Spring naar bijdragen
antjek

November - December - Januari mama´s

Aanbevolen berichten

Het lijkt me leuk om hier ervaringen te delen met de dames met wie ik gelijk op loop..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, daar had ik ook al over nagedacht. Net als bij het wachtbankje een topic waar we regelmatig ervaringen uitwisselen. Ben helemaal voor! Daar hoort natuurlijk ook weer een overzichtje bij!

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Linda (24 maart)

Conny (test 3 april)

Antjek (test 5 april)

Eerste hartslag gehoord 12-13 weken:

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

Uitgerekend op:

Meiden, ik heb jullie er allemaal opgezet! Ik hoop dat jullie allemaal meeschrijven! Ook jij suzyQ! Jij ben ons ervaren voorbeeld! ;D mocht er nog wat missen, dan zou ik zeggen vul het overzicht aan. Ook voor ander mijlpalen of ideeën sta ik open!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey dames....

Ik doe mee! 12 april 1ste echo. Ik zou dan 7 weken en 4 dagen zwanger zijn... spannend!

Liefs kirsten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zwanger:

SuzyQ: (3 januari)

Jill (test 24 maart)

Linda (24 maart)

Conny (test 3 april)

Antjek (test 5 april)

Eerste echo:

Jill (7 weken en vier dagen, 12 april)

Conny (5 weken en 5 dagen, 12 april)

Antjek (8 weken? 25 april)

Eerste hartslag gehoord 12-13 weken:

Controle voor afwijkingen en geslacht 20 weken:

Uitgerekend op:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk, we hebben weer een mama topic!

Ik zal vanmiddag of vanavond eens kijken of ik de boel kan opletten met wat plaatjes, zoals bij het wachtbankje. Nu thuis met m'n boefjes en die geven me weinig rust om dat uit te zoeken.

Hoe voelen jullie je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het word gezellig hier de komende maanden, en natuurlijk hopen dat er meer meiden zich hier kunnen aansluiten!

Ik blijf natuurlijk ook het wachtbankje volgen. Maar als er straks echt zwanger praat komt dan leek het me voor hun ook fijner om dat niet constant te hoeven lezen...

Gister alvast een eerste aankoop gedaan...een zomerjas geen positie model. Maar wel een model waarin ik de komende maanden kan groeien  ;D.

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey antjek en de andere dames...

Knap hoor dat je al iets gekocht hebt... dat durf ik nog niet. Ik denk wel dat ik snel een dikke buik zal krijgen en dat ik aangewezen ben op zwangerschapsbroeken. Maar dat maakt me niets uit!  Verder voel ik me goed. Moe...  ;D

Niet misselijk maar wel een zwaar gevoel in mijn bovenbenen en een soort spierpijn in mijn onderbuik. Maar dat geeft me moed!

Doei!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi meiden!

@ suzyQ: fijn, dat jij ook van de partij bent! Lijkt mij leuk wat extra plaatjes!

Ik ga dit weekend denk met mijn moeder, die op bezoek is, even shoppen in de stad! Ik ga kijken voor een broek en ik geloof dat ik uit voorzorg alvast maar een bh met een cupje groter ga kopen! ;D heb jij daar nog tips, Suzy? Ik heb gemerkt, ook tijdens de behandelingen, dat ik het beste een simpele bh zonder vulling kan aandoen, omdat mijn tepels anders pijn doen! Verder heb ik geen idee waar ik op moet letten! ::) verder ben ik eens door mijn kledingmaat gelopen om mogelijke kleding voor de komende maanden te selecteren... ;D

@ jill: ik ben ook erg moe! Vanmiddag had ik nul concentratie op het werk...een soort spierpijn in mijn onderbuik ken ik ook. Dat merk ik vooral als ik snel wil doorlopen of wat aan het tillen ben.( bijvoorbeeld mijn laptop en notitieboek).. Ik heb ook af en toe last van ongi gevoel, maar ik ben niet misselijk. Verder moest ik vandaag keihard niezen en kreeg toen een enorme steek in mijn buik! Gelukkig viel het mijn collega's niet op, want ik klapte even dubbel op mijn stoel! Ik denk dat ik nog grote cysten heb en dat die dit veroorzaakten. Vragen we vrijdag even na! ::)

Gisteren nog een beetje gerechercheerd, ik dacht altijd dat de kans op een miskraam zo'n 33% was, bleek maar de helft 15% te zijn. Dus toen voelde ik mij weer wat optimistischer! ;D

Liefs,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja je blijft onzeker tot je de 12 weken grens hebt bereikt!

Mijn borsten groeien aardig in de zwangerschap, en bij het borstvoeding geven worden ze helemaal gigantisch! Na mijn zwangerschappen is m'n flinke cup b gekrompen naar een zielige aa. Dus het is nu wel weer leuk dat er iets zit haha Voedingsbh's heb ik altijd van d Hema. Ik dacht 12,95 voor simpel model zonder beugel, die vind ik het fijnst. Ook omdat ik er 24 uur per dag mee rondloop, draag ze ook 's nachts. Is echt niet fijn om met volle melkboeren te slapen, dan geeft zo'n bh meer ondersteuning.

Kleding is lastig, ieder figuur is weer anders! Positiebroeken kopen vind ik pas iets vanaf week 15 a 16, dan begint die buik een beetje mooi te worden. Tot die tijd hees ik me altijd in m'n gewone kleing, en zodra ik thuis was pyamabroek aan, dat knelt tenminste niet zo. De wat grotere prenatalwinkels hebben een aardige collectie, en h en m ook. Ik heb vorige keer en ook dit keer een goede spijkerbroek bij Gap online gekocht en wat basic shirts. Positiekleding is prijzig, en in de winkels snel op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vraagje aan alle dames.....

Weet iemand of er een mooi dagboek bestaat waarin je alles over je zwangerschap kan  bijhouden? Dus ook je foto kan inplakken van je eerste echo etc. Ik vind er niet veel over op het internet. Het liefst met harde kaft en leuke plaatjes... IK durf nog niet naar prenatal..... ik ben daar ooit geweest in mijn 1ste zwangerschap. Ik ben toen helemaal in paniek geraakt en  moest direct naar buiten. Huilen! Tja... ik lig lekker in mijn bedje met mijn grote vriend Samsung... (mijn tablet)  ;)

Nog 2 nachtjes..

Knuffel x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bestaat wel hoor. Moet je maar eens kijken in de boekhandel. En bij prenatal hebben ze ook eea van die eerste jaar boekjes, en daar zet je ook wat in over je zwangerschap.

Oh en waar je ook eens naar moet kijken is het boek ' mam vertel 's '

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

ik heb voor mijn 2 boys het 9 maanden dagboek gebruikt

heel leuk en ook leuk om later nog eens te bekijken

heb er mijn echo foto's in zitten en uiteraard hoe de zwangerschap was verlopen

kijk hier maar eens http://www.bol.com/nl/p/9-maanden-dagboek/1001004001811185/#product_images

mijnes had alleen een andere voorkant toentertijd

maar vond het geweldig om het bij te houden en te vergelijken met de 2 zwangerschappen

liefs tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo lieve dames,

Helaas zijn wij weer terug bij af...

Gistermiddag kreeg ik een raar gevoel, het zat me niet helemaal lekker en ik vroeg me af of het nog wel goed was.

Gister avond een test gedaan en deze was negatief...we voelden ons erg onzeker maar dachten dat doordat het geen ochtendurine was de test negatief was. Dus vanochtend nog een test gedaan en ook deze bleef wit...

Ik werd ontzettend verdrietig en boos, waarom gebeurde dit ons voor de tweede keer?? Ik wist gelijk dat het niet goed was... Dus de fertiliteitspoli gebeld en gelukkig konden we vanmiddag direct terecht...wat fijn want ik had zoveel vragen door mijn hoofd spoken.

Ze vertelde dat het waarschijnlijk domme pech is geweest twee keer achter elkaar een vroege miskraam.. we konden eventueel onderzoek laten doen naar chromosoom afwijkingen of dat er iets mis is mijn bloed stolling.. Hier moeten we alleen wel 3 maanden op wachten omdat dit onderzoek pas 3 maanden na de miskraam kan. Ze benadrukte dat het een hele kleine kans is dat dit bij ons speelt.. dit onderzoek gaan we eerst niet doen.

Na een echo en bloedonderzoek kwam er inderdaad uit dat het hcg heel laag is en dat het vandaag of morgen misgaat.. Natuurlijk is dit vreselijk.. we hadden er beide zo´n goed gevoel over en waren al aan het fantaseren over hoe het over 9 maanden zou zijn...maar helaas mag het ook deze keer niet zo zijn.

Het is zo oneerlijk, net alsof het ons niet gegund wordt...

We hebben met de arts besproken dat we mijn menstruatie/miskraam afwachten en dan direct weer verder mogen, dit scheelt dus een maand met de vorige keer, en daar zijn we allebei blij om. Van dat wachten word ik alleen maar depressief.. dus als het goed is beginnen we over 2 weekjes alweer. Ik vind het fijn dat ondanks alle ellende we wel een punt hebben om weer naar uit te kijken..

Zo ik moest het even kwijt..

Liefs Antje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Antje

Heel veel sterkte meid! Weet niet goed wat ik moet zeggen. Geef de moed niet op!

X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi antje,

Wat klote! Wat een enorme teleurstelling! Ppff!  :'(

Wij hebben preventief het chromosoomonderzoek gedaan. Fijn dat ze je die nu al geven ( voor Nederland is dat snel!). Veel sterkte meissie! Lekker even janken en je laten vertroetelen door je man!

Dikke knuffel :love2:

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow Antjek...weet niet zo goed wat ik moet zeggen...sterkte meid, dikke knuffel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi meiden,

Ben vandaag weer bij de arts geweest. Mijn bloedwaarden waren goed en ze heeft nog even een echo gemaakt. Onze kleine is nu 6 mm groot en niet meer als een zwart vlakje op de echo! ;D

Volgende week vrijdag moet ik weer langs en komende week ga ik met mijn normale gynaecoloog bellen, wanneer zij mij gaat overnemen. Heb zoals het nu nu uitziet tot week 13 nog mijn medicijnen (waaronder onze heerlijke bolletjes!!)

@jill: hoe is het bij jou gegaan vandaag? Had je al een kloppend hartje? Mijn arts zei dat ik dat volgende week misschien al had!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal...

Ik heb vandaag een kloppend hartje gezien...  :love2:

Ze heeft embryo gemeten en het was iets aan de kleine kant. Maar het was moeilijk om te meten. Ze had het liefst gezien dat het vruchtje ongeveer 1 cm zou zijn. Het was ergens tussen 7 en 8 mm. Maar ze vertelde erbij dat het meten gewoon lastig is. Pfffffff alweer een kleine MAAR... maar hartje was duidelijk te zien. Nu maar hopen dat de embryo goed gaat groeien! Maar vind het toch best eng!

:o

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oehhh Jill, als eerste gefeliciteerd met het kloppende hartje! Super, en ik kan me voorstellen dat je het eng vind omdat het wat aan de kleine kant is.... Wanneer mag je weer voor een echocheck??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

25 november termijn echo.. maar alle zwklachten zijn er weer! Er was meer te zien dan alleen een erwtje. Zag eruit als een garnaaltje dat een beetje opgerold zat! De vrchtzak was mooi groot en het kleintje lag lekker helemaal tegen bms aan. 

Doei!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi jill,

Gefeliciteerd een kloppend hartje!  :love2: Kon je hem ook horen of alleen zien? 

Heb je ook een bloedonderzoek gehad? Heb je 25 november weer een echo of ben je dan uitgerekend??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey conny

Bedoel 25 april echo.... 26 november uitgerekend.... beetje gaotisch..  8)

Nee niet gehoord maar frequentie was goed... dat zag je op het schermpje. Jammer dat je geen foto kunt plaatsen hier op het forum. Hadden jullie echo kunnen zien...  ;D

Knuffel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie