Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

Linda,

15 testen, hahahhahahahaha

Had ik òòk hoor !

Bij al onze behandelingen zijn er een paar door gegaan....

Ik werd steeds heel laat ongi, dàgen nà de test datum, daarom wou ik ook altijd zo snel mogelijk een bloedtest, dat kan wat eerder.

Maar geweldig dat het raak is !

Gefeliciteerd !  :sm5: :sm16:

Nu even llaaangggg afwachten tot de 1e echo.....

Heel veel succes met wachten !

Groetjes Raffie

@ Wilma, wat een goed nieuws, geeft je toch een beetje meer rust lijkt me... volgende punctie onder narcose...

Ze zullen het vast zo kunnen plannen dat het niet op een feestdag pf in het weekeinde valt!

Eerst nog even weer rust en dan in juni/juli weer een nieuwe poging! Spannend!!!

De foto's en het filmpje van Maureen in de zandbak zijn super! Wat speelt ze heerlijk!!!

Lata het mooie weer nu maar weer voor lange tijd komen! Kunnen de kids lekker buiten spelen!

@ Pandabeetje, nee geen last van gehad... Heb wel een spastische darm... maar had er niet meer last van met de hormonen dan anders...

Pfff... gisteren hadden we een verjaardag dus moesten we weer in de auto... Nu gaat het met de wagenziekte van Mika al een tijdje goed met een reispilletje, maar gisteren ging het toch weer mis... EN ook al heel snel! Ik durf echt niet meer alleen met Mika in de auto, ook al is het maar een klein stukje... dus als de date in Hoogezand Ballorig er komt, ben ik niet van de partij... sorry...

Er is bij ons in de buurt wel de Leeuwenborg, dit is net zo iets als Ballorig alleen wat kleiner opgezet geloof is... Ik heb er 7 april een date met onze pufclub... Als dit nou een succe sis, is dit misschien een optie om daar af te spreken, dit kan ik net op de fiets doen... Maar das voor jullie natuurlijk wel verder weg...

Het is in Nieuws Scheemda... laat maar weten wat jullie daarvan vinden... De Leeuwenborg Nieuw Scheemda is te vinden op internet...

Maar ik kan het goed begrijpen dat jullie voor Ballorig Hoogezand zouden gaan hoor... No hard feelings! :)

@Raffie: Welkom terug!!! En je bent gewoon ZWANGER!!! Wat goed man. Ik heb nog vaak aan je gedacht en heb je nog een keer een mail gestuurd maar nooit een reactie gehad.

En je bent ook al een heel flink eind onderweg.

@Scoop: fijn dat je een datum hebt.\

@pandabeertje: jeetje ook een lange weg voor jullie dus. En dan eindelijk zwanger en dan gaat het mis. Verschrikkelijk. Dat de wereld zo wreed kan zijn he.

@Maayke: Mika wordt inderdaad een hele man. Ik lees iets over een nieuwe date? Heb ik iets gemist? Ik ben uiteraard van de party dan.

@Wilma: super dat de volgende punctie onder narcose mag! Dan kun je toch met een gerust hart verder.

Hier was het paniek van de week. Ik had gebeld omdat ik toch steeds wat krampjes en endo steekjes had. Kreeg ik een verpleegkundige aan de lijn die zou overleggen en alleen terug zou bellen als de arts het niet vertrouwde. Werd ik toch gebeld en hadden ze het over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik moest het goed in de gaten blijven houden en meteen bellen als de pijn erger werd en anders de volgende dag bellen. Dus ik helemaal in paniek. Volgende dag terug gebeld en toen kreeg ik Gerry er voor. Die was hartstikke boos op de verpleegkundige dat ze me zo bang had gemaakt want ik ben nog te kort zwanger om zulke klachten te hebben van een bbz. Het zijn waarschijnlijk gewoon krampjes door het groeien.

Ik heb vanmorgen gebeld of de echo 1 dagje eerder kon omdat mijn schoonvader dan jarig is. En dat mocht gelukkig. Dus nog 8 dagen en dan mag ik komen.

Hè Linda,

Klopt, sorry,

Ik heb wel een bericht binnen gekregen, maar kon niet meer inloggen op de site.

Toen is onze p.c. ook nog gecrashed....

Maar nu eindelijk ben ik er weer.

Wat lang wachten hè ?

Tot de 1e echo......

Ik hoop zo voor je dat het gewoon raak is !!!!!!

Bij ons was het òòk drama in de eerste weken, nou hoop ik niet dat het zo voor jou is, maar misschien is het goede slechte drama !!!!!!!

Heel veel succes !!!!!

Groetjes Raffie

Hoi meiden,

Wat een activiteit weer ineens... wel leuk!

* Raffie, welkom terug en zwanger ook nog wel! Lees wel dat het tot de geboorte nog spannend blijft?

* Pandabeertje, welkom bij ons clubje. Je hebt ook al een hele weg afgelegd... Hoop voor jullie dat de komende behandeling het gewenste succes heeft. Ik heb ook heel erg last van mijn darmen wanneer ik de puregon en decapeptyl aan het spuiten ben. Vaak een enorm opgeblazen gevoel... zal misschien wel een van de bijwerkingen zijn?

* Linda, hoe gaat het met je? Al een beetje aan het genieten? Nog even en dan de 1e echo, spannend hoor!

Komt vast allemaal goed joh!

* Wilma, wat fijn dat de volgende punctie onder narcose kan, heb je die stress in ieder geval niet meer...

Dus in juni/juli gaan jullie een nieuwe poging wagen? Wij denk ik rond mei/juni weer.

Zag allemaal leuke foto's van Maurees op hyves, is ook een echt buitenmeisje zeker? Leuk hoor!

* Maayke, wat vervelend dat Mika zo'n last heeft van wagenziekte! Heeft hij daar al lang last van?

Wij zijn afgelopen vrijdag met Jesse naar Ballorig in Heerenveen geweest. Wat heeft dat kereltje een lol gehad, alleen jammer dat er bijna geen andere kindjes waren. In totaal liepen er ongeveer 5 kinderen rond...

Lijkt me leuk om binnenkort eens af te spreken, en als het jou beter uitkomt met Mika wil ik best die kant uit komen.

Is alleen voor ons volgens mij best wel een eindje rijden?

* Scoop, jullie beginnen binnenkort ook met een nieuwe poging? Heel veel succes! Spannend weer!

* Marieke, hoe gaat het met jou? En met jullie kleine meid? Heb je weer een beetje balans kunnen vinden tussen werken en thuis zijn?

Hier gaat alles goed, behalve dat Eise nog steeds thuis zit zonder werk. We hebben daarom ook maar besloten om dit jaar niet op vakantie te gaan... helaas... Misschien nog een paar weekendjes weg of zo...

Als het mooi weer is, is het ook geen straf om thuis te zijn...

Afgelopen weekend hebben we via marktplaats een houten speeltoestel met glijbaan voor Jesse zijn verjaardag gekocht. Moet nog even een likje verf op, maar dan kan die wel weer een tijdje mee.

Nog een weekje en dan is het al weer zo ver.... Kan me niet voorstellen dat het al weer 2 jaar geleden is dat ik van Jesse ben bevallen. De tijd vliegt echt...

Kan nog wel heel erg emotioneel worden als ik foto's van die tijd zie... Hebben jullie dat ook?

Of als ik foto's aan het inplakken ben, schiet ik soms helemaal vol...

Jesse is momenteel echt een klein papegaaitje... echt alles zegt hij na. Ook is hij nu zijn grenzen aan het ontdekken... echt een dikke boef is het... En en al kattekwaad...

Wel heeft hij moeite om aandacht te delen. Wanneer we bij opa en oma zijn en mijn nichtje van 3 is er ook, dan vindt hij het nog wel eens moeilijk dat hij dan niet alle aandacht krijgt.

En gisteren had ik mijn nichtje van 9 weken op de arm en toen werd meneer toch wel een beetje jalours.

Jesse wilde Liza ook wel even op schoot, maar toen ze daar eenmaal zat werd ze zo aan de kant gedrukt... Weg ermee zei hij...

Leuke leeftijd, maar ook wel erg vermoeidend soms...

Liefs Grietje

@ Linda, ja nieuwe date lag in de planning met kids... Maar dat zeg ik... Mika is zo ontzettend autoziek dat ik niet meer alleen met hem in de auto durf... zelfs met een reispilletje gaat het al mis op een klein stukje... Dus ben bang dat ik niet van de partij zal zijn, helaas...

Anders moeten we gewoon weer een keer een WOK-date afspreken, dan ben ik er zeker bij! haha...

Jeetje wat een TRUT die verpleegkundige! Wat zal jij in de rats gezeten hebben zeg! Gelukkig heb je Gerrie gesproken en heeft die je duidelijkheid gegeven!

En... je mag toch een dagje eerder komen voor de echo!!! Jeeeeh! Alle dagen minder zijn mooi mee genomen! Nog een week!!!

@ Grietje, de wagenziekte stak bij Mika de kop op valk voordat hij 1,5 jaar werd... Hij vond autorijden al nooit leuk, behalve toen hij nog echt een baby was, want toen zijn we wel eens gaan rijden om hem te laten slapen... haha... Maar daarna was het al snel zo dat hij begon te jammeren in de auto maar nog niet spugen, dat begon toen hij bijna anderhalf was... Eerst dachten we nog dat hij de eerste keer gewoon ziek was, maar bij de tweede keer voel het kwartje... dus reispilletjes gekregen van de huisarts die eigenlijk pas na 2 jaar gebruikt mogen worden maar omdat Mika wat groot is voor zijn leeftijd mocht hij ze nu al... en dat leek goed te gaan maar van het weekeinde ging het toch mis... en aangezien ik totaal geen held ben met spugen, durf ik nu helemala niet meer alleen met hem in de auto... Erg jammer... maar het is niet anders...

Het zou geweldig zijn als jullie deze kant op zouden willen komen... Maar ik wil jullie tot niets verplichten natuurlijk! Nieuw Scheemda ligt tussen Delfzijl en WInschoten in...

Wat jammer dat er maar zo weinig kindjes waren in Ballorig Heerenveen... maar ze vermaken zich gelukkig goed daar, ook alleen!

Wat erg dat Eise nog steeds geen werk heeft kunnen vinden! Ik hoop dat er snel wat op zijn pad komt!

En jullie kleine man ook al weer bijna 2 jaar! Ja joh de tijd gaat zo snel! Kan me ook niet voorstellen dat het al meer als 2 jaar geleden is dat ik bevallen ben hoor, dus dat gevoel is heel normaal! En ja emo kan ik ook goed worden als ik Mika zijn fotoboeken bekijk! En dat doe ik nog steeds erg vaak! haha...

Ja een vermoeiende leeftijd is het wel... maar... het weer gaat de beterende kant op en kunnen we lekker naar buiten en dan gaat het bij Mika altijd beter... Kan hij zich veel beter zelf vermaken en kan ik rustig in de tuin zitten... heerlijk! haha...

Zo vandaag ff voor controle. Slijm is goed, blaasjes ook goed :-* dus vrijdag weer op nieuw.

Als het net zo gaat als vorige keer, zal volgende week de punctie plaats vinden. Vrijdag weten wij meer.

Ik reageer weer best hevig op de hormonen, hoofdpijn, darmen doet het gek en mijn tepels beginnen ook pijn te doen,

na ja als het maar goed afloopt.

Fijne avond nog allemaal!!!

hoi allemaal

panda beertje dat klinkt goed!!  op naae de volgende echo!!  succes!

@ linda, fijn dat de echo 1 dag eerder kan,    elke dag minder wachten is er weer 1 toch!!

maayke,.  balen zeg dat mika zo waken ziek is.,    heb je die sea bands al een geprobeerd?  de dochters van onze vrienden hadden daar wel veel aan.

grietje,  balen zeg dat je man nog zonder werk zit.  hopen dat ie snel weer wat heeft.    en wat leuk zo'n speeltoestel!!  lekker buiten spelen.   

ja idd Maureen vind het buiten erg leuk,  we hebben pas een zandbak gekocht, dat vind ze geweldig,  huilen en boos worden als we weer naar binnen moeten haha.

en een date met kids, lijkt me ook erg leuk!!  desnoods bij maayke in de tuin? haha ;)

ik heb me vanmogen weer aangemeld bij het secretariaat van het umcg.  we gaan in mei starten met de med,  en ws zal de punctie uitkomen in week 23.  das begin juni.    ben er weer klaar voor.

chrissy, hoe is het daar?  loopt Judith al?

groetjes wilma

@ Pandabeertje, spannend weer!!! Wel vervelend dat je zo;n last hebt van allerlei klachten tijdens het gebruik van de hormonen... maar alles voor het goede doel!!!

@ Wilma, Nee dat heb ik niet geprobeerd, heb daar niet zoveel vertrouwen in... Zelfs de reispilletjes helpen niet altijd...

Een date bij mij in de tuin vind ik ook prima hoor! Tuin is groot zat en bij ons op de hoek zit een klein speeltuintje dus dat kan ook!!! haha... T is wel makkelijk natuurlijk thuis, alles bij de hand, koffie, koekjes en aankleedkussen! haha...

Goed man dat jullie je weer aan gemeld hebben! Een punctie onder narcose moet je veel rust geven!

En als de timing dan zo gaat loop je gelijk op met mij tone van Mika... Die TP was 8 juni! haha... Dus wordt het een februari kindje! haha

He bah, typ ik net al een heel stuk tekst en is het ineens weg. Nou, nog maar een keer dan ...

Maayke, wat naar dat Mika zo'n last blijft houden van wagenziekte. Vooral omdat jouw familie ook wat verder weg woont. Ik hoop dat hij er snel overheen groeit.

En ik lees iets over een date ... ik ben er deze keer bij hoor. Ik vind het nog steeds zo jammer dat ik in november moest afzeggen. Maakt mij niet uit waar het is. In jullie tuin is wat mij betreft ook goed. Als we allemaal wat bakken dan kunnen we er best een high tea van maken. En als er speelgoed is dan vindt Judith het ook wel best. Ik hoor wel wat het wordt.

Wilma, wat super dat het UMCG mee wil werken aan een punctie onder narcose. Als het op deze manier beter lukt om de punctie te doen dan heeft iedereen er baat bij. En lekker dat je alweer weet op welke termijn er wat actie ondernomen kan worden.

Pandabeertje, wat spannend joh volgende week de punctie. En ik lees dat het de laatste poging is. Ik hoop dat het je net zo vergaat als meerdere meiden hier op het forum. Er zijn al een aantal meiden hier op het allerlaatste nippertje zwanger geworden (Maris, Wilma, Linda, Raffie en ik). Bezig met voor ons gevoel de allerlaatste poging en dan toch eindelijk een keer een goede zwangerschap. Wij duimen voor jullie.

Raffie, wat leuk om jou hier weer terug te zien. En ook nog eens zwanger!!! Wat super zeg! Begrijp ik dat je uiteindelijk in Gent de succesvolle poging het gehad? Hebben ze daar nog iets extra’s gedaan waardoor je nu zwanger bent? Ben altijd geinteresseerd in extra info.

Linda, hoe gaat het met jou? Hoe gaat het met de dagelijkse zwangerschapstest? Ik hoop dat ze per dag donkerder en duidelijker worden. Ik zou precies zo zijn. Wel fijn dat je een dag eerder kan komen voor de echo, maar natuurlijk zou je liefst nu horen dat het helemaal goed komt met deze zwangerschap.

En wat een gedoe met de informatie die je van het UMCG kreeg. Lekker handig dat het jou zo onzeker heeft gemaakt.

Grietje, wat balen dat Eise nog steeds zonder werk zit. Wat een onzekerheid is dat he? En de kans op snel iets anders vinden is in deze tijd ook niet groot. Ik hoop echter dat Eise geluk heeft en snel werk vindt. Mijn man gaat eind van het jaar ook zijn baan verliezen. Het werk wat hij doet gaat buiten de deur gezet worden. Hij wordt wel begeleid maar ja, zomaar een andere baan uit de hoge hoed toveren kan zijn huidige werkgever ook niet. Ook hier dus de spanning van hoe dat allemaal moet komen.

En Jesse alweer bijna jarig. Wat leuk zo’n speeltoestel zeg. Ik heb er al meer mensen over gehoord. Onze tuin is niet zo groot, dus hier zal geen toestel komen. Ik heb gisteren wel even een loopfietsje en een bal gekocht. Later deze week hopen we ook een zandbak neer te kunnen zetten. In ieder geval vindt Judith buitenspelen ook super.

Heb je verder nog plannen voor het vieren van Jesse’s verjaardag?

Gwennie, hoe is het met jou? Ik hoop dat er ondertussen wat ontwikkelingen zijn wat betreft de adoptie. We wachten hier vol spanning op goed nieuws daarover.

Scoop, ook jij hebt weer een behandeldatum doorgekregen. Ik ben even kwijt welke behandeling dit voor jullie gaat worden. Ik hoop in ieder geval dat de behandeling goed aan zal slaan en dat jij je snel bij de lijst met zwangeren kan voegen.

Maris, hoe is het met jou? Hou je het nog wat vol met een dikke buik en een kleine druktemaker in huis? Heb je de babykamer al klaar? En hoe vindt Britt het nu het steeds duidelijker gaat worden dat ze een zusje gaat krijgen?

Hanneke, wat leuk om jou hier ook weer te zien. Hoe is het met jou en je zoontje?  En ik las dat jullie wel voor een tweede willen  gaan maar nu nog even niet vanwege een studie. Ben erg benieuwd wat de toekomst voor jullie zal brengen en hoop dat je af en toe weer mee zult schrijven.

Nou, ik hoop dat ik niemand heb overgeslagen. Ik zag wel dat de lijst met namen van meeschrijvers wel weer lang is. Leuk!!!

Nou, dan nog maar even een update van het wel en wee hier.

Het eerste nieuws is dat we besloten hebben toch voor een tweede te gaan. Ik twijfelde nog heel erg maar heb nu besloten dat ik de ms niet de hoofdrol wil geven in mijn leven. We wilden graag zeker 2 kinderen en nu zou ik opeens de ms laten bepalen wat ik met mijn leven doe. Als alles goed gaat dan komen we uit op april voor een TP van een cryo. We gaan waarschijnlijk eerst naar DD voor de laatste cryo's. Lukt het daar niet dan hebben we er in het UMCG ook nog 2. I

Geestelijk gaat het ook een stuk beter met me. Ik heb bij de psycholoog een hele goede sessie gehad 2 weken terug en daarin bleek dat het hele IVF gebeuren er toch enorm ingehakt heeft. 5 jaar ziekenhuis in en uit, daarna een zwangerschap die niet helemaal ging zoals het zou moeten en dan nog eens een spoedkeizersnee. Iets wat heel intiem moet zijn (het verwekken en krijgen van een kind) is voor mij een hele klinische ervaring geworden met allemaal extra mensen om je bed. Nu dingen duidelijker worden kan ik alles beter een plekje geven en is het rustiger in mijn hoofd. Ik ben daardoor ook weer steeds meer aan het werk. Deze week werk ik 3 x 5 uur en zo werken we langzaam toe naar weer 3 x 8 uur werken.

Helaas houdt de ms zich momenteel niet zo rustig. Ik ben snipverkouden en heb daardoor weer wat last van uitval aan mijn linker arm en been. Niet zo erg als in oktober, maar af en toe wil mijn arm en mijn been even een eigen leven leiden. Nu ik weet wat er aan de hand is ben ik er wel een stuk rustiger onder dan in oktober, voor het stellen van de diagnose. Ik heb verder besloten toch een 2nd opinion aan te vragen bij  het MS centrum in het MCL. De arts hier in Drachten heeft mij precies verteld wat ik wilde horen …. geen medicijnen en geen vervolgafspraken. Nu de klachten weer toenemen bij een enkel verkoudheidje, vraag ik me toch af of dit beleid het beste past in mijn (en ook onze) situatie. Vanwege de handicap van mijn man heb ik toch het idee nog even iets verder te moeten  zoeken naar het juiste plan om zo lang mogelijk zo normaal mogelijk te kunnen functioneren.

Met Judith gaat het verder goed. Ik schreef al dat ze het heerlijk vindt om buiten te spelen. Echt leuk om haar zo in de tuin bezig te zien. Ze kan nu los lopen. Net op tijd dus om ook buiten op de tegels te kunnen rondstappen. Het gaat echt heel hard met die ontwikkeling. Ze valt steeds minder om en probeert ook steeds sneller te lopen. Ik vond Judith al leuk toen ze net was geboren maar ik moet zeggen dat het steeds leuker wordt nu ze ook veel meer interactie met ons gaat hebben.  Ik zal zo even puzzelen of ik nog een recente foto kan plaatsen.

Nou, het is een hele lap tekst. Ik zal eens kijken of het forum dit allemaal kan hebben, ha ha ha.

Groetjes,

Marieke

@Chrissy: Wat super dat jullie toch voor een 2e kindje gaan! Zo te horen gaat het inderdaad geestelijk een stuk beter met je!

Wat fijn dat Judith loopt. Daar wordt het voor jullie ook weer makkelijker van dat je niet hoeft te tillen.

Wel balen dat de ms toch weer de kop op steekt daarom is het inderdaad verstandig om voor een second opinion te gaan.

@Maayke: wat lastig dat Mika zo wagenziek is. Dan is het inderdaad bijna niet te doen om ergens heen te gaan. Misschien heb je inderdaad iets aan de tip van Wilma,

Dan moet de meeting maar bij jou in de tuin of bij de wok weer.

@Wilma: Dus jullie zijn weer aangemeld. Je bent dus weer opgeladen? Ik kreeg bij iedere mislukte poging steeds meer vechtlust.Het is nu ook wel een fijn idee dat je de punctie onder narcose mag.

@pandabeertje: dat ziet er goed uit dus. Hopen dat ze vrijdag de punctie kunnen plannen dan.

@Grietje: jullie over 2 maandjes ook weer verder dus. Haha ik moet wel lachen om Jesse zijn opmerking: 'weg ermee'.  Het word een mooi boefje dus. Ik ben benieuwd wat hij van zijn mooie verjaardagscadeau vind.

hoi allemaal

Chrissy,  wat leuk dat jullie toch voor een 2e kindje gaan!!  je bent een vechter he!!  goed van je dat je de ms niet je leven wilt laten bepalen!!

wat fijn om te lezen dat het geestelijk weer wat beter gaat,  en steeds meer aan het werk! 

linda hoest met het testen?  nog ff volhouden he!!nog een week toch? 

Maayke, je vind het echt geen probleem? de meeting in jou tuin?    het idee van Chrissy is ook wel leuk,  een soort high tea,   

misschien is het een idee om te kijken wie er mee willen doen?  met of zonder kindje?

ik heb ook nog een nieuwtje,  tis nog geheim, maar mijn zusje is zwanger van de 1e.  2 dagen na mijn negatieve test begin maart, teste zij positief!!    ik ben super blij voor hun, maar moest later ook wel ff slikken,    mijn kleine zusje word mama.    Kor en ik zijn de enigen die het weten haha.    al is ze nu al flink beroerd en zit al aan de medicijnen ervoor,    we laten iedereen denken dat ze flink de griep heeft haha,  ssssst

liefs wilma

@Wilma: Gefeliciteerd met je zusje. Je klinkt erg blij. Knap dat je meteen al zo blij voor ze bent. Jullie mislukte cryo poging was nog zo vers. Toen mijn zus zwanger raakte van de eerste waren wij ook al weer bezig maar toen was ik ook meteen ontzettend blij voor haar. Maar toen ze al snel zwanger werd van de tweede heeft het wel even geduurd voordat ik het kon accepteren. Mijn nichtje wordt bijna 4 en mijn zus is 36 en die wil nog wel graag een 3e en ik moet eerlijk bekennen dat ik er vreselijk tegenop zag als dat zo zou zijn.

Herkennen jullie dat trouwens?

Wel lief trouwens dat je zusje je meteen in vertrouwen heeft genomen. Vervelend dat ze zo misselijk is dat ze aan de medicijnen zit. Ik ben eigenlijk helemaal niet misselijk. Heel af en toe bij vlagen dat ik moet kokhalsen.

Wel heb ik al een paar dagen enorme rugpijn. Vandaag is het ook weer drama terwijl ik vrij was en alleen vanmorgen de ramen en vitrage's heb gewassen. De rest van de dag heb ik heerlijk in de tuin zitten lezen.

@ Chrissy, jeetje das balen als je een heel stuk typt en dan is het ineens weg... Ik gebruik (nog steeds!) altijd het kladblok... Ik lees de berichten en typ dan mijn txt in t kladblok en als ik dan klaar ben kopieer ik de hele boel alleen maar om dat soort problemen tegen te gaan!

Ja super vervelend dat Mika zo wagenziek is/blijft! Ik hoop ook zeker dat hij er snel overheen groeit... Vind het echt dood eng om alleen met hem in de auto te zitten, doe ik dus ook echt niet meer! Zelfs niet op kleine stukjes want het kan al HEEL snel mis gaan! En ik ben totaal geen held, zeg maar eerder een scheitert als het om spugen gaat...

Ik vind het prima als de date bij ons in de tuin of bij slecht weer in huis is... Hoe fik er in elk geval niet op uit met Mika en ben ik er toch bij!!!

Het was inderdaad super jammer dat je in november af moest zeggen, maar we gaan het zeker nog een keer herhalen als het aan mij ligt, vond het hartstikke gezellig!!!

Owjee Jouw man ook straks zijn baan kwijt... jeetje... wat zijn dit voor tijden!!! Ik hoop dat hij snel iets kan vinden... Is voor hem misschien nog wel moeilijker of juist niet???

WOUWWWWW de knoop bij jullie ook doorgehakt voor toch weer een TP van een cryo!!! Goed hoor!!! Super spannend natuurlijk met jouw ms erbij, maar inderdaad moet je niet de ms je leven laten bepalen! Als het goed gaat moet je voor je wens gaan!!! En nog aardig wat kansen met cryo;s lees ik!!! Fijn!!!

Wat goed dat je zo veel en al zo snel baat hebt bij de therapie!! Zo zie je maar dat je ff een moet ondervinden waar het vandaan komt en dan kan je er aan werken... en inderdaad onze wegen om zwanger te worden en een kind te krijgen zijn niet intiem geweest... En dat kan er behoorlijk inhakken!

Maar jouw vooruitzichten zijn goed! Nu al 3x 5 uur aan het werk dat gaat heel mooi de goede kant op!!!

Goed dat je voor een second opinion gaan voor je MS... Ik hoop dat hij wat meer voor je kan doen!

T is wel heftig als de MS zich zo erg laat zien bij een enkel verkoudheidje!!!

JAAAAAAAAAAAA Judith loopt dus nu ook helemaal los, goed hoor en ook snel van haar ondanks dat ze zo lang in de "beugels" heeft gelopen! Maar lekker zeg dat ze t nu zelf kan met het mooie weer in aantocht!!! En een stuk handiger ook voor jullie natuurlijk!

En wat jij hebt over het steeds leuker worden heb ik (wij!) precies zo! Je krijgt steeds meer reactie en interactie... Heel leuk!!

Wat een heerlijke lentefoto van Judith! Die vermaakt zich zo te zien prima met haar emmertje en scheptje!

@ Linda, We kunnen beide wel afspreken... eerst een dat emet kids hier in de tuin/huis... en dan nog een keertje wokken met de meiden! haha...

@ Wilma, ik vind het totaal geen probleem de meeting bij ons in de tuin/huis... geweldig juist als jullie dit allemaal willen!!! Zou het heel jammer vinden als ik er niet bij zou zijn en dit is voor ons de perfecte oplossing!

Als het bij mij thuis is is het wel de bedoeling om het MET kids te doen... wokken zonder kids kunnen we altijd nog wel een keer doen! haha...

WOWIIII je zusje zwanger! Wat fijn! Ja t zal wel ff slikken zijn geweest, jullie ene negatieve test en je zusje vlak erna een positieve... maar het is wel heel mooie nieuws!!! Je wordt (weer) tante!!!

Wat een mooi idee dat jullie de enige zijn die t weten, das wel heel speciaal!!!

En nu al zo ziek... wat een ellende en zelfs al aan de medicatie... Pfff wat vervelend voor haar! Hopelijk helpen de medicijnen en kan ze snel echt genieten zonder zo misselijk te zijn!

@ LInda, ik heb dat, sinds Mika er is, totaal niet meer... dat ik moeite heb met zwangerschappen, ook niet van 2e of 3e kindjes... Gelukkig niet... Ik was zo stuk van een zwangerschapsmelding toen wij nog niet zwanger waren/kind hadden... ik ben zo blij dat ik dat gevoel niet meer heb...

Kan me voorstellen dat je dat heb... omdat je zelf ook nog een kinderwens hebt... Maar ben super blij dat ik die gevoelens kwijt ben en echt blij kan zijn met iemand die een zwangerschap meldt!

Fijn dat je niet misselijk bent maar af en toe wel ff moet kokhalsen, toch een kleine bevestiging! haha...

En nu al rugpijn, das wel super vervelend! Misschien ff naar een fysio of manueel...

Hier niet veel te melden... het is heerlijk weer dus we vertroeven meer en deel buiten...

Wie wil er allemaal meedoen met de date???

Wanneer gaan we afspreken???

En... wat gaan we doen...???

Groetjesssssssssss

nou Maureen en ik doen mee hoor!!!  lijkt me echt leuk!!

wij gaan vanmiddag shoppen,  maureen groeid uit de kleren,  ze is 83 cm maar van shirtjes kan ze wel maar 92 hebben.,  dik buikie en lange rug.  maar boekjes 80/86

ik ben maandag ff naar het buro geweest om te wegen en meten,  mevr is ruim 12 kilo en wat te zwaar.  kreeg allerlei adviezen,  veel bewegen,  ( mevr zit nooit stil haha)  geen limonade maar thee en water ( ze krijgt maar 1 bekertje per dag de rest thee)  en geen koekjes en snoepjes,    nou ja van mij mag ze best 1 biskwietje per dag hoor,      ik zie het wel,  ze eet gewoon erg goed,  maak me er nog niet te druk om.

@ Wilma, jeetje wat een grote meid!!! Lekker hoor!!!

En altijd dat gezeur van het CB!!! Jeetje wat kunnen die zeuren zeg!

Maar 1 bekertje limo per dag??? Haha... Mika krijgt er wel 5 a 6... *OEPS* en geen snoepjes en koekjes, arme kind... Nou Mika krijgt gewoon waar hij zin in heeft... Meestal 2 a 3 koekjes per dag!

Maureen heeft lekker wat reserves! Niet van aantrekken!!!

Wilma@ gefeliciteerd met je zus. het is en blijf moeilijk ook al ben je blij voor haar. Mijn schoonzus heeft me toen verteld dat zij zwanger is net nadat mijn 1e ivf mis ging.  Ik was blij voor haar maar ook verdrietig en kwaad dat ik niet zwanger mocht zijn. vandaag heeft ook een colega berichtje gestuurd dat zij zwanger is, heb er al 3 bij ons op afdeling, ben wel blij voor hun gun hun dat van harte en hoop voor ons.

meiden@ bedankt voor jullie steun. vandaag controle gehad en wat vonden ze? 18 blaasjes en 4 mooie grote, dus als wij geluk hebben kunnen ze er maandag 5 uit halen. Het gaat 2 dagen eerder dan vorige keer gebeuren. dus spannend afwachten dat ze morgen bellen, hoe laat ik de pregnyl moet spuiten, het is zo spannend deze  keer.

ik wens jullie allemaal een fijn weekend.

@ Pandabeertje, Das moeilijk zeg, als je zelf net een mislukte poging achter de rug hebt en je schoonzus meldt je dat ze zwanger is... Pfff... Tuurlijk ben je blij voor haar, maar je gunt en wilt het zelf zo graag!

Zoooo 3 collega;s zwanger op jouw afdeling, das moeilijk als je zelf ook graag wilt! Ik kon daar echt niet tegen, vooral niet na het mislukken van steeds meer pogingen bij ons... Ik kon echt niet oprecht blij zijn... Ik moest ook altijd huilen en liep weg bij dit soort mededelingen... Was echt dagen van slag...

18 blaasjes is mooi zeg!!! Je hebt goed gebroed! t worden er vast wat meer dan 5 maandag bij de punctie! Heel veel sterkte en succes!!!

Hoi meiden,

Pandabeertje, heel veel suc6 maandag met de punctie, spannend weer! Hoop voor je dat er idd toch wel meer dan 5 follikels meedoen!

Wilma, lekkere meid hoor jullie Maureen. En idd het CB heeft altijd wel wat...

Heb wel geleerd dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt.

Ben wel benieuwd wanneer ik weer met Jesse heen moet. Volgens de weegschaal is hij nu rond de 13 kilo.

Linda, hoe gaat het met jou? Al last van kwaaltjes? Nog een paar dagen en dan de 1e echo!

Marieke, fijn dat je je weer wat beter voelt en je werktijden weer aan het opbouwen bent. Lekker hé die buitenkindjes... hebben nu alleen wel de leeftijd dat je er nog wel bij moet blijven.

Maayke, een uitje bij jullie thuis vind ik ook prima hoor! Heb er wel een ritje voor over.

Gwennie, hoe gaat het met jou?

Gisteren naar het secretariaat gebeld om ons weer te laten inplannen voor een volgende ICSI-poging.

Zoals het nu lijkt gaan wij ook voor een punctie in de maand juni. Misschien gaan we dan wel weer gelijk op Wilma ;-)

Vind het wel weer enorm spannend en zie ook wel weer op om al die "rotzooi" in mijn lichaam te spuiten...

Hopen dat we er nu wat minder last van hebben.

Jesse heeft inmiddels zijn speeltoestel al in gebruik genomen. Zo leuk om te zien! Donderdag hebben we nog een goedkope aanbouwglijbaan op de kop weten te tikken, dus voor +/- 100 euro hebben wij een mooi speeltoestel!

De glijbaan is enorm favoriet, steeds "nog een keer"... alleen het op het trapje klauteren vindt moeders nog wel een beetje eng. Maar goed het gaat wel steeds beter.

Sinds gisteren heeft Jesse enorm last van poepen, zo sneu om te zien... Vanmorgen contact gehad met de huisartsenpost, advies was om kontje in te smeren met vaseline. Ook heb ik maar even roosvicee laxo gehaald, hoop dat het snel beter wordt. Is nu bij vlagen huilen en helemaal stijf staan van de pijn. Au aan de poep zegt hij zelf...

Hebben jullie nog tips/trucs?

Zo nog een poging doen om samen met Jesse en oma naar de kermis... De draaimolen is enorm favoriet.

Jesse is afgelopen week al met mijn moeder geweest en vond het helemaal geweldig. Ben benieuwd!

Meiden geniet van het mooie weer!

hoi allemaal

pandabeertje,  heel veel succes morgen!!  hopen op een goede oogst!! 

grietje,  wat leuk dat speeltoestel,  maureen is ook gek van glijden!!    en wat dat poepen betreft,  maureen heeft er af en toe ook last van,  als ik haar dan appelsap geef, of dubbelfris waar appel in zit dan komt het vaak wel en zonder al teveel persen.  misschien kan jij er wat mee?  wel vervelend he om je kind zo te zien pijn hebben.

maar grappig dat we straks ws weer gelijk opgaan,  ik heb gevraagd of ik de punctie ongeveer in week 23 kan hebben,  dus 2 weken ervoor beginnen met stimuleren.  ( ivm vakantie dagen opnemen, en drukte op het werk)  Ik heb al een pil recept in huis,  als ik ongi word moet ik er al mee beginnen.

maayke: tja maureen is een flinke meid, ook lang voor haar leeftijd.,  ze ziet er niet dik uit, en is grof gebouwd, net als kor en ikzelf ook.  het vele ranja en roosvicee drinken is bij kinderen de grootste oorzaak van over gewicht.    Bij ons op het CB zijn het helemaal geen zeikers eigenlijk, dit is nu de 1e keer.    maar ik kan het nu beter een beetje beperken en haar thee leren drinken, dan dat ze op 3 a 4 jarige leeftijd echt overgewicht heeft en ik haar op een dieet moet zetten.  Gelukkig beweegt ze heel veel, zeker nu met het mooie weer.      en het feit dat wij ook allebei overgewicht hebben, en Kor dat zijn hele leven al gehad heeft , net als een groot deel van zijn familie , is het wel slim om nu goede gewoontes aan te leren.   

zou het wel erg vinden als Maureen straks wel een te dik kind word, omdat ik de adviesen van het CB in de wind heb geslagen. :(

groetjes wilma

Goedemorgen,

zo kon de hele nacht bijna geen oog dichtdoen. het is raar, heb het al zo vaak meegemaakt, maar deze extra kans die wij kregen, is heel anders. Ik ben zenuwachtig, prikkelbaar enz. Bij de vorige dacht ik, ik wil de bevestiging dat het niet wilt en nadat het gelukt is, ben ik bang wat er gaat gebeuren. Ik ben nu zelf bang of de eitjes wel bevrucht lukken, wat onzin, heb er nooit problemen gehad, maar toch, het is weer anders als de andere keren voor.

Ik moet er om half 10 zijn, dus het duurt gelukkig niet meer zo lang. morgen weer proberen te werken en dan woensdag op een goede bericht hopen. en daarna weer aan het werk, ff afleiding. Moet wel zeggen, dat ik dit keer heel veel buikpijn heb, zal misschien ook wat met mijn spast. darmen wat te maken hebben. na aub duimen voor ons.

tot later.

@ Grietje, vervelend is dat he dat je nu een uitnodiging krijgt voor een afspraak en niet dat je het zelf bepalen kan bij je laatste afspraak... Maar gelukkig kan je de afspraak verzetten als hij niet schikt... Normaal zou de afspraak zijn met 24 maanden... maar ik moet met Mika pas begin april heen... maar denk dat ik de afspraak weer ga verzetten, hoop dat ze ook 's middags laat werken dan kan ik er ;'s middags heen want dan heeft hij iets minder last van wagenziekte... het is niet zover rijden... maar toch... ik hoop dat ik na 4 uur heen kan, dan kan Alexander mee...

Leuk dat je ook een ritje over hebt voor een date bij ons thuis!!!

Wat goed dat jullie je weer hebben aangemeld voor een nieuwe poging!! logisch dat je er tegenop ziet! Het is niet niets!!! Ik hoop ook dat je niet zoveel last van de hormonen hebt deze keer!

Mika vind een glijbaan ook geweldig!!! Daar kan hij geen genoeg van krijgen! Wij hebben (nog) geen toestel in de tuin staan, we zijn met de tuin bezig en als alles klaar is willen we gaan rondkijken voor wat leuks, gelukig hebben we om de hoek een heel klein speeltuitnje en daar staat ook een glijbaan, schommel, wip en klimtoren, dus daar kan Mika zich goed uitleven! haha...

Ach ach... arme Jesse, last met poepen... Dat kan ook zo;n pijn doen! Daar heeft Mika eigenlijk nooit last van... die is sneller aan de dunne!

Roosvise laxo schijnt wel snel en goed te werken! Zowiezo is drinken natuurlijk goed!

Ow wat leuk de draaimolen op de kermis, hier heeft Mika ook nog nooit in gezeten, maar zal dat vast ook erg leuk vinden... In Delfzijl is de kermis weer met Pinkster, dus dan zullen wij er ook aan moeten geloven! haha...

@ Wilma, wouwww nu al starten met de pil zodra je ongi wordt... dat wordt weer een lange slik periode!

Tuurlijk is het goed om nu al op te letten zodat ze straks geen overgewicht heeft! Mik ais ook niet dik (meer!) wel ook heel rof en breed gebouwd... dat heeft hij echt van mijn kant van de famlie... Het lange van Alexander, natuurlijk... haha...

@ Pandabeertje, heel veel succes met de punctie straks!! Op naar een goede oogst!

EN zo snel alweer aan het werk willen na een punctie??? Knap hoor, dat lukte mij niet na een grote punctie dan bleef ik zowiezo tot na de TP (toen nog 3 dagen later) thuis... NU ha dik ook wel steeds heel veel eicellen en prikte ze ook alles aan (23 a 25!) en had ik telkens een (bijna) overstimulatie... ik kon echt niet meer aan het werk vanaf een dag of 2 a 3 voor de punctie omdat de eieren zo veel pijn deden...

Vandaag is het weer wat minder zo te lezen op de weersites... jammer, maar komt me ook wel een beetje goed uit eigenlijk... Ik moet echt aan de gang in huis, das er de laatste dagen bij ingeslopen... Alexander ziek thuis, het lekkere weer en Mika die meteen 's morgens vroeg al naar buiten wilde...

Dus maar flink aan de poets vandaag en hopen dat het morgen weer echt lekker weer is en we naar buiten kunnen...

Woensdagavond ga ik (alleen) naar Haarlem, naar mijn moeder, die wordt geopereerd dus ga ik voor een paar daagjes daar heen... Even bijslapen haha...

Hallo!

zo dat hebben wij gehad. Gelukkig de punctie achter de rug. Ze hebben er genoeg ingeprikt. Er zijn 10 eicellen geworden, de zaad zag er ook goed uit.

maayke@ ik ga morgen wel werken. heb nog veel pijn, maar het is ook zo druk bij ons en wil ik mijn collegas niet meer alles zitten laten. Ben benieuwd hoe het woensdag gaat en als ik de pijn nog blijft dan zal ik het nog een keer overwegen. Gelukkig of helaas werk ik op kantoor, het zitten valt op dit moment ook tegen.

Mensen ik ben zo blij dat er 10 eicellen zijn geworden, nu nog hopen dat er heel veel bevrucht worden.

En wat toppertjes erbij zitten en wij eindelijk geluk hebben.

Trouwens dat wens ik ook jullie allemaal.

@ Pandabeertje, wat een goed bericht!!! 10 eicellen, terwijl je uitgegaan was van maar 5!!! En ook nog eens goed zaad!!! Goede berichten meid!!!

Veel sterkte vandaag op je werk! Knap hoor dat je heen gaat!

Ik ga voor je duimen dat alle eicellen goed bevrucht worden en dat je een mooie tp tegemoed gaat woensdag en dat je ook nog wat op reserve mag houden!!!