Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

@Gwennie: het rotgevoel overkomt je inderdaad op de meest gekke momenten terwijl je soms denkt dat je het wel een beetje een plekje hebt gegeven. Gisteren vroeg mijn client weer eens hoe het nu met me ging en toen kreeg ik het ook ineens weer te kwaad. Terwijl ik toch wel het idee heb dat het aardig goed met me gaat. Als het straks de uitgerekende datum is en mijn 2 oude schoolvriendinnen gaan bevallen zal het ook wel weer moeilijk worden.

En voor jou is het pijnlijk om verhalen over kinderen te horen. Vooral als het klaagverhalen zijn. Dat heb ik ook altijd met klagende zwangeren. Dan denk ik man je moest eens weten hoeveel wij er voor over hebben om boven de pot te hangen etc.

@Scoop: hoe ging het vandaag?

@wilma: wat een stress dan he met die rotampullen. Ik heb eens een flesje vloeistof van de pregnyl laten vallen op een zaterdagavond om 0.00. Gelukkig bleek het geen kwaad dat het om het vloeistof ging want het gaat juist om het poeder.

Voor de ampullen gebruikten wij een washandje. Van de IUI's van Julian moest we namelijk de Gonal F ook nog zelf klaar maken. Dat waren toen nog geen kant en klare pennen. Dus was het elke dag 4 ampullen breken. Zowel Denny als ik hadden in alle vingers sneeén en pleisters haha,. Bij de laatste IUI kregen we toen de tip om er een washandje over te doen en dan te breken.

Gek trouwens dat er in het UMCG dus wel 2 worden terug geplaatst. Ik heb altijd begrepen dat dat alleen gebeurde bij slechte embryo's of als je boven de 36 bent en of het om de laatste poging gaat.

Bij ons mag er hoe dan ook maar  1 worden teruggeplaatst ivm mijn baarmoeder. Maar in Dusseldorf zouden ze wel 2 terug plaatsen vandaar dat wij overwogen om daar toch de laatste poging te doen.

Hallo dames,

Daar ben ik weer en ja eindelijk we gaan ook voor de punctie en wel donderdag om 8.45 uur.

Wel het eea nog moeten regelen voor onze dochter maar dat is ook weer toestel men hahahaahaha.

Vanavond de pregnyl zetten en dan morgen een prik vrije dag ook wel fijn!

Wilma voor jou nog 1 nachtje en dan heb jij de punctie achter de rug. Hier breekt Lambert altijd de ampullen dus kan me helemaal voorstellen dat je in de stress was.......

Succes voor morgen, ga nu weer snel werken.

Groetjes allemaal!

lekker scoop, eindelijk de punctie in zicht, ook mooi vroeg!  en id heerlijk een dagje geen spuiten.  Hier breekt kor ook altijd de ampullen, maar ja hij had late dienst en was dus aan het werk. 

sjonge ik heb vandaag mijn dag niet,  ben vreselijk moe,  heb net lekker geslapen, gelijk met maureen.  en maureen heeft een dag waarin we alles uitproberen wat niet mag, dus tja.  ben blij als kor straks weer thuis is.

en na het eten maureen naar mijn ouders brengen te logeren,  lekker vroeg op bed en dan is morgen de spannende dag.   

Linda ;

Ja ik kon er òòk nooit zo goed tegen als mensenklaagden als ze zwanger waren.....

Dan dacht ik òòk àltijd van, jij bènt tenminste zwanger.

Nu ik zelf skiljoen kwaaltjes heb en heb gehad, heb ik ook wel 'es geklaagd hoor !

Mààr ik weet het hoort erbij !

Dan maar 9 maanden brandend maagzuur, heb het er wel voor over.

Het is ook heel erg dubbel.

Qua kwaaltjes mag het voor mij voorbij zijn en mag de bevalling beginnen.

Òòk ben ik hèèl erg nieuwschierig naar de kleine.

Mààr, omdat ik weet dat dit de laatste x zwanger zal zijn, wou ik ook wel nog langer zwanger zijn.

Mooi met een dikke buik, en de baby voelen.......

Maar goed, iedereen weet na 40 - 42 weken komt de baby toch.

Scoop ;

Donderdag punctie, mooi zo !

Valt nog mee, donderdag, je dacht toch misschien vrijdag ?

Nu vanavond de pregnyl erin, en een dagje rust iid van het spuiten.

Wilma ;

Morgen is het zover.

Lekker jij mag òòk lekker vroeg, ben je er lekker snel vanaf, en heb je de middag even om bij te komen.

Heel veel succes morgen !

Groetjes Raffie

jeje, wat veel geschreven.

Donderdag controle, ben benieuwd hoe het gaat.

Ben aan het twijfelen wat ik moet doen, de tp afspreken of eerst een paar maanden wachten?

Nu ben ik al teleurgesteld en ben bang om zo langer ik wacht om zo meer bang ik zal worden. Zal dit  dus ook met de doc over hebben, het valt niet mee om een beslissing te nemen. Ach ja.

Scoop@ succes donderdag!!!

Wilma@ ook heel veel succes toegewenst!!

Pandabeertjr: voor jou ook veel sterkte tijdens de controle en begrijp je angst en twijfels! Luister goed naar je eigen lichaam.

Vanavond de pregnyl gezet nu lekker mijn bedje opzoeken.

Wilma heel veel succes morgen!

Slaap lekker allemaal

zo heb net maureen naar mijn ouders gebracht, ja om half 7 al, maar ja mevr wilde niet slapen, huilde alles bij elkaar,  nog ff een poepbroek tussendoor.  uiteindelijk heb ik haar een dik kwartier laten huilen en was ze uit eindelijk om kwart voor 9 stil.  om half 10 ben ik naar huis gegaan,  nu nog ff lekker tv kijken met een zak chips haha.  ik ben momenteel vrij rustig. niet zenuwachtig.  laat maar komen, ik ben dat rot gevoel in mijn buik spuugzat.  elke keer als ik ga zitten doet mijn buik zeer.  ben er echt aan toe zeg maar. 

heb jij dat ook scoop?

ben ook heel benieuwd wat de score zal zijn morgen.   

jullie horen wel weer van me!

Wilma, heel veel succes morgen! Hoop op een mooie opbrengst voor jullie!

Scoop, jullie veel succes donderdag! Voor jullie geldt hetzelfde natuurlijk!

Vandaag de uitgangsecho gehad bij dr De Bruin. Zag er allemaal goed uit en vanaf vandaag mag de puregon erbij.

Volgende week dinsdag weer...

Zag er allemaal mooi uit op de 2e etage, een hele vooruitgang met hoe het was... Wel fijn dat het nu allemaal bij elkaar zit.

Maayke, dus Mika deze week naar de peuter? Spannend, ben benieuwd hoe hij en jij dat gaan vinden.

Linda, dat gevoel dat je hebt is heel normaal denk ik... Ik kan er nu soms nog wel om janken... Moet zijn plekje krijgen denk ik... en het is zo wanneer je weer in de dagelijkse sleur zit, dan ben je er niet constant mee bezig, maar wanneer de vragen rechtstreeks komen... tja...

Raffie, gaat al snel naar het eind van je zwangerschap toe... Kan me voorstellen dat je de kwaaltjes wel zat bent en nieuwsgierig bent naar de kleine, nog even...

Marieke, bijna vakantie dus. Lekker hoor! Hopen op mooi weer! Lekker genieten van je gezinnetje.

Gwennie, ook ik vind het knap hoe je je gevoelens hier wilt delen. Ik ben er vrijdagavond dan wel niet bij geweest, maar kan me heel goed voorstellen hoe het voor jou moet voelen. Bijna iedereen heeft het geluk mogen hebben om een kleintje te mogen krijgen of zit nog midden in het circuit.

Het komt jou en je man natuurlijk ook toe, ik hoop dat jullie ook snel jullie gewenste gezinnetje hebben!

Hier vandaag weer een "leuk" verhaal van mijn moeder. Jesse was vandaag bij haar omdat ik moest werken.

Op een gegeven moment was ze samen met Jesse op de bovenverdieping aan het rommelen. Opeens Jesse weg...

Zij roepen: Jesse, waar ben je? Jesse: handjes wassen Beppe (oma)...

Stond hij dus in de badkamer, met zijn handjes in de wc-pot zijn handjes te wassen....

Hoe hij daar nu weer bij kwam... heb wel moeten lachen toen mijn moeder dat vertelde.

Liefs Grietje

@ Linda, het zullen altijd van die dagen blijven met bepaalde data! Probeer je niet groot te houden maar laat het gaan! (je tranen en verdriet) das de enige manier om het een plekje te gaan geven!

Wij braken ook de ampullen van de pregnyl altijd met een keukrolpapiertje erover heenen dat is eigenlijk nooit mis gegaan!

Maar het is wel een kunst opzich!

@ Scoop, eindelijk maar toch! Fijn dat de punctie gepland is! EN ook lekker betijds! Das altijd wel lekker (vond ik!)

@ Wilma, vandaag JOUW spannende dag! ALs het goed is heb je het nu al achter de rug en ben je aan het bijkomen van de narcose, ik hoop dat het goed gegaan is! Ben benieuwd naar je score en je verhaal! Rustig aan we horen t wel!

Wel balen dat Maureen nou net gisteren zo;n bui had... Lekker he politie spelen... Pfff....

Maureen ha dhet dus wel wat in de gaten dat er wat te gebeuren staat zo te lezen... Gelukkig is ze toch in slaap gevallen en was je nog redelijk op vroeg thuis!

@ Raffie, haha ik kan me je idee goed voorstellen over het langer zwanger zijn omdat je weet dat het de laatste keer is... Ik had het bij de zwangerschap van Mika ook wel gehad zo om en nabij de 37 weken... Ik heb toen in overleg met de gyn een inleiding kunnen afspreken... Toen was ik daar heel blij mee, maar als ik nu achteraf terug kijk... dan denk ik wel eens, ik had het nog wel ff uit kunnen en moeten zingen... Ik ben nu maar exact 38 weken zwanger geweest en dat had dus wel 40 of 42 weken kunnen zijn... Maar ik weet ook dat ik het heel zwaar vond aan het einde en dat ik er echt aan toe was, maar ja, het was de eerste en laatste keer...

Ik mis nog steeds wel eens mijn buik en het getrappel erin... ook al was hij best onhandig aan het einde en werden de schopjes er niet fijner op...

@ Scoop, ja das een moielijke beslissing... Ik ben wel van mening dat je voor een TP er ook echt  klaar voor moet zijn...Dus het lijkt mij dat je het misschien beter nog ff een ronde uit kan stellen, maar die keuze moet je zelf maken... Hoop dat de arts je goed kan adviseren

Heel veel succes donderdag met de controle!

@ Grietje, zoooo dus jij ook weer echt actief bezig!

Jaja... morgen gaat Mika voor het eerst naar de peuterschool... Ben erg benieuwd! Ik ben ook benieuwd hoe het allemala zal gaan met het opstaan enzo... Meestal is hij vroeg wakker dus moet dat geen probleem zijn, maar ik ga toch voor de zekerheid de wekker wel zetten, ik wil niet haasten morgen vroeg...

Ik ga proberen alles relaxed te doen, das ook wel beter voor Mika dan zo'n gestress voor het naar school gaan, zeker de eerst ekeer!

Owww bah, wat een verhaal van Jesse, Mika vindt de wcpot ook zo interessant... ik hou er niet zo van! haha..

@Wilma: Als het goed is ben je nu aan het bijkomen. HOpenlijk zijn er een paar mooie eicellen gevonden!

@Scoop: Dus morgen de punctie. Spannend! Nou moest je dus toch oppas voor je dochter regelen? Niemand wist er van toch? Hoe heb je dat nou gedaan dan?

@Grietje: Nu ook al begonnen met de puregon dus. Ook voor jullie weer spannende tijden.

Haha die Jesse handjes wassen in de wc. Hoe verzint hij het?

@Pandabeertje: Ik zou het morgen even overleggen met de arts wat betreft de cryo tp. Het lijkt mij beter dat je dit eerst zo goed mogelijk probeert te verwerken voordat je verder gaat. Want stel dat de cryo tp ook niet lukt dan heb je er meteen weer een klap boven op.

Hopenlijk word je morgen schoon verklaard en kun je echt beginnen met de verwerking. Ik had namelijk pas na de curettage het idee dat ik kon beginnen met de verwerking.

@raffie: Nog even en dan kunnen jullie de kleine in je armen houden.

Hoi meiden,

Ik kreeg net een sms van Wilma met het verzoek of ik even kort een update op het forum wilde zetten. De punctie heeft 9 eicellen opgeleverd. De narcose is goed bevallen en ze duikt nu lekker haar bed in om bij te komen.

Wilma, mijn duimen draaien alweer dat er in het laboratorium weer een paar mooie embryo's aan het ontstaan zijn.

En Scoop, ik hoop voor jou op ook zo'n mooi aantal eicellen morgen!

Groetjes,

Marieke

Wauw 9 eicellen voor Wilma! Mooie score ! En nu op naar een paar hele mooie emmy's.

Fijn dat het met narcose goed is bevallen. Hopenlijk krijg je niet te veel napijn.

Krijg ik net even een lullige mail. Een bedankje van moeders voor moeders en word me nog een hele fijne zwangerschap gewenst. Die kwam wel even aan. Ik heb toen meteen doorgegeven dat het mis zou gaan en dat ik dus ging stoppen. Het zal worden doorgegeven maar niet dus. Ik heb meteen een pissige mail terug gestuurd maarja deze consulente kan er ook niks aan doen en ik kreeg meteen een excuus mail terug en de vraag of ik wel een brief heb gehad nadat ik het had doorgegeven. Nee niet dus. Lekkere communicatie.

Wow Wilma, mooie score! Nu maar hopen dat er mooie embryootjes in de maak zijn!

Lekker bijkomen meid!

Linda, wat een miscommunicatie zeg! Zit je nu ook niet echt op te wachten...

Wilma: ben erg benieuwd hoe het gegaan is vandaag, je heb het achter de rug.

Ik heb inderdaad ook veel last van mijn buk.

Linda: wij hebben het gelukkig goed kunnen regelen, ze loopt morgen met een buurvrouw mee naar school, tussen de middag blijft ze over en om 15.15 haal ik haar weer op. Goed opgelost dacht ik maar zo hahahahaha.

Af en toe was het dan toch wel makkelijk om er open over te zijn maar dit geeft meer rust............

Vanmiddag nog effe wat leuks doen ben namelijk vrij. Maar dit weer is ech niet leuk meer!

Groetjes

@ Chrissy wat fijn dat je de sms van Wilma met ons deelt, zelfs al was t Wilmas verzoek... :-)

@ Wilma, meid wat een mooie score, en de narcose is goed bevallen super!!! Nu op naar mooie bevruchtingen en super embryos!

En vrijdag de tp! En wat ik je net al ff smste... Super mooie dag voor een tp!!!

Namelijk...

08-06-2009 hadden wij de tp van Mika!!!

Op vaderdag 21-06-2009 de positieve test in handen! Hoop dat jullie net zo'n verhaal te vertellen hebben 21 juni en ergens in februari een mooie baby!!!

@Linda, wat een vreselijke nare en domme fout zeg van MvM!

@Scoop, goed geregeld zo! Nog ff volhouden met de opspelende eierstokken en op naar een mooi resultaat morgen!

Linda: wat een vrselijke blunder van moeders voor moeders!

Wilma: wauw wat een top score zeg nu duimen we voor een paar goede Emmy's .

Genieten jullie ook zo van de regen bahhhhhhhh

hoi allemaal

sjonge Linda, wat een vreselijke domme blunder van MvM.  ze zullen zich daar wels chamen!  voor jou ook ff een klap in je gezicht.  sterkte!

nou hier ff een verslagje van mijn dag.  die al vroeg begon. 6:45 zaten we in de auto.  jaja het verkeer zat eens mee en om 7:10 uur waren we al op de dagbehandeling ( poortweg 4 3e verd.  vlak bij waar de 20 weken echo's gemaakt worden)  alles was er nog donker haha.  langzaam aan kwamen er meer mensen, en konden we allemaal ons ponsplaatje afgeven.  ik werd meteen om half 8 opgeroepen en we gingen met de verpleegk mee.  allemaal groene pakjes haha.    de gegevens werden gecontroleerd en ik mocht het kleedhokje in om een operatie jasje aan te trekken, eeen papieren onderbroekje (jak)  papieren slofjes en mutsje op en badjas aan. (zag er beeldig uit)  er stond een koffer waar ik al mijn kleding in kon doen, die kreeg ik later weer terug.    toen kwam haast meteen de anestesist me halen en kon kor naar de wachtkamer.  toen ik de operatiekamer binnenkwam moest ik wel ff slikken.  nou ja ik werd op die hoge ok tafel geholpen en kreeg het infuusnaaldje ingebracht.  electroden op mijn borst en knijper op de vinger. alles aangesloten, owja bloeddruk band om de arm.  er waren in totaal 3 anestesiten bij,  we hebben gezellig gekletst,  want het was wachten op de ivf arts en ineke die een beetje te laat waren.  toen hun binnenkwamen in een groen pakkie vroeg ineke of ik hun wel herkende zo haha.  was heel relaxd sfeertje.  toen had je een time out,,  iedereen zegt wie hij is en wat zijn functie is.  mijn gegevens worden gecontroleerd, en er word duidelijk gezegd waar ik voor kom en dat moest ik bevestigen.  daarna werd ik in slaap gebracht.  eerst een kapje met 100% zuurstof,  das niet fijn, werd er wat benauwd van.  en toen werd het slaapmiddel ingespoten.  ik voelde me langzaam weg glijden.  wel lekker gevoel haha.

en toen ineens werd ik wakker op de recovery,  ze zijn 20 minuten bezig geweest.    op de recovery heb ik een uurtje gelegen, toen moest ik erg nogig plassen en werd ik met bed naar de wc gebracht, kon alweer op de bene n staan,  daarna weer in bed en door naar de verpleegunit,  en daar kwam kor ook weer.      Hij had al van Ineke gehoord dat ze wel alles hadden kunnen aanprikken, maar dat rechts wel weer lastig te bereiken was.    yess het doel was dus behaald.

ik kreeg lekker wat te eten en koffie!!!  na nog geen uur mocht ik weer aankleden en moesten we nog ff naar het lab op L2  ze moesten mijn ponskaartje nog hebben en Ineke deed verslag van de punctie.  Ze had idd ff flink op mijn buik moeten duwen voor de rechterkant. maar hebben alles kunnen aanprikken.  score eicellen 9 stuks.  nu afwachten hoeveel er rijp waren en bevrucht.    we waren om half 12 thuis.  al met al ging het vlot.  Het is mij erg goed bevallen, zou het zo weer doen.  alle verpleegkundigen en ok personeel waren erg aardig. 

heb nu wel flink napijn, alleeen aan de rechterkant.  leven de PCM haha

heb vanmiddag veel geslapen, nu ff op de bank.

scoop jij veel sterkte en succes morgen!! 

Jeetje Wilma, ik vind je een enorme bikkel hoor!

Zoveel vrouwen die mopperen en klagen over van alles en nog wat en jij gaat dit gewoon ff aan!

Ik hoop dat je moeite ontzettend beloond gaat worden zeg!

Spannend!

haha dank je laura!

ik vind dat we hier allemaal bikkels zijn, alles wat we moeten doen om een kindje te krijgen!

Vandaag op controle in het umcg geweest.

Bloeddruk was weer te hoog en er is bloed afgenomen en weer urine gecontroleerd.

De eiwitten en bloed in de urine was nu hoger dan de vorige x.

Òòk zaten er nu leukocyten in de urine.

Gy. was niet zo blij daar mee.

Ik heb een container voor 24 uurs urine meegekregen.

Dus 24 uur urine verzamelen.

Morgen moet ik weer heen.

Urine inleveren, bloedprikken en bloeddruk meten.

Als het niet goed is moet ik meteen blijven zijn de gyn.

Dus... het is afwachten...

Misschien morgen dus blijven.

De gyn zei neem meteen maar ff wat spulletjes mee, voor het geval dat je moet blijven.

Ik neem dus mijn koffer gelijk maar mee die klaar staat.

De maxi cosi vast in de auto.... je weet maar nooit als ik moet blijven hoe lang ik moet blijven.....

Ik houd jullie op de hoogte morgen .....

Ik zal ff mijn dochter uit de douche halen en afdrogen, dan zal ik nog ff op wat dames reageren hier.

Groetjes Raffie

Wilma, wauw wat een score! 9eitjes!! Kom maar op met die terugplaatsing!! Super dat het met de narcose goed is bevallen. Duimen dat het gewoon niet meer nodig is en je het met de ze topscore gaat redden. Ben benieuwd hoeveel toppers ertussen zitten en op naar vridag de tp!!

Raffie, jeetje wat spannend. Hoop dat je gewoon weer lkkr naar huis mag. Wel vreemd denk om de maxicosi mee te nemen. 8)

Ik heb op facebook n kennis/vroegere vriendin van de middelbare school en die is zwanger van de 2e. En die loopt toch een partijtje te klagen!! Elke dag komt er minimaal 1klaagverhaaltje voorbij! Van de week kon ik er egt niet meer tegen en keurig neergezet dat ze moest proberen te genieten zelfs van de minder leuke kanten want voor je het weet is het weer voorbij. Netjes toch?! hihi.

Ik ben 29 dus dat zal zeker de reden zijn waarom ik maar 1 topper teruggeplaatst krijg. zal met het gemini in discussie gaan zodra ik aan poging 2 begin zodat ik hopelijk met poging 3, 2 toppers als die er zijn natuurlijk, teruggeplaatst krijg.

Scoop succes morgen!!

Raffii: succes morgen en hopen dat je weer Nasr huis mag.

Ik zie wel een Bertje tegen morgen op, ook omdat manlief met de eitjes naar Groningen moet en ik in Emmen moet verblijven pfffff zal blij zijn als het morgen middag is. Hahahahaha.

Ga zo mijn bedje maar op zoeken.

Gr. Scoop

Wilma;

Goeie score !

Hopen iid dat er een paar toppertjes bij zitten !!!

En beter dat de narcose goed bevallen is !

Hopen dat het de enige en laatste keer was !

Lekker ff uitrusten nu, en succes voor vrijdag !

Hopen op een hele mooie goeie emmy voor bij de tp !

Groetjes Raffie