Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

hoi allemaal

en jazeker ook ik vond het etentje zeer geslaagd,  en wat is een avond dan maar kort he haha.  ik ben ook meteen naar bed gegaan, want om half 6 ging mijn wekker.  ik was ook erg moe en mijn buik deed pijn van het lange zitten.

Gwennie,  het hakte er dus toch wel in!  Ik hoop van harte dat het nu voor jullie ook mag opschieten,  ik blijf duimen!!

Linda wat leuk dat Julian Kampioen geworden is!!  gefeliciteerd!

scoop,  hoe was je echo?  is de punctie gepland?

ik heb vanmorgen een goede echo gehad. 7 grote kanshebbers en nog wat klein grut wat misschien nog mee kan doen.

en de punctie kon gepland worden. maar.......  om dat ik onder narcose ga weten we nog niet of het dinsdag of woensdag word.  omdat het zondag is , wist de arts niet of dat vandaag geregeld kon worden.  en dat moet wel want ik moet een tijd weten vanwege de pregnyl die ik dan vanavond moet spuiten.    dus kan zijn dat het alsnog woensdag word. maar dat kon geen kwaad.    Vanmiddag word ik hierover gebeld.

Hoi hoi,

Ik vond het vrijdag ook super gezellig! Gwennie, wel jammer dat je het op de terugweg moeilijk had (en fijn ook dat je je hier wel zo vertrouwd voelt om dat ook uit te spreken naar ons). Ik kan het heel goed begrijpen. Ik heb een collega bij wie het uiteindelijk ook niet gelukt is en hoewel ze heel erg meeleeft merk je soms toch het verdriet dat zij bij het groepje behoord bij wie het niet gelukt is. Hopelijk weerhoud dit je niet om nog weer een keer mee uit eten te gaan. En wat Maayke schrijft had ik ook al bedacht .... als jullie de kinderen hebben opgehaald dan wil ik dat ook wel komen vieren met jullie!!

Scoop, fijn om te horen dat je ook zo'n leuke avond hebt gehad. Als je nog maar kort meeschrijft dan was het misschien lastig om alle verhalen te kennen en te volgen. Ik vond het ook fijn om even onze andere medische molen verhalen te kunnen delen. Heb je nog een goede reis naar huis gehad of was het toch wel heel spannend? Ik heb lekker na zitten genieten op de terugweg. Dat was helemaal super.

Scoop en Wilma, hoe was het vandaag in het ziekenhuis. Ik hoop dat jullie allebei een punctiedatum hebben na vanochtend. Ik zal maar weer beginnen met duimen hier!!

Maayke, wat balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad na het etentje. Ik hoop dat Mika vandaag een lekker middagdutje doet. Dan kan jij misschien ook nog even wat slaap inhalen.

Linda, dat was weer vroeg op zaterdag, maar gelukkig met een mooi eindresultaat voor Julian. Zijn jullie nu ook al helemaal in Oranje stemming? Wij zijn niet van die voetbalfans en hopen dat Judith later lekker gaat basketballen, net als haar papa en (vroeger ook) haar mama. Dan kunnen we in ieder geval lekker droog zitten als ze een wedstrijd heeft, ha ha ha.

Grietje, hoe was de verjaardag vrijdag? Ik hoop dat het gezellig was. Anders heb je misschien nu het idee dat je toch beter met ons mee had kunnen gaan.

Raffie, nog bedankt voor je PB. Als je op Facebook zit dan zoek je me maar op hoor. Verder vind ik het knap hoor dat je het geslacht van je kindje geheim kunt houden. Ik zou me geloof ik wel tig keer per dag verspreken. Ik denk dat het bij jou een meisje wordt, omdat er bij ons alleen maar geboortekaartjes van meiden binnen komen. Vanaf februari 2010 hebben wij 11 geboortekaartjes van meiden ontvangen  en slechts 2 van jongens (allebei van de groep van zwangerschapsgym). Vorige week is een kennis van ons ook bevallen van een meid.

Patricia, ben je alweer wat bijgekomen van alle stress rondom het wel/niet beginnen met medicijnen?

Pandabeer, hoe is het nu met je? Heb je ondertussen al wat minder lichamelijke klachten en hoe is het werken gegaan? Heb je dit weekend nog wat afleiding of hebben jullie ervoor gekozen even helemaal niks te doen?

Ik heb gisteren nog flink wat tweedehands speelgoed gekocht. In het dorp waar mijn ouders wonen koopt iemand speelgoed op en die maakt het schoon en kijkt het na. Ik had voor 14 euro een "laptop" van de teletubbies, een telefoon met geluid, 3 boeken, groot ministeck en een stoeltje voor Judith. Ik zet het meeste apart en dat nemen we mee op vakantie. Ik had wat speelgoed van Judith opgeruimd deze week, maar dat zag ze boven staan en in 1 keer begon ze er weer mee te spelen. Nu heb ik dat ook maar vast klaargezet voor de vakantie, dan kan ze er dan mee spelen.

We moeten nu nog 1 week werken en hebben daarna 3 weken vrij. Ik heb er helemaal zin in. Gelukkig is het deze week slecht weer, dan moet het vast nog wel lukken om me voor 3 dagen op te laden om aan het werk te gaan.

Fijne zondag verder!

Wilma, we hebben tegelijk een stukje geschreven zie ik. Wat een mooi aantal zeg, 7 eicellen. Ik hoop dat ze vandaag nog wat kunnen regelen zodat je dinsdag verlost kan worden. Niks aan als je buik zo opgezwollen en gevoelig is.

Hallo,

Chrissie: het was inderdaad wel eens verwarrend alle verhalen maar het werd mij al snel duidelijk hahaha.

De reis terug verliet prima maa vind het wel erg da gwennie het moeilijk heeft gehad tijdens haar terugreis.

Wilma: dus vanmiddag weet jij wanneer de punctie zal plaatsvinden. Ik nog niet helaas, ik had vanochtend 3 van 16mm, 2 van 17 m, 1 van 18 mm en 2 van 10mm en nog een paar kleine. Morgen weer komen voo een echo ben benieuwd.

Fijn zondag allemaal nog!

Hallo iedereen!

leuk, dat jullie een fijne avond hadden met elkaar! wij hadden al wat voor, maar eerlijk gezegd ook al was er niets op de planning geweest, was ik niet gekomen. Ik heb het nog steeds moeilijk mee, natuurlijk ben ik voor iedereen blij die een kindje heeft, maar het blijft pijn doen.

Wilma@ succes met de punctie!!!

Gwennie@ ik begrijp je emoties, het is moeilijk te accepteren, dat het niet lukken wil. Zo te lezen gaan jullie voor adoptie, dat vind ik wel leuk voor jullie. Wij wouden het ook doen, maar helaas door de hoge kosten zit er niet in. Het geld hebben wij niet, dus het houdt op. Ik vind het vreselijk wat de kosten zijn, ik was gewaarschuwd door adoptie bureau dat met kosten van 15.000 euro moet rekenen.

Na mijn hoofdpijn wordt wat minder, buikpijn trekt ook nog terug. Soms heb ik nog wat krampjes en dan een beetje bloedverlies, ben benieuwd hoe het donderdag eruitziet op echo. volgens mij is alles weg.

fijne zondag nog.

hoi allemaal

ik heb woensdag de punctie,  en dat word vroeg opstaan,  kon wel rekenen op 7 uur half 8 melden.  over de preciese tijden word ik nog gebeld morgen.

kan vanmiddag dus mooi ff met oma afspreken dat maureen daar kan logeren.  we moeten vanmiddag op verjaardag bij mijn schoonzusje.

Meiden, fijn dat jullie een geslaagde avond hebben gehad! Ook wij hebben het erg leuk gehad op het feestje van mijn broertje.

Hoop dat als er een volgende keer komt ik er wel bij kan zijn...

Wilma, heel veel succes woensdag met de punctie!

Scoop, jij ook al bijna... spannend hoor!

Vandaag een familiedag gehad in Slagharen... wat een weertje.... bah...

maar verder was het wel erg geslaagd... wat hebben die kleintjes een lol gehad, geweldig om te zien....

Lees van de week alles nog wel even bij... heb de afgelopen dagen niet heel veel tijd gehad....

Reageer nu even snel via mijn mobiel....

Liefs Grietje

@Wilma: fijn dat je nu wel de dag weet. Is inderdaad een geregel omdat je onder narcose gaat. Word even vroeg op staan maar dan hoef je in elk geval niet zo lang nuchter te zijn.

@scoop: jij moet nog eventjes langer geduld hebben dus. Hopenlijk kunnen ze morgen wel een punctie plannen.

@Gwennie: ik snap heel goed dat het pijnlijk voor je is dat jij als enige met lege handen achterblijft. Goed ook dat je het ons verteld dan kunnen wij de volgende keer proberen niet over onze kindjes te praten. En ik ben het met de anderen eens als jullie jullie kindjes eindelijk hebben en ze goed gewend zijn komen we graag een keer kennis maken met jullie kindjes.

@Maayke: ook voor jou een kort nachtje dus. En je zei nog zo dat je er slecht tegen kan als Mika 's nachts wakker word. Je zal gisteren wel niet al te vrolijk zijn geweest.

@Chrissy: Ja hier leeft voetbal enorm. Het is alleen maar erger geworden sinds Julian er zo bezeten van is. Het gaat hier alleen nog maar over voetbal en ik begin het zelf ook steeds leuker te vinden. Is maar goed ook want JUlian traint 3 keer per week en dan zaterdags een wedstrijd dus er zit aardig wat tijd in.

@pandabeertje: fijn dat het lichamelijk wat beter met je gaat. Ik hoop ook voor je dat je dinsdag schoon bent en niet ook alsnog gecuretteerd moet worden. Lichte krampjes en het vloeien zal nog wel even duren. Ik ben er nu pas sinds donderdag helemaal vanaf. Dat heeft dus bijna 7 weken geduurd.

@Grietje: Het feestje van je broer was dus gezellig? Ik hoop inderdaad ook dat je er de volgende keer bij bent.

Gezellig een familiedag alleen jammer dat het weer wat tegenviel.

Ik had gistermiddag een tuinfeest van mijn oom en tante. Ik was ook bang voor slecht weer maar we hebben veel geluk gehad. We zaten de hele middag lekker in de zon!!

@wilma, goed joh, 7 stuks.

Voor jou dus ook een heel kort nachtje...pfff ben je de werkdag goed doorgekomen???

Jeetje wordt idd wel heel vroeg! Heb je wel lekker de tijd om bij te komen en kan je je voor de punctie niet te druk maken want das kort na t opstaan al :-)

Heel veel succes alvast!

@Chrissy, haha Mika heeft een goed middagslaapje gemaakt, maar dan ben ik te eigenwijs om ook naar bed te gaan, vind ik dan weer zonde van mijn me-time... Haha... Maar Mika heeft t afgelopen nacht heel erg goed gemaakt, vanmorgen wel betijds wakker, maar lekker gaan spelen in zijn bed en pas rond half 9 had hij er genoeg van dus wij hebben heerlijk door kunnen doezelen!

Zoooo heb jij ff een goede deal gemaakt met dat speelgoed voor Judith! En een lekkere vakantie voor de boeg, heerlijk!!!

@Scoop, jammer dat ze bij jou nog geen punctie konden plannen, hopelijk bij de volgende echo, laat die kleintjes ook nog maar ff lekker doorgroeien!

@Panda, kan me heel goed indenken en voorstellen dat je niet mee zou zijn gegaan ook al had je nog geen afspraak staan! Toen ik nog anoniem op t forum hier schreef wilde ik t ook niet, ook al wachtte de anderen toen ook nog op hun wonder... Pas toen Mika geboren was ben ik "uit de kast" gekomen... Ik hoop dat je bij een volgende date zwanger bent en missvhien dan wel mee wilt :-) maar t is altijd een vrije keus die we allemaal accepteren!

@Grietje, ja heel jammer dat je broertje nou net die datum moest uitkiezen, maar gelukkig was dat feestje ook geslaagd en de volgende keer ben je er gewoon weer bij!

@Linda, haha ja ik kan er idd niet best tegen als ik mijn gewone slaap niet krijg... Maar ik hoefde er niet uit, dus dat scheelde wel, al was ik s morgens best wat prikkelbaar... Gelukkig heeft de afgelopen nacht me goed gedaan! Haha

Hoi hoi,

Helaas e punctie is nog niet gepland. Moet morgen ochtend weer komen.....

De grootsten waren nu 20 mm en de rest 18 en 15 mm. Hoop eigenlijk vrijdag punctie...

Maar de hormonen worden nu wel erg veel zo, ben erg gezellig hahaahahaha

he scoop nog niet, balen zeg,

ik zit hier te wachten op tel van het UMCG , normaal bellen ze altijd veel eerder, ga zo zelf maar ff bellen denk ik

moet toch weten hoe laat de pregnyl erin moet.

Hoi meiden,

Net ook met het UMCG gebeld, ben vanochend licht ongesteld geworden. Heb dit volgens mij nog nooit eerder gehad, jullie dan?

Volgens Gerry zagen ze dat wel vaker en hoefde me geen zorgen te maken... We zullen morgen wel zien hoe het er voor staat...

Zo nog weer even werken...

Scoop, wat vervelend dat er nog geen punctie gepland is... Ik moet ook altijd zo lang stimuleren... niks aan...

Gr Grietje

Hoi meiden, vraagje. weten jullie of er hier in nederland ziekenhuizen zijn die ook 2 eitjes terugplaatsen van topkwaliteit ipv 1? AMC doet er maar 1 en ziekenhuis in heereveen gemaild en die doen er ook maar 1. Mits ze van mindere kwaliteit zijn dan wel 2, maar ik zou graag 2toppers terug willen hebben als die er zijnj natuurlijk om de kansen te vergroten.

Hoor graag vab jullie.

groetjes Patricia

hoi hoi

patricia ik weet niet hoe oud je bent, maar ik geloof dat het wettelijk geregeld is, dat je als je nog geen 36 bent, je maar 1 embryo terug krijgt, tenzij van mindere kwaliteit dan mag je er 2.    dus 2 toppers zal dan zeker nergens gaan lukken. 

Grietje, ik werd altijd wel ongesteld na het stoppen van de pil,  heb je morgen de 1e echo?

ik ben vanmiddag gebeld door ineke, we moeten ons woensdag om half 8 melden op de dagbehandeling.  dan is om 8 uur de punctie.  dat zal rond half 9 klaar zijn en dan neemt ineke kor mee uit de wachtkamer, naar het lab om zijn deel te doen.  en mag ik een poosje uitslapen.  mag pas naar huis als ik gegeten en gedronken en geplast heb. en alles stabiel is.

vind het nu wel spannend worden  brrr

@Scoop: nog geen punctie. Vervelend dat je dan elke dag terug moet komen he. Zo ging het bij mij ook steeds. Het is maar goed dat je echo's vergoed worden anders werd het nu wel een hele dure poging.

@Wilma: Hoe laat moet je nu pregnyl spuiten? Je moet er op rekenen dat je minimaal 1 uur op de recovery en daarna nog een uur op de verpleegafdeling ligt.

@Grietje: bloedverlies schijnt inderdaad normaal te zijn. Ik heb voor beide hyperpogingen geen pil geslikt dus weet niet of het normaal is. Had wel bloedverlies voor de cryo tp.

@patricia: het klopt wat Wilma zegt maar ik heb weleens bij iemand gelezen dat ze toch 2 terug kreeg terwijl ze niet van hele slechte kwaliteit waren. Maar welk ziekenhuis het was weet ik zo niet.

Wilma, spannend hoor, wel fijn dat het al zo vroeg is kan je er niet te lang tegen aanhikken.

Ik vind het wel balen dat ik zo lang moet wachten op de punctie en het is inderdaad maar goed dat ik de echo's nie zelf hoe te betalen.... Ik hoop op vrijdag is wel zo makkelijk om vrij te krijgen.

@ Scoop, Pfff... je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg zo! Gelukkig hoef je niet steeds naar Grunn te knallen! dat scheelt weer! Wel vervelend dat de hormonen zo opspelen! Nog ff volhouden meid!

We duimen voor jou voor een punctie aanstaande vrijdag!!!

@ Wilma, Das betijds zeg!!! Maar wel lekker, dan heb je het maar gehad!

Enne... Ineke neemt Kor mee uit de wachtkamer naar het lab om zijn deel te doen... ?!?!? Staat er een beetje raar...

Maar zo bedoel je het vast niet ;)

Tuurlijk is het spannend!!! Maar komt vast helemaal goed!

@ Patricia, dat zijn lastige dingen 2 toppers terug... dan moet je aan een aantal kriteria voldoen... Ik kreeg altijd 2 toppers terug (volgens het UMCG) en dat moet ook wel zo zijn geweest want ik had de laatste keer ook cryo's... en ze zullen echt niet slechtere terugplaatsen en betere invriezen...

Dus in het UMCG doen ze het volgens mij wel... Wat hun kriteria zijn weer ik niet...

Leeftijd en aantal behandelingen denk ik...

Wilma ;

Woensdag is het ozver, eindelijk maar weer.

Heb je dat weer gehad.

Ik heb woensdag ook weer controle.

Misschien zie ik je nog net voorbij lopen als je naar huis gaat ofzo.

Ik heb om 10.45 uur afspraak beneden.

Alvast heel veel succes !

Raffie

Maayke ;

Ja iid moeilijk soms om het geslacht voor je te houden, maar.....is toch wel ff leuk zo.

Dusss jij hebt al een vermoeden ???

Vertel vertel........

Maat jij kreeg elke x  2 embryo's terug bij de tp in het umcg ?

Wij niet.

Ze hadden het erover iid allèèn boven de 36 zoals Wilma zei, en als de kwaliteit hèèl slecht is, en/of als je al meerdere pogingen hebt gehad, willen ze nog wel eens 2 doen.

Maar dat kan ook per persoon verschillend zijn.

In Gent doen ze het iig wel, na b.v. 3 pogingen, of als de kwaliteit geen toppers zijn, of als je al langer in de molen en/of wat ouder bent.

Ze doen daar iig niet zo moeilijk als hier.

Groetjes Raffie

Hoi dames,

Jeetje wat hebben jullie weer veel geschreven zeg, de laatste dagen!  ;)

Heel fijn dat jullie zo reageren en meeleven met mijn situatie!! Ik heb even getwijfeld om het wel of niet hier op het forum te zeggen, maar dacht, ik doe het toch. Ik had zelf van te voren ook niet verwacht dat het zoveel bij me los zou maken... Ben toch blij dat ik mee ben gegaan, vind het toch wel heel gezellig en leuk om jullie verhalen te horen. En ik hoop inderdaad dat jullie straks eens een keer mijn kindjes kunnen bewonderen!!

@Wilma, woensdag de punctie, spannend!! Vroeg uit bed dus... Dan is het ook snel weer achter de rug. Héél veel succes!!

@Scoop, jij dus nog eventjes wachten... Hopelijk kunnen ze morgen de punctie plannen.Balen dat het dan nog weer langer duurt he en je nog weer een keer terug moet komen voor een echo... Kan me voorstellen dat die hormonen nu wel op beginnen te spelen. Het wordt er dus niet gezelliger op met jou?!? Haha...

@Pandabeer, wat ook een moeilijke situatie voor jullie nu...

@Linda, het was inderdaad soms even pijnlijk na vrijdagavond, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het komt juist op momenten dat je het niet verwacht. Ik dacht zelf dat ik er niet zoveel last meer van zou hebben, maar dat was dus nog wel even zo. Gelukkig was het van korte duur. Natuurlijk kunnen jullie de volgende keer gerust over jullie kinderen en umcg verhalen vertellen, dat hoort er ook bij! Dat kan en wil ik niet van jullie vragen! En ik vind het absoluut niet vervelend om aan te horen hoor, echt niet!

@Chrissy, leuk zeg, zo'n speelgoeddeal!! En de vakantie in het vooruitzicht, heerrrlijk!

@Raffie, ja ik heb bij de hyper behandelingen altijd 2 terug gehad. Bij de eerste hadden we 12 embryo's, 2 terug en de andere 10 werden niet ingevroren, ze zeiden dat t prima embryos waren... Maar dat betwijfel ik omdat ik er wel 2 terug kreeg en niets in de vriezer kon...

De 2e keer hadden we 13 embryos, kreeg er weer 2 terug, en er gingen er 2 de vriezer in, dus die ik toen terug heb gehad moeten wel toppers geweest zijn, lijkt me.

Wij hebben wel vanaf t begin aangegeven dat we altijd twee terug wilde...

Ook bij de cryopoging zijn ze beide intdooit en teruggeplaatst

@gwennie, hopelijk kunnen we binnenkort gaan plannen voor een date bij jou thuis! :-) dat zou een goed teken zijn :-)

wij kregen er ook altijd 2 terug, maar dat waren geen toppers,  wel heel mooi maar net niet genoeg cellen om een topper te heten.  de laatste keer ook en toen hadden we ook een cryo,  dus dat zegt ook niet zoveel.  een cryo moet 6 cellig zijn bij invriezen, een topper zou minimaal 8 cellig moeten zijn.  in het umcg doen ze echt geen 2 toppers tegelijk terug als je nog geen 36 bent!  dat mag namelijk niet van de nederlandse wet!

zo hier is om 8 uur vanavond de pregnyl erin gegaan, was nog ff dikke stress,  normaal breekt kor de ampullen en maak ik de spuit klaar.  nu is kor aan het werk en moest ik dat zelf doen,  moet lukken dacht ik.  maar toen ik de 1e zou breken ging het fout,  hele ampul stuk, ik splinters in de vingers,  ik in paniek, stresssss.  kreeg de volgende reserve ook niet, durfde niet meer.  kon mijn vriendin hier in het dorp niet bereiken, ze is apothekers ass en heeft ook icsi gedaan,  haar man wel gesproken en op de valreep haar te pakken gekregen,  ( avond 4 daagse)  ze kwam net op tijd hier en heeft me geholpen haha. ik helemaal in tranen.  maar goed het is gelukt pffff wat een stress.     

wat zijn dat ook ondingen die ampullen. Mijn vriendin heeft de behandelingen in Zwolle gedaan en hun kregen kant en klare spuitjes pregnyl.  wil ik de volgende keer ook!!!

Hè Wilma, jeetje....

Niet te veel stressen....

Ik heb van die rubberen dingetjes, die schuif je over een pregnyl ampul zodat je die beter kan breken.

Hoewel ik het net zo goed vind gaan zonder, sommige mensen vinden die dingen ideaal.

In het begin gebruikte ik ze wel, nu een manier gevonden na zoveel pogingen om ze niet te breken.

Ik heb iid ook wel 'es met de splinters in m'n handen gezeten, troep !

Maar hopelijk hoef je niet weer, en was dit gewoon de laatste keer dat je pregnyl ampullen moet breken.

Of je moet voor een 3e telg gaan.......

Hahahahahahahaha

Heel veel succes woensdag ochtend !

Groetjes Raffie

@ Wilma, De embryo;s die wij bij de 2e hyper behandeling terug kregen waren op dag 2 4 cellig en de embryo;s die ze op dag 3 hebben ingevroren waren toen 7 cellig... Das het enige dat ik weet...

Wat een stress inderdaad met die rot ampullen van de pregnyl, das echt een kunst op zich om die dingen netjes open te krijgen! Gelukkig is het allemaal op de valreep goed gekomen en had je wat op reserve!