

Zal wel goed zijn neem ik aan... De groentela ligt weer flink vol...

Hoop dat ik deze keer iets minder last heb van de hormonen.

Jij begint al bijna met de deca zeker? Spannend weer hoor....

Linda, ben blij dat de curretage lichamelijk is meegevallen. We hebben er op Wordfeud al even over gehad, maar ik sluit me in zijn geheel aan bij het advies van Marieke. Neem je tijd... en niemand kan zeggen hoelang je daar de tijd voor moet nemen... Ik heb het ook niet gedaan en later ook de deksel flink op de neus gekregen...

Robert en Monique, nog 2 dagen en dan mogen jullie testen! Spannend hoor! Hoop dat de bloedingen niks betekenen...

Maris, je zult dit uiteraard niet lezen vandaag, maar heel veel succes vandaag!

Nog 2 daagjes vakantie en dan zit deze week er al weer op... Wel even lekker hoor! Even de tijd nemen voor Jesse en leuke dingen ondernemen en lekker buiten zijn...

Vanmorgen voor de 2e keer met Jesse naar de kapper geweest, ging gelukkig veel beter dan de vorige keer. Hij heeft nu zelfs niet eens gehuild. Zat maar naar zichzelf te lachten voor de spiegel... Zo grappig!

De krulletjes zitten er gelukkig nog steeds in!

Momenteel hebben we hier wel wat moeite om Jesse in slaap te krijgen. We hebben een grote vijver voor huis en daar zitten wel zo'n 20 kikkers in te kwaken... Vreselijk, wat kunnen die beestjes een lawaai maken. Jesse heeft zijn slaapkamertje ook aan de voorkant... Moet nog even wennen aan het geluid denk ik...

Liefs Grietje

Jee wat is er veel geschreven!!

Hier gaat het lichamelijk wel goed. Beetje pijn, moe en wat duizelig af en toe maar het is goed te doen. De bedrijfsarts belde me vanmorgen en ik moet per 14 mei weer aan het werk. Het moet er toch een keer weer van komen. Ik ben nog wel steeds emotioneel ik jank om alles. Ik merk ook aan Denny dat hij niet lekker in zn vel zit. Gezellige boel hier dus ;)

Volgens mij zei jij ,Chrissy, dat je het slecht vond dat ik geen info heb gekregen. En ja dat is het ook eigenlijk. Toen ik aan het infuus kwam zei de verpleegkundige dat de gynaecoloog nog langs zo komen om te bespreken hoe of wat. Nou niet dus. Op de ok waren ze allemaal wel heel erg lief en meelevend hoor. En ook na die tijd kwam de gyn langs om te vragen of we nog een wel eindgesprek kregen want dat vond ze belangrijk.

@ Pandabeertje: En hoe was de echo? Ik zit de hele dag al aan je te denken.

@Robert en Monique: Bah dat is schrikken bloedverlies. MAar net wat je zelf al zegt het hoeft niet meteen het einde te betekenen.

@Chrissy: grappig dat Judith vooral de geitjes erg leuk vond. Had je een hoop geld kunnen besparen haha.

@Maake: ook druk bezig met mp. Ik heb de meubeltjes er net weer opnieuw opgezet. Ik heb eigenlijk geen idee wat we er voor kunnen krijgen. We zullen zien het heeft niet echt haast.

@Wilma: jammer dat je toch weer gerookt hebt. Maar wel eerlijk dat je het opbiecht. En nu kan het nog niet veel kwijt je hebt nog geen tp gehad.  Ja pregnyl is heel schaars. Ik heb mn best gedaan voor mvm maar heb helaas maar 2 weken mee kunnen doen.

vandaag de 1e echo, en???

wij hebben het knipperlichtje gezien!!! wat een opluchting, we zijn er zo blij mee. Over 2 wk weer een echo. het is ongelooflijk dat ik er na 11 jaar mag zien, natuurlijk blijf ik bang of het goed gaat, maar vandaag wil ik echt genieten.

voor de rest gaat het wel goed, behalve het eten, ongelooflijk wat ik op dit moment alles eet, ik heb de gehele dag honger.  Alle mijn broeken zijn nu al te strak, geen idee hoe dit verder moet.

Linda@ ik heb ook aan je gedacht, het valt niet mee om alle de vrolijke verhalen te lezen. ik leef echt met je mee. Hoop dat je het met de tijd een plekje kan geven, ik kan het zelf niet, dus weet ik hoe moeilijk zulke rot-situaties zijn. Knuffel

Pandabeertje,

Geweldig nieuws !!!!

Gefeliciteerd !!!!!

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan !

Komt goed, laatste poging.....dit is jullie geluk !

Raffie

@ Wilma, ik heb ook pakketten gemaakt van de kleertjes en 1 van de pakketten loopt goed, daar heb ik al 2 biedingen op, zelfde biedingen dat wel want ik heb een pakket van 3 maatjes en dus ook in 3 categorien gezet... Ik wacht nog ff vandaag af en als er dan geen beter bod komt gaat hij weg... Ik weet wel wie van de 2 het eerste een bod deed! haha...

Nu het toch dichterbij komt dat ik echt afscheid moet nemen van de kleertjes voelt het al anders... haha...

@ Grietje, ook je koelkast weer goed gevuld lees ik! Tja als je nog pregnyl hebt van de vorige keer kan je die beter gebruiken, zoals ik van Wilma las is de Pregnyl al schaars genoeg! Hopelijk kunnen jullie straks weer een bijdrage leveren om de pregnyl aan te vullen!!! :)

Ow wat vervelend dat het slapen van Jesse wat minder gaat! Ja die kikkers kunnen erg veel geluid produceren! Wij hadden een vijfer in de tuin en daar zaten ook heel veel kikkers in... Wel gezellig, maar ze kunnen je inderdaad goed uit je slaap houden!

Hopelijk went hij er snel aan!

@ Linda, zo die bedrijfsarts is er snel bij... Wel vreemd dat hij je nu al verplicht om per een bepaalde datum aan het werk te gaan... Gelukkig duurt het nog ff en is het wel zoals jij zegt dat het er wel weer eens van moet komen, maar als het gewoon niet gaat moet je het niet doen!

Voor Danny zal het er ook behoorlijk inhakken dat de zwangerschap zo gelopen is... het doet de mannen meer dan ze vaak laten blijken! Hopelijk kunnen jullie het er met z;n tweeen goed over hebben... Das wel belangrijk!

Dus ook voor de ingreep heb je geen info gekregen, slecht hoor! Wel fijn dat ze op de OK lief en meelevend waren... Maar ja, wel erg vreemd allemaal!

Wel fijn dat ze nog ff een eindgesprek krijgt!

Ik dacht dat je je kamertje al verkocht had??? ten minste dat je een bod had gehad... Kan je die gegevens niet terug halen???

Ik vind het ook moeilijk om een prijs te bepalen voor de dingen die ik erop zet... Toch doe ik het wel vaak want dan hebben de bieders ook een indicatie...

@ Panda, YES!!! Gefeliciteerd meid!!! Een heerlijk klein knipperlichtje!!! En over 2 weken weer een echo, leuk leuk leuk!!!

Oja, de marktplaats verkopen gaan hier wel goed... De glijbaan wordt vanmiddag opgehaald, Mika zijn favoriete racestoeltje vanmiddag of morgen en ik heb al een bod gehad op 1 van de 3 kledingpakketten en een bod op mijn voorraadje buikbanden... Elke keer weer spannend als ik mijn mail check of er een nieuw bod is binnengekomen! haha...

Guest Monique_Robert

:'( :'( :'( vanmorgen enorme bloedingen, :(:(:( dus geen zwangerschap helaas :( straks bellen met umcg

.....geen woorden voor....... doet enorm pijn dit :(

Hallo, ookal zit ik niet bij het UMCG, er word hier zoveel geschreven dat ik toch hier maar wat vaker een kijkje ga nemen. Het duurt wel even voor ik op de hoogte ben van het wel en wee van iedereen hier! Zoveel verhalen ;D Fijn ook dat het gewoon over de verkoop op mp gaat, de geiten en de trekkers. Heerlijk.

@ pandabeertje, gefeliciteerd! Heerlijk om ook even zulk goed nieuws te lezen.

groetjes Patricia

Guest Monique_Robert

Hallo lieve mensen...

Ik heb besloten om in deze rubriek verder te typen... hier voelen we ons als noordelingen wat meer thuis uiteraard en hier krijgen we ook de meeste reakties en lees ik ook meer met jullie mee.

Maar goed..... een zwarte dag voor ons vandaag :(... dag 14 na onze 1e icsi TP.... Moni kreeg vanochtend nog hevigere bloedingen als de afgelopen 2 dagen, deze keer was het echt goed donker (ik bespaar jullie de details) en ze had al behoorlijk toenemende krampen in de buik, rugklachten enz.... gewoon menstruatie dus.

Maar er is nog iets wat ik moet opbiechten.... wij hebben dus wel degelijk al woensdag een test gedaan he;)... en die was dus al negatief...dus dat was dag 12. Er werd in een van de vorige reakties al gevraagd of wij toch stiekem niet al test hadden gedaan.... nou.... ja dus. Maar goed.... het is nu echt duidelijk... moni heeft zonet umcg al gebelt en er wordt meteen voorgesteld om door te gaan met de 2e ronde..... en hierbij hebben we toch wel wat vragen.... dus misschien dat jullie ons een beetje kunnen bijleren?

Ten 1e.... we hebben geen "reserves"van de 1e punctie....er waren maar 2 goede eicellen bevrucht en die werden ook allebij geplaatst...... maar waarom kunnen ze dan nu al telefonisch meteen antwoord geven: u kunt door voor de 2e ronde??? moeten ze niet eerst met een echo kijken of wel echt alles weg is? En dan kom ik eigenlijks meteen op me 2e vraag.... hoe ziet een embryo eruit van c.a. 12 a 14 dagen?? hoe groot is zoiets ? 1 a 2 cm ofzo? we kunnen ons daarbij eigenlijk nog niks voorstellen.

Ik heb afgelopen tijd een hoop verhalen gelezen uiteraard... over dingen zoals curretege of zoiets en medicijnen die worden ingenomen om eventuele achterblijfsels weg te krijgen enz. Maar is dit op ons van toepassing? of gaat zoiets heel makkelijk weg omdat we nog maar in dag 14 zitten? Moni heeft nu trouwens gewoon weer haar menstruatie periode.

Goed..... op deze vragen zullen we vast ook wel antwoorden krijgen als we weer bij de ivf arts zitten, maar ben ook erg nieuwsgierig naar jullie reakties en ervaringen.

Bedankt vooor jullie steun en luisterende oortjes (K)

Het is zwaar nu..... maar we gaan door hoor..... ik let hierbij vooral op Monique natuurlijk, want zij moet straks weer een 2e punctie ondergaan. Maar ze wil het met volle overtuiging...sterker nog, zij is de kracht achter onze doorzetting.

veel liefs

Robert en Monique

Hallo,

Wij zijn nu een paar maanden in behandeling bij het UMCG, dus ik dacht... laat ik maar eens op dit forum kijken. Er wordt veel geschreven en er zijn veel verhalen... Moet wel nog even mijn weg wijs vinden in de verhalen.

Maar ik wil pandabeertje feliciteren met het ontzettend goede nieuws.

En in de geheel andere trant wil ik Monique en Robert heel veel sterkte wensen!

Hey Robert en Monique,

Ik heb geen ervaring hiermee, maar het lijkt mij dat er niets achter blijft. Omdat het ook een 'normale' menstruatie periode is. Hiermee wordt de baarmoeder al 'gereinigd'. Maar waarschijnlijk zullen de artsen in het UMCG nog wel kijken voor de zekerheid.

Daarnaast vermoed ik dat er een nieuw behandel plan en gesprek volgt, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker. Zodat jullie  meteen weer verder kunnen met de 2de ronde. Ik weet niet of het via een MNC was of via hyperstimulatie. Via de MNC hoeft er geen rust maand ingelast te worden, dus kan er sneller door gepakt worden. Maar via hyperstimulatie wordt er meestal 1 of 2 rust maanden ingelast. Maar misschien gaan ze het bij jullie wel anders aanpakken.

Verder fijn dat jullie er zo positief instaan! Het komt vast allemaal goed!!!

Gr. Nadja.

Patricia en Nadja, welkom hier :-)

Robert en Monique, als ik jullie verhaal zo lees, is jullie poging "gewoon" niet gelukt. Als je woensdag ook al een negatieve test hebt gehad, betekent dit waarschijnlijk dat de embryo zich niet heeft ingenesteld.

Onderzoeken daarna doen ze niet in het UMCG. Dit is dan de maandelijkse menstruatieperiode (zoals dat dan gewoonlijk ook gaat).

Over de grootte van de embryo kan ik niet veel zeggen, bij de 1e echo van onze zwangerschappen was het vruchtje ongeveer 0,8 cm. Dat is dan rond de 6/7 weken.

Jullie mogen idd wel snel weer verder. Bij de eigen cyclus pogingen hebben wij dat wel gedaan, maar omdat ik vrij heftig reageer op de hormonen, hebben wij wel even rustmaanden ingelast. Is maar net hoe je je er zelf bij voelt...

Veel sterkte met jullie verwerking van deze mislukte poging...

Pandabeertje, wat geweldig dat de 1e echo goed was! Nu van proberen te genieten hoor!

Maayke, wat goed dat het toch begint te lopen met de verkoop op MP. Is ook wel fijn dat je het glijbaantje alweer hebt verkocht! De grote dingen die er nog goed uit zien doen het volgens mij altijd wel goed :-)

Je bent een echte handelaar aan het worden zo!

@Robert, jeetje wat een domper, maar de voortekenen waren natuurlijk al niet best... Toch is de teleurstelling daar als het daadwerekelijk doorbreekt... Ik kan me dat gevoel nog zo goed voor de geest halen, telkens weer die enorme teleurstelling als het niet gelukt was (9x bij IUI, 6x bij de eigen cyclus ICSI en 2x bij hyperstimulatie ICSI)...

Ik zou zeggen neem eerst even de tijd om dit te laten bezinken en straks weer met goede moed voor een tweede poging te gaan... Mits het om hyperstimulatie behandeling gaat! Gaat t om eigen cyclus dan kan je meteen door, maar bij een hyper zou ik toch het lichaam (en geest) even rust gunnen.

Het lijkt erop dat de embryos "gewoon" niet hebben gepaky deze keer, dus dat het een gewone menstruatie is... Er wordt bij t UMCG nooit na een mislukte behandeling gekekennof er nog wat achter is gebleven...

Jullie hebben ook niet positief getest dus de kas is heel klein dat t wel even heeft gepakt en dat er nog wat zou zitten...

Sterkte de komende dagen en laat je emoties de vrije loop, dat werkt t beste is mijn ervaring!

@Patricia, welkom hier op t forum! Waar ben jij onder behandeling en wat hebben jullie al meegemaakt? Iknhoop dat je je draai hier een beetje kan vinden bij ons gekke noorderlingen :-)

@Droogneem ook welkom bij ons cluppy! Je leert t forum vanzelf kennen en ons ook! Hiever staan jullie in jullie behandelproces?

@Grietje, haha ja een echte handelaar, maar wel met zachte prijsjes hoor! Haha...

@Gwenny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we drinker er 1 juni wel een borrel op als we gaan wokken!!! Fijne dag!

Hoi Maayke,

Vanaf de september 2011 zijn we de MMM in gegaan. Ik kwam al in aanmerking voor IVF, doordat ik in 2006 een geperforeerde appendix heb gehad. Als gevolg van de geknapte blinde darm is er van alles verkleefd in mijn buik, waaronder mijn baarmoeder, darmen enz. Dit noemen ze ook wel frozen pelvis.

Vanuit de cyclus analyse bleek dat ik hydrosalpinx had aan beide kanten (vocht in de eileiders) en dat vocht ging door mijn baarmoeder naar buiten. Wat als gevolg zou hebben, dat als er een eitje zou worden terug geplaatst, dat het hoogst waarschijnlijk weg gespoeld zou worden. Daarom heb ik in januari 2012 een sterilisatie gekregen, d.m.v. de essure methode. Dan worden er veertjes in de eileider gebracht, zodat de eileiders kunnen dicht groeien.

Nu (na drie maanden) is gebleken dat alles is dichtgegroeid, dus we hebben nu eindelijke een intake gesprek (24 mei) bij de ivf arts. Dan wordt er een behandelplan opgesteld. Waarschijnlijk wordt er bij mij de MNC-IVF toegepast.

Dus ja, zo reizen we een beetje heen en weer van Stadskanaal naar de stad. En we staan dus aan het begin van de behandel periode. We zijn dus zo groen als gras...  :D

Gr. Droognee.

Jeetje, wat gaat het hard hier met berichtjes. Leuk, leuk, leuk!

Wat een mengelmoes van verhalen van vreugde en verdriet. Robert en Monique, balen dat de poging is mislukt. En wat de anderen al zeggen, de embryo's zijn helaas niet blijven plakken en dus wordt met de bloeding je baarmoederslijmvlies en alles afgevoerd om weer klaar te zijn voor een nieuwe poging. Ik ben benieuwd of jullie meteen weer door mogen/kunnen. Ik vond dat altijd het zwaarst van het hele IVF gebeuren ... de ene poging verwerken en je dan opladen voor weer een nieuwe poging. Ik heb er net een aantal behandelingen bij de psycholoog opzitten om het hele IVF gebeuren alsnog een plekje te geven. Ik heb zelf te weinig hersteltijd genomen (en ben misschien wel te vaak aan een nieuwe poging begonnen, alhoewel dat natuurlijk wel resultaat opgeleverd heeft)

Maayke, ben je al meer spullen kwijt via marktplaats? Klinkt alsof er toch wel goed gereageerd wordt. Ik heb deze week onze eetkamerstoelen binnen 3 uur verkocht. We krijgen binnenkort nieuwe en ik dacht laat ik de oude alvast op marktplaats zetten. Binnen 3 uur waren ze opgehaald. Daar krijg je dan wel een kick van. En we hebben nog een paar stoelen die ik tijdelijk kan gebruiken.

Wilma, wat een moed om al kleertjes van Maureen te verkopen. Ik ben echt nog niet zover. Ik gooi alles op zolder en zie ooit wel wat ik ermee doe. Hopelijk gebruiken voor een tweede, maar ik weet al dat ik bepaalde kleertjes niet meer zal gebruiken. En hoe is het met stoppen met roken?

Linda, hoe is het nu met je? Begin je je alweer wat minder duizelig te voelen? En wat een strenge bedrijfsarts heb je zeg!! Alhoewel die arts natuurlijk ook zijn werk moet doen. En werk geeft wel afleiding en hoe langer je wacht met weer werken, hoe hoger de drempel misschien wordt om weer aan de slag te gaan. Voor alles is wat te zeggen. Maar doe vooral niets waarbij je je niet goed voelt!!

Grietje, leuk om te horen dat Jesse na zijn knipbeurt zijn krullen nog heeft. Ik vond die krullen zo leuk bij hem staan!! Judith heeft wel iets slag maar niets vergeleken bij Jesse zijn krullen. En wat lekker dat je een weekje vrij had. En aquazoo gaan wij vast ook een keer bezoeken. Maar nu is de kinderboerderij hier voldoende voor Judith.

Weet iemand ook al hoe het met Maris is? Het duurt wel heel lang voordat er nieuws is. Ik hoop dat alles goed gegaan is en dat ze lekker op een roze wolk zit met de kleine meid.

Pandabeertje ... joepie een goede echo!! Wat een opluchting. Hopelijk gaat het je snel lukken om echt te genieten van de zwangerschap. Iemand zei het al ... als je de klachten zo opnoemt die je nu hebt dan zou het helemaal goed moeten zitten. Maar ik herken het gevoel dat je na al die jaren met mislukte pogingen heel bang bent dat het ergens op de rit fout zal gaan.

Droognee welkom hier! Leuk om weer een nieuwe naam te zien. Je hebt al de nodige ellende achter de rug lees ik. En nu het IVF traject in. Er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier, dus je vragen en verhalen kun je hier zeker plaatsen.

Patricia, ook welkom hier. Ik ben erg benieuwd of/waar je onder behandeling bent. Hier bij dit forum zijn een aantal mensen die bij het UMCG weg gegaan zijn en elders een poging hebben gehad. Ik ben zelf via het Barrahus (nu in Wiolvega) in combinatie met Düsseldorf zwanger geraakt. En ik weet niet of je wel in het noorden woont, maar er zijn ook een paar import noorderlingen hier.

Hier geen nieuws, maar ik wilde gewoon even reageren op alle berichtjes van de afgelopen dagen.

Zo wat een hoop geschreven!!

Allereerst wil ik Pandabeertje heel erg feliciteren!!! Meid wat super zeg. Ik ben heel erg blij voor je. En nu genieten he!

@Robert en Monique: Wat een domper he een mislukte poging. Logisch dat je vol met vragen zit. Het lijkt er inderdaad op dat er gewoon niks is ingenesteld daar de test negatief was en Monique ook al flink bloed. Een embryo herken je niet dat is nog zo klein. Ik heb van alles wat ik verloren ben met de miskraam helemaal niks herkent. En een embryootje is nog kleiner.

Je krijgt inderdaad geen onderzoek na een mislukte poging. Wel altijd een uitgangsecho voordat je begint met spuiten voor een nieuwe poging dat is om te kijken of de boel rustig is van binnen.

Meteen doorgaan lijkt me niet je moet sowieso altijd een cyclus afwachten om door te gaan met de hyper.

Sterkte.

@Nadja: welkom hier. Heftig hoor met zo'n geperforeerde darm en alle schade wat die heeft aangericht.

@Maayke: nee de meubeltjes had ik nog niet verkocht. Er kwam een serieuse mail op en ze zou het overleggen met haar man maar ik heb niks meer gehoord.

@Patricia: welkom hier. We hebben al een paar keer met elkaar geschreven in andere topics.

Hier gaat het redelijk. Ben nog wel erg emotioneel ik jank om alles. Zit ook niet zo goed in mijn vel. Julian ook niet en heeft weer ontzettend veel tics vooral vocale tics. Dus dat is ook best heftig. We weten dat we er niks aan kunnen doen maar het irriteerd je zo vooral omdat we zelf niet goed in ons vel zitten. Gelukkig kan ik maandag morgen al met hem naar de psychiater voor een spoedconsult. We hebben net de hele tijd met hem gepraat en er komt toch wel naar voren dat hij er toch wel mee zit dat hij geen broertje krijgt ( volgens hem werd het een broertje) ondanks dat we hem er zoveel mogelijk bij hebben betrokken voelt hij zich wel buitengesloten. Hij is de afgelopen weken vaak weggebracht vind hij. Hij mocht niet mee naar de echo's. Nee dat is ook zo maar dat kon natuurlijk ook niet. Mijn zus zei vanmiddag ook nog dat Julian aan haar had gevraagd waarom ik dinsdag naar het ziekenhuis moest. Ze heeft het hem toen geprobeerd uit te leggen. Ondanks dat hij het er bijna niet meer over heeft gehad zit het dus toch nog wel diep. En dan de spanningen om zijn verjaardag ( de 13e) er bij zijn toch te veel blijkbaar. Dus maandag maar even afwachten wat de psychiater zegt.

En ja de arboarts was er vlot bij. Vandaag lag er ook al een brief in de bus. Aan de ene kant heb ik wel weer zin om hen te gaan maar aan de andere kant voel ik me geestelijk best wel labiel en ik kan toch moeilijk bij mijn clienten gaan zitten te janken. Als mensen gewoon normaal doen gaat het wel goed maar zodra iemand meelevend doet breek ik.

hoi allemaal

het is weer lekker druk hier!!! 

Pandabeertje,  wauw een mooie echo!!  gefeliciteerd meid,  nu toch maar proberen te genieten he!!

robert en monique  he bah wat jammer dat het niet gelukt is,    laat lekker je emoties gaan hoor!!    en v.w.b. het meteen doorgaan..  ik heb dat in het verleden wel gedaan,  tenminste dat wil zeggen je kunt je nu meteen weer laten inplannen, maar dat wil dus niet zeggen dat je meteen de volgende maand aan de beurt bent,  er is momenteel geen wachtlijst, maar wel een planning. dat zou voor nu betekenen dat je eind juli ongeveer aan de beurt bent.  ( wanneer precies zou je gewoon bij het secretariaat kunnen vragen)    de keuze wanneer je je weer wil laten inplannen ligt geheel bij jullie zelf,  wanneer ben je er weer aan toe? 

nadja en patricia,  welkom hier!!

en eh ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb na koninginnedag niet meer gerookt!!

verder heb ik zelf geen nieuws,  nog een week, en dan mag ik weer beginnen met spuiten!!!  ik ben er helemaal klaar voor!! en voel me sterk!  TJAKKA  hahaha

liefs wilma