Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

hoi hoi

ik kan alleen de 16e november.  die andere 2 avonden moet Kor werken.  (en ik heb de 17e weer vroege dienst haha)

Maayke nee wij hebben de week voor de herfstvakantie vrij.  15 oktober.    als midden en zuiden al wel herfstvakantie hebben.

Linda valt mee toch met de kilo's!!!  ik wil eigenlijk wel 10 kilo kwijt voordat ik aan een volgende poging begin.  Dan zit ik op een BMI van 29 en dat is wat het UMCG als Max hanteerd tegenwoordig.    maar voor een gezond gewocht mag ik er wel 20 af, maar dat doel is niet echt realistisch voor een laatste poging.    dat is voor de toekomst.

de arts zei al wel, elke kilo minder is al winst voor je kansen.    dus ik ga gewoon beginnen, hopen dat het een beetje lukken wil en ik merk vanzelf als ik weer aan een poging toe ben.

groetjes wilma

en anders wachten we toch nog ff voordat de datum van linda haar operatie bekend is? 

wat gaan we eten?  konijnenvoer?? (sla , komkommer etc hahahaha)

@ Linda, denk dat dat lastig wordt om het nog in september rond te krijgen met zoveel man..., tis altijd wel ff flink puzzelen...

@ Wilma, jij kan het hebben die vroege dienst na het etentje, dat heb je volgens mij tot nu toe alle keren al zo gehad... ;)

Jammer dat jullie 2 weken eerder gaan... maar dan kan je wel mooi je ervaring delen... mits je naar Land van Bartje gaat natuurlijk (Aelderholt is iets goedkoper)... Maar Land van Bartje heeft een indoor zandbak... hihi...

Ik hoop dat het gaat lukken om in redelijke tijd die 10 kilo eraf te krijgen!!!

Je weet waar je het voor doet! En je hebt de tijd! Je moet alleen niet te snel willen... wat er langzaam af gaat komt er ook minder snel bij!

Heb je je al aangemeld bijde Weight Watchers?

Anders plannen jullie maar een datum en dan moet ik maar zien of ik kan of niet.

17 sept moet ik naar de anesthesist en volgens de gyn is de wachtlijst niet lang dus misschien word ik begin okt geopereerd.

Ik ben zostraks gebeld door de gynaecoloog. We hadden een bel afspraak zodat ik nog vragen kon stellen nav het vorige bezoek. Mijn enige vraag was waarom ze nu pas iets aan het tussenschot in mijn baarmoeder doen en niet voor alle pogingen. Het antwoord daarop was omdat ze niet zeker weten of het de oorzaak is van de verhoogde kans op miskraam en niet zwanger worden. En als de operatie aan de endometriose niet noodzakelijk was geweest dan hadden ze niet alleen een operatie aan mijn baarmoeder gedaan. Duidelijk verhaal dus.

@Wilma: ik ben dan nu maar 2,6 kilo aangekomen ik moet er wel in totaal 15 af hebben van mezelf. Voor mij ook genoeg werk aan de winkel dus.

Weet jij al welk dieet je wil gaan doen?

Vanavond ga ik voor het eerst sinds 4 weken weer hardlopen. Ben benieuwd... de 4 mijl komt steeds dichterbij.

hoi allemaal

ja linda dat is een duidelijk verhaal.  ow ik hoop zo dat je na de operatie spontaan zwanger word!!!  het is je zooo gegunt.

ik ben van plan om donderdag avond naar een avond van de weight watchers tegaan.  een kennisje van mij is ook een keer of 2 heen geweest, voor de uitleg en daar een boekje gekocht.  en vervolgens thuis verder gegaan en had er zomaar 10 kilo af. 

maarrrr volgens de dietiste waar ik heen ging voor ik zwanger werd, zijn onze hormoon kilo's erg lastige kilo's om weer kwijt te raken!!  ben benieuwd donderdag

Hoi meiden,

Wat een bedrijvigheid weer, gezellig!

Van de opgegeven data in november kan ik alleen de 30e.

We willen in de week van de 16e een midweek weg en de 23e is Eise jatig.

16 oktober hebben we de uitgangsecho voor onze (voorlopig) laatste poging.

Ben wel benieuwd wat ik na een eventuele tp mag gebruiken, heb nu wel weer utrogestan op recept gekregen

ipv de pregnyl wat misschien zou kunnen... bij de 1e echo maar even navragen.

Wilma, dus even een pauze? Groot gelijk.... ben er zelf soms ook zo klaar mee, maar ja de wens is

nog zo groot... Kan het nog niet van me af zetten...

Succes met afvallen!

Linda, dat zou fijn zijn als je al zo snel terecht kunt voor je operatie.

Zou me toch wat zijn wanneer je straks spontaan zwanger zou raken, het is jullie zo gegund!

Ook jij suc6 met afvallen!

Maayke, dus in oktober/november ook nog even weg? Lekker hoor! is dat ook van Landal?

Wij willen in de eventuele 2e wachtweek een weekend/midweek weg plannen.

Marieke, dappere beslissing om na de laatste cryo-tp te stoppen.

Maar misschien hoef je die keuze niet eens te maken en blijven deze cryo's lekker zitten.m

Dus je hebt nog steeds geen zekerheid mbt de diagnose ms? Vervelend.. maar wel fijn dat je jezelf wel goed voelt!

Hier weer druk met het dagelijkse ritme. Weer aan het werk, weer begonnen met korfballen en weer wennen om niet meer de hele dag bij Jesse te zijn....

Gelukkig met Eise goed kunnen praten... klaart de lucht weer en het kwartje is wel gevallen mbt zijn opstelling tegenover Jesse.

Een beetje met dank aan mijn schoonouders, want ook zij hebben gezien hoe Eise met Jesse omgaat....

Kort lontje... moet soms wat vaker tot 10 tellen... Zie al wel veranderingen, hoop dat dit doorzrt!

Verder gaat het met Jesse heel goed. Is ons nu echt aan het uitproberen.

En zijn geklets vind ik zo gezellig, hij benoemd echt alles wat hij denkt... zo lief.

Meiden, fijne avond nog!

Liefs Grietje

Ha ha ha, dat wordt een etentje in een "Sonja Bakker of Weight Watchers restaurant". Wat is iedereen goed bezig met zijn gewicht. Ook bij mij op het werk zijn veel mensen aan het lijnen. Ik hoop met wat meer bewegen er wat gewicht af te krijgen.

Wilma, ik ben wel benieuwd hoe de Weigh Watchers je zal bevallen. Ik hoor er goede resultaten over, maar merk vaak bij de mensen die dat doen dat op een gegeven ogenblik de oude gewoontes weer terugkeren en de kilo's er weer aanvliegen. Ik hoop dat jij een beter voorbeeld zult zijn.

Maayke, hoe doe je dat, zo snel de vakantiekilo's er weer af? Ik moet echt veel moeite doen om er gewicht van af te krijgen. Bij mij lukt dat echt niet zomaar.

Linda, fijn dat je nog even de belangrijke vraag bij de arts neer hebt kunnen leggen. Vaak lucht dat enorm op als je een antwoord krijgt. Nu op naar de operatie, dan snel herstellen en hopelijk een spontane zwangerschap.

Grietje, fijn dat je een goed gesprek met Eise hebt gehad. Nu hopen dat de veranderingen verder doorzetten. En nu op naar de uitgangsecho. Spannend joh! Ik hoop zo dat jullie wens voor een tweede vervuld zal worden.

En wat leuk dat Jesse zoveel aan het kletsen is. Judith doet dat nu ook steeds meer. Net een papagaai. We lachen ons soms een breuk. De buren hadden een ooievaar in de tuin staan en die is omgedoopt tot ovava. Eigenlijk moet ik al die woordjes eens opschrijven. Je vergeet zo snel wat ze doen en zeggen.

Wel lastig dat hij aan het uitproberen is. Natuurlijk wel een goede ontwikkeling dat ze een eigen mening gaan krijgen, maar oh wat kunnen ze dan het bloed onder je nagels vandaan halen. Judith begint nu ook steeds vaker nee te zeggen ... nog 2,5 maand en dan wordt ze 2. HELP!!! Dan gaan wij vast ook een bijdehandje krijgen.

Nog even over het etentje ... 30 november kan ik ook. Dus nu hopen dat alle andere geinteresseerden ook kunnen op die datum.

Groetjes,

Marieke

helaas kan ik de 30e niet, (nov) 

hier ook een meisje dat alles nazegt. idd erg grappig.  vanmiddag waren we in Groningen en liepen langs de intertoys.  Kijk mama oiefan !!! (olifant)  hahaha

maureen heeft vandaag voor het eerst in een kermisatractie gezeten, een soort draaimolen met autootjes etc, als je op een knopje duwde ging hij omhoog!!  maureen bleef maar op het knopje drukken toen ze het door had hahaha.

@grietje:  fijn dat je goed hebt kunnen praten met eise!!

LindA@  ik hoop voor jullie dat de operatie goed verloopt en dat het toch lukt om spontaan zwanger te worden.

dieet??? grappig, hier net zo , alleen wil het echt niet lukken, het zal wat met de spanning voor de tp te maken hebben, het duurt niet meer zo lang.

Als iedereen wel op 5 oktober zou kunnen afspreken dan laat ik het bedrijfsfeest zitten. Ik hoor dat veel collega's niet heen gaan.

5 Oktober kan ik ook wel mits de operatie dan net is geweest.

@grietje: Fijn dat Eisse en jii een goed gesprek hebben gehad. Hopenlijk ziet hij het nu wat beter in.

@pandabeertje: wanneer is de tp? En gs je ook mee uit eten?

Linda- ik ga niet mee, ik moet eerst kijken hoe het alles gaat, wie weet misschien toch. ik moet a.s. maandag voor controle, dus het zal niet meer lang duren, week of 2

@ Linda, we gaan gewoon voor een datum dat iedereen kan is wel zo leuk!

Fijn dat je nog ff je vraag kon stellen en nu een duidelijk antwoord hebt! Daar kan je wat mee!

Zooo 15 kilo eraf, das niet mis! Gaat je vast lukken met het opnieuw hardlopen en het koolhydratendieet!!!

@ Wilma, hoop dat de 10 kilo er bij jou ook zo afvliegen als bij je vriendinnetje!!!

@ Grietje, Lekker dat je weer een datum hebt... maar wel extra spannend omdat het voorlopig de laatste behandeling is!!! Op naar en groot succes!!!

Waar wij heen willen is inderdaad ook van Landal! Lijkt erg leuk!

Oook lekker dat jullie er nog ff tussenuit gaan! Is wel lekker om zo je laatste wachtweek door te komen!

Fijn dat je goed hebt kunnen praten met Eise en dat er nu al verbetering lijkt te zijn!

@ Chrissy, haha... ja die vakantie kilo's vlogen eraf... maar dat waren er ook maar 1,5... en... mijn ontlasting werkt niet zo goed als ik niet thuis ben... dus kom ik snel aan maar ben het thuis weer snel kwijt! haha...

Als ik echt flink wil lijnen doe ik het EGA dieet... maar ik ben tot nu toe al mijn kilo;s kwijt geraakt dor gewoon niet te snoepen geen koekjes bij de koffie, minder koffie drinken en meer water...

Ik schrijf echt heel veel woordjes op die Mika zegt of in elk geval waar hij een eigen en vreemde benaming voor heeft! Erg grappig om dat na te lezen want je vergeet het zo snel!

5 oktober is wat mij betreft ook prima!

Wie kunnen er allemaal 5 oktober: Wilma, Grietje, Chrissy, Linda

Maayke: Ik moet er trouwens geen 15 kilo af hebben hoor maar dat wil ik zelf gewoon. Volgend jaar wil ik als een slanke den weer op vakantie.

Dinsdagavond voor het eerst sinds 6 weken weer wezen rennen nou dat ging helemaal niet lekker. Gebrek aan motivatie en vertrouwen. Dus ik moet er even weer doorheen.

Oeps ik bedoelde jou ook ipv Grietje ;D

Wil jij anders via fb weer een oproepje doen? Dat is misschien wat overzichtelijker en heb je meteen iedereen 'te pakken'.

En waar gaan we eten dan?

Hoi meiden,

Ik kan helaas niet op 5-10... maar als ik dan de enige ben, dan doen jullie het maar zonder mij hoor.

Het is al lastig genoeg om zoveel mogelijk mensen op de zelfde dag te krijgen.

Liefs Grietje

Ik heb contact gehad met de andere...

Wilma kon al, marieke kan ook, linda ook onder voorbehoud van operatie, ik kan, scoop gaat zekers mee, gwennie gaat ff in overleg met de buren die 5 of 6 oktober een feestje geven... Als dat niet de 5e is is ze ook van de partij! Ik heb wilma gevraagd om maris nog ff te vragen...

Wel jammer grietje dat je niet kan! Ik dacht dat je kon!

Hallo allemaal,

Even een snel berichtje van mij. Moet nog even bijlezen, dus daar reageer ik nog even niet op ;-)

Leuk dat we 5 oktober weer uit eten gaan! Maayke heeft me even via Wordfeud gevraagd, haha.

Is iedereen voor om richting Emmen te komen?

Zal ik een wok reserveren of hebben jullie iets anders in gedachten..? (ivm alle lijnsters onder ons, haha).

Ik hoor het wel!

Normaalgesproken is Emmen voor mij geen probleem. Maar vanaf Leeuwarden is Emmen 1,5 uur rijden en ik moet 5 oktober gewoon werken. En na afloop is het dan ook weer een uur rijden naar Drachten. Dus als het meer richting Groningen kan dan zou het fijn zijn.

@chrissy, hebt t al ff aan gwennie doorge-wordfeud, dat je t liever wat dichterbij hebt...

@linda, doen we carpoolen weer vanaf de carpool in hoogezand!

Ik vind wokken een strak plan! De lijners kunnen dan ook kiezen voir het konijnenvoer wat er geserveerd wordt... :-)

Maar ik ga een avondje NIET lijnen hoor! Dan naar een extra strenge balansdag erna... :-)

@maayke:  ligt er aan waar we heen gaan anders weet ik niet of ik durf re rijden hoor. Ik ben 's avonds niet zo'n held op de wegvooral niet op onbekend terrein..

En ik ga ook zeker niet dieeten tijdens het wokken.