Jump to content
erik j

UMCG 2012

Recommended Posts

hallo Maayke,

bedankt, ben zenuwachtig wat het morgen wordt.

Met werken viel het tegen. had veel te veel pijn, kon niet zitten en lopen viel ook tegen, ben dus naar huis gegaan.

heb nog steeds pijn en mijn buik is opgezet, het hoort erbij ik weet het, kan me alleen niet herinneren dat ik ooit zo veel last van had.

wij hopen ook dat het veel eicellen bevrucht worden en dat ons droom uitkomt.

Fijne avond nog. gr.M

Hey, nieuwe gezichten!

Raffi,

Oude bekende!! Hoe gaat het met je dochtertje? Zwanger van een brusje zie ik! Wauw, gefeliciteerd zeg!

Het is hier weer spannend zie ik!

Punctie van 10 eicellen  ;D

Projecten brusje in mei!

Heel veel succes meiden!

Laura

slecht nieuws. 2 uur voor de echo voelde ik ineens wat lopen. Ik ging snel naar de wc en het

was allemaal bloed. Helemaal in de stress. Even er na verloor ik een dik stolsel en heb het maar bewaard want dacht dat dit het 'vruchtje' zou zijn. Met de echo zat er gewoon een vruchtje van exact zoveel dagen oud maar het hartje zagen ze niet kloppen. Dit kan komen vanwege mijn afwijkende vorm van mijn baarmoeder. De bloeding zagen we ook duidelijk zitten en zat een stukje van het vruchtzakje af. Het kan dus nog goedkomen. Over een week moet ik weer komen. Maar ik geloof er niet meer in. Heb ook al de hele tijd buikpijn en bloedverlies zet ook gewoon door met stolsels.

@Pandabeertje: wat een goede score! Op naar een paar mooie embryootjes.

@Maayke: nogmaals bedankt voor je steun. Je bent een schat!

Type ik net een heel stuk...alles weg... poging 2 dan maar

Linda, weet niet zo goed wat ik moet zeggen meid... Schrik zo van je berichtje...

Dit verwacht je toch zo kort voor de echo niet.... Hoop zo dat er volgende week wel

een kloppend hartje te zien is...

Kan me alleen aan de andere kant ook heel goed voorstellen dat je er geen vertrouwen meer

in hebt... Heel dubbel, maar toch ga ik voor jullie duimen!

Heel veel sterkte meid!

Pandabeertje, dat is een mooie score! Daar moet jullie toppertje toch wel

tussen zitten? Goed om jezelf denken hoor enn veel water drinken!

Oh jeetje Linda, wat een naar bericht zeg. Wat een onzekerheid geeft dat zeg. Goed nieuws is dat het vruchtje er nog zit en dat de lengte precies klopt met de duur van de zwangerschap, maar geen hartactie en opeens bloedverlies is natuurlijk weer geen goed nieuws. Ik ga ook heel hard duimen dat de bloeding ergens anders vandaan komt en dat het nog net even te vroeg was voor hartactie. Sterkte in ieder geval, want de tijd tot de volgende echo zal zenuwslopend zijn.

Pandabeertje, voor jou duim ik ook. 10 eicellen, wat een mooie score. En nu hopen op 10 prachtige emmy's. En wat knap dat je het toch geprobeerd hebt op je werk. Ik was de dag na een punctie altijd een dag ziek gemeld. Dan liep ik echt krom van de buikpijn en zelfs bij mijn werk achter de computer was dat altijd toch lastig om erbij te werken.

Wilma, wat een gezeur weer van het CB. Judith was ook al te zwaar voor haar lengte. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel goed om even na te gaan wat je je kind allemaal geeft aan eten en drinken. Ik moet ook maar eens kijken of Judith wat vaker thee kan drinken in plaats van limonade. En wat kleren betreft gaat Judith net als Maureen langzaam richting maat 92. Ik wilde binnenkort maar eens wat gaan shoppen voor zomerkleren voor Judith, want ze heeft bijna niks voor de zomer. Gelukkig kreeg ik gisteren opeens een pakje van een penvriendin uit Australië die een dochter heeft die wat ouder is dan Judith. Nu heeft Judith opeens een paar hele leuke t-shirts voor de zomer. Echt lief van mijn vriendin.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Ik heb even een terugval, want ik heb de afgelopen week een keer of 4 weer zo'n aanval van halfzijdige verlamming gehad. Echt balen, want hierdoor ben ik weer behoorlijk aan huis gebonden. Gelukkig had ik al voor komende vrijdag een second opinion staan in het MCL en had net mijn medisch dossier opgevraagd. Ik heb al heel veel antwoorden gekregen door het lezen van mijn dossier. Die aanvallen die ik heb hebben een naam (paroxysme) en kunnen met medicijnen goed behandeld worden. De oorzaak ligt hem in het feit dat de ms de beschermlaag om mijn zenuwen aangetast heeft en er dus af en toe kortsluiting ontstaat. De prikkels kunnen ineens overspringen op andere zenuwbanen. Er zit een vast patroon in en vaak gaan de aanvallen vanzelf weer over. Vorig jaar heb ik er 2,5 week last van gehad. Ik hoop nu korter en ik hoop dat de neuroloog vrijdag mee wil denken over medicijnen (alhoewel ik al gelezen heb dat die niet geslikt mogen worden als je zwanger wilt worden).

Geestelijk gaat het wel goed met me, dus als het lichaam ook weer wat normaal wil gaan doen dan ga ik snel weer verder met het opbouwen van mijn werkuren.

En nog even over een date ... wanneer spreken we wat af? Ik denk dat een weekend het handigst is (alhoewel ik zelf ook op dinsdagen en woensdagen kan). Misschien handig om even wat data neer te zetten en te kijken wanneer iedereen kan?

Ik kan de komende weken op

za 31 mrt

zo 1 apr

zo 22 apr

zo 29 apr

We hebben veel verjaardagen in april dus vandaar dat ik maar weinig data kan.

Groetjes,

Marieke

@ PAndabeertje, wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad tijdens het werk, maar logisch is het wel... zo;n punctie is niet niets! Hele goed dat je er aan toe gegeven hebt en naar huis bent gegaan! Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat je straks een mooie score van bevruchte eicellen te horen krijgt en dat je wat op reserve mag houden!!!

@ Linda, ik vind het zo erg voor je!!! Denk aan je! Hopend op een wonder!!!

@ Grietje, GEFELICITEERD met Jesse zijn 2e verjaardag!!! Een fijne dag gewenst, het weer werkt in elk geval goed mee, dat wordt een heerlijk tuinfeest!!! haha...

Meiden ik ben even een paar dagen niet op het forum te vinden, ik ga voor een paar dagen naar Haarlem, naar mijn moeder want die wordt geopereerd. Ik neem wel mijn telefoon en tablet mee, dus ik ben wel zo nu en dan te vinden op wordfeud en drawsometing, maar ik vind het lastig reageren op mijn telefoon en tablet... dus ff niet op het forum te vinden!

Ik ga zaterdag in de loop van de ochtend weer terug... Dus zal op zijn vroegst zondag weer op het forum zijn...

Fijn weekeinde allemaal alvast!

Oh, ik vergeet helemaal Grietje te feliciteren met Jesse zijn tweede verjaardag. Gefeliciteerd en maak er een gezellige dag van.

@ Chrissy, he je wa sme net voor met reageren! haha...

Dus nog ff op jou reageren en dan flink aan de poets om het huis netjes achter te laten als ik weg ga en Alexanden en Mika hier 'achterlaat'... haha...

Wat leuk zo'n onverwachts pakketje uit Australie!

Ik hoef voor mika niet zoveel meer te kopen, hij past zijn tshirtje snog die ik vorig jaar al had die hem toen war ruim zaten zitten nu goed, sommige wel te krap... maar ik heb er genoeg, dus hoef geen shirtje smeer te kopen... Dat is maat 98/104. Broekjes moest ik wel nieuw kopen voor van de zomer... heb er inmiddels al 2 gekocht en heb er nog 2 a 3 die hij goed past... dus echt veel hoeft er niet bij... want ik heb nog wel korte broekjes die hij wel past

Van broeken heeft Mika nu 104

Van de winter heb ik truien voor Mika gekocht en toen had ik van sommige al maat 110 of zelfs 116 nodig! Maar dat is uitzondering denk ik, want das wel een HEEEEEL grote maat voor een 2 jarige uk!

Ik hoop dat je second opinion wat opleverd! Wel balen dat die medicatie niet mag als je zwanger wilt worden of bent... Maar het zal al een hele geruststelling zijn als je weet dat er WEL iets gedaan kan worden!

Ik hoop dat je terugval deze keer ook korter duurt, heel eng lijkt me dat!

Wat de date betreft... ik kan bijna altijd wel... Alleen dit weekeinde ben ik er niet en volgende weekeinde de zaterdag heb ik al een date met de pufclub en 22 april vier ik mijn verjaardag.

Ik zou de date liever op een doorde weekse dag doen, maar weet natuurlijk niet of dat kan met jullie banen!

Want Alexander is alleen in het weekeinde vrij en moet nog veel doen in de tuin en als wij dan daar daten kan hij niets doen... haha... En voor hem is het natuurlijk niet zo leuk,zoveel keuvelende vrouwen... haha...

Wat Chrissy's doorde weekse dagen betreft, de dinsdag en woensdag kan ik ook, alleen wowensdag 11 april(?) moet ik met Mika naar het CB...

Laten we wat data op een rij zetten en kijken wanneer iedereen kan!

ZIT HIER TE WACHTEN EN WACHTEN, ZE MOETEN ZO BELLEN HOEVEEL ER GEWORDEN ZIJN.

Linda@ wat erg voor je, ik duim voor jullie dat het toch nog goed komt!!!! Ik krijg er tranen in mijn ogen van, waarom moet het zo gaan??? Maar aub geef de hoop niet op!!! denk aan je.

zo, ze hebben net gebeld.

van 10 eicellen zijn er 7 embryos ontstaan , strakjes mogen er 2 weer terug bij mij in!!! en er zijn nog 3 die eventueel voor het invriezen goed genoeg zijn.

dus spannend, ik vreugd me al op onze emmys!!! tot later.

Pandabeertje,

Zo, wat een goede score zeg !

En misschien nog vriezertjes erbij ! :sm8:

Gefeliciteerd !

Succes voor de tp en succes in de ww !  :sm16:

Groetjes Raffie

Hoi Marieke :

Je schreef :

Raffie, wat leuk om jou hier weer terug te zien. En ook nog eens zwanger!!! Wat super zeg! Begrijp ik dat je uiteindelijk in Gent de succesvolle poging het gehad? Hebben ze daar nog iets extra’s gedaan waardoor je nu zwanger bent? Ben altijd geinteresseerd in extra info.

Ik ben iid zwanger geworden in Gent.

We hebben assisted hatching gedaan, aspirine gebruikt, nu zijn we voor de menopur ipv puregon gegaan, en ik heb pregnyl i.p.v. utrogestan gebruikt.

Òòk hierbij weer het gevoel dat het eerder wèl was gelukt met pregnyl.

Van de 2-ling was ik zwanger met pregnyl, van onze dochter òòk.

En van de 4 mk's waren er 2 met pregnyl.

Dus door bijgeloof wilde ik graag weer pregnyl.

En ik heb na de tp ( bed ) rust gehouden.

Ik ben 4 weken na de tp weer 1x 3 uurtjes gaan werken.

Ik was toen 6 wk 5 dgn zwanger.

Met 6 wk 3 dgn. hadden we een echo gehad met hart actie, en ik dacht ff een paar uurtjes kan wel.

Maar daarna kreeg ik bloedverlies.

Toen heb ik weer 2 week niet gewerkt en ben ik weer gan werken weer 3 uurtjes met 9 wk.

En met 9 wk2 dgn. heb ik een hele dag gewerkt.

Daarna weer bijna 2 wk niet gewerkt en met 11 wk. weer 6 uurtjes gewerkt.

Toen weer bijna 2 wk niet gewerkt, en met 13 wk weer 6 uurtjes gewerkt.

Daarna met 13 wk 3 dgn weer een hele dag gewerkt.

Toen weer bijna 2 wk niet gewerkt en vanaf 15 wk. ben ik weer wat meer gaan werken.

Toen hield het bloedverlies eindelijk op met 15 week.

Dus de eerste 15 week heb ik eigenlijk niet echt gewerkt.....

Èèn dienstje p/w ofzo.

Zowiezo die eerste wachtweken wilde ik graag thuis zijn.

Het zou onze lààtste poging worden, dus wilde ik er alles aan doen dat het goed bleef gaan.

Ik heb eigenlijk niks gedaan.

Geen was gedraaid, niet ver gelopen of gefietst of autorijden oid.

Mijn man heeft alle huishoudelijke taken gedaan.

Ik heb middagdutjes gedaan en op de bank en op bed gelegen eigenlijk.....

Maar het was nu wel raak !

Of het door de rust en gèèn stress kwam weet ik niet........

Pùùr geluk na 14 pogingen ??????

Groetjes Raffie

Guest tanja1969

@ pandabeertje,

wowie mooie score, 7 emmies das geweldig en 2 tp

duimen dat de overigens allemaal de vriezer in gaan.

en succes met die wachtweken

@ Linda,

meid ik schrok me wild na het lezen van je berichtje.

ik hoop zo dat het volgende week het hartje is gaan kloppen

het kan dus nog wel he, als het wel op schema is kan het net ff te vroeg zijn om een hartje te zien kloppen.

mijn duimen draaien voor je

liefs Tanja

Hè Linda,

Jèètje wat vervelend !!!

Vervelend ???

Gewoon verrot !

Ik heb de eerste weken ook veel bloedverlies gehad, met stolsels......

Tot 15 week aan toe, daarom werkte ik eigenlijk ook niet....

Ik wilde geen risico's nemen.

Ik heb òòk vaak UMCG gebeld, dat ik graag een echo wilde om te kijken of er nog hart actie was, na een avodn van weer 'es bloed en stolsels.

Met 6 wk 3 dgn hadden we de 1e hart actie echo in het UMCG.

Ze konden het daar niet zien.......

Het vruchtje lag ver naar achteren en ze dachten dat er gèèn hart actie was, of dat het ( nog ) niet goed te zien was.

Een week later met 7 wk. 2 dgn. hadden we een hart actie echo in Gent, en daar was het wel goed te zien.

Omdat ze het in het UMCG niet goed konden zien hadden we daar een afspraak voor 2 weken later gemaakt.

Achteraf was ik daar erg blij mee, want ik had steeds bloedverlies en stolsels verlies.

Met 8 wk. 2 dgn. wèèr een hart actie echo in het UMCG.

Kon ze weer geen hart actie vinden.

Ik zei die moet er wel zijn, vorige week in Gent gezien !

Misschien heeft u dan toch een mk gehad, zei ze.

U heeft toch bloedverlies ?????

Ik zei dat ik graag wilde dat er iemand anders kwam kijken.

Omdat de arts in Gent al had gezegd dat het embryo erg ver naar achteren lag in de baarmoeder.

En dat het iid slecht te vinden en te zien was.

De arts in Gent heeft namelijk ook ff moeten zoeken.

Ze haalde er na een tijdje iemand anders bij.

Die moest ook ff zoeken, maar vond het gelukkig wel.

Jèètje, wat irritant......

Een week later wèèr een echo, met 9 wk. 4 dgn.

Toen vonden ze het gelukkig gelijk.........

Niet leuk wat een stress.......

In Gent met 7 wk. 2 dgn. zag de arts al een plek waar de 2e emmy zich wel ff heeft genesteld waarschijnlijk.

Dat is waar het eerste bloedverlies waarschijnlijk vandaan kwam.

Waar het andere bloedverlies de eerste 15 wk. vandaan kwam, geen idee.

Ze hebben steeds met de echo gekeken of ze iets zagen waar het vandaan moest komen....

Maar niets te zen........

Iig Linda, wilde ik hiermee zeggen, dat het ook met bloedverlies wel goed kan gaan.

De arts in het UMCG zei nog tegen mij :

"Eigenlijk is het zo, zei hij, dat we het wel een beetje vreemd vinden, dat niet MEER vrouwen last hebben van bloedverlies tijdens de eerste weken van de zwangerschap.

Er gebeurt zo veel met het lichaam, andere hormonen, innestelen, meer / beter doorbloeding enz.

Dus hij vond het eigenlijk wel raar dat er niet meer vrouwen last hebben van bloedverlies.

Veel vrouwen die op de natuurlijke zwanger worden, denken vaak ook dat ze minder ver zijn, omdat ze wel wat bloedverlies hadden.

In de MMM zijn we er meer op gefocust en zien we het meteen als het gaat mis.

Ik hoop voor je dat je net zoveel geluk mag hebben als ik.

Niet dat je 15 week bloedverlies hebt, maar dat je natuurlijk gewoon zwanger bent, ondanks je bloedverlies !

Ik ga voor je duimen en hopen !

:sm16:  :sm5:    :sm16:  :sm5:

Maar hoe gaat het nu ?

Weer een dag verder ????

Liefs Raffie

zo, ze zitten er in, 2 hele mooie emmys. Nu nog de 2 ww. Ik heb ook een granaatappelsap opgehaald en ben gisteren al begonnen met het drinken. Wil dit keer heel rustig aandoen, heb me ook ziek gemeld, daar ik nog steeds veel pijn heb in mijn onderbuik en draaierig en wat duizelig van de medicijn heb deze keer Lutinus, 3x per dag 1.

Linda@ ik duim voor je en natuurlijk ook voor ons allemaal.

dag 1 is begonnen, laat het maar aub 12 maart zijn.

Groetjes,

@tanja: bedankt voor je lieve berichtje.

@pandabeertje: super zeg een mooie tp van 2 emmy's en hopenlijk ook nog 3 cryo's!!

@raffie: eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal dus. Dat geeft me weer een beetje moed. Een vriendin van me heeft beide zwangerschappen de hele tijd gebloed. En als ik op google kijk zie je het ook best veel.

Sinds gisteravond gelukkig niet meer gebloed alleen nog wat bruine. Ik ben in elk geval tot volgende week ziekgemeld.

Jeetje Linda, je moet je suf geschrokken zijn!

Ik heb zelf bij de oudste ook weken bloedverlies gehad..dacht echt dat het game over was...toch niet!

Ik duim voor je, maar snap heel goed dat die succesverhalen je niet rustiger maken. Het is jouw lijf, jouw onzekerheid. Ik hoop echt dat je volgende week een hele mooie echo hebt!

Pandabeertje,

Wauw! Gefeliciteerd!!

he linda, meid wat een angsten,  ik hoop van harte dat het allemaal goed komt met de kleine!!  en dat ie maar lekker mag doorgroeien in jou buik!

ook ik heb vanaf de testdag 10 dagen flink gevloeid hoor, het komt veel voor, alleen word je er zoooo angstig van.

heel veel sterkte!!

liefs wilma

vandaag naar lab gebeld, er zijn 2 emmy s ingevroren, ze waren mooi 6 cellig. bij de tp waren ze 4 cellig. hoe ging het bij jullie in UMCG?

Moet wel zeggen, dat ik nog steeds pijn heb en nu ook in mijn onderrug, ik word gek van de spatische darm geen idee wat ik nog mag doen, het ging soepel, moest wel op mijn voeding letten, maar de combinatie met medicijn, is helemaal mis. Vannacht wakker geworden door krampen, hopen dat het vannacht beter gaat.

Linda@ hoe gaat het nu met je???

@Laura: bedankt voor je opbeurende berichtje.

Ik heb vanmiddag gebelt naar het UMCG om te vragen hoe hun erover denken nu het bloeden is gestopt. Volgens Ineke is dat erg positief. Als het een miskraam.zou zijn dan.zou ik langer hebben doorgebloed. Maar toch ben.ik er nog niet gerust op. Na de echo verloor ik namelijk een groot stolsel in de wc wat echt een plons maakte. Maar zo groot kan het pok weer niet zijn als het het embryootje was toch?

Het blijft ontzettend spannend tot dinsdag.

Pandabeertje, wat fijn dat jullie ook nog 2 cryo's hebt. Fijn gevoel dat je deze

achter de hand hebt. Hopelijk heb je ze nog lang niet nodig :-) Duim voor jullie dat deze

2 lekker 9 maanden blijven zitten!

Linda, hoe gaat het nu met je? Leef met jullie mee en hoop dat het goed komt!

Maayke, hoop dat het goed gaat met je moeder. Lijkt me best lastig om Mika zo achter te laten

als hij met je mee wil :-)

Wilma, dus jij moet bij je volgende ongi al beginnen met de pil? Ik heb nog geen schema gekregen maar dat

gaat dan bij mij een korte "pilronde" worden misschien, ik ben vandaag ongi geworden.

Ben benieuwd of we dan strax idd gelijk op lopen.

Marieke, lastig dat je zo nu en dan last heb van een "terugslag". Als ik het goed gelezen heb, heb je

morgen een second opinion? Hoop voor je dat je de antwoorden krijgt die je graag wilt...

En jullie gaan in april voor een cryo-tp?

Spannend weer!

Gisteren Jesse zijn 2e verjaardag gevierd, pff wat is dat mannetje weer verwend zeg!

Hij was gistermiddag helemaal door het dolle heen! Samen met zijn neefjes en nichtje flink

gebruik gemaakt van zijn nieuwe speeltoestel. Het was geweldig weer ook!

Van mijn vader en moeder heeft hij een heel mooi houten loopfietsje gehad.

Alleen jammer dat hij nog niet met zijn voetjes bij de grond kan...

Hebben we ook nog wat voor op de groei:-)

Zondagmorgen nog wat vrienden met kinderen en dan zit het er weer op...

Kan bijna een speelgoedwinkel beginnen :-)

Liefs Grietje

@pandabeertje super trouwens dat je ook nog 2 cryo's hebt.

@grietje: Jesse heeft dus een hele leuke verjaardag gehad? Hij is goed verwend dus. Het speeltoestel viel in de smaak dus. Jullie hebben echt geluk met het weer gehad. Vandaag is het helemaal niks.

Pandabeertje,

Hèèl vèèl succes in de WW !!!

Het is een echte rottijd !!!!

Je hebt gelijk dat je je ziek gemeld hebt....als dat even kan dan op je werk.......

Lekker relaxen nu........

Ik duim voor je !

:sm16:  :sm5: :sm5: :sm16: :sm16:

Groetjes Raffie

Linda,

Gelukkig geen "vers" bloed meer.......

Ik hoop voor je dat het is wat ik en je vriendin òòk hadden......

Dit klinkt iig wel goed.

Je hebt gelijk doe maar lekker rustig aan........

Groetjes Raffie

hoi hoi

linda hoe is het nu?

grietje,  nog gefeliciteerd met jesse zijn verjaardag!!

en wat grappig,  ik ben eergister ongi geworden en ik ben vandaag gestart met de pil.    gister kreeg ik een brief dat ik ingepland ben voor week 21.  als ze aan de planweek toezijn, krijg ik het schema.

ik heb al wel vakantie geregeld voor week 23,  dan zal de punctie zijn.

sjonge ik ben snip verkouden,  niks aan.

goed weekend allemaal