Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

Patricia ;

Netjes gezegd tegen die FB vriendin.....

Hahahahahahaha

Jahaa, het is wat........

Groetjes Raffie

Hallo,

Vanochtend om 8.45 uur de punctie gehad. Alles verliep voorspoedig, er zijn 8 eitjes gescoort dus daar zijn wij erg blij mee.

Wel vereend ik wachten naar de punctie in Emmen en me lief op weg naar Groningen met de eitjes. Rond 13.00 uur weer thuis en daarna lekker naar bed nu op de bank jullie op de hoogte brengen. HAhahaha. Wachten tot zaterdag pffffff.

Wilma moet jij ook op de dag van de punctie beginnen met de bolletjes......

Groetjes scoop

@Wilma, goed gescoord met 9 mooie eicellen!! Nu flink duimen voor héle mooie emmy's! Fijn dat het met narcose goed is bevallen. Ik zal voor je duimen morgen!!

@Scoop, ook jij een hele mooie score met 8 eicellen!! Gelukkig is ook bij jou alles voorspoedig verlopen. Hopelijk heb je niet teveel last van napijn en kon je je dochter vanmiddag gewoon van school halen! Nu weer afwachten tot zaterdag, spannend!!

@Linda, wat vreselijk lullig, zo'n mail van Moeders voor Moeders. Wat een beroerde communicatie daar... Daar wordt je echt niet vrolijk van...

@Maayke, hoe was Mika's eerste dag bij de psz??

@Grietje, ook jij dus weer volop in de molen! Gelukkig zag de uitgangsecho er goed uit en kun je nu beginnen met het echte "spuitwerk". Bedankt voor je reactie! ;-)

Kennissen van ons die al 7,5 maand weten dat ze een zoontje hebben in Nigeria mogen volgende week afreizen naar Nigeria om hun zoontje eindelijk op te halen. Dit hoorden ze dinsdag, 10 dagen voordat ze weg moeten! Heel spannend dus voor hun!

Gwennie, wat spannend voor die kennissen! Wel kort dag... dat je zo snel moet afreizen, maat dat heb je er dan uiteraard wel voor over... Moet allemaal wel goed geregeld zijn met je werk en zo dan.

Scoop, ook voor jou een mooi resultaat! Nu hopen op mooie embryo's!

Wilma, voor jou morgen alweer de terugplaatsing! Ben je weer wat bijgekomen of

heb je nog veel last van napijn?

Maayke, hoe was Mika zijn 1e dag op de peuterschool? En hoe gaat het

met jou? Lijkt me wel weer een moeilijk moment.... loslaten heet dat toch?

Lijkt me bedt moeilijk...

Hier al weer 3 dagen aan de puregon, begin het meteen weer te voelen...

Wel raar dat ik nu ongesteld ben, heb dat de vorige pogingen nooit gehad...

Was volgens dr De Bruin niet erg, kan zijn dat ik dan nog langer moet stimuleren.

Ik zei toen dat ik voor mijn gevoel al langer moet spuiten dan gemiddeld (15 dagen), kwam

volgens haar ook wel voor dat dames 21 (?) dagen puregon moeten spuiten...

Hoop toch niet dat dat bij ons nodig is...

Liefs Grietje

Hallo allemaal.

Nou, ik lig toch in het umcg.

Was wel zwangerschapsvergiftiging.

De waarden waren wel omhoog gegaan, dus blijven was het oordeel vanmiddag.

Nu lig ik al op een zaaltje.

Jammer dat er geen 1 persoons kamers standaard zijn.

Er is hier 1 die ligt nu al half te snurken.

Mijn god, dat wordt een nacht van niks.

Morgen of zaterdag wordt ik ingeleid.

Ik laat het weer weten.....

Groetjes Raffie

SCOOP, Mooie score 8 eitjes!  en ja ik moest ook meteen de 1 avond beginnen met de utrogestan.

Gwennie wat een mooi nieuws voor die mensen die eindelijk hun kindje mogen ophalen!!  ik hoop van harte dat jullie binnenkort ook een telefoontkje krijgen.

grietje, zet'm op meid,  ik hoop voor je dat de eitjes lekker snel gaan groeien.

Raffie sterkte in het ziekenhuis,  het UMCG?? 

morgen hier een spannende dag,  ben nu best wat gespannen.  en ja ik heb nog best last van napijn, ik til maureen ook bijna niet, gelukkig is mijn grote steun en toeverlaat thuis.

ga nu tv kijken, draagmoeder gezocht.  ik zag dat er een stel een baarmoedertransplantatie willaten doen voor een 4e kind.  sjonge vind dat te ver gaan.  en dan heb je 3 gezonde kinderen.    maar goed je kan niet voor een ander spreken.

@Wilma: fijn dat de punctie onder narcose goed is bevallen. Was je nog nooit eerder onder narcose geweest? Ik duim voor een super telefoontje morgen. MAar met 9 eicellen zijn er zeker wel een paar mooie emmy en hopenlijk ook nog cryo's ontstaan.

@Scoop: we hadden vanmorgen al even gekletst. Ook voor jou een mooie opbrengst. Ben je nog weer duidelijk geweest? En heb je zelf je dochter nog uit school kunnen houden?

@Gwennie: Wauw wat fijn voor jullie vrienden. Wel kortdag inderdaad maar daar hadden ze vast wel rekenschap mee gehouden toch?

@Raffie: dus een opname. Gelukkig pas op het einde van je zwangerschap dus je hoeft er geen weken te liggen. Ik had trouwens wel een kamer voor me alleen in het UMCG , ideaal! Vreemd eigenlijk dat je zwangerschapsvergiftiging hebt want dit komt vrijwel nooit voor bij een tweede zwangerschap tenzij het van een andere vader is. Mijn zus is met 32 weken bevallen door het hellp syndroom en zij heeft na die tijd mee gedaan aan een onderzoek en ik ben een keer mee geweest en toen legden ze uit dat dit vrijwel nooit voorkomt zelfs niet als je het met je 1e zwangerschap hebt gehad. Dus dan ben jij wel een hele uitzondering haha.

Succes alvast voor de bevalling.

@Patricia: erg irritant inderdaad dat mensen zo gaan lopen zeiken over hun zwangerschap. Ik lees ook vaak zeikberichten op fb over slapeloze nachten door hun kinderen. Ik heb er weleens een pissig berichtje over geschreven op hyves en facebook dat ik gek word van dat nutteloze gezeik van mensen. Dat er mensen zijn die graag 's nachts wakker werden van hun kinderen etc.

@Maayke : hoe is het gegaan met Mika?

@Grietje: Ik hoop voor je dat je niet lang hoeft te stimuleren. Ik heb ook beide keren erg lang gestimuleerd. 28 Dagen de laatste keer zelfs. En dan nog maar 5 follikels....

Julian is vandaag op schoolreis geweest naar Appelscha. Gelukkig is het de hele dag droog geweest. Hij kwam afgemat thuis en wilde niet eens naar tainen en dat is wel heel bijzonder voor hem. Gisteren hadden we zeskamp van de voetbalvereniging. Ik had aangeboden mee te helpen dus daar stond ik dan de hele dag in de regen. Maar het was wel heel erg leuk en daar ging het om.

Gwennie: wat een mooi nieuws zeg voor jullie kenissen. Duimen dat het voor jullie ook niet te lng meer gaat duren!

Linda: ik ben niet meer duizelig geweest gelukkig, heb zelfs Robina van school gehaald. Maar nu heb ik erg veel pij kan amper lopen pfff maar dat is morgen vast over en wil zeker niet klagen.

Wilma: voor jullie morgen een spannende dag! Duim voor jullie!

Raffie: heel veel sterkte nu echt de laaste loodjes.

@Wilma, das toch lekker vlot gegaan die punctie! En een mooie score! En vandaag een mooie dag voor de tp! Heb je hem ook vanmiddag? Heel veel succes!!! En hopelijk hou je er ook nog wat over voor in de vriezer!

En ja belachelijk dat stel bij draagmoeder gezocht... Overweegt een baarmoedertransplantatie... Pffff.... Hier kan ik geen begrip voor opbrengen, ze hebben 3 gezonde kinderen! Maar ja...

@raffie, balen dat je toch opgenomen bent, maar je bent daar wel in goede handen! Jammer dat je op een zaaltje ligt, maar ja die keuze heb je niet... Hopelijk heb je snel je kleine in je armen rn mag en kan je thuis in alle rust (en ook hectiek!) genieten van jullie nieuwe gezinnetje!!! Sterkte met de allerlaatste loodjes!

@patricia, netjes verwoord hoor bij je vriendin op fb! Groot gelijk!

@scoop, ook mooie score 8!!! Lijkt me idd heel vreemd en naar als je man bij je weg moet na de punctie om de eitjes weg te brengen... Brrr... Gelukkig waren jullie ook betijds weer thuis en is alles goed gegaan! Op naar een mooie tp morgen!

@gwenny, wouwwwww eindelijk mogen ze afreizen! Wat fijn! En dan ook zo snel! Denk niet dat zij daar een probleem mee hebbrn, liever vandaag nog :-) super!!!

@grietje, pfff das lang spuiten volgens mij spoot ik maar 12 of 14 dagen... Maar als de arts zegt dat tniet erg us lijkt me dat prima! Hoop dat je er niet al te veel last van krijgt!

Voor mij (ons) is t toch wel een heel bijzondere dag en ik kan hem nog zo voor de geest halen,.. De dag van de tp waar Mika het resultaat van is! Wat was ik nerveus... Hihi...

Wilma ik hoop dat ook voor jullie 08-06 een dag wordt om nooit te vergeten!!!

Morgen zijn mijn mannetje en ik 10 jaar bij elkaar en ivermorgen is hij jarig! Wat een dagen allemaal! :-)

Fijn weekeinde allemaal!

Oja vanmiddag wordt de bix ook opgehaald, weer meer ruimte op de zolder...

Nu Mika zijn verhaal:

Mika zijn 1e dag, gister op de pzs was super... We hadden hem er al de hele week op voorbereid door erover te vertellen en hij vroeg erdus zelf ook steeds naar... Gister ochtend kon ik hem eindelijk vertellen dathet inderdaad due morgen gebeuren zou!

We waren lekker vroeg op gestaan om alles rustig te kunnen klaarmaken en in alle rust er heen te gaan, maar Mika wilde zo graag dat hij om kwart voor 8 al bij de deur stond te roepen Mika auto, mika svhool... En helemaal sip toen ik zei dat hij nog ff wachten moest...

We gingen betijds weg zodat wij wel als eerste zouden zijn... Dat was ook xo! Nog met zijn jas aan begon Mika meteen met de lego te spelen... Dat begon al goed!

Ik ben er eerst een uurtje bijgebleven en heb de intake gehad, omdat t zo goed ging ben ik ff een blokje om gegaan, heb Alexander gebeld dat t goed ging, heb een peukje gerookt op een bankje aan het water (de stress vuel van me af) en ben weer terug gegaan.

De kids gingen net een fruitje eten toen ik terug kwam en na het fruitje heb ik weer afscheid van Mika genomen en bennaar huis gegaan en heb hem aan het einde weer opgehaald!

Hij was helemaal hyper! Thuis nog ff gepraat en gegeten en toen nasr bed, hij was zo moe! Toen ik hem om drie uur wakker maakte zei hij meteen Mika svhool toe! Dus t was hem echt goed bevallen.

Vanmorgen Mika voor het evhie weg gebravht, hij wilde alweer zo snel mogelijk naar svhool, kindjes spelen hihi... Ook nu ging t weer goed, afscheid, kusje en verder spelen!

Heb net de bivenboel eens grondig aangepakt, heerlijk zonder kind om je heen dat al zijn speelgoed steeds neerlegd waar ik bezig ben en door mijn net gedweilde vloer loopt... Hihi... Ik was dan ook best snel klaar.

Ben benieuwd of de juffen nig wat te zeggen hebben over een terugval toen ik echt weg was, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Ik ging er ook niet met een nasr gevoel weg en hoefde ook geen traantje weg te pinken! Als Mika t leuk heeft vind ik het snel goed!

Wat fijn dat het zo goed ging met Mika! Ik zag de foto net op facebook en hij had er ook echt zin in he zo te zien. Dan ga je zelf ook met een prettiger gevoel weg.

Julian huilde altijd op het kinderdagverblijf. Later toen hij ook nog naar de psz ging was het ook altijd raak. Ik ben weleens opgebeld dat ik moest komen. Op de basisschool ook altijd drama. Tot groep 3 toen ging het ineens goed.

@Wilma: heb je een tp?????

@Scoop: hoe voel je je nu? Lekker geslapen? Wat dapper dat je Robina zelf weer uit school hebt gehaald.

@pandabeertje: hoe was de na controle?

@linda, wat vervelend dat julian t altijd zo moeilijk vond, dan is t voor jou ook veel moeilijker!

hoi allemaal

Maayke wat leuk dat mika het zo leuk vind op de peuter!!  wij gaan maureen ook opgeven.

scoop hoe is het vandaag??

ik werd van morgen al voor 9 uur gebeld dat we mochten komen voor een terugplaatsing, er waren 6 emmy's bevrucht,  ik kreeg er 2 terug en misschien konden er 2 worden ingevroren.  daar kan ik maandag over bellen.  Dr de Bruin deed de tp.  kon om kwart voor 11 al komen,  daarna ff naar de ikea geweest. en toen maureen weer gehaald, koffie gedronken bij mijn ouders en nu net weer thuis,  pfff ben erg moe, word vroeg naar bed vanavond,  morgen zijn we de hele dag in Assen naar het Open Dutch Showkorps Championchips waar Kor aan mee doet.  Altijd gezellig een dagje op pad met de showband.

Wilma: wauw wat een mooi resultaat nu lekker broeden!

Met mij gaat het goed, heb wel veel pijn in mijn onderbuik pfff maar hopelijk morgen ook een mooie Emmy.

Fijn weekend allemaal

@Wilma: super 2 emmy's aan boord!!!Wat voor kwaliteit hadden ze dan? Omdat ze normaal toch geen 2 terug plaatsen gezien je leeftijd en dat het nog niet je laatste poging is. En dus waarschijnlijk 2 cryo's!! Jullie hebben ook nooit eerder cryo's gehad toch? Die andere 2 waren dus niet goed genoeg?

@Scoop: Ik hoop heel erg voor je dat jij morgen ook goed nieuws krijgt.

linda wij hebben altijd nog 2 emmy's terug gekregen , deze waren 2 cellig,  een topper is 4 cellen zonder fragmentatie,  deze 2 cellige waren ook heel mooi zonder fragmentatie.      alleen als je topembryo's hebt word er maar 1 terug geplaatst.    wij hadden de vorige keer ook 1 cryo, dat was onze 1e die was in febr terug geplaatst.

@Wilma: ja dom we hadden in febr ja tegelijk de cryo tp :-[ foutje

Best gek eigenlijk dat ze wel 2 terugplaatsen die zogenaamd van mindere kwaliteit zijn want zo veel zegt de kwaliteit volgens mij helemaal niet. Wij hadden altijd toppers en je kent het resultaat. Onze cryo was trouwens wel een topper.

Er zijn genoeg dames die zwanger worden van mindere kwaliteit en niet zwanger worden van toppers.

Maar hoe dan ook ik hoop dat deze twee en sowieso een lekker bij je blijft plakken.

Ohhh Raffie ben ik een paar dagen niet op de site lees ik dat je in het ziekenhuis lig balen!!! Heel heel veel sterkte!!! Enne op naar een super goede bevalling!!!

Liefs Esther

Raffie@heel veel sterkte!en natuurlijk een goede bevalling!!

Donderdag controle gehad, ben nog niet helemaal schoon, maar het zal van zelf goed komen. helaas wat bloedarmoede erbij en de zwangerschapshormoon is nog te hoog, vpv 5-10 is het 150. Volgende week dus op nieuw bloedprikken.

Ik ben ontzettend moe en heb vreselijke hoofdpijn!!! De bloedarmoede is niet hoog maar toch zal ik mijn voeding aanpassen, zei dokter en als het niet beter wordt moet ik naar de huisarts.

voor de rest goede gesprek gehad, eindelijk wat meer duidelijkheid. Wij hebben nog die 2 cryos en als dit niet lukt, dan ik het einde verhaal. Ze kunnen verder niks voor ons betekenen. Ik ben er zo moe van alles,, de alle jaren en elke keer de teleurstelling en elke nieuwe teleurstelling komt harder aan. het wordt tijd om het af te sluiten. Wij doen de TP nog en daarna is het uit. Ik kan niet meer!!!

Wat mij op dit moment kwaad maakt, is, dat de adoptie zo duur is, dat kan toch geen gewone mens niet te betalen!!! helaas valt dus voor ons ook deze optie uit.

ik wens jullie een fijn weekend.

Hallo,

Hier even een update van mij.... Wij hebben om 11.15 uur een terugplaatsing gehad van 1 Emmy, 2 cellig. Zag er heelmoed uit volgens de gyn. Maandag bellen of er 2 cryo 's zijn.  Nu naar een druk maar gezellig dagje lekker niksen

Wel jammer van het voetbal.......

@wilma, 2 terug! Wat goed... Maar ook eng... Hihi straks krijg je er een tweeling bij! Of zou je dat wel leuk vinden???

Op naar maandag voor aanvulling voor in de umcg vriezer!

Leuke dag gehad met de band? T was helaas geen fijn weer, hoop dat t ondanks dat toch een geslaagde dag is geweest!

@panda, wat een tegenvaller dat je nig niet schoon bent en ook je hcg zo hoog is en dan ook nog bloedarmoede... Pfff

Wel fijn dat je nog een cryo hebt... Maar zo herkenbaar dat je elke nieuwe tegenslag nog zwaarder valt als de mislukking ervoor... Probeer goed voor jezelfvte zorgen en als je voor de cryo gaat beter in je vel te zitten, ik ben van mening dat je dan meer kans hebt als wanneer je niet lekker in je vel zit.

Maar echt een K.. Situatie waar je in zit! Einde is zo dichtbij en dan zijn er geen opties meer... Alle hoop is gevestigd op je cryo! En jullie zo gegund! Maar eerst jezelf en je gezondheid op de rails krijgen!

@scoop, ook lekke aan t broeden op jullie mooie emmy! En ook misschien weer wat vior in de vriezer, dat zou moii zijn!

Wat een domper dat voetbal... Bah!!!

@pandabeertje: Dus ook nog een hoog hcg? Hebben ze het niet over curettage of nog een keer tabletten gehad? Mijn hcg was volgens mij lager maar mijn bms was ook nog heel dik.

Hoe lang moet je dan nog afwachten? En je hb dus te laag. Meer ijzer eten dan toch?

Jullie overwegen geen betaalde poging? Het is inderdaad ook een hoop geld en je hebt geen garantie. Omdat het nu al 2 keer bij jou is misgegaan kan ik me voorstellen dat je er dan helemaal weinig vertrouwen in hebt.

En ja adoptie is idioot duur. Je zou er dan eigenlijk een lening voor af moeten sluiten en dat is toch te zot voor woorden. En dan nog alles wat er om heen moet gebeuren he.

@Scoop: We hadden al contact gehad maar nogmaals geweldig een mooie emmy aan boord! En dan morgen horen of er ook nog cryo's zijn! Spannend.

@Wilma: jij kan zo bellen voor de cryo's toch?

Tsja het voetbal.... domper.

Wilma en Scoop, goed nieuws voor jullie allebei!! Een TP en de mogelijkheid  dat er straks nog 2 cryo's zijn. Ik ben heel benieuwd. Het zou mooi zijn als er een extra kans bijkomt, maar we hopen natuurlijk dat dat niet nodig is.

Pandabeertje, wat balen dat het nog niet helemaal klaar is met alle ellende. Ik hoop dat je lichaam snel alles op kan ruimen. En dan inderdaad snel wat doen aan de bloedarmoede.

En inderdaad wat vreselijk dat adoptie zo duur is. Kinderen in je armen mogen sluiten wordt op die manier voor een steeds grotere groep onbereikbaar.

Raffie, hoe is het ondertussen met jou? Lig je nog in het ziekenhuis? En zo ja, wat is dan verder het plan? Sterkte in ieder geval met de laatste loodjes.

Wat een weer gisteren he? Wilma, is het nog door gegaan die dag met de show band? Mijn man zou met de modelbouwclub met de vrachtwagens gaan rijden, maar na een paar uur was hij alweer terug. Hij baalde enorm.

En wat het voetbal betreft ... ik was wel blij met de uitslag (maar ja, ik hou er helemaal niet van. Geef mij maar een goede basketbal wedstrijd)

hoi allemaal

scoop dus ook een 2 cellige terug,  net als ik,  spannend hoor.

linda maandag mag ik bellen of er cryo's zijn, dat kan niet in het weekend.  ik hoop dat er zaterdag 1 of 2 in de vriezer zijn gegaan.

panda, wat maak je ook weer wat mee, sterkte meid,

Maayke, ja 2 terug, en als het een 2 zou worden, helemaal prima, anders had ik er geen 2 moeten laten terugplaatsen.  maar mag al blij zijn als er 1 blijft zitten.

scoop ben jij ook zo vreselik moe?

ja we hebben gister een leuke dag gehad met de band,  wij zaten lekker overdekt op de tribune haha,  wel een harde wind en af en toe wat motregen,  maureen vond het geweldig, stond te dansen op de muziek, en herkende van ver haar papa op het veld, haha iedereen die om ons heen zat heeft het geweten hihi.  maureen kan echt hard schreeuwen ,hihi

ik ga nu ff liggen, kan nu nog ff voordat maureen wakker is

raffie hoe is het?  ws is je kindje al geboren?  je zou vrijdag of zaterdga ingeleid worden toch??

@ Chrissy, ja jammer van het uitje van Kasper! Kijk je ergens zo naar uit, is het BUT weer en kan het niet door gaan!

De zondag maakt een hoop goed met het weer! Wij hebben Alexander zijn verjaardag ('s middags) lekker buiten kunnen vieren!

Mika heeft zo heerlijk gespeeld met zijn nichtjes (7 en 9) Een heerlijk stel!

@ Wilma, straks bellen voor de cryo;s! Hoop dat ze goed nieuws hebben voor je!

Ja das waar Wilma, als je echt geen tweeling zou willen moet je er zeker geen twee laten terug plaatsen! Hopelijk blijft er 1 pakken, of 2!

Wat leuk dat Maureen het zo leuk vond! En gelukkig zaten jullie onder dak! ;)

@ Raffie, ben benieuwd hoe het zaterdag gegaan is en of je zaterdag of zondag je kleine al in de armen hebt mogen sluiten! Hoop dat alles goed gegaan is en dat jullie snel naar huis mogen of al lekker thuis zijn!

@ Scoop, hopelijk voor jou ook goed bericht vanuit het ziekenhuis voor jullie cryo(s)!