Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

Ooh Grietje, wat waardeloos. Nou hoop dat je toch vanje vakantie kan genieten en alles een beetje op een rijtje kan zetten.

Sterkte,

liefs Patricia

@Grietje: Gadsiedarrie voor jullie ook geen goed nieuws dus. Bah het gaat hier niet zo best de laatste maanden. Sterkte. Nu de laatste poging in zich komt is het goed om alles even op een rijtje te zetten. Dikke knuffel van mij,

@Scoop: we hebben zostraks al even gebabbeld maar ook langs deze weg wil ik je nog even een knuffel geven. En je weet het he gewoon aan de bel trekken als je het niet meer trekt. Ik vind het schandalig hoe ze je behandelen!!

@Chrissy: Welkom terug. Dus al met al hebben dus best mooi weer gehad. En nu dus weer aan het werk? Viel wel even tegen zeker? Vooral nu het weer ineens zo mooi is.

Hoe was het gesprek in het Barrahus?

@Wilma: Al druk bezig met de voorbereidingen voor de vakantie las ik op fb. Wanneer gaan jullie precies? Jullie tuin is mooi geworden hoor.

Was het gezellig bij Maris?

@Patricia:Al begonnen met de Gonal F. Nog niet veel te zien dus. Dat is balen. Hopenlijk gaan ze nu de dosering is verhoogd wel even flink groeien.

@Maayke: Je bent aardig rustig nu je moeder er niet is. Op fb is ook al niet veel te beleven haha.

Je moeder is weer helemaal hersteld van de operatie?

WE zijn niet overboekt hoor maar het hotel is nog in aanbouw en gaat waarschijnlijk niet op tijd af zijn. We hebben nu een ander hotel aangeboden gekregen. Nog 4½ week en dan is het zo ver!

Ik heb net babyboom het vervolg gekeken. Wel confronterend en heftig hoor.

Hoi! Even een kort berichtje want mijn laptop wil niet verbinden met internet. Ik typ dus op mijn telefoon.

Grietje wat een teleurstelling dat de poging mislukt is. Inderdaad zal nu weer die vraag komen hoe je verder wilt. Sterkte!

Even kort ook verslag van mijn bezoek aan het Barrahus. Ik heb een heel goed gesprek gehad. Wat een fijne man lijkt dr. B. ! Ik ga een cryo tp doen in eigen cyclus. Mijn cyclus zit al een tijd op 28 dagen en dus wil hij me zonder hormonen de poging laten doen. Ik moet alleen 1 x Pregnyl spuiten om de tp te kunnen plannen. En daarna Utrogestan om de Progesteronproductie wat aan te vullen. En ik begin nu al met aspirine.

En verder was het heel leuk om de assistentes weer te zien. Ze wilden alles weten over Judith!

Zaterdag is dag 1 van mijn cyclus en woe. krijg ik een uitgangsecho. En helaas moet ik nu wel meerdere keren voor een echo omdat het een eigen cyclus behandeling is. We wachten af.

Groetjes!

hoi allemaal

shit grietje,  jammer zeg dat de poging mislukt is!  heel veel sterkte met het verwerken van  deze terleurstelling!

Maayke veel plezier met volleyballen!!

Chrissy,  dus het gaat nu weer echt beginnen!  fijn dat je niet aan de progynova hoeft, ik vind dat zulks rot spul! ik heb daar meer last van dan van de spuiten met een verse poging.  succes!!  hopen dat het allemaal goed gaat!!

Ik heb een gezellige warme middag gehad bij Maris.  Helaas is scoop niet mee geweest.    Ik mocht de kleine Mirthe ook ff vasthouden, Maureen vond de baby ook wel interessant.  in de auto terug had ze het steeds over baby baby, haha.  Maar ze heeft leuk met Britt in de tuin gespeeld.

vanmorgen hebben we de caravan opgehaald en vanavond al voor een groot deel ingepakt.  morgen de rest en dan zaterdag lekker 2 weken naar de camping.  we hopen op mooi weer, maarde berichten zijn niet zo geweldig.  ach wie weet valt het allemaal reuze mee.

Hallo allemaal,

@Scoop, wat ontzettend, verschrikkelijk naar voor jullie dat het is misgegaan nadat je een positieve zwangerschapstest in handen had... Héél veel sterkte meid!! En wat raar van die eicellen zeg, pffff... Heb je er al wat meer over gehoord? Hoe is het nu met je??

@Grietje, ook voor jou héél veel sterkte met deze teleurstelling... Eerst maar eens alles op een rijtje zetten en proberen te genieten van de vakantie!

@Chrissy, jullie vakantie is alweer voorbij! Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het Barahus. Het wordt dus eigen cyclus, klinkt goed. Heel veel succes volgende week met de uitgangsecho!

@Wilma, jij bent nu lekker op vakantie! Hopen dat het een beetje mooi weer blijft, maar jullie zullen je vast wel vermaken! Heel veel plezier!

@Maayke, jij lekker aan het volleyballen, je hebt er goed weer bij! Zal zo nog eens even kijken naar Pietje Paulusma. Wie weet ben je in beeld, haha.

@Linda, jullie ook bijna op vakantie. Is het andere hotel ook goed? Vast wel.

Hier alles oké. Heb de laatste weken een beetje met jullie meegelezen, maar heb het erg druk met de laatste loodjes op school. Nog twee drukke weken te gaan en dan heerlijk vakantie!

We hebben vorige maand te horen gekregen dat de adoptieprocedures rondom ons land (zal geen naam noemen) per direct zijn opgeschort omdat het één en ander niet helemaal zuiver verloopt daar. Er wordt binnenkort onderzoek gedaan en hopelijk wordt de opschorting weer opgeheven, maar het is ERG onzeker allemaal. Dit was weer een flinke teleurstelling... Alles staat nu (weer) op losse schroeven... Het is afwachten, afwachten, afwachten... Veel meer kan ik er ook niet over zeggen, maar zijn jullie (een beetje) op de hoogte...

Groetjes,

Gwennie

He verdorie Gwennie, wat een tegenvaller zeg. Je hoort wel vaker dat er twijfels zijn over de adoptieprocedure van een land, maar dat het dan ineens stil ligt en de toekomst onzeker wordt is gewoon $^$$^&. En nu moet je gaan afwachten of alles weer goed gaat komen. Wat moeilijk zeg. Heel veel sterkte hoor en we hopen dat jullie snel nieuws krijgen dat de maatregelen teruggedraaid zijn.

Hier weinig nieuws. Ik zit op dag 2 van mijn cyclus en kijk uit naar komende woensdag. Ik zit nog wel even met oppas. Het liefst hadden we niemand ingelicht over deze poging, maar met zo vaak echo's zal ik wel wat mensen moeten inlichten. Nu eens bedenken aan wie we ons geheimpje willen verklappen. Jammer (maar ook begrijpelijk) dat ze bij het Barrahus geen kinderen erbij willen hebben.

Wilma, fijne vakantie. Ik hoop dat de weermannen en -vrouwen het helemaal mis hebben met hun voorspelling. Maar vandaag was wel een heel hopeloze dag. Vanaf nu hopelijk alleen maar beter weer.

@ Patricia, fijn dat het prikken bij de peppers goed ging!

Wat jammer dat er nog weinig activiteit te meten was bij je echo! Op naar een groeispurt!!!

Owww, je woon top Texel! Ja daar waait t altijd wel!

@ Grietje, Owwwwwwwww Neeeeeeee.... Getsiederrie!

Kan me voorstellen dat je t ff niet meer weet allemaal! Hopelijk doet de vakantie je goed en kan je daar je afleiding vinden! En weer oppepper voor misschien een nieuwe ronde!

Sterkte!!

@ Linda, hahah ja met mijn moeder (en zusje) hier ben ik inderdaad ff rustig! haha... Maar ze zijn nu weer weg dus ik kan weer los! Zolang Mika het toe laat! haha...

Mijn moeder is helemala hersteld van de operatie en het is haar allemaal reuze meegevallen, alleen vind ik dat ze wel veel sneller moe is, maar dat zla nog een na werking zijn van de narocse denk ik, dat had ik ook na mijn galblaasoperatie(s)! Hoop dat die vermoeidheid ook snel overgaat bij haar! Maar het was natuurlijk voor haar ook wel druk, want ze heeft veel op Mika gepast en das een druk manneke! haha...

Vind het wel elke keer weer heel naar als ze weg gaat! Heb het daar wel moeilijk mee dat ze zo ver weg woont, of beter gezegd... dat ik zo verweg woon!

Mika vond het ook helemaal niet leuk dat oma weer weg ging, Mika oma mee schreeuwde hij uit! Ook niet leuk om te zien!

Maar ze hebben wel van elkaar genoten! Op naar de volgende keer over een maand of 2 a 3 dan maar!

Ik heb babyboom opgenomen, moet het van de week nog ff kijken, ben er nog niet aan toe gekomen!

@ Chrissy, wat spannend!!! En lekker helemala in eigen cyclus! Fijn!!!

@ WIlma, fijne vakantie!!! Hopelijk zitten ze er goed naast wat de voorspellingen betreft!

@ Gwennie, die Pietje is helemala niet komen opdagen (zover wij hebben gemerkt en ik kan op internet ook niets vinden) Heel vreemd want hij zou komen zaterdag!

Maar het volleyballen was zeer geslaagd! Jammer dat de laatste wedstrijd zondag letterlijk in het water viel door de regen, maar voor de rest hebben we geluk gehad met het weer! Het was gewoon soms eigenlijk TE heet om te spelen... Pfff... Nu hartstikke spierpijn en stram... maar ja, dat was te verwachten na een jaar niet sporten en dan in een keer een weekeinde vol aan de bak!

Ik hoop dat de opschorting snel wordt terug gedraaid, wat een tegenvaller!!!

@ Chrssy. owww mag er geen kind bij zijn bij het Barrahus, lastig maar inderdaad wel begrijpelijk maar wel heel jammer dat je nu de poging niet 100% geheim kan houden!

Hoi meiden, duim voor me. Afgelopen zondag een echo gehad en wederom weinig eitjes activiteit. Wel een aantal meer maar erg klein. Mocht nog niet meer gaan spuiten. Morgen weer een echo en laten we hopen dat ze even een groeispurt hebben gemaakt en er een boel zijn bijgkomen zodat ik zsm voor die punctie kan!! Schiet niet op zo. Grrr

groetjes Patricia

@ Patricia, wat een tegenvaller dat de eitjes nog niet veel hadden gedaan en dat ze niet met zovelen zijn! Hopelijk na de volgende echo betere berichten! Ik ga in elk geval voor je duimen!!!

Het zijn er nog steeds maar 5... Moet donderdag weer terug en de kans is klein dat er dan nog eentje bij is gekomen.. Grr. De arts was wel tevreden, maarja ik had gehoopt op meer..

groetjes Patricia

Patricia, ik heb bij elke ICSI-poging ook niet heel veel eicellen gehad en ook bij mij groeien ze heel traag...

Bij elke poging hoop ik ook steeds op meer eicellen en valt het uiteindelijk weer tegen.

Hoop voor je dat er toch nog een paar mee gaan groeien! Succes!

@Gwennie: jeetje dat is echt een flinke tegenvaller!!! Gadsiedarrie ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen behalve dan dat ik het echt kloten voor jullie vind.

Het hotel waarnaar we omgeboekt zijn is ook gewoon een 5 sterren hotel dus ik ook prima.

@Maayke: lastig dat je moeder nog zo moe is na de operatie. Maar wel fijn dat ze zich helemaal goed voelt.

@Patricis: Tsja dat is dan een domper he dat er maar zo weinig follikels groeien. Ik heb ook nooit veel follikels ondanks de max dosering. Maar mij werd verteld dat ze dan vaak wel van betere kwaliteit zijn. Hoe ging het vandaag?

@Chrissy: hopenlijk een goede echo vandaag. Lastig dat je het nu toch aan iemand moet vertellen. Maar misschien ook wel fijn dat je er dan met iemand  'live'over kunt praten.

Dus in het barrahus mogen geen kinderen mee? Voor sommigen is dat best lastig dat snap ik maar ik persoonlijk vind het ook niet kunnen om kinderen mee te nemen naar zo'n gevoelige afdeling.

@Scoop: Hoe is het nu? Ik moet steeds aan je denken.

@pandabeertje : hoe is het nu met met jou? Weet je al wanneer jullie voor de cryo willen gaan?

@ PAtricia, wat jammer dat ze niet met zovelen zijn... maar 5 is toch ook mooi... je wilt altijd meer, dat snap ik (en die "mazzel" had ik wel... maar das ook geen pretje 25 of 26 follikels!) maar als ze alle 5 hartstikke goed zijn is er niets aan de hand!!!

Kom ik Mika vanmorgen brengen op de PSZ, word ik apart geroepen... Ik denk wat krijgen we nu... Word ik gebombardeerd tot regelaar van de foto's... of ik de gemaakte foto;s van het schoolreisje wel even op internet wil zetten en wil delen met de andere ouders... Nou ja vooruit dan maar! Nu heb ik in elk geval wel al de foto;s van het schoolreisje... Maar wat een tegenvaller... geen beste fotograaf die ze gemaakt heeft... Moet ik me dan ook maar aanmelden als fotograaf in het vervolg?!?! haha...

Hoi meiden, nou vanmorgen wederom een echo. Maar 4 :'( goeie follikels. de dr wilde eerst het AMC even bellen om te overleggen. Ik vond haar niet echt positief overkomen alhoewel ze wel zei dat deze er goed uit zien en het niet wil zeggen dat als je er meer hebt de kwaliteit ook beter is. Tevens zei ze dat  het niet wil zeggen dat ookal als ik de volgende keer een hogere dosering krijg ik meer follikels heb. zij dus even bellen naar AMC, maar hoorde haar wel het woord cancelen zeggen... Helaas wilde ze ook niet zeggen wat zi zou doen. Grr.

Maargoed paar uurtjes later werd ik terug gebeld met de mededeling dat het AMC wel door wilde gaan. Gevraagt naar hun advies maar zij sluiten zich aan bij het AMC. Als ik nu zou stoppen raden ze aan om nog n cyclus over te slaan eer je weer begint dus dan zou ik bekant weer 3mnd verder zijn....

Besloten dus toch maar door te gaan(naja Jasper had dat meer besloten) ben zelf niet egt positief. Gevraagt of ik de volgende keer meer mag gaan spuiten maar dat moest dan even overlegt worden kon nog geen antwoord opgegeven worden.. En ik denk dat als ik de volgende keer weer zo weinig heb(en ik mag niet een hogere dosis) ik dan wel n cyclus oversla... Duim voor me dat er een topper bij zit dit keer!!

Leuk nieuws> Koen had vandaag eindfeest op de peuterspeelzaal(helaaas moest ik werken en heb ik het niet gezien maar mn schoonmoeder heeft het verteld) en hij ligt nu uitgeput als een tijger in bed! het stoepkrijt en de belleblaas wat hij als kado gekregen heeft is al uitgeprobeert en hij heeft heerlijk om het springkussen gesprongen! Jammer dat ik het niet gezien heb kan niet wachten op de fotos.

@ Maayke, hahaha ze zijn ook wel goed he om mensen te charteren ;) Mij hebben ze al overgehaald voor de oudercommissie! Ik zou volgende keer als fotograaf aan de gang gaan hoor! Ben je leuk overal bij! En leer je de andere kindjes ook beter kennen. Erg leuk.

Oja, laat ik dat maar als positief zien. De 4follikes opzuigen is met een paar minuutjes gedaan, dus valt de pijn wel mee!!

@Chrissy, hoe was de echo gisteren?

@ Scoop, ik sluit me aan bij Linda's vraag, hoe is het met je?

@ Gwennie, al meer gehoort? Of is het vorlopig afwachten? Is het mogelijk om te switchen naar een ander land om te adopteren of kan/willen jullie dat niet? Waardeloos dat afwachten....

Groetjes Patricia

Hoi meiden.

Patricia wat een verhaal zeg en wat onzeker hoe de uitkomst gaat worden van deze poging. Het zal spannend blijven totdat de punctie achter de rug is. Maar wat ik ook al vaker heb gehoord is dat als er minder eicellen zijn de kwaliteit vaak wat beter is. Ik blijf meelezen en hoop dat je snel weet waar je aan toe bent.

Zo te lezen heeft Koen een hele leuke dag gehad. Wat kunnen die kinderen dan moe zijn he?

Maayke, ze hebben jou ook goed gestrikt zeg. Ha ha ha. Lijkt me wel leuk om zo'n klusje te doen, gezien jouw achtergrond. En nu maar kijken of je volgende keer zelf goede foto's kan maken want werken met slechte foto's lijkt me heel frustrerend.

Pandabeertje, Gwennie, Scoop en Grietje, hoe is het met jullie? Ook ik moet vaak aan jullie denken hoor.

Maris, hoe is het met de meiden? Ik begreep dat je oudste binnenkort al naar school gaat? Spannend joh!

Ik ben gisteren weer in Wolvega geweest. Wat een fijne arts is de arts die daar zit. Hij legt alles uit en geeft mij de ruimte om mee te denken en vragen te stellen. Het grappige was dat hij zei dat mijn baarmoeder achterover gekanteld ligt (nooit geweten en ik heb misschien al wel 50 echo's gehad in al die jaren). Dat schijnt vaak voor te komen bij vrouwen uit Azië. Ik dacht niet dat ik Oosters bloed in me heb, maar wie weet, ha ha ha. En hij zei dat ik nog een mooie voorraad eicellen heb. Nooit weg om te weten hoe het ervoor staat nu ik hard richting de 40 ga. Door die informatie begint het wel een klein beetje te kriebelen om misschien nog een nieuwe poging te gaan doen. Maar goed, de arts zei zelf dat ik daar niet aan moest denken. We gaan voor deze poging zei hij!

Maar de echo zelf was goed. Geen cystes en dus groen licht om de komende weken toe te werken naar hopelijk een TP. Maandagochtend heb ik weer een echo, om te zien of mijn BMS goed toeneemt. En ik heb begrepen dat ik dan langzamerhand ook ga starten met ovulatietesten. Helemaal goed dus. Maar ook weer superspannend.

Groetjes,

Marieke

@ Patricia, jeetje wat een tegenvaller zeg! Maar 4... maar aan de andere kant... je hebt er maar 1 nodig!!! Kan me voorstellen dat je zelf niet zo positief bent, maar als de artsen er geen vertrouwen in zouden hebben hadden ze echt de behandeling wel gecanceled! Maar het blijft zuur natuurlijk! Je hoopt op zoveel meer!

Probeer nog niet aan een volgende behandeling te denken! Dat komt wel, of juist niet!!! natuurlijk!

Weet je nu al wel wanneer de punctie ongeveer zal zijn dan???

Dus Koen zijn peuterjaar zit er alweer op, Mika moet nog een week... En zover ik weet krijgen ze daar geen eindfeest! Jammer genoeg!

Wle leuk dat Koen zo genoten heeft! Jammer dat je er zelf niet bij kon zijn!

Ik ben ook altijd zo benieuwd naar foto;s als ik er zelf niet bij ben geweest, maar zoals ik vanmorgen al schreef, vielen de foto;s van Mika zijn schoolreis erg tegen, helaas... Hoop dat de foto;s van Koen zijn eindfeest WEL super zijn!

Haha... ja daar zijn ze goed in op de PSZ, charteren! haha...

@ Chrissy, ja werken met slechte foto;s is niet fijn... Denk inderdaad dat ik me maar vrijwillig aanmeld als fotograaf! haha..

Wat fijn joh dat je je zo op je gemak voelt in Wolvega (dacht dat ze in Wirdum zaten)... Heerlijk als de arts zo de tijd voor je neemt en zo duidelijk is en jou ook aan het woord laat! Super!!!

En die baarmoeder, dat heb ik ook, dat hadden ze in Winschoten al gezegd en in het UMCG werd dat bevestigd, maar dit geeft geen problemen om zwanger te worden en inderdaad komt het vaak voor bij oosterse vrouwen... en ook ik heb NIETS oosters in me... haha...

Wel lekker te weten dat je eicellenvoorraad nog niet aan slinken is nu je hard richting de 40 loopt... er is dus nog een opening na deze poging, maar daar gaan we NIET van uit!!!

Heel goed van de arts dat hij dat ook zei!

Spannend hoor zo die poging! Wel balen van de vele echo;s maar hopelijk is je BMS goed aan het aandikken en is de ovulatietest snel positief!!!

SUCCES!!!

Patricia, kan me voorstellen dat het toch tegenvalt... Hopen dat deze 4 mooi bevrucht worden! Heel veel succes!

Marieke, wat fijn dat je zo'n leuke arts hebt in Wolvega. Is toch wel heel prettig dan dat zakelijke...

Weet jij ook of ze vanuit het Barrahus samenwerken met het UMCG?

Maayke, dus weer een taak erbij? Leuk om die kleintjes te fotograveren! Dus Mika zijn peuterschooljaar zit er ook al weer op, zal wel weer even afkicken zijn voor hem dan!

Afgelopen week hebben we een mail gestuurd met vragen die we hadden nav onze laatste ICSI-poging.

Dr de Bruin heeft onze vragen allemaal beantwoord. Alleen kregen we ook wel een verrassende mededeling, het zaad van Eise was ineens een heel stuk beter geworden. Moesten ze voorheen nog zoeken naar een zaadcel, bij de laatste behandeling bleken er maar lieft 1,8 miljoen (?) te zijn? Hoe kan dit nu weer? Wel heeft Eise begin dit jaar pillen geslikt van B-Daddy, zou dat zoveel geholpen hebben?

Feit blijft dat de kwaliteit van de embryo's zeer matig is en veel fragmentatie hebben, hierdoor hebben we steeds maar 1 goede embryo gehad.

Wel hadden ze besloten om voor de volgende poging de dosis puregon te verhogen. Ook mag ik wanneer ik niet tegen overstimulatie aan kom te zitten (wat er dus wel in zit wanneer de dosis verhoogd wordt), 3 x pregnyl spuiten ipv de utrogestanbolletjes. Kortom samengevat zien ze een 3e poging nog wel positief tegemoet, al wordt na 2 mislukte ICSI-pogingen statistisch de kans wel kleiner? We zullen zien, over 2 weken eerst maar even lekker vakantie vieren en dan maar weer opnieuw aanmelden...

Jesse heeft afgelopen weekend een meet en greet gehad met Bob de Bouwer bij ons in de bouwmarkt.

Eerst een beetje verlegen, maar daarna toch wel stoer hoor! High five en een boks gedaan met Bob.

En nu wil hij elke keer wanneer we bij de bouwmarkt langs rijden naar binnen, naar Bob!

Grappig hoor! Ook heeft hij al een vriendinnetje... de overburen van mijn ouders hebben een meisjes 2 ling van 2 jaar.

Met 1 van die meisjes loopt hij de hele tijd te knuffelen en kusjes te geven... Is er al vroeg bij...

Meiden, ga even Babyboom verder kijken en daarna Generatie 2010.

Liefs Grietje

@grietje, wat fijn dat jullie vragen goed beantwoord zijn! En erg vreemd van t zaad, maar dat zou goed aan de pillen hebben kunnen liggen, alexander had ook de laatste behandeling veel beter zaad dan alle voorgaande keren, hij was ook ruim 3 maanden voor de behandeling gestoot met roken en dan us er ook duidelijk verschil! Dus gooi Eise weer gauw aan die pillen want t zaad diet er 3 maanden over van aanmaak tot lozing!

Wel fijn dat ze een nieuwe poging zien zitten met aanpassingen!

Nu eerst lekker op vakantie, uitrusten en voirbereiden op de nieuwe poging!

Haha, die Jesse is er vroeg bij, geweldig!!!

Nou ik ben dus nu ook officieel gebombardeerd tot fotograaf... Krijgen we in elk geval giede en leuke fotos en kan ik ze ook goed bewerken :-)

Mika moet volgende week nig naar school en dan heeft hij zomervakantie, dat zal zeker afkicken voor hem worden...

Zo nog ff de was ophangen en dan mika weer van school halen, ik heb een heerlijk rustig ochtendje gehad... Biven de boel aan kant gemaakt, gestoft en gezogen, badkamer uit gemest, wasjes gedaan, beneden alles aan kant en zelfs nog tijd om wat te wordfeuten en draw en rumble te spelen, wat heb je ineens veel tijd als die kleintjes op school zitten en wat gaat t poetsen un huis sneller alsje alleen bent :-)

@Patricia: 4 is inderdaad wel een tegenvaller maar zoals ik al eerder zei , en de anderen ook, vaak zijn de eicellen kwalitatief dan beter. Hopen dat er toch nog een paar bij gaan groeien. Je weet het nooit.

Leuk dat Koen zo'n geslaagd eindfeest heeft gehad. Jammer dat je als werkende moeder niet overal bij kunt zijn he.

@Chrissy: Groen licht om te starten met de cryo tp! Fijn om te weten dat je nog genoeg eicelreserve hebt.

@Maayke: drukke klus dus met al die foto's!

@Grietje: Fijn dat je antwoorden op een aantal vragen hebt gekregen. Ik heb nooit geweten dat je ze kunt mailen?

Fijn dat het zaad er beter op is geworden. En een positief advies voor een 3e poging. Maar dat de kans van slagen dan kleiner is? Ik weet het niet hoor. Het zegt mij allemaal weinig. Je werd notabene van de eerste cryo tp al zwanger! En zo zijn er een paar hier, waaronder ik,  die van de allerlaatste tp wel zwanger werden of zelfs nog van een betaalde poging. Dus houd moed!!

Guest Monique_Robert

Hallo Dames... (en heren op de achtergrond ) :)

Afgelopen dinsdag weer samen met Monique naar UMCG geweest voor echo en start van de 2e ronde ICSI.... dussss we zitten weer in de molen. Monique is momenteel alweer druk met decap en puregon, aanstaande dinsdag weer voor 2e echo en hopen dat de blaasjes mooi gegroeid zijn. Tja... en dan maar weer klaar maken voor een punctie.... pffff zelfs ik als man zie daar weer tegenop en monique uiteraard nog meer. Punctie was toch wel erg ingrijpend, ik wou dat ik een stukje van die pijn kon overnemen, maar helaas. Maar ik zal mijn schatje uiteraard weer tot in de puntjes vertroetelen :)

Zo..... en nu eerst eens weer in jullie verhalen duiken......we houden jullie weer op de hoogte uiteraard :)

Groetjes Robert

Hey Robbert, welkom terug. Ik vroeg me laatst al af hoe het met jullie was. Spannend hoor de 2e icsi!! hebben jullie nog een cyclus over moeten slaan of mochten jullie wel weer gelijk beginnen?

Waarom ik eigenlijk nog even op de site ben. Dit geloven jullie niet!! Ben de hele dag al bezig met die punctie en de ovitrelle die ik moest spuiten om 21.40 uur!! Is het 22.30 uur schiet ik overeind en ben gewoon vergeten te prikken!! Papieren voor zondag liggen voor mn neus!(Koen was nog even beneden, route amc naar Jasper gemaild en get gewoon gladjes vergeten..) Voel me zo stom, zon oen! Jasper weer op zee, die even de huid volgescholden dat het fijn zou zijn als hij wat meer betrokken is een meedenkt. Grr. Nu maar hopen dat het niet zon ramp is als je 50min later hebt geprikt...Zucht, wat een rotnacht zal ik tegemoed gaan zeg :(

Groetjes Patricia

Guest Monique_Robert

Hoi Patricia,

We hebben nu 9 weken tussenpauze gehad dus volgens mij hebben we dan 1 cyclus over geslagen.

Maar jij hebt het over ovitrelle ? is dat net zoiets als Pregnyl? Monique moest namelijk vlak voor de punctie Pregnyl spuiten. Ook monique was c.a. 30 minuten te laat met spuiten de 1e keer en dat heeft ze ook gemeld, maar maakte verder niet zoveel uit, het kan gebeuren dat je het stomweg even vergeten bent. Bel anders voor de zekerheid nog even met je ivf team? dan ben je daar ook gerust over.... want je moet jezelf niet kwetsen.

En ehm.....als ik goed begrijp zit jouw vriend/man Jasper voor zijn werk op zee ? daar is het natuurlijk niet altijd even makkelijk om kontakt te leggen met het thuisfront, ligt ook aan in welke wateren ze varen uiteraard ivm gsm bereik. Maar geef Jasper de volgende keer maar een "spreekwoordelijke" schop onder z'n kont hahahaha want hij kan als man inderdaad wel degelijk meedenken.... en meeleven, dat zal die vast ook wel doen want vergeet niet dat mannen op zee vaak aan hun thuisfront denken en missen (weet ik uit ervaring) alleen is het nu wel een belangrijke periode met jullie ivf avontuur uiteraard, maar goed je hebt al laten weten aan hem.... en daar zal ie zich vast nog wel even schuldig over voelen denk ik. ;)

Succes meid...we hopen binnenkort weer positieve verhalen van je te lezen en dat de punctie goed is verlopen, we denken en duimen met je mee.

groetjes Robert en Monique

Hey Robbert en Monique, ja dan heb je vlgns mij idd een cyclus overgeslagen. Alhoewel, Monique is al wel aan het spuiten natuurlijk. Ovitrelle is idd hetzelfde als de Pregnyl. Ben ik gelukkig niet de enigste die vergeet te spuiten ;) Jasper als man zijnde gaat bellen naar het AMC. Heb alleen geen weekend nr van ze dus ik hoop dat ze te bereiken zijn.

Ik heb het over zee, stamt nog uit het kottertijdperk dat hij daar opzat. Tegenwoordig vaart hij in de haven van Ijmuiden/A'dam dus bereik heeft hij wel. Alleen als hij aan het werk is dan kan hij niet altijd bellen ivm drukte lawaai in de machinekamer. Maarja je moet iemand de schuld geven toch ;) Hihi, gelukkig kent hij me langer als vandaag..

Groetjes Patricia

@ Linda, ach ja, het wordt misschien wat druk en gedoe met de foto;s maar het leuke is natuurlijk wel dat ik ze ook als eerste zie en dat ik kan bepalen wat ik fotografeer en hoe! haha...

En zolang ik geen werk heb kan ik er een beetje mijn werk van maken! haha...

@ Monique en Robert, spannend spannend spannend weer!!!

Heel veel succes weer deze ronde!!!

@ Patricia, ow jee... wat een misser! t is het mij ook wel eens gebeurd maar niet bijna een uur... half uur bij mij... maar dat gaf niet... Maar bel voor de zekerheid ff het ziekenhuis om het na te vragen misschien moet je nu wel een uurtje later komen voor de punctie, al denk ik niet dat het zo precies komt!

@Patricia: volgens mij is het ons allemaal wel eens overkomen dat we vergaten te prikken of dat de pregnyl verloren ging doordat we het lieten vallen bv.

Hoe is de punctie gegaan?

@Robbert en Monique: Jullie zijn ook weer in de race dus. Spannend!

Hoe zal het met Wilma zijn? Zal ze het een beetje droog houden daar op de caming. Jee ik moet steeds aan al die arme mensen denken die hier in NL op een camping staan. Wij zijn absoluut geen campeerders en ik weet nu ook weer waarom precies.