Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

Libelle is ook bevallen... dit las ik op haar web-log...

Op donderdag 19 Jan is onze zoon na een snelle maar zware bevalling geboren.

Hopelijk mogen we vandaag naar huis.

@Libelle, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en hopelijk zijn jullie nu lekker thuis!

Ik hoop dat je ons het hele verhaal nog ff komt schrijven?!?!

wauw Libelle  Van Harte gefeliciteerd!!  eindelijk. ik weet niet of je dit nog leest!!

ja Maayke je hebt gelijk, mocht het lukken, dan is de kans klein dat het op 1 nov geboren word, en anders maar wel, dan ben ik de koning te rijk!!!

Libelle, gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet er lekker van!

Wilma, heel veel suc6 met jullie cryo-poging. Zoals Maayke al schreef, het gaat allemaal heel snel!

Ik duim voor jullie.

Linda, jullie ook heel veel suc6 met de cryo-tp! Loop je gelijk op met Wilma?

Ik ben jullie niet vergeten hoor maar ben te druk met mijn telefoon ;D.

@Grietje: ik kan me voorstellen dat je de poging hebt uitgesteld hoor nu je niet lekker in je vel zit. Maar je mag het dus nog maar 1 keer uit stellen? WAt gek zeg? Bij ons heeft er 2 jaar tussen gezeten vanwege de onderzoeken van endometriose en de eventuele overstap naar Dusseldorf.

Gefeliciteerd trouwens met je nichtje. Wel gek inderdaad dat ze 2 weken van te voren al de geplande keizersnee kreeg. Wij hadden geen keus het werk week 39. Terwijl er bij ons gevaar was mocht de bevalling uit zichzelf beginnen.

Wat schattig dat Jesse zo op zijn nichtje reageerde.

@libelle: Als je dit leest: Heel erg gefeliciteerd met je zoon! Eindelijk !

@Wilma: we gaan ongeveer gelijk op. Wanneer heb jij de echo? Ik 16 febr.

@Gwennie: nog steeds geen nieuws?

@Maayke: Mika is weer een beetje aan het opknappen las ik? Gaat erg rond he. Julian was vorige week ziek. Denny de week er voor en nu begin ik weer. TErwijl ik met kerst ook al flink verkouden was. Je blijft elkaar aansteken. Hopenlijk vriezen alle baccillen met die weer nu dood.

@ Wilma, ach ja, wat zegt een datum ook! Laten we het zo zeggen... Ik hoop dat je om en nabij 1 november een 2e kindje mag verwachten!!!

@ Linda, haha... te druk met je telefoon, wordfeud zal je bedoelen! haha... Hier net zo hoor!

Alleen s morgens ga ik zowiezo ff achter de laptop zitten... dat typt toch een stuk gemakkelijker en surft ff sneller als op telefoon of tablet!

Wat vervelend dat bij jullie iedereen ook de griep te pakken heeft gehad en jij nu zelf aan de beurt lijkt te zijn... en ja in november/december is Mika ook al zo ziek geweest en duurde het zo lang... maar nu lijkt het allemaal weer veel beter te gaan... Gelukkig!!

Hoi Allemaal

Nou hehe eindelijk werd ik gister ongesteld,  ik was bijna een week later dan verwacht.  Je zou er haast een test van gaan doen.    gisteravond dus met de progynova begonnen, en vanmorgen het UMCG gebeld,  ik mag volgende week donderdag voor de echo.  9 jan.  en dan maar weer afwachten hoe het verder gaat,  word dan meteen de TP gepland?      Ik hoop maar dat de tp s'middags is,  hoef ik geen vrij nemen. Ze weten hier op het werk er niks van haha.  1 collega is op de hoogte, maar zij is zelf voor het eerst met iui bezig .    nu maar hopen dat we straks samen zwanger zijn,  (dan heeft het werk een probleem in dec haha)

@ Wilma, hehe eindelijk! haha... Als je 9 februari (in plaats van januari!) voor de echo moet voor de cryopoging wordt als het goed is meteen de TP gepland... Dat was bij ons in elk geval zo. En de TP was bij ons om half 3 s middags... dus ik denk dat het wel goed uit gaat komen voor jou met je werk! Wel zo leuk als ze niet op de hoogte zijn van de poging! Nu hopen op een goede ontdooiing en een goede TP!!! Cryo's zijn the best!!! (in ons geval zekers!!!)

Mika is weer heel goed opgeknapt! Zo snel als dat het gekomen is is het ook weer weg gelukkig!!! Maar wat was dat kleintje ziek ineens zeg! Zo sneu! Maar we hebben het weer gehad! Nog een dikke week en we mogen Mika's 2e verjaardag alweer vieren!!! Wat vliegt de tijd!

Oja, nog ff een leuke uitspraak van Mika... (stond ook al op hyves en facebook dus de meeste zullen het al gezien hebben... Maar Mika zegt al een tijdje papa-paai (papegaai) en gisteren zei hij ineens mama-mijn... en ik maar denken wat het was... tot dat ik hem een fruitje liet uitzoeken en hij de mandarijn pakte en ook mama-mijn zei... het is dus een mandarijn... zo grappig!!!

Wilma: ik moet een week later voor de echo terwijl ik maar 3 dagen later start met de progynova. Ik begin morgen. Ik moest vorige keer 2 keer komen voor een echo en de 2e keer werd de tp gepland.

Bij ons was de tp rond 16.00 dus ik denk dat alle cryo tp's op het laatst zijn. Vind ik ook wel prettig hoor dan hoef je geen vrij te nemen inderdaad.

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!!!

@Maayke: Wat een heerlijke uitspraken zijn dat dan he! Je zou ze eigenlijk allemaal op moeten schrijven. Maar dat doe je misschien ook wel.

@Lunda, ik probeer inderdaad al de uitspraken op te schrijven, toch zonde als ik t vergeten zou! Haha... T gaat nu super hard met woordjes, hij lijkt wel een papa-paai... Zegt, althans probeert, alles na te zeggen... Erg leuk!

hoi allemaal

Nou ik ben vanmorgen in het umcg geweest,  alles is nu eindelijk boven!!  yeahhhh    en het is nu geen kamer 9 meer maar kamer 5 :)  een hele mooie wachtkamer met lekkere stoelen, gezelige zitjes en  wat mij opviel was dat op elk tafeltje freya magazines lagen haha.   

maar goed de echo ging goed, mijn baarmoederslijmvlies moest minimaal 6 mm zijn om een tp te plannen,  die was ruim 8 mm dus is de tp gepland,  op 20 febr eind van de middag pas.  maar goed het fijne was dat ik zelf een dag mocht aangeven die week.    en nu zijn we beide vrij en mrtk het werk er niks van haha.    onze ouders en de meeste vrienden weten het ook niet.,  alleen mijn zusje.    en 1 collgea,  en jullie uiteraard,  maar goed, we hopen dat dit mag aanslaan, dan hebben wij ook eens een verrassing!!

groetjes wilma

Gek he dat je zo ver van te voren al een datum hebt. Wel fijn dat je zelf mocht kiezen welke dag. Dus alles is nu boven? Echo's ook? Ik heb as woensdag de echo en hoop dan ook dat de tp gepland word.

@ WIlma, wat een goed nieuws! Lekker in het geheim de TP! SUper! Ik hoop dat jullie een verrassing te vertellen hebben over een klein maandje!

@ Linda, ik hoop voor jou dat jullie ook een planning krijgen voor de TP aan staande woensdag!!!

Mijn moeder is gearriveerd hier, dus ik ga deze morgen even uitgebreid boodschappen doen en schoppen, het er ff van namen dat ik oppas heb! haha...

Zaterdag taarten bakken en zondag Mika;s 2e verjaardag vieren!!!

hoi hoi

Ja linda ik moest ook voor een echo,  alles is nu boven, er staat een bord bij de ingang van de poli poortweg 10. vanaf 1 febr is alles boven.

Maayke, gezellig dat je moeder er is!!    wij wensen jullie een hele fijne dag zondag!!  en alvast gefeliciteerd!!!

wat krijgt mika voor kadootje?

fijn weekend allemaal

We hebben voor Mika heel veel kleinere kadootjes gekocht, sommige dingen heeft hij al in gebruik... hij snapt het toch nog niet echt...

Zo hebben we een tafeltje en stoeltje bij Ikea gekocht, die heeft hij dus al ruim een week in gebruik en dat is een schot in de roos... Hij zit er hele dagen aan te tekenen en dvdtjes op te kijken (met een potable DVDspeler)...

Ook hebben we een speelkleed met autoweg gekocht, die krijgt hij op zijn verjaardag zelf... ook hebben we nieuwe snowboots gekocht en schaatsjes (glijijzers) die heeft hij dus ook al in gebruik... Verder hebben we nog wat boekjes, carsbekers... Hij heeft in elk geval genoeg pakjes over om morgen uit te kunnen pakken.

Van mijn moeder krijgt hij een echte fiets en verder heben we duplo gevraagd, een rugtas, voetbaldoetjes voor buiten... We laten ons verrassen! Ik ben benieuwd wat hij van ZIJN dag gaat vinden!

Vanmiddag taarten bakken/klaarmaken, vanavond slingers en balonnnen ophangen! Leuk leuk leuk! Hoop dat hij net zo zijn oogjes uitkijkt als vorig jaar toen hij beneden kwam! haha...

Ik ben net terug uit het UMCG. BMS was ruim 10 mm dus de tp konden worden gepland. En dat is dan 24 febr.

Het is wel mooi geworden hoor boven. Wel fijn dat je nu niet met zwangeren in een ruimte zit. \

@Wilma: we gaan dus straks aardig gelijk op. Ik kon niet kiezen uit een dag omdat het druk was. We zouden de 24e naar de huishoudbeurs gaan maar mijn zusje wordt die dag ervoor opgenomen hebben we gisteren gehoord dus gaan we nu de 22e naar de hhbeurs. Komt nu dus helemaal wel goed uit.

@Maayke: En hoe was Mika zijn dag?

@ Linda, ow wat spannend dat je nu weet wanneer de tp zal zijn! Nu hopen op een goede ontdooiing en dan dat hij eindelijk blijft zitten!!!

Leuk dat jullie de 22e naar de huishoudbeurs gaan! Leuk leuk leuk! Toen ik nog in het westen woonde ging ik er elk jaar heen, sind sik in het noorden woon, nooit meer... erg jammer!

Mika zijn verjaardag was geweldig! Hij had al echt besef dat het ZIJN dag was! Zo leuk! Weer die reactie op de slingers, vlaggetjes en vooral balonnen! Het kadootjes uitpakken ging ook al stukken beter dan vorig jaar! haha...

Het was druk maar super gezellig! Gelukkig heeft Mika wel goed geslapen tussen de middag en 's avonds ook, dat was vorig jaar nog een beetje een probleempje, te veel indrukken maar nu ging dat goed!

En hij is nu alweer 2, jeetje wat gaat de tijd ongelovelijk snel! En wat gaat zijn ontwikkeling ineens ook weer snel!

Hij praat al een beetje in zinnetjes, zomaar van de een op andere dag! EN elke dag komen er weer een stuk of 10 nieuwe woorden bij. Ook gaat hij steeds vaker en duidelijker mee zingen met liedjes, zo grappig! Hij wordt ook steeds ritmischer... lekker bewegen op muziek enzo... zie maar het filmpje op mijn facebook! haha...

Mika wordt al een heel mannetje!

Hallo dames,

Het is weer een tijdje gelden dat ik hier ben geweest. Maar zie toch nog wel een aantal bekende namen er tussen staan.

Wij gaan voor 4e icci behandeling een poging die we zelfbgaan betalen. Naar 11e een terugplaatsing en bijna alle 11 een positieve test ging het toch steeds mis. Vol goede moed willen wij toch nog een poging wagen.

Nu heb ik een vraag ik heb nog puregon 600 maa er word nu 900 voorgeschreven kan ik de 600 wel opmaken? Iemand ervaring hiermee? En ik kreeg voor hs. breven lurk ijs bolletjes ik heb nog utrogestan is dit het zelfde?

En uiteraard als er mensen nog koelkast opvulling hebben ........ ;) ;)

Prettig weekend allemaal

@ Scoop, welkom terug!!! Wat de Puregon betreft, het gaat om de hoeveelheden die je gaat spuiten, niet om de hoeveelheden zoals je die op recept krijgt... Je spuit bijvoorbeeld 150 per keer dus met een vulling van 600 doe je 4x en met een vulling van 900 doe je langer! Wat de bolletjes betreft dat weet ik niet maar heb wel gehoord dat de naam veranderd is... dus het zou maar zo het zelfde kunnen zijn...

Ik kan je helaas niet helpen aan middelen, heb alles gedoneerd aan Wilma, destijds... Hoop dat je nog wat ergens vandaan kan halen... (maar zo vragen op het forum mag volgens mij niet... dus pas hier mee op!)

Hele veel succes met je nieuwe poging, hopelijk met een blijvend resultaat!!!

he scoop welkom back!! 

van die bolletjes word er tegenwoordig nu lutines voor geschreven,  dat is hetzelfde als utrogestan, alleen hoor je utrogestan officieel via de mond in te nemen als je de bijsluiter leest,  Lutines is officieel geregistreerd om vaginaal in te nemen en is wat gebruiksvriendelijker. (minder afscheiding)      ik wilde bij de vorigge poging de lutines ophalen , moest ik een eigen bijdrage betalen van 67,00 euries,      :o  dat heb ik niet gedaan,  en van het ziekenhuis mocht ik utrogestan gebruiken,  ik had daar ook nog wat van in huis,  dus een extra receptje en klaar,een eigen bijdragen van geloof iets van 13,00 euro.    dus als je het zelf moet betalen koos ik voor de utrogestan, vele malen goedkoper,  voor een poging ben je bijna 90,00 lichter voor de Lutines.    en je mag het niet door elkaar/samen gebruiken!

brr hier morgen een spannende dag, zal de TP door gaan?????  hopen dat onze eskimo goed ontdooit!!

@ Wilma, spannende dag dus vandaag!!! Hopelijk krijg je een positief telefoontje dat jullie eskimootje goed ontdooid is en dat de TP door gaat vanmiddag!!! Heel veel succes!!!

ha maayke,

dan moet ik dus geen telefoontje krijgen,  ze bellen alleen als het niet goed is, anders moeten we er om 4 uur zijn!

ze bellen tussen de middag meestal zei Dr de Bruin.  tot op heden nog niks gehoord........  pfff ben wel nerveus hoor

Guest tanja1969

spannend wilma....

bij ons moesten wij zelf altijd bellen rond half 10, en dan kregen we te horen of er een tp was of niet.

succes!!!!!

liefs Tanja

Jeetje Wilma,

Ik kom na toch wel lange tijd eens even kijken, zie ik dat je op bericht zit te wachten (eigenlijk juist niet!).

Ik duim ontzettend voor jullie!

Laura

Hoi,

Wilma hoe is het vanmiddag gegaan en bedankt nog voor je reactie.

Maaike ook bedank ook bedankt voor jou reactie.

Dit blijft een erg fijne forum.

Succes allemaal

hoi allemaaal

ik heb vanmiddag een tp gehad van een heel mooi embryo,    toen  het ingevroren was was ie 6 cellig en erg gaaf.  toen hij vandaag ontdooit is was ie nog steeds 6 cellig!  meestal gaan er een paar cellen kapot.  en toen we hem te zien kregen op het scherm was hij al 8 cellig!!    de arts en de laborant waren erg enthousiast,  het was net een vers embryo zeiden ze!!    dit geeft ons wel hoop.    nu 2 weekjes afwachten!!!

liefs wilma