Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

nou helaas was de test vanmorgen ook weer negatief.  had ook niet anders verwacht.

nu ga ik eerst maar weer eens alles proberen los te laten en te genieten van wat ik heb.  en hopenlijk wat kilo's kwijt zien te raken.  (alweer)  maar ik weet nog niet hoe. 

vanmiddag ga ik heerlijk genieten met mijn zwangere zusje en Maureen bij de Hoornseplas.  ik heb er zin in!!!

@ Wilma, wat jammer!!! Ik had nog goede hoop... maar meestal weet je het zelf al wel!

Succes en sterkte met het geven van een plekje! Zie in wat je al hebt MAUREEN!!! en alles wat erbij komt is een super mooi extraatje! En je hebt nog een kans!!!

Wilma wat een naar bericht :-(

Ik had het zo hard gehoopt voor je!!

Hier gaat het tot nu toe wel oke...

De overstimulatie wordt minder, nu oppassen dat ik niet te snel te veel weer ga doen...

Ik heb tot nu toe gelukkig nog steeds geen bloed verloren, we hopen zo met heel ons hart dat dit ook niet zal gaan gebeuren...

Natuurlijk voel ik wel dingen en heb ik ook een idee en gevoel hierover, maar o jeetje pff wat een vreselijk spannende tijd zeg!!!

Ik denk dat dit nog wel de moeilijkste tijd is.....!

Maar goed nog 3 dagen volhouden en dan mogen we testen..

Guest Monique_Robert

Wilma..... ook wij hadden zo gehoopt voor jou... pfffffff alweer mis dus :( dit is echt een rottige maand zo

heel vele sterkte meid..... we voelen met je mee

Gr Robert en Monique

Wilma, wat balen dat het niet gelukt is.... het wordt ook steeds moeilijker om je op te laden voor weer een nieuwe poging.

Hoop dat je het een plekje kunt geven en lekker troost kunt vinden bij Maureen. Je hebt nog een poging, 3x recht is scheepsrecht zullen we maar zeggen... dan geldt dat voor ons ook  ;D

Laurier, nog een paar spannende dagen... Succes nog even!

Robert, onze Jesse is bijna 2,5 jaar. Dus je herkent dat brombeer-verhaal wel? Hoop toch dat het zo langzaamaan beter gaat, want ik vind het niet leuk... En het valt anderen inmiddels ook al op....

Vandaag mijn 1e werkdag weer na de vakantie....bleehhhh volle mailbox en allemaal ingeplande vergaderingen.... val er meteen weer lekker in....

Net nog even lekker getraind voor korfbal en nu kapot.... ga zo mijn bedje maar weer opzoeken....

liefs Grietje

Ohh Wilma ik had nog wel zo'n goede hoop!

Heel veel sterkte meid, liefs xxx

Hier zitten we nog met de vraag wat gaan we doen ....... Eigenlijk willen we nog niet stoppen......

Dus toch nog maar een gesprek aan gaan met het umcg. Gesprek met Emmen al gehad niet veel wijzer van geworden helaas.

Nu nog effe genieten van mijn vakantie.

Groetjes

Wilma@ heel veel sterkte!!! het is jammer!

Laurier@ ik hoop dat het nog goed gaat!

wij gaan weer beginnen, binnenkort dus de TP, Geen idee hoe het moet gaan, maar nu gelukkig zo veel aan hoofd, dat ik er geen tijd voor over heb hierover na te denken.

Zo ik ben er ook weer! We hebben een super vakantie gehad. Overdag 42 graden ( thermometer hing  in de schaduw) maar was prima te doen. Ik heb vanavond foto's op fb geplaatst. Was even minder dat Denny een fikse ontsteking in zijn voet kreeg waardoor hij niet meer kon staan en dus al helemaal niet lopen. Naar de dokter geweest die ab aanraadde en uiteindelijk heeft OAD een rolstoel geregeld zodat hij toch van onze hotelkamer af kon. Beetje balen ook dat dit net met mijn verjaardag gebeurde. MAar gelukkig sloeg de ab al snel aan zodat ook Denny weer door kon gaan met genieten.Daarna kreeg Julian weer oorontsteking maar doordat hij zijn hele leventje al KNO patient is hebben we altijd uit voorzorg voor hem ab mee. En ook hij knapte gelukkig snel op.  En het fijne nieuws is dat mijn oma er ook nog steeds is! 

Wel balen om allemaal nare berichtjes te lezen hier. Chrissy had me al ge-whats appt dat het niet gelukt is en nu dus ook slecht nieuws voor Wilma en Robert en Monique.

@Scoop: Hoe is het nu met Robina? Eten is inderdaad niet zo erg maar ze moet natuurlijk wel genoeg drinken. Julian heeft al heel jong zijn keel- en neusamandelen er uit gekregen ( nog geen 2 jaar) en kreeg 's nachts koorts en werd vervolgens een paar dagen opgenomen. Hij is toen heel veel afgevallen en amper een week thuis kreeg hij het rota virus erbij en toen moest hij weer worden opgenomen en heeft toen een paar dagen aan de sonde gelegen. Sindsdien eg ik altijd dat je deze operatie niet moet onderschatten.

Dus jullie overwegen toch nog weer een betaalde poging? Hopenlijk heeft het UMCG antwoord op jullie vragen en weten jullie welke beslissing jullie moeten nemen.

@Grietje: Ook even fijn er tussen uit geweest dus. En al weer ingepland voor de volgende poging.

Vervelend dat het tussen jullie nu even niet zo lekker gaat. Ik denk dat alle ouders dit wel herkennen hoor. Wij hebben ook vaak strijd over bepaalde dingen in het opvoeden.

@pandabeertje: fijn wat van je te horen. LEuke vakantie gehad? Waar zijn jullie geweest? En binnenkort dus ook weer beginnen. Jullie hebben nog 1 cryo toch?

@Gwennie: IS er al weer nieuws?

@Laurier: Hoe is het nu?

@ pandabeertje, spannend! Veel succes en ik duim voor jullie!

@lindamvjulian, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad!

hier gaat alles wel goed, we balen enorm dat de poging niet gelukt is en tsjee wat verlies ik veel bloed zeg!!

binnenkort zullen we papieren van het umcg ontvangen over onze cryo behandeling, we zijn ben benieuwd hoe dat dan weer in z'n werk gaat..

Weer niet Wilma! Shit zeg...

Ik hoop dat je de kilo's een beetje kwijtkomt en weer opgeladen aan de laatste poging kunt beginnen.

Laura

@ Grietje, zo dat zal ff afkicken en wennen zijn geweest je eerste werkweek weer! En ook weer begonnen met sporten! Het gewone leven begint duidelijk weer en de vakantie zit er op!

Wij hebben nog een volle week vakantie en dan moet A ook weer aan het werk en zitten Mika en ik weer in het normale ritme... maar eerst nog een week genieten! Hopelijk met een beetje mooi (droog!) weer! Maar eerst het voorspelde kletsnatte wekeinde ff doorkomen... Hier nog geen regen trouwens... afwachten maar!

@ scoop, als jullie nog een keer kunnen opladen voor een nieuwe poging en het UMCH hiermee akkoord gaat zou ik die kans ook zeker pakken als je de wens nog niet kan afsluiten! Ik hoop dat het UMCG jullie nog een kans willen geven!

Wel jammer dat het gesprek met Emmen niet veel duidelijkheid heeft gebracht!

Zou je nu een volgende poging wel weer op DIE manier kunnen doen in samenwerking met Emmen en UMCG??? Want dat was je toch opzich wel goed bevallen???

@ Panda, SPANNNED!!! Heel veel succes!!!

@ Linda, Welcome back! Zal wel ff afkicken zijn voor je met het weer nu in Nederland... Hopelijk komt het mooie weer hier ook nog ff terug! Dan raak je ook niet zo snel je bruine kleurtje kwijt :)

Vervelend dat Denny en Julian 'ziek' zijn geweest op vakantie, gelukkig was het allemaal snel over en konden jullie nog lekker genieten in Turkije! Super leuke foto;s op je fb!!

@ Laurier, owww nee... ook mislukt... het is echt geen goede maand zeg! Getsie derrie... Ik hoop dat de volgende rondes van iedereen WEL succes opleveren want alleen maar die negatieve berichten te lezen vind ik niet fijn!

Sterkte met het verwerken van deze tegenvaller! Hopelijk kun je je snel opladen voor de cryo poging, want als je wilt kan dat al heel snel! (ik zou persoonlijk wel ff een klein pauzetje inlassen, zeker na de overstimulatie... ff je lichaam tot rust laten komen en klaar stomen voor de komt van de cryo!

@ Wilma, het was gezellig woensdag!!! En wat kunnen Mika en Maureen leuk spelen, lekker stel!!!

Zo, ik heb de laptop weer aan, dus eerst hier maar eens reageren.

Laurier, wat balen zeg dat de poging bij jou ook mislukt is. Wat een slechte tijden zijn dit zeg. De afgelopen maanden zoveel kansen op een zwangerschap en daarna niets dan negatieve verhalen. Als ik jou was zou ik ook even een maandje rust inlassen om je lichaam even tot rust te laten komen, en om (in het slechtste geval) binnenkort weer een teleurstelling te verwerken te hebben. Het is allemaal niet niks, lichamelijk en geestelijk gezien.

Wilma, balen joh dat jij ook negatief getest hebt. Dat was niet helemaal de afspraak he? Ik begrijp dat je nu even rust wilt en dat je eerst weer wat wilt afvallen. Ik hoop dat die kilo's er weer snel wat af willen en dat je ook geestelijk snel weer de kracht vindt om weer een nieuwe poging aan te gaan.

Linda, welkom terug. Ik heb op Facebook de verhalen wat gevolgd en we hebben via whatsapp natuurlijk wat contact gehad. Wel jammer dat Denny en Julian aan de AB moesten om nog een beetje van de vakantie te kunnen genieten. Zijn ze nu allebei weer helemaal opgeknapt? En wanneer gaat er nu weer wat gebeuren in het ziekenhuis? Heb je al een datum staan voor de ingreep aan je baarmoeder en de endometriose?

En Maayke, hoe is het jullie vergaan in de auto? Kan Mika nu wat beter tegen autorijden? Ik hoop het wel voor je want dan kan je misschien weer wat vaker iets ondernemen wat wat verder van huis weg is. En leuk dat Mika en Maureen zo leuk gespeeld hebben. Roept Mika ook nu weer steeds de naam van Maureen? Dat was toch zo na ons koffie ochtendje in april?

Robert en Monique, weten jullie al wanneer jullie voor een cryo poging gaan? En hoe gaat het verder met jullie? Hebben jullie de batterij al opgeladen voor de cryo poging, of nemen jullie nog wat extra tijd voordat je aan de cryo's gaat beginnen?

En jullie wilden ook wat meer weten over het Barrahus. Nou, ik denk dat ik jullie daar wel iets meer over kan vertellen. Het Barrahus is de naam van de oude kliniek. Dit was een kliniek in Wirdum die wat meer zorg op maat levert. Mijn ervaring met het UMCG was prima hoor, maar na 6 eigen cyclus behandelingen en 3 gestimuleerde behandelingen stonden wij nog steeds met lege handen. Ik had 3 miskramen gehad, dus ik werd wel zwanger maar het bleef niet zitten. Een collega raadde me aan om naar het Barrahus te gaan. Ik twijfelde, maar ben er toch vrij snel daarna heen gegaan, omdat ik hoorde dat de arts daar met pensioen zou gaan en er geen opvolger was gevonden. Wat de arts daar doet is je hele IVF geschiedenis doorspitten en kijken op welk vlak er misschien problemen zijn. Dit is een stukje maatwerk waar een regulier ziekenhuis vaak niet aan begint vanwege de kosten. Het Barrahus is een privekliniek en dus zitten zijn minder gebonden aan  ziekenhuisbudgetten. En wij moesten het toch al zelf betalen omdat we al meer dan 3 behandelingen achter de rug hadden. Bij mij bleek mijn progesteron gehalte (het hormoon wat je lijf klaarmaakt voor een zwangerschap) aan de lage kant te zijn. Verder heb ik aspirine voorgeschreven gekregen en omdat het Barrahus toen samenwerkte met de IVF kliniek in Düsseldorf, konden we daar kiezen voor assisted hatching. Nou, meteen de eerste poging daar was raak.

Zoals gezegd is de arts met pensioen gegaan en pas afgelopen mei is de kliniek weer gestart. de kliniek heet nu Nij Barrahus en er zit een nieuwe arts. Ze zijn gevestigd in Wolvega. In Wolvega worden nu alleen de echo's gedaan (maar ze zijn bezig om daar ook de puncties te gaan doen) en de punctie wordt gedaan in Düsseldorf of Leer. Als ze de puncties straks zelf gaan doen, dan kan het laboratoriumgedeelte in Leer gedaan worden. Op www.nijbarrahus.nl vindt je alle informatie. Ik ben erg te spreken over de kliniek. Ik kreeg een sms van de kliniek na de TP om me succes te wensen en zowel de assistente als de arts zelf hebben me na het mislukken van de poging gebeld om even te horen hoe het met me is.

Nadeel is dat mijn zorgverzekeraar geen overeenkomst heeft met de kliniek dus ik moet een deel van de kosten zelf betalen. Maar dat geven we volgend jaar bij de belastingaangifte wel weer op.

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel. Wij gaan nu nog weer een keer terug naar het UMCG want we hadden nog cryo's liggen van voor dat we naar het Barrahus gingen.

Maris, jij hebt ook een paar benauwde dagen gehad met het wachten op de uitslagen van Mirthe's MRI. Ik hoop zo dat ze snel medicijnen zullen vinden die goed gaan aanslaan. Zo ziekenhuis en in uit gaan sloopt je natuurlijk, dus het is echt tijd voor rust.

Grietje, balen dat je na de vakantie meteen weer zo snel in het werkritme zit. En ook alweer sporten? Dat begint dan al vroeg. Ik sport de hele zomer door, maar mijn man gaat dinsdag over een week, dus na de schoolvakanties, pas weer trainen. En zijn jullie al zover dat je weer een IVF poging gaat wagen, of nemen jullie eerst tijd om te zorgen dat jullie relatie weer wat stabieler wordt?

Scoop, wat zit jij inderdaad met een lastige keuze ... wel een nieuwe poging doen of aanvaarden dat je als gezin van 3 verder zult gaan. Een heel moeilijke situatie.

Ik vind jouw verhaal trouwens zo herkenbaar, want sinds de mislukte cryo poging ben ik hier ook zo mee bezig. Wij hebben dan nog wel 2 cryo's in het UMCG die we op zullen halen maar mijn ervaring met cryo's is tot op heden zeer slecht. Van een verse poging werd ik nog wel eens zwanger, maar die cryo's moeten ze volgende keer maar met superlijm vast gaan plakken, want die doen tot op heden helemaal niks. Maar na die cryo's zitten wij ook met de keuze wel of niet doorgaan. Of eigenlijk hebben we daar deze week eigenlijk al de beslissing over genomen dat we echt geen nieuwe poging meer zullen doen. Ik word 40 in april, dus mijn leeftijd gaat een steeds groter risico met zich meebrengen. En als onze cryo poging mislukt dan hebben we in totaal 16 embryo's teruggeplaatst gekregen, waarvan er dan 1 is blijven zitten. Hoe groot is dan de kans nog dat bij een nieuwe poging mijn lichaam opeens wel weet wat het met een embryo moet doen? Het einde van het hele ICSI traject begint gewoon in zicht te komen en ondanks dat we een schat van een dochter hebben, hebben we niet dat gezinnetje met 2 of 3 kinderen wat we voor ogen hadden. Dat maakt me deze periode best wel verdrietig. Maar goed, misschien loop ik op de zaken vooruit en hebben we over 1,5 maand een positieve test in handen.

Wat de cryo's betreft zullen wij eerst op 12 september voor een gesprek naar de IVF arts gaan. Ik belde om een progynova schema op te vragen, maar omdat de cryo's al 3 jaar ingevroren zijn vond ze het beter dat we eerst op gesprek kwamen. Beetje zonde van ieders tijd denk ik, maar goed, we doen maar wat ze vragen. Kunnen we meteen even de nieuwe IVF afdeling bewonderen. Ik denk dat ik die dag gewoon nog richting kamer 9 loop, ha ha ha. Rond 12 september moet ik ook ongesteld worden, dus ik hoop dan ook meeen met de progynova te kunnen starten en dan komen we rond eind september uit op een cryo tp (als ze goed ontdooien).

Afgelopen week heb ik ook weer even in het ziekenhuis gezeten vanwege de ms. Het was een beetje vaag allemaal. Maandag waren we bij mijn neuroloog en die begon toch weer over een definitieve diagnose MS en binnenkort beginnen met de medicijnen, maar hij zou mij nog bespreken in het MS overleg een dag later. Hij belde woensdag om de uitslag door te geven en toen was het opeens weer dat alleen de MRI wijst op ms en dat alle andere onderzoeken die ze hebben gedaan negatief zijn. Hij wil nog dat ik een echo van mijn halsslagaders laat maken om toch nog een oorzaak in de bloedvaten uit te sluiten. Is dat ook goed dan mag ik een jaar weg blijven, hoef ik geen medicijnen te gebruiken en blijft de diagnose "mogelijk ms". En met de diagnose mogelijk ms, zal de toekomst moeten aantonen of het zich verder ontwikkeld tot toch ms of dat we nooit zullen weten wat het daadwerkelijk is. Ja, het wordt er nog niet veel duidelijker op. Maar ik voel me goed, andere aandoeningen worden steeds meer uitgesloten en ik kan wel leven met een jaar geen ziekenhuis!!

Nou, ik heb echt een heel verhaal getypt zo. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Zijn er trouwens nog mensen die zin hebben om binnenkort een keer uit eten te gaan, of even samen koffie te drinken? Ik zat het stukje wat ik getypt hebt net even terug te lezen en er is weer zoveel gebeurd bij de meesten dat het misschien ook wel weer eens lekker is om met wat ervaringsdeskundigen erover te kletsen.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Marieke

@Chrissy: Wat vaag inderdaad weer met de uitslag. Je zou nu toch mogen verwachten dat ze wel weten wat je nu precies hebt. Soms heb ik het idee dat ze in een ziekenhuis gewoon maar wat doen.

En dan misschien stoppen na de cryo's? Moeilijke beslissing natuurlijk maar je word inderdaad wel steeds ouder. Dus wat moet je dan he. Nu gewoon heel hard duimen dat de cryo's blijven plakken.

Ik moet trouwens 17 sept naar de anesthesist. Dus dan zal de operatie binnen 4-6 weken na die datum zijn. Vandaag ongesteld geworden en dan moet ik maandag beginnen met de primolut en een paar dagen later de lucrin spuiten.

@chrissy wat een lap heb je geschreven haha

Met mika gaat t een heel stuk beter na alle aanpassingen! Ik moet nog wel vertrouwen in krijgen wil ik voor een langer stukje dan 10 minuten alleen met hem in de auto stappen, maar t begin is er!

Maureen en Mika hebben zo leuk gespeeld! Echt leuk om te zien!

Maureen was vol van Mika vertelde Wilma me via de whats app (want dat heeft ze nu ook!) en Mika heeft t ook nog de hele middag over Maureen gehad... Erg grappig!

Fijn dat je je weerbeter voelt maar balen dat de artsen zo weinig kunnen zeggen over de diagnose... Tuurlijk wil je geen ms, maar je wil wel weten wat t dan wel is... En die duidelijkheid heb en krijg je dus niet.

Dappere beslissing om na de cryos te stoppen met behandelen... Je kan maar beter nu al ie beslissing te nemen... Dan kun je je er al wat op voirbereiden... Maar misschien us de beslissing helemaal niet nodig en blijven de umcg cryos wel plakken!!! Daar hoop ik op voor je!

Weer een keer eten... Leukkkkkk! Ik ben voor!

uit eten???? jaaaaa ook ik ben voor hihi.

wat is er weer veel geschreven,

laurier, balen meid, dat het niet gelukt is.  sterkte met het verwerken.

chrissy,  wat weer een verhaal, ds nog geen zekerheid over wel of geen ms.  kan me voorstellen dat een jaar geen ziekenhuis ook wel heel fijn is.

dus jullie doen nu zeker geen nieuwe poging meer?  dapper besluit!!  maar wel moeilijk lijkt me. 

soms denk ik ook wel een, ik vind het prima zo alleen met Maureen.  ben het hele ziekenhuis gedoe zo zat, het altijd maar moe zijn van de medicijnen enz.  ook vandaar dat wij nu ff een pauze inlassen.  wil ff weer helemaal mezelf worden.

Linda welkom terug,  ik zag hele mooie foto's voorbij komen op facebook. 

ik ga binnenkort met mijn afvalrace beginnenvoor  (de zoveelste keer. ) zit aan de weight watchers te denken.  iemand daar ervaring mee???

liefs wilma

Ik ben ook in voor uit eten!

@Wilma: Ik wil morgen ook weer beginnen aan de zoveelste afvalrace. Voor de vakantie was ik 6 kilo kwijt door het koolhydratendieet. Dat bevalt mij het beste. Morgen wil ik me weer gaan wegen en ik vrees dat de 6 kilo er weer op zitten door de vakantie. Ik ben aardig losgegaan :-[

Hoeveel kilo wil jij kwijt? En een rustpauze lijkt me inderdaad ven goed. Een poging is toch altijd weer een aanslag op je lichaam.

Haha... allemaal aan het afvallen na de vakantie?

Nou ik was voor de vakantie al begonnen met lijnen en dat lukte erg goed moet ik zeggen...

De dag dat we op vakantie gingen ben ik nog op de weegschaal gaan staan en vandaag woog ik 100 gram minder dan die dag... dus mijn vakantie kilo's zijn er alweer af na een dikke week! Erg fijn! Nu wil ik proberen om nog ff door te zetten en mijn nieuwe streefgewicht te behalen... Nog 2,9 kilo...

@ Linda, das het nadeel van een allin vakantie he... je kan en mag maar blijven eten... Ik ken het probleem ben zelf ook een aantal keer in Turkije geweest... hihi...

Hopelijk gaat het je weer lukken de kilo;s eraf te krijgen met je koolhydratendieet!

Wat spannend ook dat er een gesprek gepland staat bij de anesthesist! Gaat er eindelijk wat gebeuren!!! En wie wet met wat voor afloop!!! misschien wel een spontane zwangerschap en een broertje of zusje voor Julian!!! Ik hoop het zo voor jullie!!!

@ Wilma, hoop dat de weight watchers DE manier voor jou is om je kilo;s kwijt te raken!

@Maayke: ja drama hoor met eten in Turkije. Maar ik was vanmorgen tot mijn verbazing maar 2,6 kilo aangekomen terwijl ik echt heeeeeel veel heb gegeten de afgelopen 4 weken.

Ga jij weer een datum plannen voor een etentje?

@Linda, wat een meevaller!!! Dat heb je er zo weer vanaf!

Ik zal eens mijn best doen wat data te plannen...

Zullen we t weer op een vrijdag doen??? Beviel mij de vorige eer wel goed... lekker een vrije zaterdag erna... Behalve voor degene die gezegend zijn met onregelmatige diensten natuurlijk...

Ik gooi gewoon ff wat data neer...

vrijdag 5 oktober

vrijdag 12 oktober

vrijdag 19 oktober

vrijdag 26 oktober

Oja, Wilma.... Wij gaan waarschijnlijk de midweek van 29 oktober t/m 2 november naar Land van Bartje... Is dat nou net de week dat jullie ook gingen waarschijnlijk??? Zou wel heel leuk zijn!!! Dat is wel de week na Mika zijn herfstvakantie... en dat was toch ook net jullie planning???

Ik ben lastig denk ik want ik kan alleen 19 oktober. 5 oktober heb ik personeelsfeest, 12 oktober ga ik een dag met mijn beste vriendin op stap en 26 oktober gaan we een weekend naar Hellendoorn. En dan kan ik 19 oktober ook pas om 17.00 uit Leeuwarden weg. Lastig he?

@Linda, 5 oktober kan chrissy niet...

Denk dus dat t dan november wordt...

Dus ff nieuwe data:

16 nov

23 nov

30 nov

2 en 9 nov kan ik zelf niet... Hopelijk kunnen we t op een van deze 3 data plannen?

Verkeerd gelezen...

Word voor mij nog lastig plannrn omdat ik niet weet wanneer de operatie is en hoe lang ik moeyt herstellen.

Eind nov is ook nog ver weg.

Is sept geen optie?