Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

Hoi Wilma,

Ik durf nog niet te testen, maar weet ook niet wat ik moet voelen/ denken....

Heb sinds vandaag wel meer draderige afscheiding geen idee wat dit betekend hoor.

Nog twee dagen en dan mag ik thuis testen pffff.

Hoe gaat het nu met jou?

Xxx

Hoi meiden,

Ben er weer een beetje bij... viel niet mee vanmorgen...

Nu ook nog veel pijn... hopen dat het strax een beetje afzakt.

Dr De Bruin heeft de punctie vanmorgen gedaan. Het aanprikken van de follikels

viel wel mee, maar de eierstokken waren zo gevoelig.

Uiteindelijk zijn er 7 eicellen gevonden. Nu maar afwachten of er de komende

dagen wat moois ontstaat... Ook Eise zijn aandeel was beter dan voorheen...

Zondagmorgen tussen 9 en 10 worden we gebeld.

Net ook nog gebeld door de verpleegkundige om te vragen hoe het gaat...

Wel fijn zo'n nacontrole.

Nu kunnen we alleen maar hopen en afwachten....

Kruip weer op de bank.

Liefs Grietje

Grietje,

Mooie score hoor ga duimen dat je een mooie Emmy terug krijgt en uiteraard cryo 's overhoud!

Hier zitten we met een behoorlijke zieke dochter. Robina heeft 40 Gr. Koorts pfffff.

Hopelijk knapt ze snel op.

Gr

@Grietje, fijn dat de punctie goed is gegaan. Vervelend dat je eierstokken zo gevoelig zijn/waren... 7 eicellen, dat is een mooie score! Hopen dat er mooie emmys uit ontstaan!! Ik duim voor je!

@Scoop ik duim ook voor jou!! Meid wat spannend!!!

@grietje, de punctie heb je achter de rug, nu zal je je snel beter gaan voelen! Mooie score 7 en eise zijn aandeel was beter, super!! Op naar een mooi bericht zondag ochtend! Tp en cryos!

Wat goed en fijn dat ze tegenwoordig nog ff nabellen na de punctue, dat heb ik nooit mee gemaakt! Vind dit wel goed!

@scoop, wat sneu voor robina ik hoop dat ze snel opknapt!

Spannend hoor zo jou laatste 2 daagjes, dat je je nog kan inhouden met testen hihi...

@wilma, dus... Nieuwe buren gelezen... Echt een boek dat je in een keer uit leest he en ik ben totaal geen lezer!

Terug naar de kust vond ik ook mooi!

Mika heeft een geweldig schoolreisje gehad! Hij was super enthousiast en heel moe!

Eerste fotos staan op fb... Rest moet ik nog krijgen van school... Zal wel ff duren...

@ Grietje, wat een mooie score. Ben benieuwd zondag naar je tp!!

@ Maayke, wat super dat Mika het zo naar zijn zin heeft gehad!! Leuk hoor. Ik zal je eens opzoeken op FB, ben benieuwd naar de fotos.

Heeft iemand al wat van Raffie gehoort? ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is.

Groetjes Patricia

@Grietje: Fijn dat de punctie achter de rug is. 7 Eicellen is toch een mooie score. Wel balen dat je zo'n pijn hebt. En het zaad was dus ook toppie! Dat komt helemaal goed met die emmy's.

@Wilma: jammer he dat de kilo's erbij opvliegen. Ik had altijd een ondergewicht. Ondanks dat ik van Julian 28 kilo ben gegroeid hield ik er na die tijd 5 extra kilo's aan over maar had ik nog altijd een ondergewicht. Totdat we met ivf begonnen toen begon de ellende. Ik geef de schuld niet alleen aan de hormonen maar ik ben ook echt een emo eter.

Ik doe nu weer het koolhydraten dieet. Vorig jaar ben ik er 8 kilo mee kwijt geraakt. Nu ben ik 3 kwijt. En het bevalt goed want je mag vrij veel eten.

Leuke schrijvers zijn : Saskia Noort, Simone van der Vlught, Nicci French, Suzanne Visser, Loes den Hollander, KArin Slaughter.

@Maayke; Wat sneu dat Mika zo ziek was. Dus Zijn eerste schoolreisje! Leuk man.

@Scoop: het word nu wel heel spannend he. Wat sneu dat Robina zo ziek is. Gaat wel rond volgens mij. Julian is al een paar dagen verkouden maar niet ziek gelukkig. Hij klaagt wel weer over zijn oren dus moet maar even weer naar de KNO arts voor de vakantie.

hoi allemaal!!

grietje: mooie score hoor!!!  nu lekker kalm aan doen en hopen op mooie emmy's morgen!!  duimen draaien hier hoor!!

Scoop:  he wat sneu, Robina zo ziek,  de nacht een beetje doorgekomen?  hoe is het nu?      en met jou? nog niet getetst?  spannend hoor!!!

Linda, dank voor de namen van schrijvers,  ik heb ze opgeschreven,  ga neuzen in de bieb,  gister niet aan toe gekomen.  en dat koolhydraten dieet, wat houd dat in?  Dr Frank? 

patricia,  ik las op de hyves van Raffie dat ze afgelopen zondag thuis zijn gekomen met hun zoon, heb ff een krabbel gestuurd of ze hier nog ff langs komt om haar verhaal te doen.  we wachten maar af he

Ik ben gister samen met Maureen met kor en de muziekband mee geweest naar de intocht van de avond4daagse in Veendam.  gezellig met maris langs de kant staan kijken.    werdwel erg laat voor Maureen, maar ach ze heeft er geen last van, vanmorgen lekker uitgeslapen.    was wel gezellig!!

vanmiddag op verjaardag van neefje die 6 word. en morgen word mijn oma 91.  en vanaf maandag gaan we aan de lijn.  elke kilo die er af is voor de cryo tp is meegenomen.

grpetjes wilma

Hallo allemaal,

Hier gaat het nog goed, wil morgen gaan testen ben benieuwd........ Weet niet goed wat ik moet voelen.

Robina heeft de griep flink te pakken, slaapt veel.

Linda: hele mooie tatoo hoor!

Fijn weekend nog

Scoop, het blijft nog even spannend bij jou... I keep my fingers crossed!! ;) Wat sneu dat Robina zo ziek is.. Beterschap met haar!

Linda, wat een mooie tattoo! Heel mooi dat het ter nagedachtenis aan jullie vlindertje is... Deed het zeer? Lijkt me wel een gevoelige plek...

Maayke, wat leuk dat Mika zo'n leuk schoolreisje heeft gehad! Is hij alweer beter?

Wilma, hoe gaat het verder met je? Heb je het weer een plekje kunnen geven? Nu dus nog even een afvalronde voor de cryo tp, goed bezig!

@patricia, ik heb je een pbtje gestuurd met mijn gegevens voor facebook :-)

@Linda, dus ondergewicht, zelfs nog na de zwangerschap van julian! Ja die hormonen doen gekke dingen met je! Ik kwam per behandeling zo'n 6 kilo aan... Viel dan ook wel weer 2 tot 4 kilo af als ik ff oplette... Maar er bleef altijd wat hangen...

Bij mika zijn zwangerschap kwam ik bijna 30 kilo aan... Het heeft wel ff geduurd voor ik alles kwijt was... En t blijft moeilijk om op gewicht te blijven... Maar dat had ik ook voor t hele ivf gebeuren al... Ik ben de laatste weken ook weer wat aan t opletten met eten en afgelopen week was en ben nog steeds niet heel lekker en dat is naar voor mij maar goed voor mijn gewicht!

Gelukkig maar dat jukian niet ziek is van zijn verkoudheid!

Mika is nu ook onwijs verkouden, die loopt te hoesten en proesten arme schat! Ook dit weer er achter aan... Hopelijk snel over en er voor lange tijd van af... Maar dat zal wel niet met het naar school gaan... Das t enige nadeel aan school :-)

Je tattoo is GEWELDIG geworden, echt super mooi!

@wilma gefeliciteerd met je neefje en je oma! Wat een leeftijd!

Wat heerlijk dat maureen zo uit kan slapen als ze er laat inligt! Zou willen dat mika dat had :-) t is nog elke morgen ruim voor 7 uur...

@scoop, beterschap voor je meissie!!

Heel veel succes morgen met testen!!!

@Gwenny, nu is mika heel verkouden, niet echt ziek van maar niet 100% hij eet ook veel minder... Maar hij kan t hebben :-)

Goedemorgen,

Ik heb zojuist een test gedaan en deze is positief! Kan het nog niet geloven!

Wauw Scoop! Gefeliciteerd!!! Nu hopen dat het goed blijft gaan. Dat klinkt negatief maar je snapt wel wat ik bedoel toch?

@Wima: het koolhydraten is inderdaad beetje dr Frank idee. Je mag dus eigenlijk best veel eten alleen geen pasta, aardappelen en brood. JE hebt wel koolhydraat arm brood. Je eet dan vooral veel vlees, groente en salade. Fruit mag ook niks trouwens. Voor mij is het het ideale dieet omdat wij 's avonds meestal pas tegen 0.00 gaan slapen en dan heb ik altijd wel zin in iets 's avonds dus dan mag je gerust een stuk worst of kaas. Ik ben nu bijna 4 kilo kwijt

Maar heb gisteren gezondigd met mijn moeder. Na het zetten van de tattoo hebben we ergens koffie gedronken met een parijse soes.

@Maayke: ja het blijft altijd een strijd met het gewicht. Als je er eenmaal mee zit dan blijft het altijd een probleem volgens mij.

Hopen dat Mika snel opknapt. Het weer werkt ook niet mee he. Ik ben zelf ook een beetje snotterig en niet helemaal fit.

Ik ben ook enorm blij met mijn  tattoo! Hij is mooier dan ik had verwacht vind ik zelf haha. Af en toe deed het echt even flink pijn maar net op het moment dat het echt erg pijn ging doen dan stopte het. Het doet nu ook pijn. Lopen is ook niet fijn. Maar dat komt wel weer goed.

Guest tanja1969

yes scoop!!!

duimen draaien werkt de laatste weken dus goed, weer eentje zwanger

gefeliciteerd!!!

op naar de eerste echo met een mooi kloppend hartje

liefs Tanja

Scoop, van harte met je positieve test! Op naar de 1e echo!

Linda, wat een mooie tattoo heb je laten zetten. Mooi ter nagedachtenis...

Maayke, beterschap met Mika. Hoop dat hij snel opknapt!

Vanmorgen om 11.15 uur hebben we een tp gehad van een topembryo van 4 cellen. Dr Mutsaers deed

de terugplaatsing.

Van de 7 eicellen waren er 5 bevrucht waarvan dus 1 topembryo.

De rest was helaas niet genoeg om ingevroren te worden.

Nu die ellendige wachtweken weer in....

Vanmiddag nog een etentje met de familie, mijn ouders zijn vandaag 35 jaar getrouwd.

Meiden nog een fijne (regenachtige) zondag!

Liefs Grietje

YESSSSSSSSS  scoop wat geweldig een positieve test!!!  wat ben ik blij voor je!  en ik blijf duimen en bidden dat het deze keer wel goed blijft gaan!!! 

Grietje  een topemmy terug , mooi man!!  en gefeliciteerd met je ouders,  en top dag voor jullie dus!  alleen het weer is niks haha.  meid  sterkte in deze rottige weken die nu komen, en op naar een pos test!!  ik duim ook voor jou!

Linda, ik ga nu eerst ff aan de shakes van kruidvat, alleen ontbijt en lunch, daaromheen max 2 keer fruit en rauwkost en sávonds normaal eten.    ik heb dit eerder gedaan en viel er goed mee af.  ( weight care)  moet alleen goed om de vezels denken anders raak ik verstopt.    ga morgen beginnen!!

Maayke hoe is het met Mika??  nog ziek?

wij zijn vanmorgen bij mijn opa en oma op visite geweest, oma werd 91 vandaag.  Maureen had een kleuplaat gekleurd en vol trots aan oma gegeven haha.    die oudjes worden zo blij van een kleurplaat en een kusje.  mooi om te zien hoe ze er van genieten.

Scoop, wat geweldig!!  :D Gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat je het niet kunt geloven...!

Grietje, fijn dat de tp goed is gegaan. Jammer dat je geen cryo's hebt... Maar wel een topembryo, dat is altijd goed om te horen! Nu hopen dat deze topper zich ook goed nestelt en net als bij scoop eindigt in een zwangerschap!! Ik duim voor je!

Scoop GEFELICITEERD!!! Op naar de eerste echo!! Gaaf hoor, probeer maar lkkr te genieten.

Grietje, super de tp is geweest. Nu die rottige ww en dan op naar goed nieuws! Helaas geen cryo, maar laten we hopen dat die ook helemaal niet nodig is.

Arme Koen is gister op een springkussen door zn enkel gegaan.. De arme schat, doet m flink zeer. zn papa zit toch op de bot dus hij heeft vanacht heerlijk bij mij in bed geslapen. Vanmorgen kon hij er nog niet op staan maar eind vd ochtend probeerde hij het al dus gaat gelukkig beter.

Vraagje, ik ben tuurlijk gestart met de deca. Moet dit savonds prikken en doe dit tussen 20.00/20.30. Nu ga ik aankomende week naar de red hot chilli peppers en kan ik dus niet om die tijd prikken.. Is het erg als je een keer eerder of juist later prikt? Hij moet natuurlijk koel bewaart dus kan hem ook niet meenemen en denkook niet dat ik de injectie mee mag nemen het terrein op.

Ik hoor graag advies.

Groetjes Patricia

@Scoop: begint het inmiddels door te dringen?

@Grietje: Wauw een topembryo terug geplaatst!  Wel balen dat je geen cryo's hebt zeg. Gefeliciteerd met je ouders!

@Wilma: op die manier kan het ook inderdaad. Je moet doen wat het beste bij jou past. Gefeliciteerd met je oma.

@patricia: Wat sneu van Koen zijn enkeltje. Wel even in de gaten blijven houden hoor. Maar dat zal je sowieso wel doen he. Lastig inderdaad met het concert en de deca. EEn uurtje verschil zal niet zoveel kwaad kunnen maar langer weet ik niet . Kun je beter even bij de arts informeren.

Scoop@ gefeliciteerd!!!! wens je heel veel geluk!!

Grietje@ tp goed gegaan!! geweldig ! nu nog de 2 wk!! ik duim voor jullie!!!

Wij hebben net een drukke weekend achter de rug. Ons peetkindje( dochtertje van mij ex) is logeren geweest. Natuurlijk hebben wij de 2 dagen in speeltuin gezeten!!Ongelooflijk wat een popje van 2 aan energie heeft.

Gelukkig voel ik me stuk beter, nu nog week ff rustig aan op het werk en daarna moet het goed gaan. Eerst afwachten wanneer ik ongesteld wordt, hoe dat verloopt.  Wij gaan pas bij de 2e menstruatie beginnen met de tp. Zal het prettig vinden om ff een maand lang geen UMCG te zien.

@pandabeertje: dus een leuk, druk en vermoeiend weekend achter de rug?!

Het is het dochtertje van je ex? Best moeilijk lijkt me dat je ex wel een kindje heeft en jij niet. Heb je met je ex ook een kinderwens gehad of is dat pas ontstaan met je huidige partner?

@scoop, YESSSSSS! Gefeliciteerd meid, het eerste begin is er! Op naar een heel mooi en lief broertje of zusje van robine!!!

Is de kleine meid al wat opgeknapt? Wat vreselijk dat ze haar zo'n vies middeltje geven, hoopndat t lukt om t ribine te geven en dat ze t binnen houdt! Hopelijk knapt ze snel op!

@linda, de pijn is de tattoo zeker waard geweest, nu nog ff een paar daagjes doorbijten en dan vooral genieten en showen! Hihi

Mika knapt alweer wat op, hij is alleen nog heel erg aan t hoesten en af en toe een loopneus... Maar hij is er niet meer ziek van en heeft geen koorts, gelukkig!

@grietje, wat een mooie tp van een topper!! Wel balen dat er niets in de vriezer kon, maar die heb je deze keer vast niet nidig!! Nu idd die twee spannende en vreselijke lange weken!

Nog gefeliciteerd met je ouders, hopelijk was t etentje binnen :-)

@wilma, succes met je dieet! Hoop dat je snel en veel resultaat krijgt! Ik ben destijds heel goed afgevallen met t ega dieet, bijna 40 kilo binnen een half jaar!

Zo he je oma al 91, wat een leeftijd! Heerlijk om te zien dat ze zo genieten van maureen en haar tekening!

Mika knapt alweer wat op, hopelijk donderdag weer naar school, maar dat denk ik wel!

@patricia, ach... Arme koen... Ging t goed bij jou in bed? Hief ik met mika niet te proberen, die denderd door t hele bed heen en valt er ook vast uit :-) . Gelukkig probeerde hij al wat op zijn voet te staan! Hopelijk rent hij morgen weer rond!

Tja, die deca, ik spoot t echt altijd om dezelfde tijd, ook in t weekend helaas... Hihi ikmspoot namelijk altijd om half 8... Ik denk dat een uurtje verschil niet veel zal uimaken, maar er moet niet te veel verschil in zitten denk ik...

Leuk dat je me hebt toegevoegd op fb!

@panda, fijn dat je je wat beter voelt! En zo te lezen lekker genoten van je petekind!

Lekker dat je al een idee hebt voor de cryo tp! Ff rust is ook wel eens lekker! Ff je lichaam weer nirmaal laten worden en zelf ff wat anders dan umcg aan je hoofd!

Ha meiden,

even inbreken want las van Patricia over het prikken ivm het concert van de rhcp. Ik moest ook prikken tijdens een concert, zowel puregon als decapeptyl. De puregon heb ik het stadion ingenomen. Had de prikpen in de plastic doos en de verpakking van de puregon bij me. Beveiliging deed er niet moeilijk over, er zijn tenslotte ook mensen met diabetes die moeten prikken! Heb toen op de EHBO post gespoten.

De deca had ik in een koelbox in de auto laten staan en na afloop bij een tankstation gespoten. Was anderhalf uur later dan anders, volgens het ziekenhuis geen bezwaar. Je voelt je wel een junkie als je bij de vuilcontainer van een tankstation ( daar was licht ) staat te spuiten, maar ok..

Veel plezier bij de peppers!

Hey Suzy, dat is een goed idee! Gewoon bij de ehbo spuiten! Hebben ze misschen ook wel n naaldencontainer. Ik las dat de deca 1week biuten de koelkast bewaart kan worden dus kan hem dan gwoon meenemen. Of we moeten volgende week in een hitte golf zitten van 25graden of meer maar dat zal wel niet!!