Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

Guest tanja1969

hey wilma,

geweldig, mijn duimen draaien vanaf vandaag voor jullie

en hopen dat jullie over 2 weken 2 vette strepen hebben

liefs Tanja

@ Wilma, geweldig nieuws!!! Een ontdooide cryo die geen cellen heeft geminderd na ontdooiing en zelf al gedeeld is bij TP!!! SUPER!!! Nu de 2 spannende wachtweken... Heel veel succes!!!

He Linda, ik heb even weer het forum bijgelezen... En lees dat jij vrijdag de TP van jullie cryo. Wat spannend...!!

Ook jij heel veel succes en hopen dat er iets heel moois gaat groeien!! Toitoitoi!

@Wilma: Wat een goed bericht joh!!! Echt een toppertje dus. Ik had het al gelezen maar kon niet reageren via mijn tel en had geen tijd gehad om achter mn laptop te kruipen. Heel veel succes. WE gaan elkaar samen vasthouden op de wachtbank! Het wordt hier ook wel weer eens tijd voor een zwangere.

@Scoop: welkom terug. Ik ken je nog niet.

@Gwennie: klopt vrijdag hopen wij voor de alleralleralleslaatste keer een tp te hebben. En wat zou er dan mooier zijn dat die ook nog bleef plakken.

Afgelopen week heb ik hem nog toegeroepen toen we in het UMCG waren. Mijn hele familie ligt namelijk in de lappenmand dus het is een hele vervelende tijd voor ons. Morgen gezellig dagje huishoudbeurs met mijn moeder en zusje. Mijn moeder kan ook wel even een dag weg gebruiken want die krijgt het ook flink voor de kiezen deze weken.

@Gwennie: hoe is het jou? Nog nieuws?

Wilma, wat goed nieuws! Nu die ellendige wachtweken weer in! Ik duim voor jullie!

Linda, veel plezier morgen op de hh-beurs. Wat vervelend dat iedereen bij jullie zo in de lappenmand zit! Beterschap! Hoop ook op een succesvolle cryo-tp voor jullie vrijdag!

Scoop, ook jullie veel succes met de nieuwe poging.

Ik heb verder eigenlijk niet heel veel nieuws te melden. Het gaat allemaal zijn gangetje hier! We genieten enorm van Jesse zijn ontwikkelingen, die gaan zo snel momenteel. We kunnen al echte gesprekjes met hem hebben, zo grappig!

Nog een dikke maand en dan wordt ons mannetje ook al weer 2. Is momenteel wel weer even een lastige tijd, want vorig jaar rond deze tijd was ik net zwanger...

Kwa werk zit het hier momenteel ook niet echt mee... Eise zit sinds 3 weken weer thuis... Dikke ellende in de bouw...

Ook bijna geen vacature-aanbod, dus ik zie de komende tijd best moeilijk in... Hopen dat het meevalt en hij snel weer aan de bak kan.

O ja, als er nog meer meiden aan wordfeud doen, ik speel onder de naam gvanesch.

Liefs Grietje

@ Linda, heel heel heel veel succes aanstaande vrijdag met jullie TP... De aller aller laatste kans... Je hoort het zovaak dat DAT net DE kans is die lukt!!! Ik hoop het zo voor je!

Veel plezier vandaag op de huishoudbeurs en sterkte met alle lappenmandliggers!!!

@ Grietje, jeetje wat erg dat Eise geen werk meer heeft! Ik hoop dat hij snel wat vindt!

Ik zit ook nog steeds thuis... maar ik ben gelukkig geen hoofdkostwinnaar... Ik zou nog steeds graag aan het werk gaan, maar het aanbod is heel slecht! Hopelijk komt er binnenkort iets passends op mijn pas, en ook op die van Eise!

Jeetje Wilma, wat een fantastisch nieuws zeg!

Alvast gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ik duim twee weken voor je meid!

Liefs  :love2:

Nou dames er zwemt weer een toppertje in mijn buik rond. Ik had me toch een zenuwen vanmorgen. Ten eerste omdat ik als de dood was dat de cryo niet goed zou ontdooiien maar ook omdat mijn oma vanmorgen een grote darmoperatie ( darmkanker) kreeg en het de vraag was of ze de operatie wel zou overleven. Gisteravond ben ik bij haar geweest en ze zag er zo vreselijk slecht uit ze herkende me niet eens meer.

Maar gelukkig goed bericht dat ze er goed uit is gekomen. Nu moet ze nog 3 weken wachten.

Daarna maar wachten tot het 13.00 was natuurlijk. En om 12.40 ging ineens de telefoon nr onbekend. Dus ik schrok me al wild maar het was dus iemand anders. En zo konden we om 15.45 naar het UMCG. Het embryo was als 8 cellig ingevroren en was bij het ontdooiien ook weer 8 cellig en inmiddels al weer doorgedeeld naar 10 cellig. Het zag er heel goed uit. Maar dat zegt me eerlijk gezegt niks want al onze embryo's waren altijd toppers.

We hebben een foto gemaakt van onze topper. Dat hebben we nooit gedaan maar nu wilde ik het perse want bij alles wat er werd gedaan dacht ik " dit is de laatste keer  " . Ik werd ook wel een beetje emotioneel toen we afscheid namen want ik besefte me ineens dat dit echt de allerlaatste keer was dat we op deze afdeling waren. We zullen nooit meer in die wachtkamer en punctiekamer zitten en dat is best een raar idee na 11 jaar daar te hebben rondgelopen.

@Grietje: jeetje wat ontzettend kl*ten zeg dat Eisse zonder werk zit. Het is echt een beroerde tijd hoor en het schijnt alsmaar  erger te worden.

@Maayke: ik hoop het dat dat bij ons ook het geval is.

wauw Linda jij ook al een topper terug!!!  geweldig hoor,  nu lekker broeden,    ik had al een paar keer gekeken op het andere forum of er al nieuws van jou was haha.    ben blij voor je!!  hoop zo dat het nu mag lukken!!

@ Linda, ow wat spannend meid! Gelukkig is de ontdooiing goed gegaan en was hij ook al doorgedeeld! Dat was bij ons niet het geval... 2 cryo's ingevroren als beide 7 cellig en bij ontdooiing 5 en 7 cellig... en bij tp ook 5 en 7 cellig... en hier is Mika uitgekomen! Dus hele goede vooruitzichten met een cryo die al na ontdooiing door is gedeeld... Wij hadden de TP om 15 uur... dus misschien was het bij ons ook wel doorgedeeld als het 3 kwartier later was geweest haha...

Goed dat je bij alle stappen gisteren er aan hebt gedacht dat het de allerlaatste keer is geweest, het is toch al een soort afscheidsproces, ook al ben je straks zwanger. Je hebt het nu allemaal heel bewust meegemaakt, ik denk dat dat wel een goed idee is geweest! Ik hoop dat je over 2 weken een supper dikke positieve test in handen hebt!

Wat erg van je Oma, darmkanker, het is ook zo'n vreselijke ziekte! Gelukkig is ze de operatie goed doorgekomen, nu afwachten... Hopelijk kan je haar mooi nieuws brengen als zij ook door haar 'wachtweken' heen is!

Linda, wat goed van je terugplaatsing van deze topper! Duim voor jullie dat deze lekker blijft zitten!

Ook best veel cellen al! Ik weet van onze cryo-tp niet uit hoeveel cellen deze bestond, ze waren toen nog flink aan het verbouwen en hebben we niks kunnen zien. Wel fijn dat het nu allemaal anders geregeld is en je lekker kunt meekijken!

Kan me idd voorstellen dat het best emotioneel is om te bedenken dat dit de laatste keer is geweest...

Zou precies hetzelfde hebben denk ik. Hopen dat deze laatste keer geluk brengt voor jullie!

@Maayke: jij hebt van Mika 2 cryo's terug geplaatst gekregen?

@Grietje: ach die kwaliteit zegt me niet zo veel hoor. Het is toch kop of munt. We zullen zien het zou een fantastische afsluiten zijn. Ik ben in ieder geval druk aan de tarwekiem tabletten en granaatappelsap en meer kan ik niet doen.

Hoe is het nu met jou? Weten jullie al wanneer jullie weer verder gaan?

De kwaliteit zegt mij idd ook niet zoveel. Heb wel het idee dat de fragmentatie van een embryo

wel iets zegt... Jesse was 4 cellig zonder fragmentatie en onze cryo had vorig jaar ook minder dan

10 %  fragmentatie.

Wij weten nog niet precies wanneer we een nieuwe poging gaan doen.

Wil in april of mei weer eens bellen en dan is het natuurlijk afwachten of er een wachtlijst is..

Hoop voor de zomervakantie nog een poging te kunnen doen... zie er alleen wel weer heel erg tegenop...

Merk toch dat ik erg veel last heb van de hormonen die we moeten spuiten, ben dan gewoon echt mezelf niet...

Angstgevoelens zijn er dan met name... Maar goed we moeten er wat voor over hebben

Wilma, hoe gaat het met jou? Je 1e wachtweek zit er al weer op! Spannend...

@ Linda, ja wij kregen bij de zwanerschap van Mika 2 cryo's terug geplaatst. Wij hebben alle hyper pogingen 2 terug gekregen elke keer... en we hadden 2 cryo;s en kozen ervoor om die tegelijk te laten ontdooien omdat de kans van slagen dan groter was en toen ze beide goed ondooide hebben we ze ook beide terug laten plaatsen.

Er valt helaas ook niet veel te zeggen van de kans van slagen met een betere cryo... een vriendin van mij heeft 2x een cryo terug gekregen en die ene keer was hij helemaal top, kon niet beter en ze werd ongesteld de keer erna hebben ze een twijfelachtig matige cryo teruggeplaats en ze moet over een maand bevallen... Het blijft spannend! Maar de vooruitzichten met een goede cryo lijken me prettiger!

@ Grietje, dus jullie gaan nog wel voor een nieuwe poging??? Ik dacht dat je erover dacht om te stoppen? Wel balen dat je zo;n last hebt van de hormonen die je moet spuiten... en dan angstgevoelens vreselijk! Maar ja, als je iets heel graag wilt, heb je het er vaak wel voor over... Hoop dat jullie er snel voor mogen gaan als jullie de keuze hebben gemaakt!

En dat het dan mee zal vallen allemaal!

Wij zitten erover te denken, of eigenlijk is de keuze al gemaakt... om alle babyspullen, kinderwagen, maxicosy, box enzovoorts allemaal te gaan verkopen... Wij gaan niet voor nog een kindje via de MMM... Ook op natuurlijke manier zal het hoogst waarschijnlijk niet lukken... We hebben al die tijd niets gebruikt om het tegen te gaan en zijn toch al 2 jaar verder... Ik denk er zelfd over om aan de pil te gaan of een spiraaltje te nemen. Mijn menstruatie is zo verschrikkelijk erg dat ik er gewoon naar van ben... Ik weet niet of ik dit nog tot aan de overgang wil elke maand...

Maar het is wel een hele stap om alle babyspullen te aan verkopen, maar we kunnen de ruimte op zolder ook wel gebruiken, die staat helemaal vol met al die spullen en speelgoed en kleertjes... We moeten maar eens echte stappen ondernemen!

Hallo meiden,

Ik zit weer een keer achter de laptop dus meteen maar weer eens even reageren op jullie verhalen.

Wilma en Linda, wat een spannende tijd weer voor jullie? Hoe voelen jullie je en houden jullie het wachten een beetje vol? Jullie weten dat onze duimen hier draaien he? Het wordt inderdaad wel weer tijd voor een paar zwangeren erbij.

Grietje, wat spannend dat je langzaam aan toch weer een datum in het hoofd krijgt om weer een poging te gaan proberen. Wel vervelend dat je zo'n last hebt van de hormonen. Niks aan als je je er zo slecht bij voelt.

En Maayke, wat een beslissing zeg. Geen nieuwe poging meer. Aan de ene kant wel logisch. Het is niet niks om weer de hele mmm in te gaan zonder dat je de garantie krijgt dat er een brusje voor Mika gaat komen.

Wij zijn ook aan het nadenken wat we willen. Mijn man wil wel heel graag een tweede en ik eigenlijk ook wel. Maar ik vind het moeilijk in te schatten of ik het allemaal wel aan kan. Ik zal eerst trouwens toch nog wat verder moeten opknappen voordat ik weer een poging kan wagen. Ben nu voor 20% beter gemeld op het werk en heb dus nog wel een weg te gaan om weer op 100% te komen. Het gaat wel een stuk beter met me en morgen zal ik met de bedrijfsarts bespreken wat verstandig is voor mij om op het werk weer meer inzetbaar te zijn.

Maris, hoe is het met jou? Ik las dat de babykamer al lekker opschiet. Hoe voel je je verder?

En ik zag hier ook wat nieuwe namen voorbij komen. Ik schrijf al een tijd mee, maar ken jullie volgens mij niet (of hadden jullie toen een andere naam?). Wel leuk om weer wat andere namen tegen te komen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Verder is hier weinig nieuws te melden. Judith gaat steeds een paar stapjes meer lopen, dus binnenkort zal ze echt kunnen lopen. Nu valt ze na een aantal stappen vaak nog om. Maar ze is goed aan het oefenen. Verder is het met slapen overdag een beetje aanmodderen. Ze is vaak om 7:30 wakker en 1,5 uur later is ze alweer zo moe dat ze dan vaak nog weer een uur of 2 slaapt. En dan de rest van de dag doet ze soms een kort slaapje. Niet echt een ideaal schema van nog 1 keer slapen in de middag. Hoe gaat/ging dat bij jullie kinderen?

En verder ga ik deze week nog even een abonnement regelen voor de kinderboerderij hier. Judith begint nu meer esef te krijgen van dieren en dingen om haar heen en wij wonen vlak bij een hele leuke kinderboerderij. Echt een aanrader hoor! Nu nog iets mooier weer en dan kunnen we wij zo vaak als we willen even naar de kinderboerderij. Klinkt het raar dat dat iets is waar ik al jaren van droom? Met mijn kind op een mooie lentedag even bij de dieren kijken.

Nou, dat was het weer voor deze keer. Eens kijken of ik nog even wat nuttige dingen kan doen nu ik achter de pc zit.

Groetjes,

Marieke

Maayke, best moeilijk om afstand te doen van al die spulletjes lijkt me... En idd je spaart snel wat op met een kleine...

Zit nog steeds wel een beetje in dubio om wel/niet een nieuwe poging te doen. Maar aan de andere kant wil ik ook alle pogingen die we hebben, benutten voor een eventueel brusje voor Jesse voordat we dit hoofdstuk gaan sluiten.

Marieke, wat fijn dat het beter met je gaat! Hoop dat je snel helemaal opknapt! Gaan jullie naar de kinderboerdeij van Maartenswoude?

@ Chrissy, ja het is een hele beslissing maar het is goed zo! Je krijgt nooit zekerheid of het gaat lukken en het blijven proberen ten koste van alles is niet aan ons besteed. WIj zijn super blij met Mika en kunnen er goed mee leven als hij als enigstkind opgroeid...

Pfff jij voor 20% beter gemeld, das niet veel... maar een burnout hersteld langzaam... Hopelijk krijg je goed bericht bij de bedrijfsarts en heeft hij goed respect voor de hele situatie, das niet altijd zo met bedrijfsarten, je moet net de juiste treffen!

Wel fijn dat je je een stuk beter voelt! Ik hoop dat je herstel sneller gaat dan verwacht!

Ach wat een ritme houdt Judith erop na... Daar kan je inderdaad weinig mee... Wat het verminderen van het aantal slaapjes betreft deed Mika het volgens met boekje... Wij zitten nu al zo;n beetje een jaar in het zelfde ritme... van 7 tot 7 slapen en overdag van half 1 tot een uur of 2... met hier en daar wat variatie met naar bed en van bed... Wel lekker hoor dat je weet waar je aan toe bent wat de slaapjes betreft! Maar ook wij hebben dagen dat het allemaal net anders loopt, maar dat hou je altijd!

Heerlijk dat je zo dicht bij een kinderboerderij woont, maar war raar dat je dara een abbo voor af moet sluiten, hier kunnen we gewoon naar de kinderboerderij gaan wanneer we willen en Mika vindt het GEWELDIG!!! haha...

Ik vind het ook heel erg leuk om het zo te zien tussen die beesten!!! Dus nee het is niet vreemd als je schrijt dat je daar al jaren van droomt! haha...

@ Grietje, ja kan me voorstellen dat je ale de pigingen die je vergoed krijgt zowiezo wilt benutten, Jij bent natuurlijk ook al weer een keer zwanger geweest na Jesse en je hebt darana ook alweer een poging gedaan... dus kan me wel voorstellen dat als je eenmaal het traject weer in bent gegaan je het ook zo ver af wilt maken en het niet vroegtijdig wilt stoppen... Het is ook een heel moeilijke keuze!

hoi allemaal

Laura lief dat je het vraagt,  maar gaat goed, nog 2 dagen wachten........

maayke,  moedig hoor om alles weg te doen, lijkt me erg moeilijk.

grietje,  moedig hoor dat je nog een poging wil proberen.      nog ff he dan is jesse alweer 2 jaar!!!

ik had testen gekocht via internet, 123testen.nl maar het waren testen van de babyboomshop, lekker goedkoop dacht ik. toen ik ging googlen kwam ik er achter dat het de meest slechte testen zijn die er bestaan, oeps.

ik heb gister en vandaag al stiekum getest met die testen, negatef helaas.

vanaf vorige week voelde ik me zo zwanger, misselijk, maagzuur. slecht slapen, zere borsten, allemaal dingen die ik nooit had van de utrogestan maar alleen toen ik zwanger was. sinds donderdag zijn die verschijnselen bijna weg, alleen zere borsten nog. en heel erg moe. dus ben erg bang dat het allemaal komt van de progynova en utrogestan.

ik heb vanmorgen nieuwe testen gekocht bij kruidvat, 2 voor 5,00 die zijn me de vorige keer goed bevallen. ik mag maandag testen, maar heb weinig hoop meer.

groetjes wilma

Wat ontzettend spannend Wilma! Ben bijna plaatsvervangend misselijk...als ik denk aan die belachelijke wachtweken! Heel veel succes meid! Hoop zo dat er weer een ukje in je buik zit!!

Liefs  :love2:

Owwww wilma... Hoop zo dat je t bij t onjuiste eind heb... Dat je nu negatief test hoeft niets te betekenen natuurlijk maar dat veel klachten zijn verdwenen is niet zo fijn!

Toen ik zwanger bleek van Mika, heb ik ook met kruidvat testen, 2 voor 5 euro, getest, 1 dag te vroeg... De test was toen heeeeeeel licht positief, ik denk dat als ik een dag eerder getest had dat t ook negatief zou zijn... Nog even afwachten dus... Heel spannend in elk geval...Oja, t enige waar ik last van had was de vreselijke vermoeidheid, dus dat vind ik een heel goed teken!!! Succes nog ff!!!

@Wilma: ik had al op ivf moeders gereageerd. De moed nog niet opgeven he. Met een cryo iets eerder testen moet kunnen lijkt me maar 3 dagen eerder is wel aan de vroege kant. Ik blij voor je duimen.

Ik zelf ben  steeds meer aan het accepteren dat het zo goed als afgelopen is voor ons. Ik stel me er ook op in om vrijdagavond lekker aan de wijn te gaan en om het weekend alle babyspullen op mp te gaan zetten. Niet dat er tekenen zijn dat het niet is gelukt maar ik merk gewoon aan mezelf dat ik heel makkelijk met deze ww om ga en daardoor denk ik dat ik het al een plekje heb gegeven. Alle andere tp's heb ik toch rustig aan gedaan vooral met tillen. Geen boodschappen kratten getild of de stofzuiger naar boven en zware wasmanden niet getild. Nu doe ik het allemaal. Al die andere tp's heeft rustig aan doen ook niet geholpen dus ik laat me niet gek maken.

Voor hetzelfde geld ben ik volgende week helemaal over de zeik als het niet is gelukt hoor maar hoe ik me nu voel ben ik er klaar mee.

@Maayke: zoals je hierboven kunt lezen zijn wij onze kinderwens ook al aan het afsluiten. De zekerheid dat het gewoon bij 1 kindje blijft is denk ik fijner dan elke maand weer hoop te hebben. Daarom kan ik me ook voorstellen dat jij erover denkt om weer aan de pil te gaan. En dan ben je ook meteen van de hevige menstruaties af.

Wel een moedig besluit van jullie om er definitief een punt achter de zetten. Maar je hebt gelijk dat je niet wil dat het ten koste gaat van alles.

Het heeft hier 8 jaar lang om onze kinderwens gedraaid en ik heb vaak het gevoel gehad dat we daardoor minder van Julian hebben genoten. Ik dacht altijd in mn achterhoofd als er straks een broertje of zusje is dan wordt alles anders.

Daarbij telt jouw leeftijd ook een beetje mee dus een moeilijke maar een weloverwogen beslissing denk ik.

@Grietje: Ik kan me voorstellen dat je erg tegen een nieuwe poging op ziet en er nog niet uit bent wanneer jullie weer willen beginnen.

@Chrissy: Voor jou geld hetzelfde. Maar jouw herstel is nu even belangrijker. Maar aan de andere kant het is nooit het juiste moment. En jij bent ook niet heel jong meer toch? Dat klinkt lulliger dan ik het bedoel hoor haha.

Dus Judith begint steeds wat meer te lopen? Hoe is het nu met haar heupjes dan? Lijkt me dan extra moeilijk om te leren lopen. Staat ze nog onder controle of krijgt ze fysio?

Nou ik stop er weer mee ik ga even fijn wat bolletjes in me proppen...